Hello AUE!
Van még 1 lehetőség szerintem, ami magyarázat lehet: ha járatod a motort (pl reggeli melegedés, várakozás stb), akkor az átlagfogyasztás negyedóra alatt is 1,5-2 litert ,,ugorhat,, a kijelződön és menet közben ezt nehezebb letornázni. Nem tom, hogy nálad áll-e ez, de talán magyarázat lehet.üdv
Annyit én is tudok, hogy ezek a fordulatszámok igen alacsonyak. Csakhogy a motor egyszerűen nem kíván többet. Lehet ezt érezni, biztos vagyok benne, hogy Ti is tudjátok, miről beszélek... Mikor mégy negyedikben, és érzed a motoron, hogy nyugodtan fölválthatsz, sőt: érdemes váltani.
A motor pedig 1700-tól tökéletesen húzóképes, akár egy TD. 2000-től pedig előzni is lehet vele ötösben. 3500-at forgatni rajta városban egyszerűen fölösleges túráztatásnak tűnik, higgyétek el.
Másfelől pedig: én pontosan így közlekedtem akkor is, amikor 8.5-öt evett a gép vegyes üzemben. Ez tehát kevéssé lehet az ok véleményem szerint. Ami inkább ok lehet: a közben beállt hideg (ezért kérdeztem rá a többiek téli fogyasztására) és hát az, hogy az autó komputerét ugye újra kellett programozni (vagy frissíteni? ezzel nem vagyok teljesen tisztában). A magas fogyasztás ugyanis pontosan ettől a művelettől datálódik - tény viszont, hogy a hideg is akkor állt be.
Vélemény?
(Egyébként az újabb tank benzin fogyásából ítélve ezúttal is kb. 10 liter lesz a fogyasztás, pedig most volt egy Bp-Miskolc-Bp utam is, némileg húzósan, odafelé 160 körül, visszafelé 145 körül a pályán, országúton 120 környékén. SOK! ÉS itt bizony 4000 feletti fordulatokról beszélhetünk.)
Hú, hát nagyon nagyon
A családnak is. Csendes, kényelmes és nekem most úgy tűnik, hogy egészen meglepően jól húz. Nyáron, amikor próbáltam (lehet, hogy a klíma miatt) nem tűnt ilyen fürgének. Az a legjobb, benne, hogy nagyon csendes, és még is húz. Szóval egyszerűen finom. Nagyon szép a külseje, belseje a sötétzöld kokpit a fa berakásokkal elegáns, és nagyon jó az illata (ezt csak a pszihés érzékeltetés miatt írom). Nekem úgy tűnik, hogy sok olyan hibát javítva látok, amit korábban a teszteknél kifogásoltak. Pl. kifogásolták, hogy könnyen leszakad a csomagtér ajtó kárpit, ha a fogantyúval húzzuk be az ajtót. Nekem ott csavarok vannak, nem kárpitbolhák, és az nem igen szakadhat le. Az index kar is finoman jár, soha nem váltott még át indokolatlanul fényszóróra. A kipufogó zörgést sem tapasztaltam. Teljesen el vagyok képedve az intelligencián, hogy mi mikor meddig világít működik stb. A képernyőn megjelenő új üzenetek mindig kellemes meglepetést okoznak (hú még ezt is azannyát ). Nagyon nagyon tetszik a futóműve, akárki akármit is mond (a hegyekben lakunk) észre sem veszünk 90-100 nál olyan kanyarokat, amik korábban 70-nél is heves pulzusemelkedést okoztak a család hölgytagjainak. Szóval mindenkinek ajánlani tudom, ehhez hasonló árban nem tudok jobbat elképzelni sem nála. A téli csomag fényszóró mosójának nyelvöltögetése, az elektromos csomag tükörmozgatójának fülkörzése az ismerősök körében aratott igen nagy tetszést.
Egy élvezetes kellemes illatos finom kis (nem is olyan kis) társa az embernek. Nagyon lehet szeretni. A hibákról meg, nos hibák, azok meg nincsenek is. (Na jó egy azért van. Nekem nem működik az ülésfűtés, úgy, hogy hétfőn megyünk a szervizbe.)
