Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mopis Creative Commons License 2001.11.27 0 0 468
HI Tojci!
Gumibak ügyben a PH-val is érintkeztél? Ez vmi tipushiba ezek szerint?

Hello AUE!
Fogyi nekem 4000 km után 7,9-8,1 full város, semmi változás a hideg beálltával. üdv

Előzmény: kakukktojci (465)
kakukktojci Creative Commons License 2001.11.27 0 0 467
Mopis!
Én nem beszéltem a Peugeot Hungáriával, de miközben a az autót nagy boszen nézegették alulról az egyik szervizes felhivta oket. Valamilyen szervizes hotline vonaluk lehet, mert
ilyesmiket mondtak, hogy a "fejlesztési adatbázisban nézd meg" + hasonlók. Sajnos azt nem halottam, hogy mit mondtak a másik oldalról, de a beszélgetés után közölték velem, hogy rendelnek egy másik gumibakot. Amint megjött és beszerelték megírom az eredményt.
Tojci
Előzmény: mopis (466)
mopis Creative Commons License 2001.11.27 0 0 466
Hi Tojci!
Mi jelent az, hogy ismerős volt a jelenség a PH-nak?Velük is beszéltél gumibak ügyben?

Hello AUE!
fogyi nálam: 7,9 és 8,1 között mostanában (utolsó két tankolás) full város. Semmi változás az előzőekhez képest (ősz). 4000 km van a gépben fyi.
üdv

Előzmény: kakukktojci (465)
kakukktojci Creative Commons License 2001.11.27 0 0 465
Sziasztok!
Nekem az utobbi 3 hetben, ami kb 2500 km-t takar
7,2-7,5 között volt a fogyasztás. Egy 115 km-es utat teszek majdnem minden nap, melybol 95km autóút/pálya 20 km budapesti dugó. Idoben az elozo 1 óra 15 perc körül; utóbbi 45 perc körül alalkul. Általában 130-nál nem megyek gyorsabban.
Na ez jó?

Néhány hete említettem egy kis zörgés problémát.
A 10000-es szervizen megnézettem az autót. A hátsó tengely elott van egy gumibaknak nevezett kis vacak, ami a kipufogó egy részét tartja. Ez vezeti át a remegést 2400-as fordulat körül a karosszériára. Ha lekötötték, akkor nem volt hangja. Most rendeltek egy újat, de nem tudom, hogy ez segít-e. Úgy tünt a Peugeot hungáriánál már ismeros volt ez a hibajelenség.

Kakukktojci

Előzmény: Az Utolsó Európai (462)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.27 0 0 464
Hali!

1. Csak a külső hőmérsékletre figyelmeztet.
2. Ez nálam is így volt, nullázd le. A gépkönyv írja, hogyan kell.
3. ECO módban nem megy a kompresszor, sőt, AUTO módban is csak akkor, ha arra szükség van a hőmérséklet tartásához. Minden indításkor bekapcsol, ha úgy érzékeli: a hőmérséklet eléréséhez be kell kapcsolnia. Addig nem fúj nagy erővel, míg nicns elegendő hő a melegítéshez, tehát hideg levegővel nem fújja tele az utastere.
Eddig ezeket vetem észre.

Te viszont írj fogyasztást! :-)

Előzmény: kerdezoskodo (463)
kerdezoskodo Creative Commons License 2001.11.27 0 0 463
Sziasztok,

Kérlek segítsetek az alábbi kérdésekben:

1. Az "ICE ALERT" csak arra figyelmeztet. hogy a külső hőmérséklet 0 alá ment, vagy esetleg nincs rendesen felfagyállózva a kocsi?
2. Normális-e, hogy a szerviz intervallumnál (hátralévő megtehető km) negatív szám van mikor még csak 500 km mentem az autóval.
3. A digit klímánál eco fokozatnál is működik a kompresszor? A digit klíma működéséről ha egy kicsit többet mondanátok azt megköszönném.

Előre is köszönöm!

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.27 0 0 462
Sziasztok!

Érdeklődnék minden 307 1.6 tulajtól: így a hidegben mennyi a városi fogyasztásotok?

