A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
"Valahol olvastam hogy az autókba akarják ezt megcsinálni. Gyártásnál beleteszik az extrákat, így olcsóbb a gyártás mert egy kaptafára készülhet mind. "
Jó régen olvashattad mert már lassan 25 éve így van. Persze vannak olyan extrák amiknek van hardverigénye is, de a szoftver szinte mindegyikben azonos.
Pl. ha Car-Playt akarszt akkor csak sok esetben csak egy kódot kell megvenned, azt pepötyögöd, és onnantól van olyanod De hogy ontopic is legyek. Pl. ha gyorsváltót akarsz akkor meg kell venned a szenzort, és összedugni a motoron egy csatival, és kell még hozzá egy kód amivel engedélyezteted is.
Az egyik gyártónál most kitalálták, hogy nagyobb teljesítményt is tudsz venni majd ha pl. csapatnál egy pályán. Ráadásul nem csak idö, hanem terület alapú is lesz, mert közúton nem használhatod a magasabb teljesítményt, mert az ugye érintené a tipusbizonyítványt, ami picivel odébb szent dolog. Ehhez már kód sem kell, hanem telefonon keresztül meg tudod venni, és mire lemész a garázsba box utcába a pályán már erösebb is a járgány.
Ez a standardizálás lesz a jövő, bár már most is itt van. Ha akarsz 26 irányba világító lézer lámpát, akkor a hátsó ablaktörlőd pirosan világító extrás lesz. Mert így van a kábelköteg, a megírt szoftver, stb., csak egyes autógyártók megpróbálják eladni, hogy megvan ám a választás szabadsága. Aha... Majd Józsika kedvéért átírják a szoftvert, mert 10000-ből egy nem akar a lézerlámpához hátsó pirosan világító extrás ablaktörlőt. Of course, hogyne.
Én még jobban örülnék, ha a közlekedő edények (ami nem hobbijárgány, azt én így hívom) tudására elő lehetne fizetni. Télen az ülés- és kormányfűtésre, nyáron a klímára, autópályán a nagy tempós áttételre, városban az önvezető funkcióra... Igaz, jelenleg is előfizetünk, úgy hívják, hogy amortizáció. :) Csak a konfig nem változik (bár ha így van a KTM-nél, akkor ez a világ is eljön lassan, hogy de).
Nem értem egyébként, miért érzed ezt átverésnek. BMW-nél fizetsz az extrákért? Igen. Örülsz? Igen. KTM-nél fizetni kell az extrákért? Igen. Örülsz? Nem. Csak én érzem az ellentmondást?
Ezt sosem fogom megérteni. Ültem annyi féle motoron, az idomzat elhanyagolható százalékon jó nekem, szinte mind rázza a fejem, meg süvít, mint az állat. Azt mondták, azért van, mert 188 magas vagyok, és azokat az átlag japánra méretezik. Ok. Aztán mentem a légolajos paletta szinte mindegyikével, és a gyári plexik ugyanolyan minősíthetetlenül szarok. És nekem hiaba mondják, hogy az átlag. Akinek azok megfelelő szévédelmet annak, annak egyáltalan nem is ér le róluk a lába.
Pontosan nem tudom megmondani, hogy mi volt vele. Azt éreztem, hogy kemény és elnyomja az idegeket az alfelemen. Gyakorlatilag 30 perc után elkezdett fájni a hátsóm, meg a lábam és a próba végére, vagyis 50 perc után már megváltás volt leszállni róla. A K1600-é meg nagyon kényelmes volt. Utána a cimborámmal nyomkodtuk a kettő ülést, próbáltuk kitalálni a különbséget. Az Rt ülését keménynek találtuk, sima szivacsosnak tűnt érzésre, míg a K-é elasztikusnak tűnt és belenyomva az ujjadat, fokozatosan keményedett csak. Gondolom a K-é zselés lehetett.
Amit vettem RT-t, azon német Baehr komfortülés volt. Azon csak ültem egész nap és minden oké volt :-)
Plusz rajta volt egy Wunderich plexi, ami mögött szélcsend volt, turbulencia nélkül, mégis volt szellőzés is mögötte. Érdekes módon
A vákuum sem volt mögötte zavaró, 140ig semmi, azért 180nál már éreztem. De messze nem úgy szívott, mint mondjuk Paneuropean.
Eladáskor visszatettem a gyári plexit, mert a vevő úgy kérte, azzal vittem el Tatabányára a vasat, hát azzal cúgot kapott a fejem, mire 10 fokban odaértem...
Attól függ, honnan nézzük... Ha azt veszed, hogy a fapadosban is benne van minden, akkor elég nagy extraprofit (más néven átvágás) a dolog, mert az extra felszereltség sem kerül többe a legalacsonyabb szintnél, csak a lényegében semmiért levesznek egy halom pénzzel.
Természetesen a valóságban mégsem így néz ki, sokat osztanak-szoroznak, hogy úgy alakítsák az árat, hogy a mézesmadzagnak szánt alapverziónál jelentkező (vélhető) enyhe deficitet (ami általában az eladások töredékét sem hozza) behozza a középmezőny nagyjából reális, de mégis hasznot hozó árképzése (amely szegmens általában a legtöbbet értékesített változat), és a legmagasabb felszereltségi szinten jelentkezik csupán az extra profit.
Szerintem, de én nem értek ezekhez a dolgokhoz (sem).