A többfunkciós kijelzőnél egyszerű a dolog, felkapcsolt vilégításnál a műszeregységen lévő +/- gombbal beállíthatod a fényerőt, akár a világítás nélküli üzemmód fényerejére is. A digit klíma kijelzőjének fényerejét nem tudod szabályozni.
Más. Hogy tetszik e kicsike? Már három napja, hogy magadévá tetted és még smmiről sem számoltál be.
Üdv:knbm
Esetleg meg lehet próbálkozni az info@peugeot.hu-val.
Más:
Arra tud-e valaki megoldást, hogy nappal is lehessen látni Magyarországon a kijelzőket? Kérdem ezt azért, mert ugye nálunk égetni kell a lámpát éjjel-nappal, és ha a lámpa ég automatikusan elhalványodik a kijelző fénye, hiszen éjszaka ez a célszerű. De mivel nálunk nappal is kell világítani, főleg napszemüvegben a több funkciós kijelzőből és a digit klímából nem látok semmit!!! Mi lehet a megoldás?
Knbm!
Köszi az infót. Jovo héten elso dolgom lesz, hogy
ráuszítom erre a gumibakra a szervizeseket. A cserét már megrendelték, így akár az újjal is próbálkozhatnak. Kiváncsi vagyok, hogy esetleg maguktól is rájönnek-e erre a lehetoségre, amit az ismerosöd mondott. Ha nem, akkor segítek nekik.
Egyébbként való igaz, hogy leginkább motorféknél csörren meg az autó, de szinte teljesen pontosan 2400-as fordulaton, illetve az utóbbi idoben már néha alapjáraton is. Biztos a hideg teszi.
szg307!
Én a hangszigeteléssel nem is próbálkoztam, mert úgy gondoltam, hogy egy új autó ne zörögjön. Dolgozzanak rajta addig, amig jó nem lesz. Bízom benne, hogy nem tesznek kárt, csak hasznosat.
"Csak annyit csinálsz rosszul, hogy 1500-2500 1/f körül közlekedsz, városban ;-)
Ha dízeled lenne, megérteném a fordulatszámodat, de tudtommal neked benzinfalód van, így a javasolt fordszám: 2000-3500 1/f
Amúgy nagyjából a max. nyomaték fordulatszáma körül fogyaszt a legkevesebbet (vigyázat: a max. nyomatékot padlógáznál mérik, kisebb gázra a max. nyomaték lejjebb csúszik, csakúgy, mint a teljesítmény!)"
A max nyomaték körül fogyaszt fajlagosan! a legkevesebbet, de ez egy haszongépjárműnél számít, nem egy autónál!
Ha ilyen fordulaton használod, akkor azzal többet ártasz, mint használsz.
Ált. szabály hogy 1/3-2/3-ot érdemes használni.
Persze ez csak általános szabály.
Szerintem inkább 2500-3500 között lenne jó, bár nem vezettem még az autót :) de előbb utóbb szerintem magától is jobban pörgetnéd.
Kicsit fura hogy nem tudod mit és mire írtam :)
Fizikailag lehetetlen, hogy egy autó ugyanolyan körülmények között télen és nem télen ugyanannyit fogyasszon. Mindenképpen nő a fogyasztás, főleg városban.
Elég nyugtalan vagyok, tegnap éjjel ugyanis valaki megpiszkálta a kertünk kapuját, ahol a kocsival állok. Gondolom, hogy az autó miatt tette, mert bármi más miatt egy nagyobb ugrással bejöhetett volna...
Ti hogy tudjátok, mennyire könnyű elvinni egy 307-et, és mennyire közkedvelt a tolvajok között. Amúgy egy Titán-Dipol váltóba épített váltózár van, mint lopást hátráltató eszköz beépítve.
AUE!