TgY Creative Commons License 2001.11.27 0 0 461
knbm,
Kösz a választ, az elektromos részt illetően közben már sikerült megtalálnom korábbi hozzászólásaid is, melyek szintén tisztázták a dolgot. Laikusként azért tettem fel ezt a kérdést, mert a szalonban, ahol érdeklődtem a kocsi után, erre vonatkozóan nem igazán tudott (vagy akart) az értékesítő felvilágosítást adni, s csak a PUG club brossúra utolsó oldalán levő cikk alapján szereztem tudomást az új busz rendszerű elektromos rendszerről. Másodlagos elektromos kütyük terén tényleg csak a kocsi védelmére szolgáló immobiliser miatt gondolkodtam el ezen, mivel jelenlegi kocsimnál is azzal kezdték annakidején, hogy keressek egy gyártófüggetlen immót a gyári fixkódos mellé, ha minimálisan védeni akarom a kocsim. A 307-ről kapott prospektusban nemigen találtam információt, hogy a verda önvédelme milyen szintet képvisel. Azt kivettem eddigi hozzászólásaitokból, hogy van a kocsiban ugrókódos immo, de ha jól értettem riasztók között, ami az immóval szintén szót ért, a "gyári" jelző csak annyit takar, hogy némely gyártó a kütyüjéhez fejlesztett 307-es specifikus digitális interface-t, de a beszerelés nem a gyárban, hanem a szalon barkácsműhelyében történik ?
Amit az 1,4-es motorról irtál meglep, itt Vácon a szalonban azzal kecsegtettek, hogy már kész van, valahol már be is mutatták, paramétereiről csak annyit tudtak hogy kb. 90 lovas lesz, nyomatékgörbe, más fontos jellemzőről semmit.
Sajnálnám ha tényleg csak jövő év végén válna ez a motor, illetve a 4 ajtós kaszni elérhetővé, nyáron már mindenképpen egy légkondis új kocsival szeretnék útra kelni.
Előzmény: knbm (460)
knbm Creative Commons License 2001.11.26 0 0 460
Az elején kezdve, a négyajtós 307 még a jövő zenéje, kész van de egyenlőre nincs döntés a gyártásáról. Ismerve a Peugeot jövő év eleji új modell dömpingjét ( Új Boxer, 807, 206Break, 307 Break, 307 Combi+) legkorábban 2002 végén mutatják be.
Az 1.4 16V még szintén várat magára, mivel a 307 be (csak nálunk, vagy más hasinló országba tesznek 1.4 et) máshol az 1.6 az induló motor.
Valszeg az 1.4 új motor már a HPI lesz majd a 207 be.
Minden másodlagos elektromos kütyü beépítése tilos és életveszélyes. kb annyi az esélyed mintha egy számítógépbe próbálnál utólag analóg cuccot bepakolni.
Előzmény: TgY (458)
Pugfan Creative Commons License 2001.11.26 0 0 459
Úgy tudom, ha megfelelő adapterrel csatlakozik a buszhoz, vagy éppen közvetlenül a reléket vezérli (amiket a busz is, csak közvetve), akkor nincs gond az együttéléssel.
Előzmény: TgY (458)
TgY Creative Commons License 2001.11.26 0 0 458
Tisztelt 307-es tapasztalattal rendelkezők !
A közeljövőben tervezem a kocsicserét, s ha nem kell túl sokat várni a 307-es 4 ajtós változatára, s méginkább a beígért új 1,4 16v-s motorra, akkor egy ilyen verda is felkerül a menüre.
Előrebocsátom, hogy teljesen laikus vagyok, a kocsit én csak használni szeretném, de technikailag analfabéta vagyok hozzá. Ettől függetlenül volna egykérdésem az ún. busz rendszerű elektromos rendzsert illetően. Jelenti-e ez azt, hogy innen kezdve ennél a verdánál el kell felejteni minden 'általános' beépíthetőségre tervezett másodlagos immobiliser-t, riasztót, vagy általánosabban kérdezve minden nem gyári elektromos kütyü utólagos beépítését, ami nem pontosan a 307-es vezérlő egységével való kommunikálásra van tervezve ?
S70 Creative Commons License 2001.11.25 0 0 457
Pontosan ezert nem ertem, hogy mi ertelme van az osszehasonlitasnak...
Osszehasonlitod a jelenleget a jovovel. Osszehasonlithatok ezek? Senki nem vitatta, hogy a FAP nem a legfejlettebb, dizelautokhoz szeriaban(!) gyartott reszecskeszuro. A Prius mas. Kornyezetvedelmi presztizsauto. Itt csak az a kerdes, hogy volt-e ertelme piacra dobni.

