Nekem azt mondták, hogy "szoftverfrissítést" hajtottak végre a computeren. Bármit akar is ez mondani, én azt veszem ki belőle, hogy bele kellett piszkálni. Többek között azért, mert az akksi hibás áramellátására teljes fagyással válaszolt a számítógép.
Egyébként a fogyasztás emelkedése, mint írtam, csak részben lehet erre visszavezethető a hideg miatt. A 400 km egy miskolci út volt, tehát több, mint a fele autópályán zajott, elég nagy sebességgel (150-160 körül odafelé, 140 körül visszafelé). A gond ott van, hogy régeben is így közlekedtem, és 8.5 literek jöttek ki egy ilyen hétvége után. EZT nem tudom a hideg számlájára írni.
A hideg biztosan növeli a fogyasztasodat, tippem szerint 0.5-1.5 literrel 100-on.
Egyébként mondták, hogy újraprogramozták a motorvezérlő elektronikát? Mert szerintem egy akksi halálnak nem kellene kiütni a motorvezérlést!? Nézz a körmükre, nehogy valamit elhallgassanak :)
Mindenképp szóba fogom hozni a vételi gyengeséget. Kérdés persze, hogy tudom-e majd produkálni a hibát egyáltalán (ahogy Murphyt ismerem, a szervízben még a tiranai rádió is bejön majd).
OK!
De akkor mondjuk már mind a ketten, hogy szar a vétel, és meglátjuk. A CD váltás üggyel szerintem az a baj, hogy hiába cserélik ki egy ugyan olyan típusúra, ha az a tapasztalat, hogy mindenkinek csinálja a balhét, akkor valószínűleg az új is fogja. Nem kizárt, hogy együtt tudok élni vele, mert ritkán jön elő, csak, ha van megoldás, akkor érdekelne. Azt viszont már tudom, hogy a fejegységet nem javítják, esetleg cserélik. Az antenna cseréjét javasolták nekem. Na majd meglátjuk. Ezt a jelerősítő dolgot mondjuk már!!!
Sok mindent nem tudok írni, mert mint annyi mindenhez, ehhez sem értek valami sokat. Mindössze annyit tudok, hogy a skodások nyakra-főre vitték vissza a gépeiket elégtelen vételi képességek miatt, és jelerősítőt szereltek az antennájukhoz, ami megoldotta a problémát.
A fejegység cseréje szvsz csak akkor fizetődhet ki, ha egyéb gondjaid is vannak vele (pl. nem tudják ezt a CD-váltás ügyet megoldani és nagyon zavar a dolog), a hangzásban inkább a hangszórók a ludasok.
Nem, itt semmi gond, az antennajelnek a multiplexhez semmi köze! De a CD-rádió átváltás gondjára gondolok elsősorban. A hangszórócsere, jelerősítő OK, de a CD-rádióátváltásnál még a gond megmarad. A jelerősítőről viszont írj már bővebben. Ha így áll a helyzet, nincs is értelme kicseréltetnem a fejegységet?
Én megpróbálkozom a hagszórócserés balhéval, amit itten taglaltak már részletesen. Attól sokat javul a dolog. Vételi érzékenység ügyben is van megoldás, a Fabia topicban olvastam, hogy nekik hasonló gondjaik voltak, és egy jelerősítő megoldotta.
(Vagy itt ismét szembesülünk a multiplexelt rendszer "áldásaival"?)
De akkor most mi lesz? Te jössz, hogy szar a rádiód, én is megyek, ki fogják neked is, meg nekem is cserélni egy másikra. Most már biztos vagyok benne, hogy egy ugyanolyan szarra! :-((((
Az jó, mert én is csütörtökön megyek. A rádiótok érzékenysége milyen? Nem változik folyamatosan a vétel minősége még Budapesten is?
kola23!
