Újságíró a lelkem, nézd el neki...az is jó, hogy köztudatban tartja, ennyi tévedés megengedhető neki. Mit foglalkozik ő azzal, hogy került a Balatonra...ott volt és kész.
A 83-as balesetről: Ahogy emlékszem (nekem is csak Lékais osztálytársaim mesélték, mert még nem voltam Dk. lakos) a Mekhanyik Sushkov csapta el az esti szolgálati járatban lévő Göd kishajót.(Most Dundi II néven fut állítólag) Csak ketten voltak rajta, ők ott is maradtak. Egyik osztálytársam super 8-as filmre rögzítette a kiemelést.
Dunai hírek: Szombathely tegnap este völgymenetben két darab ezres uszállyal Megyerről el. Ma Újvárosban rakodik, és tovább hajózik Apatinba.
Off:((( Zoltika hívj fel, mert elérhetetlen vagy...)))
Tegnap lementem, hogy megnézzem a Délmagyar belinkelt cikkében szereplő járókat,mielőtt zsétvágják, vagy hasonló.azért annyira ninscenek rossz állapotban, mint azt az újság írja.Az egyiken látszik egy "Sétahajózás" felirat, ami érdekes, mert ez a járó a Béke úszóházé volt anno, onnan meg nem indultak hajók...
Nagy nézelődésem közepette egyszer csak mozgást láttam a vízen: egy nagy zöld ponton jött felém, mögötte egy árboccal:
Aztán közelebb jött, és láttam, hogy Szeged nevű kis vontató tologatja ezt a hozzá képest nagy valamit. Teccett a szem, ahogy ellátta ezt a felelősségteljes feladatot.Tehette is, a marha nagy hajóforgalom mellett..:-((
Én reggel 8-ra mentem dolgozni.(természetesen a Duna-part érintésével.
7: 45- kor akkora köd volt, hogy a Fidelio egyszer csak előbukkant a semmiből, kb 1 percig láttam, aztán eltünt a semmibe, de hosszasan kürtölt. (én azt hittem a köd miatt. Hát nem.) Voltam lent megnézni, de sajnos a túlparton van kikötve, a sebbel a fák felé.
A többit én is csak a híradóban láttam, föl is vettem.
Ha arra járok körbefotózom szegény Toldit.
Tényleg a Jero csak úgy fogta magát és továbbment?
Volt a híradóban bevágás a Toldi oldaláról...hát elég rendesen begyűrte.
A hír szerint a kompvezető látta a radaron a Jero-t, de úgy ítélte meg, még előtte átfér...hát, nem így lett. (illetve vizsgálják az ügyet, hogy a Jero részéről miért nem történt az észlelést követően irányváltoztatás)
Az események kapcsán felhozták az 1983-as Horány-Dunakeszi rév haváriáját 1 vonalhajóval és 2 halálos áldozattal. Erről az esetről tud valaki bővebb infokat?
A Jero parancsnoka megmagyarázhatja a dumát ott a faron, mert hogy egy darabig nem megy sehova, az fix. Rendesen benyomta a komp oldalát, szvsz az ott ülő autós lenyomatot hagyott az ülésen....lehet hogy ő is pilottal ment, és közben reggelizett?
Túl gyors neked hirdeti egy hencegő felirat a Jero farán. Hmm, úgy látszik a holland hajóvezető ezt ködben is így gondolja. A kompnak mindenesetre valóban túl gyors lehetett a Jero, mert nem tudta az ütközést elkerülni. Üdv: rs.
Egy jó cikk van a História 1983.4 szám 23.-ik oldalán. Ott éppen a Visegrád üdülőhajó miatt irnak siránkozást a Dunai hajózásról, de sok adatot közölnek 1936-37-es évekről amikor olcsobb volt hajóval utazni Bécsbe vagy éppen Mohácsra. Azt hiszem ez mostanában nem fog előfordulni.
Összeütközött a völgymenetben haladó, Jero nevű hajó a Toldi komppal szerdán reggel háromnegyed nyolckor Vác térségében, a 1680-as folyamkilométernél. Ketten megsérültek a balesetben – jelentette az OBJEKTÍV Hírügynökség.
Valószínűleg a köd okozta az ütközést, amitől a Jeroról egy matróz a vízbe esett. A férfit azonnal kimentették, a kompon egy személy az autójában ülve beütötte a fejét, egy matróz pedig szintén beesett a Dunába, de szerencsére ki tudott úszni a partra. A mentők mindkettőjüket ellátták. Egyik hajóról sem jutott szennyező vagy veszélyes anyag a folyóba.
A Mühlenau, aki nem adta olyan könnyen magát egyik elszánt hajólesőnek sem!
Pedróék órákat vártak rá…
Én Verőcénél megpillantottam(fényképezőm sehol), rekord idő alatt haza a gépért, de azért nem menekült a galád! :-))))
További képek ITT
Egy teljesen naiv kérdés hogyan teszik rá a kabint, mikor kiér a tengerre, mert darut azt nem vettem észre a képen.
És azt véletlenül nem tudjátok hány hónapig, mennek ezek a hajók és merre.
Ma láttam menetben ezt a névtelen kistolót, a Remény nevű úszómunkagépet, plusz egy bárkát vitt lefelé 1558fkm-nél. A képeimen már többször szerepelt, a Dunaföldvárral szemközti kavicsrakodón szokott vesztegelni. Milyen hülye dolog, hogy nem adnak egy hajónak nevet... Egyébként gyanús, hogy ez a gép a nemrég emlegetett Prága testvére.
Ma, nemsokkal fél1 után egy újabb komáromi tengerjáró haladt át a városon völgymenetben.
Két órát vártunk rá a Lánchídon, de nem akaródzott jönni, végül sikerül pont egy olyan időpontot találnia, amikor épp nem a Lánchídon voltam. Gyorsvágtában a Lánchídra már nem sikerült visszajutni, de még mielőtt a rengetegbe eltűnt volna, elkaptuk: