Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2019.02.15 0 4 127458

Nekem régi - máig teljesületlen - vágyam az idegen szavak szótárának párja. Amelyben a közönséges magyar szavak helyett proccolás (pöffeszkedés) céljából használható idegen megfelelőket lehetne megtalálni.  

Előzmény: gigabursch (127448)
Kurdeejay Creative Commons License 2019.02.15 0 1 127457

Így van és örülök, hogy azért ha nem is írnak ide, de figyelemmel kísérik. Egyébként meglepően kis hullámverést produkált Vácnál ez a nagy tepsi, pedig 14 Km/h-val ballagott fölfelé. Az is érdekes számomra, hogy míg pl egy ALINA, ami csak 11,4 széles 220 fős, ez pedig "csak" 196. Tágas lehet belül...

 

Előzmény: zjakabfi (127455)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127456

http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/mohacs_i_/2147

 

Ez a hajó vóna Mohács város új hajója, amit másfél éve már beszéltünk a fórumon?

Elég érdekesen néz ki, sikerült a Siófok irányítótorony kormányállását lekopizni...

zjakabfi Creative Commons License 2019.02.15 0 2 127455

Szétmarcangolni?

Döglődik az egész, minden értelmes hozzászólásnak örülni kell.

A kérdéseknek pláne.

Előzmény: jakyg (127454)
jakyg Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127454

Nem szeretném szétamamagnázni a fórumot, de egy kérdés még nagyon izgat. Megéri a belső munkára elszállítani Hollandiába egy ilyen hajót? Körbe Európa körül tengereken, óceánon át? Nem volna egyszerűbb azt is Szerbiában csinálni ugyanolyan alapanyagokkal, holland munkavezetőkkel, részben holland munkásokkal? Vagy pl. Linz is annyival drágább, hogy inkább fizetik ezt a hatalmas utat?

 

(Először a fordítottját nem értettem, miért nem csinálják a testet is Hollandiában? Értem, hogy sokkal drágább a munkaerő, no de annyival, hogy megéri ezt a szállítást? Aztán ezt a részét megértettem, a hollandiai gyár picike. Még a sarkantyún is faragtak egy kicsit, hogy a 130 m körüli hajó odaférjen. :))

jakyg Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127453

Egy másik videóban, a hollandiai készre építés előtt, tehát ezután pakolhatták még tele a testet. Az üzemi merülése 1,5-1,6 lesz.

jakyg Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127452

Megnéztem újra a videót. Lehet, igazad van, a tábláján D=1,1, tehát ez a főfedélzet magassága lesz. De akkor marad a kérdés, mitől merül 1,65 métert?

Előzmény: viking star (127447)
gigabursch Creative Commons License 2019.02.15 0 1 127451
Neked van a Mozartról sólyás képed? Szemből és hátulról érdekelne.
Előzmény: viking star (127440)
gigabursch Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127450
Realitás és értelem. Hú de rátapintottál a lényegre.
Előzmény: HG. (127435)
jakyg Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127449

Kétszintes a bejáratnál, szerintem 1,1 az is. Amúgy viccelj csak, de ezzel nagyot lehet szívni. :)

Előzmény: guberavera (127446)
gigabursch Creative Commons License 2019.02.15 0 1 127448
Mostanában mindenhol ez az undorító desztináció szót fossák a médiában. Miért nem jó az úticél vagy a célállomás? Én nem tudom...
Előzmény: riversea (127441)
viking star Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127447

Egy vízkiszorítás engem is érdekelne, talán a teljes összeszerelés után publikussá válnak ezek az adatok. A legnagyobb merülés az eredeti tervek alapján 1,65 m.

guberavera Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127446

Már csak a belépő magasság érdekelne :)

Előzmény: jakyg (127445)
jakyg Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127445

A gyár constantai videóján látszik a mérettábla, csak 1,1 métert merül.

Előzmény: guberavera (127444)
guberavera Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127444

Az engem is érdekelne. Ha jól láttam 4 douprop hajtja.

Előzmény: jakyg (127443)
jakyg Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127443

Vajon mennyit merül? És mitől?

jakyg Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127442

Köszi.

 

A szerb gyár pár kilométerrel van Szávaszentdemeter felett. Egymás után építik a kabinosokat.

http://www.vahalishipyards.com/

Előzmény: viking star (127440)
riversea Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127441

A380 effektus...

 

Nekem továbbra is a VICTOR HUGO marad a kedvenc, neki nem gond Tokaj vagy Sziszek desztináció sem.

Előzmény: viking star (127440)
viking star Creative Commons License 2019.02.15 0 3 127440

Eddig külön-külön vagy csak hosszúságban, vagy csak szélességben próbálták feszegetni a határokat: 135 m, illetve 22,85 m. Most viszont majdnem megduplázták a szélességet a 135-ös hosszhoz. A MOZART volt eddig a szélesség-rekorder (illetve ugye a 4 bolgár Ro-Ro), viszont csak 120 m hosszú.

 

Ez az első kabinos, mely majdnem MOZART-nyi szélességű, de 135 hosszú, ha összméretet tekintünk, elég nagyot ráver a MOZART-ra.

Előzmény: jakyg (127439)
jakyg Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127439

Jó képek.