A rádió az nekem nem tetszik, szerintem Te sem leszel elájulva, bár lehet, hogy nekem egyéni baja a gyenge érzékenység. A Cd-ről rádióra való áttérés problémát sajnos nem tudod megállapítani, mert viszonylag ritkán jön elő. A CD hangminősége szerintem megfelelő, gondolom tetszeni fog neked is. Azt javaslom, hogy csak kevés mélyet kb. max. 4%-t emelj a hangszínen, a magasat ne emeld ki (0%), a Loudness-t pedig ki helyzetbe állítsd. Először erőtlennek tűnik kissé a hangkép, de ha megszokod rájössz, hogy ez az igazi. Az átadásnál felnyomják a magasat, és a mélyet is ami szerintük dögös, de egyébként az eredeti hangzástól rendkívül távoli csim-bum! A kocsi egyébként teljesen stabilnak tűnik, más baja nincs olyan igazi kis elnyűhetetlen vasnak tűnik (legalább is egyenlőre). Az ülésfűtés lehet, hogy a szervizben térdepelték ki, amikor az ablak légterelőt szerelték be, mert kissé fura, hogy mind a kettő szálszakadásos. Egyébként meg minden apró gonddal, még ha zörög a fejtámla, azzal is fordulj a szervizbe. A kovácséknál legalább is úgy tűnik, megkeresik a problémát és kijavítják. Az is lehet, hogy semmi, semmi bajod nem lesz. A rádió meg nem az autó. A legfájóbb az, hogy egyébként nagyon sok hasznos szolgáltatása van a rádiónak, amivel én a gyenge hangminőség ellenére is hajlandó vagyok együtt élni. Ha meg a rádió konstrukció hibás, akkor remélem megunják, hogyha a harmadikat cseréltetem ki benne (és remélem nem csak én) garanciálisan és majd csak adnak bele egy másik típust, vagy visszaadják az árát, és én veszek bele egy jobbat. De az autó nagyon jó, nagyon kényelmes, és hidd el, ha valaki most ígérne érte annyit ami a teljes listaára nem adnám oda, sőt még ha ráígérne akkor sem. Tényleg! Ki lehet próbálni!:-))
Ki tudja?
Egyszerre történt minden. Lehűlt az idő, és átprogramozták a computert. A fogyi 1.5 literrel magasabb, mint ősszel volt.
Kiderül majd csütörtökön, remélem.
Sziasztok!
Már régen szóltam hozzá, de mindig olvaslak benneteket. A helyzet az, hogy egy kicsit elszomiró dolgokról írtok mostanában és ez hatással van az új autómmal szembeni elvárásaimra. Mivel karácsony előtt veszem át az új 307-et ezért azt hiszem mindent kipróbálok és bekapcsolok rajta mielőtt elhozom. :-))
Annyit azért kérdeznék, hogy ezek a CD hibák a tök amatőröket is zavarják vagy elviselhető azért a jelenség (a hangzásra gondolok elsősorban)?
Ami engem illet: nem törődöm bele.
Csütörtökön megyek Kovácsékhoz szervízre, 4 hibával. Ezek egyike a Cd-rádió gond, egy másik a Centrál működésének helyreállítása (nem műxik az ablakfelhúzó funkció a távirányítón, mióta onnan eljöttem), harmadik a kotyogó futóműhang, negyedik pedig a 10 literre ugrott fogyasztás, akármerre járok is - ez is azóta van, hogy a computert újra kellett programozni, bár szvsz max. részben lehet ez az oka, mert kifejezetten hideg is lett azóta. Mindegy, megnézetem, mert sokallom a 10 litert, főleg úgy, hogy az 540 km-ből majdnem 400 országút volt.
Skizofrén helyzet: ennyi bajom még egy autómmal sem volt, és még egyiket sem szerettem ennyire.
Igen nekem is ez az egyik(!) bajom. De a CD-s rádió, ha CD hallgatás után térsz át rádió üzemmódra akkor néha összekeveri a beprogramozott adókat. Lehet újra programozni. Nem nagy öröm! :-((( Úgy tűnik, hogy ez másnál is így van, mert korábban ezen a topikon is többen jelezték ezt a hibát! A kérdés csupán az, hogy bele törődjünk-e? Nagy kár, hogy ilyen vacak, mert a szolgáltatásai viszont nagyon tetszenek. A hangminőség, pedig engem kifejezetten idegesít. Zörgő mélyek, reszelős torz magasak, a középtartományban a spektrumból néhány frekvencia teljesen hiányzik. Szóval totál vacak. Lehet, hogy csak a hangszórók miatt...
Rádióval kapcsolatban, nekem ami feltűnt, hogy Budapesten ahol általában a rádió adóknak dübörög a térereje, nemegyszer rossz a vétel. Korábbi autómban a rádió nem nagyon csinált ilyet, pedig vidéken azzal kevesebb rádiót tudtam hallgatni.
A családunk pénteken vette át a 307-esét, ami egy 1.4-es Presence kivitel digit klimával kiegészitve, a Presence felszereltséghez egyébként is tartozó manuálison túl. Első benyomásra nagyon jó az autó. Finoman működnek a kezelőszervek, jó a váltó, szép és csendes a belső, kényelmes. Nagyon jó vezetni. Persze nem megy úgy, mint a 2.2-es 406-osom, de szüleim nyugdij előtt állnak, nekik tökéletes lesz.:-)) Szóval jó az autó, kategóriájában szakitani fog. Ez a felszereltség ezért az árért több, mint jó. A Honda Civic ehhez képest lovasszekér pokróccal.:-)
Eléggé leállt ez a topik. Mi van? Mindenki a találkozón van? :-))) Van egy kis problémám. Nekem is kavar a rádióm a CD-ről való visszatérés után. Meg aztán azt sem tudom elviselni, hogy állandóan változik a hangszín, hangerő, sztereo stb mozgás közben. Ki fogom cseréltetni benne a fejegységet, de gyanítom, hogy az új sem lesz jobb. Ekkor mit tegyek? Ti szoltatok-e már ez ügyben a szervizben, vagy lehet, hogy mindenki hallgat mint a hal és a Peugeot szervizesek meg azt hiszik, hogy a 307-ben van a legjobb audio. Mert nekem úgy tűnt, amikor panaszkodtam a szervizben, hogy soha senki, meg mindenki meg van elégedve stb... Helyzet az, hogy ezt a szintet akármelyik kínai piacos modell meghaladja(már mint hangminőségben, mert szolgáltatásban tényleg szuper lenne). nem kéne beletörődni, mert ha konstrukcióhibás a cucc, akkor szerintem ezért felelni kell a gyártónak, de legalább jó volna ha ezt megtudnák!!! Egy ilyen fórumnak többek között ebben is volna az ereje. Szerintetek mit tegyek? Törődjek bele? Egyébként csak az audióval van problémám, a kocsi egyébként szuper. Az első fogyasztásom kb 9 liter, full város, full dugó, a többi hegyi út. Úgy, hogy elfogadhatónak tartom.
Családi program akceplátva vagyon, ugyan ide is mindenki családostul jön, lehet hogy még kutya is lesz.
Mivel nem ez az első tali (a negyedik idén nyár óta) így már kipróbáltuk a Balcsi vizét, a 307 bemutatóját együtt látogattuk meg, valamint az őszi erdőben a szalonnasütést is leteszteltük. Tehát bátran állíthatom, hogy a évszaktól függetlenül jók ezek a talik.
Hogy mennyire családi progi lesz, arról részletek a 406 topicban. Gödöllő, kastélylátogatás, bábszínház, üvegfestő, csuhéfonás stb... délután ebéd, és közben sok-ssok röhögés tréfa kacagás és komoly dolgok még komolyabb kibeszélése pl. miért nem a Civic lett az év autója, habár a Hondások szerint ez a legjobb mikro... :o)))
Engem érdekelne a dolog, de más családi program van a hétvégén. (vendégek jönnek) változás esetén péntekig jelentkezem. Tavasszal, nyáron szerintem népszerűbb lehet egy ilyen program.
Hála isten nem lopják. Nálunk már alapvetően megváltozott a hangulat a francia autókkal kapcsolatban. Mindezt ékesen bizonyítja a franciák magyarországi előretörése.
A nálunk ellopott autókat nagyrészt a román, ukrán, vagy szerb alvilág és újgazdag réteg veszi meg. Hála isten náluk nem menő a peugeot. Szerintem nem kell beletenni semmi plusszot, esetleg ha sokat tudsz rászánni akkor gsm vagy gps nyomkövető rendszert. Ma már a gsm-es változat 80 körül elérhrtő. Én is most tárgyalok róla.
Ma voltam a Kovácséknál szervizben. Meg vagyok velük elégedve. Jó hozzáállás precíz munka, barátságos emberek Tudjátok az ülésfűtésem hibás. Az alkatrészt megrendelték, kb 1 hét múlva kell visszavinnem. A figura felajánlotta, ha veszek hangszórót, szívesen beleteszi. Csak az a baj, hogy most vettem téli gumikat egy vagyonért, úgy, hogy hangszórót most nem veszek.:-(
A rádiónál nem vettétek észre véletlenül, hogy a hangszínét hullámzóan változtatja? A magas hang enyhén csökken, majd emelkedik. Valószínűleg a vételi viszonyok változása okoz ilyet, mert álló helyzetben nem jellemző, de kíváncsi vagyok, hogy másnak is csinálja-e.
Hello,
Csak felhoznám Mackor kérdését: "Ti hogy tudjátok, mennyire könnyű elvinni egy 307-et ?"
Ez engem is érdekelne, mivel vásárlás elôtt ez szintén fontos szempont. Korábban említettem, fű vagyok a téméhoz, főként az elektronikához. Az már kiderült Knbm válaszaiból, hogy a más, nem multiplex, bus rendzserű kocsiknál bevált pótlólagos, a gyárinál sokszor hatásosabb elektromos védelmi módzserek itt már nem használhatóak (pl. immobiliser), melyekre azért volt szükség, mert a gyári immót, computert állítólag könnyű volt megkerülni. Mi a helyzet a 307 esetében ?
Csak remélni merem, hogy csak a vásárlók körében nő a 307 népszerűsége, s kívűl marad a tolvajok érdeklődési körén.