"A szűrő értéke sokszorosa egy normál katalizátorénak, ami szintén nem olcsó mulatság"
Ezzel vitaba szalnek. Ui ebben az esetben az autot csak oriasi veszteseg aran lehetne ezert az arert eladni.

Előzmény: sansalvador (456)
sansalvador Creative Commons License 2001.11.25 0 0 456
"A Prius meghajtasi rendszere elektromos (is), a PSA sem vallal a szuro elotti reszekre orokos garanciat. Ha szetrohad elotte az egesz kipufogorendszer, akkor tok jo az orokos garancia a szurore :("

Ez nem igazán függ össze. A szűrő értéke sokszorosa egy normál katalizátorénak, ami szintén nem olcsó mulatság. Ehhez képest a kipuffogórendszer "csövezete" nem érték. A Prius elektromos hajtása és akkurendszere értékben pedig akár az új autóénél is több lehet. Akár. De biztosan nem (csak) annyi, mint egy kipuffogórendszer.

No de, mielőtt félreértenétek, azt hiszem nem értitek mit akarok mondani.

Nem véletlen irtam oda, hogy jelenleg. Ugyanis a FAP rendszer a jelenlegi belsőégésű, azon belül diesel üzemmódú autóknál, olyan szinten redukálja a károsanyag kibocsájtást, hogy azt semmilyen más jelenleg használt katalizátor nem tudja. Mivel pont a diesel motorok esnek át manapság a legnagyobb technikai újitásokon és ezek gyártása és használata még évtizedekig tarthat, logikusnak tűnhet, hogy a korom és egyéb rákkeltő anyagok szűrése a legfontosabb a mai világban. Főleg ha hozzávesszük, hogy az újautó eladásoknál egyre több márkáknál túlsúlyba kerülnek az öngyújtósok.
Aztán vegyük a haszongépjárműveket. Azt hiszem nem kell sokat indokloni, mennyire sok mocskot okádnak ki ezek és ez mekkora kárt okoz a környezetnek és az embereknek.
Tehát azt mondom, hogy jelenleg a Peugeot rendszere sokkal, de sokkal többet tehet a környezetért, mint a Toyota még drága és előreláthatólag igen kis példányszámmal kecsgtető Priusa. Persze a jövőbemutató technológia szép és dicső erény. De el tudjátok képzelni, hogy a Prius csak egyetlen "motorizált-elektronizált" változatáért sorban állnak az emberek? Én nem. Az a sok ember, aki egyre inkább a diesel mellett dönt, tudja, hogy a kevesebb fogyasztás mellett nem kell megalkudnia a teljesitménnyel, modellekkel, felszereltséggel akár a kicsi, akár a luxusosztályban keresi autóját. Ezt a Prius nem pótolhatja - még nem. Persze a jövő lehet az övé, de szerintem a Prius is csak egy átmeneti technológia, hiszen a megoldás a benzinmotorok végleges kihagyása lehet. Addig viszont marad a hatásos szűrés! Aztán tényleg nem véletlen mondom a Toyota Prius gyártása során keletlező extra környezetszennyezést, ugyanis a plusz dolgokat is elő kell állitani.

A Toyota Prius "jövőbemutató technológia első piacérett terméke" mellett pedig ott van a Honda Insight is, ami technológiailag megegyezik a Priussal, mégis már Guinness fogyasztási rekorddal büszkélkedhet (2,75 l/100km). Ennek ellenére egy darabot sem látsz belőle, állitólag évi 500 db-ot akarnak Európában eladni belőle, de vannak olyan piacok ahol senkit sem érdekel ez a modell.