Itt vannak videók az építéséről és a szállításáról: https://www.amawaterways.com/amamagna

 

Hogyhogy ez a legnagyobb? Szerintem a maximális méretek lehetőségét már régen kihasználták.

Előzmény: Pedrofon (127437)
offroadgangster Creative Commons License 2019.02.15 0 1 127438

Nemrég láttam képeket, hogy behajózták és elindult. Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar átérnek.

Előzmény: Pedrofon (127437)
Pedrofon Creative Commons License 2019.02.15 0 5 127437

Ma délelőtt átment Budapesten a legújabb és egyben legnagyobb szállodahajó az AMAMAGNA. A Száva mellett épült Szerbiában. Onnan levitték a Fekete tengerre. Átszállították Hollandiába körbe Európán. Ott dolgoztak rajta sokat. Aztán visszaszállították hajószállító hajón Konstancába. Onnan már saját erőből indult el pár napja Linzbe, ahol befejezik és tavasztól Budapestre fog járni hetente:

opikoloos Creative Commons License 2019.02.15 -5 0 127436

Ne reménykedj ez egy táblakép nem kép. Már többször megsértettél most is köszi,scannelve ha kell eljuttatom a regiszternek de ki aki fog vele bibelödni. Ha valaki ir ide mindjárt kicsit mocskolodás a válasz de elfogadom mert ennyit tudtok sajnos töröljed mert már párszor megtetted de utána is látok mindent ne feledd

Előzmény: jakyg (127432)
HG. Creative Commons License 2019.02.15 0 0 127435

A 2. kompnak sajnos igen nagy realitása van, tkp. a bhrt újraállamosítása miatt állt le az ügy.

(azt nem mondom, hogy értelme is van...)

Előzmény: gigabursch (127434)
gigabursch Creative Commons License 2019.02.15 -2 0 127434

Nem gondoltam volna, hogy egy olyan fiók (na jó, durva nagy szekrény) tartalmának egy apró fejezetéről, amely az eltemetett döglött akták körébe tartozik, ekkora vihart fogok kavarni.

Főleg nem gondoltam volna, hogy ennyi elszállt baromkodás/eszetlenkedés fog belőletek előtörni, de némelyik szórakoztató. Sőt, van amelyik nem alaptalan (pl. Budapest É-D-i forgalom áteresztése, lesüllyesztett rakpartokkal, mert elképzelés erre is készült. Az első még az 1980-as években, az M0 hajnalán)

 

Lehet, hogy csak nekem volt rózsaszínű ábrándom arról, hogy egy közlekedési topicban értelmesen beszélgessünk közlekedésről? Ráadásul egy döglött/alvó/szunnyadó aktáról, amely nem teljesen irracionális, de a megvalósítástól elég messze van.

Mindemellett egyébiránt a Balatonon gépjármű szállító kompot máshova, mint Tihany sehol se látok racionálisnak. Ennek több oka is van, főleg a hajózási távolság, másrészt a mederviszonyok miatt.

Viszont az is tény, hogy a 84-77 - 71 - 67-68-as utak átmenő forgalma jelen pillanatban keresztülzúdul Keszthely és térségén.

 

Persze, ha elkészül az M9-es (vagy hányas: Szombathely-Zeg-Kaposvár), ami egyfajta körgyűrűt alkot, lehet, hogy érdembe vinné el a forgalmat és rögtön az egész kérdés a feledés jótékony homályába merülne.

Ez persze azt is jelenti, hogy az egész kompkérdés is alighanem végleg kipipálásra kerülne, mint lezárt ügy.

Ep128 Creative Commons License 2019.02.15 -1 0 127433

Tippem szerint (ha ilyen ütemben melegszik és stabilizálódik a hőfok) kb.egy hónapig még.

Inkább az lesz az érdekes, hogy olyan tempóban honnan / hogyan röpítik ide majd a kapitányt, ha gyorsabban áradni kezd... Továbbá elég e az, ha horgonyt vet, megfogja a hajót annyira, hogy esetleges motor rakoncátlankodáskor (nem ment hónapokig) ne kezdjenek el sodródni.

Előzmény: zoli07 (127427)
jakyg Creative Commons License 2019.02.14 0 2 127432

Mi itt nem szoktunk "elpasszolni", sokkal inkább átadni pl. a hajóregiszternek képeket, hogy mások is lássák. Ha engem kérdezel, egyetlen fillért sem adok semmilyen képedért. Remélem mást se találsz.

Előzmény: opikoloos (127430)
offroadgangster Creative Commons License 2019.02.14 0 0 127431

Az útról, mozgó autóból már nem látni jópár hónapja, de konkrét informácóm nincs a hollétéről.

Előzmény: gepesz (127429)
opikoloos Creative Commons License 2019.02.14 -2 0 127430

Még gondolkozok rajta, más a csavargőzösök kategoria LV Gulacs egy régi képe megvan nekem kb gyurodeszka méretben  Mftr kémény felirattal ezt el akarrom paszolni nem tudsz valaki akit érdekel?

Előzmény: jakyg (127422)
gepesz Creative Commons License 2019.02.14 0 0 127429

Lehet, hogy Forintos úr is erre készült valamikor?

Vámosszabadin van még az alkotása? Évek óta nem jártam arra.

Előzmény: gepesz (127428)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!