Miután a 60 ah-s nem fér be, az 55 ah-s zártat nem gyártják, vettem 44 ah-st. Az éppen kicsit kisebb, mint ami befér. Beszereléssel, valami garanciával 18800 Ft,- volt a tegnapi napon. 2009-09-22-én, Székesfehérváron. Az Öreghegyen, a Lomnici utca sarkán.
Ami eddig benne volt, azt is ott szerelték be anno a Trabiba. A mester nem csodálkozott, hogy több, mint egy évtizedig működött. (12 év).
Azt a csörömpölő hangot a katalizátort takaró lemez adja. Csak hidegen ajánlom feszegetni. Godoltam, hogy a csavarjait fellazítom, és kis fülekkel visszafogatom a védőlemezt. Na de azt a csavart meglazítani...!
Szélvédő: Az enyém, azaz mienk talán itt a legöregebb, 2000 novemberében helyezték üzembe. A festék korántsem hibátlan, pöttyök mindenhol vannak, elsősorban a holdkóros ajtónekib@szók, zippzáraszsebbel nekidörgölődzők sértették meg az oldalán a festéket. Festékleválások vannak az ajtókon, de az ablaknál nem rohad. Olyan karfiolos rohadást mint a Zsigulin, vagy a Dácsián, még az apámén sem látni.
KikiBácsika, egy csónakban evezünk... mármint egy wagonban hajtunk. :) Nekem tavaly tavasszal volt szélvédő cserém (kavicsfelverődés), de sem a szerviz, sem én nem tapasztaltam ilyen jelenséget. Lekopogom, eddig máshol sem. Egyedül az első kipufugódob védőlemezének tartónyúlványa adta meg magát a napokban (elrohadt), ezért most alapjáraton hangosan csörgök, de ezt reményeim szerint napokon belül helyre tudom hozni.
Nekem egy 2002-es 76lovas wagonom van. 2 hónapja vettem kb és felmerült bennem, hogy vajon a wgonnak is típushibája-e az, ami a swiftnek volt. A szélvédő és tető találkozásnál lévő korrózióra gondolok. Én többek közért ezért váltam meg egy 98-as swifttől, mert elég komoly szinten kezdett rohadni ezen az ominózus helyen. A gumikéder kicsit a wagonnál is rálóg a tetőre ugye, ami alatt szépen megáll a saras por, miegymás. Véleményetek szerint kell-e ennek az időszakos kitakarításával foglalkozni, hogy megelőzzük a bajt, vagy nem? Jelenleg semmi korrózi jel nincs a wagonon (még) de félek, ha nincs időnként kitakarítva a gumikéder alatt, akkor talán ez is elkezd majd rohadni.
Ilyet is raktak bent, csak az automaták, meg a hideg égöv kapott 44-est. Most az nem ugrik be, hogy a Wagonnál ez ment már, vagy csak a későbbieknél. Valószínűleg a kereskedésekben is megvolt ez, mert ez is gyári alkatrész, így ezt is meg lehetett náluk venni.
Egy ideje a gondozásmentesnek feltüntetett akkukat lematricázták, hogy ne látszódjanak a kupakok. Most már olyanok kerülnek be, amiken le van öntve egyben, és nem lehet levenni semmit, hogy desztvizet töltsünk bele. De párologni tud, így eltűnik az elektrolit, és meghal az akku. Vehetsz újat, ez a fogyasztói társadalom, nem szeretnek már tartós cuccokat gyártani.
Azt nem tudom eredeti e mert az enyém 44ah szerintem nem az.Igen a töltést jelzö alatt van egy müanyag csik és alatta vannak a dugok rejtve feszegetni kell,de gondoltam mindegy mivel másnap veszek ujat,de siker miatt egyelöre nem volt rá szükség viszont az elsö hideg reggel majd mindent megmutat.hogy mégis mennyire ártott a száraz müködés.
Mit és hogyan "pattintottál" le? Az én 36 AH-a akkumon két fedél van, egyik, a kisebb, a két saru között, a nagyobb teljes szélességű tartalmazza a "töltöttség ellenőrző" szem-et. Én megnéztem most, de nemigen tudom, hogy feszegessem-e? :(
Május ota van egy 13.vvt wagonom az akksi gyengélkedett.elittem szerelöhöz ö feltöltötte árammal,viszont a desztilált vizet nem nézte meg ennek a következménxe az volt,hogy 2 nap mulva lemerült.Én jobban szemügyre vettem és lepatintottam a fedelet mert ugxe az volt,hogy gondozásmenes akku és látam,hogy csont száraz feltöltöttem desztiláltvizzel 24 töltés azota pöcen a gép.Ilyen is történik csodálkoztam de ez van.
Nem hinném, hogy itt az akksi fizikai mérete a legnagyobb gond. Nem valószínű, hogy a töltési rendszer mindig jó kondícióban tudja tartani a 60-as akksit. Nem ahhoz tervezték.
Kedves klubtársak. 12 éves akkumulátorral járok 1,3-as Wagon R-el. Mostanra lassan befejezi. Reggelre mindig kifekszik. Estére is kifekszik. Nappal beindítható róla. Induláskor visít az ékszíj, de a szerelő nem hajlandó tovább feszíteni, mert attól tart, annyira feszes lesz, hogy a generátor csapágyait elkezdi felszámolni. Amikor először jelentkezett az akkubaj, pánikszerűen önindító karbantartás következett. Kb 150000 km van a akocsiban és csak most - 2 hete - lett először karbantartva az önindító. De most úgy látom vége az akksinak.
Ez a cucc, a kiállított Trabiból lett átrakva, mert amit Esztergomban beépítettek a Wagonba, 3 évesen elszállt. A matuzsálem egy Bosch silver, gondozásmentes akku, és 1997-ben lett véve.
Most is tehát Boschra keresgélek. Nagyobbat szeretnék beszerelni, mert van egy ideiglenesen használt Csepel nagyvas is az udvarban és ha a kistraktor akkuját összehoazom a Wagon új aksijával, akkor a vén csatahajó röffenésre indulhat. Perszen nem használom minden nap...
60 ah-s akkut építenék be. A Wagon akkutálcánál az 10 mm-rel hosszabb. Mert 232 mm a tálca lapja, az akku pedig 242 mm hosszú. Tudna segíteni valaki, hogy ezt a fizikai problémát szépen, szakszerűen áthidaljam?
Levettem a lámpatesteket, és volt ott egy rakat sár. de mire rájöttem ,hogy nem a műanyag búrát kell leoperálni, hanem csak kicsavarni az égő tokját... De tényleg csak kiégtek. El sem hiszem, hogy 2 izzó egyszerre csinálta ezt. Na mind1 mostmár működnek.
hali. vedd le a lámpatesteket, izzó ellenőrzés. Ha mindkét lámpatest hátulján 1-1 vödör sarat találsz, ne is csodálkozz :) :) ekkor célszerű az érintkező papucsokat is megtisztítani.