Tehát a Prius szerintem azzal az évi "pár darabos" eladásával nem hozhatja még a töredékét sem azoknak a környezetre mért pozitiv eredményeknek, amit mondjuk egy FAP rendszer tud hozni csak a PSA-n belül, nem beszélve ha ezt a többi márka is alkalmazza majd. Ez a világnak jelenleg sokkal többet jelenthet, mivel mig olaj lesz a földön, addig belsőégésű motor is. Erről beszélek.

Egyébiránt pl a PSA is már régóta folytat komoly kisérleteket az elektromos meghajtású autókkal, hiszen Franciaországban egyes eme kisérletben résztvevő településeken az ott lakók a gyár által adott elektromos modellekkel (106, 206, 306)járnak-kellnek évek óta. Mégsincs még itt az ideje, hogy ezeket a piacra is dobják akármekkora technikai újitást is jelent, hiszen az érdek és kereslet oldaláról is még vannak fehér foltok.

flakkon Creative Commons License 2001.11.25 0 0 455
Hello!

"Hát ne is ess hanyatt. Gondolod, hogy a kiszerelt FAP szűrőt Kovács Béla szakmunkás autószerelő kilöttyinti egy kis benzinben aztán meg visszarakja a rendszerbe és az tökéletesen üzemel tovább és tartja a 0,001 g/km kibocsájtást computervezérléssel támogatva. Jó vicc. Ez természetesen nem ilyen egyszerű. Kiszerelik a szűrőt és visszaküldik Franciaországba a gyárba, ott elvégzik a regenerálást egy különleges módszerrel és visszaküldik cserére a köv. 607-eshez. Nos gyak ennyi történik. Toyota mit tesz?"

Hát ha ehhez tényleg Franciaország kell akkor nem csodálom hogy ingyenessé tették :) Komoly fejlesztés.

A további érvelésedet meg inkább nem nagyon kommentálom :)

flakkon

Mielőtt valaki félreértené a vitánkat, a 307 jó autó :)))

Előzmény: sansalvador (453)
S70 Creative Commons License 2001.11.25 0 0 454
Egy kicsit beleokoskodok...
A Prius meghajtasi rendszere elektromos (is), a PSA sem vallal a szuro elotti reszekre orokos garanciat. Ha szetrohad elotte az egesz kipufogorendszer, akkor tok jo az orokos garancia a szurore :(

"Szóval mivel tesz le többet a Toyota a környezetvédelem asztalára a "bohóckodásával" jelenleg?"
Szvsz annyit, hogy egy jovobemutato technologia elso piacerett termeket szemlelhetjuk. Mig FAP-rendszer a kipufogogaz-szures tokeletesitese (dicserendo), addig a Prius tud nullemisszios uzemmodban dolgozni!

"Aztán az újrahasznositást még meg sem kérdeztem, mivel azt semmilyen Toyota reklámban nem hallottam, hogy ezeket a cuccokat a gyár visszaveszi, visszacseréli, stb."
Nem ismerem a jelenlegi mo-i szabalyozast, de az EU-ban ezek kotelezo dolgok. Igy nem is dicsekednek vele.

Előzmény: sansalvador (453)
sansalvador Creative Commons License 2001.11.25 0 0 453
"Tudtommal csak kiszerelik és kimossák a szűrőt 80ekm után, nomeg utántöltik a lötyit."
"Nos ennek a műveletnek az ingyenességétől én se esnék hanyatt :)"

Hát ne is ess hanyatt. Gondolod, hogy a kiszerelt FAP szűrőt Kovács Béla szakmunkás autószerelő kilöttyinti egy kis benzinben aztán meg visszarakja a rendszerbe és az tökéletesen üzemel tovább és tartja a 0,001 g/km kibocsájtást computervezérléssel támogatva. Jó vicc. Ez természetesen nem ilyen egyszerű. Kiszerelik a szűrőt és visszaküldik Franciaországba a gyárba, ott elvégzik a regenerálást egy különleges módszerrel és visszaküldik cserére a köv. 607-eshez. Nos gyak ennyi történik. Toyota mit tesz?