Csak annyit csinálsz rosszul, hogy 1500-2500 1/f körül közlekedsz, városban ;-)
Ha dízeled lenne, megérteném a fordulatszámodat, de tudtommal neked benzinfalód van, így a javasolt fordszám: 2000-3500 1/f
Amúgy nagyjából a max. nyomaték fordulatszáma körül fogyaszt a legkevesebbet (vigyázat: a max. nyomatékot padlógáznál mérik, kisebb gázra a max. nyomaték lejjebb csúszik, csakúgy, mint a teljesítmény!)
Szia AUE! Látva Tojci és az én fogyasztásom, én sokallom egy kicsit a Tiédet, főleg, hogy nem is nyomod nagyon. Én sem igazán és nekem a légkondi sem megy, teljes ECO-ban vagyok, mióta hideg van, bár ez az okosok szerint max 1-3 decit jelenthet per száz km. Te légkondizol egyébként?
szasz Flaki!
Úgy tűnik az Élet nagy mókamester és most játszik velem és a fizikával. Tehát még1cer: a fogyasztásom 7,9-8,1, bár ahogy irtad ez fizikailag lehetetlen, úgyhogy majd megkérem a 10000-es átvizsgáláson a szervizt, hogy kicsit nyomják fel a fogyasztást, hogy ne égjek be legközelebb itt a fórumon.Ma este meg majd szétverem a fedkomp-ot egy kalapáccsal, hogy ne irjon má' ki nekem fizikailag lehetetlen dolgokat.
ATTN Mindenki!
Tegnap este felhivott egy udvarias mókus egy közvéleménykutatótól és a PH megbizásából majd'
fél órán át faggatott a 307-ről, vásárlási és egyéb szokásaimról. Új tulajok számithatnak a hivásra. Ja és nagyon udvarias volt tényleg.
Kakukktojci!
Az ominózus gumibakot nem biztos, hogy ki kell cserélni. Ma összefutottam egy illetékessel ( müszaki vezető ott ahol én vettem ) és annyit árult el, hogy ez a gumibak egy asszimetrikus bak aminek az egyik vége vastagabb, a másik vékonyabb.
Elmondta, hogy két esetben találkoztak már ilyen problémával és mindkét esetben az volt a gond, hogy az említett felfüggesztő bakot meg kellett fordítani. Állítás a szerint ezzel eltünt a rezonancia. Én még nem tapasztaltam, de szerinte alacsony fordulaton, főleg motorfék üzemben jeletkezett ez a zizegés.
Remélem okosabbak lettünk.
Mint írtam még nagyon kevés a km az autóbam ( nincs két hetes ), de nincsenek vele rossz élményeim. Igaz nem egy versenyautó, de azért lehet vele előzgetni és aránylag alacsony fodulaton is van benne erő. Ki kell próbálni, én elég nyugisan vezetek, és általában ketten járunk a kocsival csomagok nélkül tehát a célnak megfelel. Szóval menj el egy kereskedésbe és próbáld ki.
Hello kerdezoskodo,
Vegre valaki, akinek 1,4-es 307-ese van. Irhatnal par szot a kocsirol, s foleg a motorrol, menettulajdonsagairol. Ha belathato idon belul nem lesz 1,4 16V-s moci, akkor szamomra is ez a motor marad mint alternativa. Ha jol ertem legkondi is van a kocsidban, ezt hogy birja szuflaval a motor ?
Javaslom nézzetek át a www.vezess.hu - ra megtudhatjátok, hogy a (legújabb töréstesztek alapján) a kategória legbiztonságosabb autója a Peugeot 307. És magasan! Már megint jól választottunk. :-)))
Mopis!
Én nem beszéltem a Peugeot Hungáriával, de miközben a az autót nagy boszen nézegették alulról az egyik szervizes felhivta oket. Valamilyen szervizes hotline vonaluk lehet, mert
ilyesmiket mondtak, hogy a "fejlesztési adatbázisban nézd meg" + hasonlók. Sajnos azt nem halottam, hogy mit mondtak a másik oldalról, de a beszélgetés után közölték velem, hogy rendelnek egy másik gumibakot. Amint megjött és beszerelték megírom az eredményt.
Tojci