Az immáron 32 éves autómban úgy lett intervallum-fokozat az ablaktörlő esetében, hogy kivettem a kapcsolóból egy kis fehér műanyag-darabkát - új korában az "X" biztosan belekrült volna vagy 50-150 DM-be. És úgy van fokozatmentesen állítható intervallum-lehetőség, hogy az eredeti relé helyébe egy másikat kellett betolni. Nem új dolog ez... Manapság még egyszerűbb, mert nem kell fizikailag hozzá nyúlni, csak egy laptop, és máris állítható egy halom lehetőség. Épp úgy, mint a HexEzCan esetében. A Teslanál meg már az autó közelébe sem kerülni, mert a hálózaton keresztül megy ugyan ez. És még ki tudja, mi minden...
"Érdekesség - bár OFF - hogy pl. a KTM esetében még megvásárlás után is lehet "konfigurálni" a mocit, mert az elektronikus segédek eleve benne vannak a gép agyában, de csak külön pénzért aktiválják őket. Az más kérdés, hogy ez lényegében átverés, hiszen plusz pénzükbe nem kerül a dolog, mégis lenyúlnak érte egy látható összeget (de nem ezért nem lett KTM)."
Valahol olvastam hogy az autókba akarják ezt megcsinálni. Gyártásnál beleteszik az extrákat, így olcsóbb a gyártás mert egy kaptafára készülhet mind. A kereskedésben pedig a vevő dönti el hogy milyen konfigurálást akar. 15 perc és már viheti is az egyedi autóját. Sőt később is lehet hozzáírni extrát, illetve ha az autót eladja az új vevő is kedvére alakíthatja. Nem biztos hogy rossz irány.
Úgy tűnik, hogy nem. Gondolom mivel a garancia nem egy fizikai dolog (amit vagy rászereltek a gépre, vagy nem), hanem egy szerződéses megállapodás, így hát egy bizonyos határidőig nyitott a lehetőség. Az én gépem nem teszt-, vagy szalon-, hanem raktári készlet motor (volt), de arra is lehetett kérni. Sőt! Emlékeim szerint - ahogy írtam korábban - az első ezres szeriz elvégézéséig áll(t) nyitva a lehetőség beikszelni, és főleg kifizetni a +2 évet. A tesztmotornál már nem biztos, hogy adott a lehetőség, mert azok valószínűleg túl vannak már a mille-n... Mondjuk tesztmotort nem vennék...
Érdekesség - bár OFF - hogy pl. a KTM esetében még megvásárlás után is lehet "konfigurálni" a mocit, mert az elektronikus segédek eleve benne vannak a gép agyában, de csak külön pénzért aktiválják őket. Az más kérdés, hogy ez lényegében átverés, hiszen plusz pénzükbe nem kerül a dolog, mégis lenyúlnak érte egy látható összeget (de nem ezért nem lett KTM).
Sziasztok! Eladó 114es (58-as hosszított fazon) Új, sosem viselt Bmw Streetguard nadrágom. Ideális 190-200cm közötti 105-120kg közti lovasra.
Eredeti zsákjában, dohányfüst, és állatszőr mentes lakásból. Talán annyiból kuriózum, hogy jelenleg egyik webshopban sincs készleten.
2019-ben vettem, de aztán azóta is a másik, sima58-as Streetguardomat hordom. Akkori bolti ára 880chf (kb 300e ft) mostani bolti ára a legolcsóbb helyen 549eur, de ez a méret nincs is készleten.
Saját tapasztalatból annyit a tipusról, hogy a másik még sosem ázott be, és inkább ajánlom hűvösre, mint melegre. 0-5fokban mentem benne haza Svájcból novemberben, és nem fáztam. Viszont én napos időben 28-30fok felett már bélés nélkül, nyitott szellőzőkkel sem szeretem, mert melegem van benne.
Eladási ár 150ezer ft. Máshol is hirdetem, köszi, hogy elolvastad👊🏻😎
Ilyen formában nem érint a dolog, mert én már a konfigurálásnál kértem a jótállás hosszabbítását.
Viszont nem tudtam, hogy ez hogy működik szalon-, illetve tesztmotoroknál.
Azt hittem, hogy mivel ezek a motorok már rendelkeznek egy bizonyos konfigurációval, azon már nem lehet módosítani, és ezért csak biztosítást lehet hozzájuk venni.
Az még odébb van, de biztos lehetsz benne, hogy megírom a tapasztalataimat. Annak idején, mikor párhuzamosan volt GS LC és RT LC motorom, arról is írtam összehasonlítást az én szemszögemből.
Amúgy életemben először, az RT volt az a motor, ami minden igényemet kielégített minimális módosítással. Amikor teszteltem egy Wallisosat, akkor elment a kedvem tőle, mert a gyári szélvédő nagyon zajos volt a magasságomhoz, illetve az ülés nagyon kényelmetlen volt. Amit vettem használtan németországból, ott az előző tulaj ezt már kiküszöbölte, komfortülés volt rajta, illetve Wunderlich plexi, amivel nekem is pazar volt.
Ha lesz új RT-m, akkor azon is egyből ülés upgrade lesz (hacsak nem módosítottak rajta), illetve Wunderlich plexi. A többivel szerintem nem lesz gond.
Mielőtt leadom a cuccot a "Salesesemnek" értékesítésre, esetleg ha valakit érdekel:
Van R1200GS LC "maradékom":
1 db karcmentes Akra dobom. Saját gyártású dB killer van csak hozzá, de Mortoff jóvoltából van pontos rajzom a gyárijáról, alapanyagot is megvettem hozzá, csak sajnos infarktussal lábadozik a barátom, aki legyártotta volna, de ha kell, akkor megoldom valahogyan.
Van egy S1000XR-re való TÜV-ös Cobra Ultrasport dobom, szintén újszerű állapotban. F***állító hanggal :-)