Szóval mivel tesz le többet a Toyota a környezetvédelem asztalára a "bohóckodásával" jelenleg? (Csak zárójelben jegyezném meg azokat a plusz gyártási eljárásokat és esetleges szennyező hatásaikat a környezetre, amiket az elektromotor és azokat kiszolgáló akkugarmada előállitása jelent illetve okoz a Prius gyártása során. Erről azért ne feledkezzünk meg. Aztán az újrahasznositást még meg sem kérdeztem, mivel azt semmilyen Toyota reklámban nem hallottam, hogy ezeket a cuccokat a gyár visszaveszi, visszacseréli, stb. Hacsak abban a gagyi szerzeteses reklámban nincs elrejtve valami, ahol megkérdezik: 'Lehetne még egyszer?' Ezek szerint a Toyota oldaláról nem.:-) Nos?

Törölt nick Creative Commons License 2001.11.24 0 0 452
(namégeccer:)
NEM szerződéskötésről volt szó, hanem jogviszonyról...
Előzmény: Törölt nick (451)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.24 0 0 451
NEM volt szó, hanem . Jogviszony igenis fenáll a gyártó és annak termékeit hivatalos csatornán keresztül megvásárló ügyfél között. Nézz csak utána.
Egy buszjegy-vásárlás során sem az eladóval vagy netán az érvényesítő-automatát üzemeltető céggel kötsz szerződést, hanem RAJTUK KERESZTÜL a BKV-val.
Előzmény: knbm (448)
flakkon Creative Commons License 2001.11.24 0 0 450
Hello!

1. Tudtommal csak kiszerelik és kimossák a szűrőt 80ekm után, nomeg utántöltik a lötyit.

Nos ennek a műveletnek az ingyenességétől én se esnék hanyatt :)

2. a Priusról van egy totalcar-os cikk, az 5.5-7.5l/100km-es fogyasztástól én nem szaladnék világgá...

:) ..ettől én se de itt nem ez a lényeg, hanem az, hogy egy gyár piacra dobott egy alternatívát!
Egyébként meg ha egy 110LE-s HDI Xsara képes megenni 9 litert akkor ahhoz képest az 5.5-7.5-ös Prius fogyasztás még jó is :)
Véleményem szerint mindkettő sántít, én nem is példálóznék ilyen értékekkel.

flakkon

Előzmény: Pugfan (447)
flakkon Creative Commons License 2001.11.24 0 0 449
Hello!

. Itt most ugyebár új környezetvédelmi technológiákról, eljárásokról beszéltünk. Itt lehet a hasonlitási alapot hozni. A FAP rendszer egy komoly és hatékony dolog a dizeleknél, sokkal nagyobb fejlesztés a világon jelen pillanatban, mint a Toyota hibrid "bohóckodása". Nyilván sokkal többet is tesz le a környezetvédelem asztalára.

Toyota hibrid "bohóckodása".

Háááát...ezt azért nem mondanám :) de ha így gondolod, hajrá :)

flakkon

Előzmény: sansalvador (446)
knbm Creative Commons License 2001.11.24 0 0 448
A kereskedő a gyár hivatalos képviselete. Te a gyáron semmit sem perelhetsz. A gyár a garanciális javításokat a kereskedőire bízza, azt kereskedői hálózat végzi. Sőt a kereskedői szerződésekben (márkától függetlenül ) kikötik, hogy milyen feltételekkel hívható (ha hivható)perbe az importőr. Lehet, hogy nem kell jogásznak lenni, de sajnos, hangsúlyozom sajnos, a jog szerint így van. Te nem kötsz semmiféle szerződést a gyárral vagy az importőrrel.
Előzmény: Törölt nick (444)
Pugfan Creative Commons License 2001.11.24 0 0 447
1. Tudtommal csak kiszerelik és kimossák a szűrőt 80ekm után, nomeg utántöltik a lötyit.
2. a Priusról van egy totalcar-os cikk, az 5.5-7.5l/100km-es fogyasztástól én nem szaladnék világgá...
Előzmény: flakkon (445)
sansalvador Creative Commons License 2001.11.23 0 0 446
Szia, reagálnék pár dologra:

"A Toyota tudtommal úgy méretezte az akkumlátorokat, hogy a Prius-t kiszolgálják"

Mégsem ad rá korlátlan garanciát, illetve örökös cseregaranciát...

"Egy egyszerű szűröt meg nem kéne hasonlítani egy igen fejlett akkumlátorhoz"

Eszem ágában sincs. Itt most ugyebár új környezetvédelmi technológiákról, eljárásokról beszéltünk. Itt lehet a hasonlitási alapot hozni. A FAP rendszer egy komoly és hatékony dolog a dizeleknél, sokkal nagyobb fejlesztés a világon jelen pillanatban, mint a Toyota hibrid "bohóckodása". Nyilván sokkal többet is tesz le a környezetvédelem asztalára. Ezért lesz a Prius rétegautó, pedig pont ennek az autónak nem kéne annak lennie. Ennek ellenére a ferdeszeműek nem támogatják az új rendszerüket oly módon, mint a Pug. Ezt nem hiszem, hogy magyarázni kellene, ugyanis nincs mit rajta.

A vitatott mondat pedig szerintem úgy jó, ahogy van. Az eddig csak luxus, illetve felső kategóriákban elérhető modern technológiákat éppenhogy egyszerű emberi igények akarják a kisebbekben is használni, mint azt mindenhol láthatod. Mondjuk ezt inkább a nyugati átlagpolgár igénye határozza meg, nem a magyaré. Nálunk sajnos még eléggé divik az a jó kis megbizható és olcsón fenntartható Trabant imádat, aminek nem ártana lassan véget vetni...

Előzmény: flakkon (445)
flakkon Creative Commons License 2001.11.23 0 0 445
Hello!

1: A cikk mondanivalója sajnos nagyon is valóságos dolgokról beszél. Lehet szeretni Csikós Zsoltot, meg lehet nem szeretni is. Én nem is ismerem :). Elég elolvasni egy használtautó katalógust.

3: Én a saját tapasztalataim alapján nem merek ilyen széleskörűen általános megállapítást tenni :) Vagy legalábbis hozzátenném hogy én így tapasztaltam, de tudok róla hogy sokan mások meg máshogy :)

4: A Toyota tudtommal úgy méretezte az akkumlátorokat, hogy a Prius-t kiszolgálják.
Egy egyszerű szűröt meg nem kéne hasonlítani egy igen fejlett akkumlátorhoz. A Prius meg rétegmodell, nem úgy mint a 607, én pedig olyan piacról írtam, amely olyan vevőkkel van !tele!, akik hajlandóak fizetni. Szerintem a Prius egyik piacon se ez a kategória. Ha a Peugeot ki tudta volna olyan szintre fejleszteni a szűrőrendszerét, hogy elég legyen annyi időnként cserélni, mint a benzines, vagy diesel autók hagyományos katalizátorát, eszébe nem jutna ingyen cserélgetni szerintem.

"A világ autógyártása általában a modern technológiák felé indul, azokat fogja előtérbe helyezni, sőt ezt egyszerű emberi igények diktálják"

Ezzel a mondattal az a baj hogy a modern technológiák alkalmazását nem az !egyszerű emberi igények! diktálják.

flakkon

Előzmény: sansalvador (443)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.23 0 0 444
"Ha autót veszel, szerződést a kereskedővel kötsz, a Peugeot Hungáriával nem. Ha tetszik ha nen nincs senmmilyen jogviszonyod a Peugeot Hungáriával. Kérdezz meg egy jogászt."

Ehhez nem kell megkérdeznem jogászt. Rosszul tudod. Létezik ugyanis garancia és jótállás is. Ezek is egyfajta jogviszonyt jelentenek. Ha pl veszel egy új TV-t és leég tőle a házad, nem a kereskedőt fogod beperelni hanem a GYÁRTÓT (és persze abszolút jogosan).

Előzmény: knbm (429)
sansalvador Creative Commons License 2001.11.23 0 0 443
Flakkon,

1. Amit a cikk sugall, az csak egy vélemény egy újságirótól, nem szentirás. Én inkább a saját tapasztalataimmal szeretek tisztában lenni.

2. Akkor legyen demagóg.

3. Örülj neki, hogy nem érted. A túlzás nem alaptalan, elhiheted.

4. Tévedésben vagy. Az igaz, hogy mindenki maga dönti el. Viszont a gyárak nem téged fognak megkérdezni, miből csinálják pl a motorháztetőt. Előbb-utóbb az olcsóbb autók is okoznak majd kellemetlen meglepetéseket (már most is van ilyen), ha tudja a tulaj mit vett, ha nem.

Profit. Ha csak erre egyszerűsited le, akkor megint tévedsz. Ahhoz minimum kicsit behatóbban kellene ismerned ennek a márkának a környezetszennyezés csökkentésére irányuló múltját és jelenét. Ajánlanék egy kis irodalmat.
Ezen kivül ez nem csak egy új dolog beveztetése, hanem ahogyan le is irtam: nem kerül pénzedbe soha.
Való igaz, ahogyan mondod:
"Melyik piac van tele olyan vevőkkel, akik önként dalolva vesznek olyan autót, aminek a technikai megoldása a pénzükbe kerül?"

Ilyen valszeg nincs. De mondok egy példát: itt a Toyota hibridautója a Prius. Félig elektromos és ezáltal kevésbé környezetszennyező, illetve mert állitólag kevesebb benzint használ. Nos: bizonyos ideig vállal csak a gyár garanciát az elektromos egységre és nem örökös ideig, mint ahogyan azt a Peugeot megoldotta. Pedig tudod olyan alapon, amit te is mondasz, valóban a kutyát sem érdekli a technikai újitás, azért fizetni senki sem akar. Pedig a Toyotánál fog, ha az autó idősebb lesz, mégpedig elég sokat, ha ki kell cserélni a csomagtartó méretű akkumezőt, esetleg az elektromotor bizonyos alkatrészeit. Erről van szó. Ezért becsülöm a Peugeot-t jobban.

"A világ autógyártása általában a modern technológiák felé indul, azokat fogja előtérbe helyezni, sőt ezt egyszerű emberi igények diktálják"

Ez miért nem állja meg a helyét? Magyarázd el kérlek.

flakkon Creative Commons License 2001.11.23 0 0 442
Hello!

1: Én soha nem mondtam ilyet. Amit a cikk is sugall, az az, hogy ez a helyzet és ezzel nem árt tisztában lenni. Ennyi, és semmi kiforgatás.

2: Ez elég demagóg duma, mint ahogy az is hogy japánt kell venni, mert a megbízható. Akkora különbség nincs az autók között és eleve mindenki maga dönti el, hogy neki mennyiért mi éri meg.

3: Ezt nem is értem, meg szintén túlzásokba esel.

4: Már megint nem arra reagáltál amit én írtam :)
Az Alu. alkatrészek használata technikai előrelépés, de annak akinek a pénztárcája nem elég vastag hozzá, okozhat kellemetlen meglepetést. Ismét csak azt mondom: eleve mindenki maga dönti el, hogy neki mennyiért mi éri meg.
Ami a 607 részecskeszűrőjét illeti. Melyik piac van tele olyan vevőkkel, akik önként dalolva vesznek olyan autót, aminek a technikai megoldása a pénzükbe kerül. A Peugeot ezt okosan csinálta, de nehogy azt hidd hogy jószívűségből. A lényeg egy valami: A PROFIT. Így kell bevezetni egy új dolgot.

Ami a balesetet illeti. Úgy írtad le az esetet, mintha a 307 tervezésénél cél lett volna, hogy az autó csak úgy meget az árokba, hogy a motorháztető ne sérüljön :)

Ez a mondat meg szerintem sajnos nagyon nem állja meg a helyét:

A világ autógyártása általában a modern technológiák felé indul, azokat sőt ezt egyszerű emberi igények diktálják

flakkon

Van egy Citroen Berlingónk 1.9D és jó autó. Nem isten, csak jó.

Előzmény: sansalvador (413)
flakkon Creative Commons License 2001.11.23 0 0 441
Hello!

Egyetértek.

Néha nem árt magunkat a másik helyébe képzelni.

flakkon

Előzmény: knbm (411)
reset Creative Commons License 2001.11.23 0 0 440
Amit ott latsz, csak az alap-hangerö. Erre szamolja ra (beallitastol fuggöen) a plusz hangeröt. Legalabbis Renault-eknal igy van.
Előzmény: mopis (438)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.23 0 0 439
Ez nekem is fura...
Előzmény: mopis (438)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!