Hatalmasan csodálatos beállítópadom egy parkettléc belefúrt 8mm-es lyukkal amibe passzentosan be lehet dugni a gyújtásbeállító mérőórát. Tudom hogy lehet szép dolgokat venni, de azokat utána tárolni is kell külön, meg annyira gyakran nem szokott kelleni.
Akkor maradok annál, hogy nem nyúlok hozzá jobban, sőt, így a fúvóka is marad, mert eddig jónak tűnt, persze, majd kiderül az új kipufogóval.... Aztán, ha egyszer úgy adódik, és ráérésed, kedved is van, szívesen venném, ha ránéznénk.. Persze.. ehhez még össze kell rakni, pár dolgot megcsinálni, műszakizni, okmányirodázni...
Billzzz! Igen, ezt már olvasgattam, emlékeztem, hogy a te oldaladon van valami jikovos írás.. :) Köszönöm most is, és amúgy egyébként az oldal egész tartalmát! :)
Meretpontossag: igen, mert a sima fuvakaatmero csak egy geometriai jellemzo, de nem ez van rairva, hanem az egysegnyi ido alatt atfolyt viz, ha jol tudom, azaz atfolyasi kepesseg. Az atfolyasi kepesseget befolyasolja pl. a furat elotti es utani kupossag, a konfuzoros es diffuzoros resz kialakitasa a fuvokan.
Előfeszíteni? acélgolyó? ajjajj... Jaa, a pipát nem szedtem még ki...Meg a membrán sem akart a helyéről kijönni, úgyhogy nem bántottam, csak kívülről nézegettem...
Fúvókát, keverékcsavart honnan lehet beszerezni? (ezek méretpontosak? simsonnál gyakori jelenség, hogy a ráírt értékkel köszönő viszonyban sincs a valós....)
Köszönöm a tanácsokat, és a segítséget, remélem sikerül összehoznom valami használhatót.. :)
Igen, a levegofuvokak 210-esek. Valoszinuleg a 200-assal dusabb lesz minden uzemi helyzetben. A levegofuvoka aknajaban a benzinszint tehat relative magasabb lesz.
Osszerakaskor elo kell fesziteni a membrant. Az acelgolyot el ne hagyd. Van amugy arrafele uveggolyo is, arra is figyelni kell. Karbifedel visszarakasa nelkul teszteleskor hatarozott benzinspricc jon ki a torokba benyulo sargarez pipabol gyors gazadasra, akkor alt. jo. Esetleg erdemes cserelni ennek a pipanak az o-gyurujet. Amugy alatta van az acelgolyo.
Billzzz a 2. torok benya fofuvokajanak 130-ast javasol (125 vagy 122 helyett). Az ujabbakban amugy 122-es van.
Az uszo szelepet erdemes csekkolni a karbifedelben. Volt olyan karbim, amiben forditva volt a szelephazban mozgo elem. A hegyes fele van felfele. A hibatlan kupossaga fontos az uszohazi benzinszint miatt.
Uresjarati keverekcsavart erdemes nagyitoval megnezni. Ha nem kupos a vege, akkor kopott, es nem lehet vele beallitani rendesen a CO-t. Itt is van egy o-gyuru, ami kopott lehet.
Nem erdemes bantani a ket torok pillangoszelepenek allasat. De ha megteszed, nekem van beallitopadom merooraval, csak fel kellene hoznod a beallitashoz. Egyperces muvelet.
Sziasztok... Ismét kérdeznék, belenyúltam megint, most a porlaszóba... :)
Mióta nálam van az autó (2014) még nem volt szétszedve, Állt is az autó azóta, kapott új blokkot, új kipufogót, ideje volt lekapni, és belekukkantani...
Belülről meglepően tiszta, nem is hiszem, hogy szét kéne szednem...
A kérdéseim...
1. Ezek a számok a fúvókákon csak nekem nem tetszenek? Ha jól olvastam, a gyári 210.
2.
A gyorsító szivattyú membránja szokott tönkremenni?
Szétszedtem, különösebb hibát nem láttam, összeraktam, és (ugyan csak találomra) de öntöttem az úszóházba benzint. A javításti könyv szerint 10 pumpálás (teljes gázadás) után 5 - 7,5 ccm-nek kéne lennie. Na, nyilván, nem nagyon van ilyen pici mérőhengerem... Ki, hogyan ellenőrizné, hogy jól működik-e a karbinak ez a része?
3.
Érdemes-e jobban szétszednem? Koszt, lerakódást nem látok benne, és félek, hogy ha ez szétszedem, nem tudom majd összerakni, beállítani meg végképp nem... Nincs nekem "fojtószelep beállító készülék"-em.....
4.
Illetve, ki mit ajánlana a Muczán Gáborék által gyárott kipufogó, és kb. gyári motorhoz fúvóka ügyben? Maradjon a gyári érték?
Ja, a facebook minden egyéb fórumot megöl... Cserébe legalább alkalmatlan, mint fórum, mert a régebbi bejegyzések gyakorlatilag visszakereshetetlenek, meg egy katyvasz az egész.
Erzodik, hogy tobb warburgos kozosseg van az interneten. Szerencses addig volt, amig nagyjabol mindenki ezt a forumot hasznalta. :-) A parhuzamos forumok miatt sok infotol eleshet az ember...
wartburg ddr (facebook) csoportban több ember van akiknek lehet ötletük mit honnan
pl. vettem már én is olyan javítóelemet egy vidéki noname autósboltból (egyik csoportbeli ismerősöm ajánlására) ami a Zsombiban nem csak most, sosem volt
Budapesti illetőségű 1.3 Warburgomhoz keresek padlólemez/taposólemez javító elemet. Zsombiban elfogyott, Csapiban nincs listázva az elérhető árucikkek között.
Ha nincs bolti új, jobb állapotú bontott is megfelelne, de bér lemezhajlítást is elképzelhetőnek tartok (üléssín rögzítő keresztborda).
A Jaguárom még régi technika, de automata. Ha csak a váltó oljteknőjét vesszük le és a szűrőt, valóban csak 3-4 litert tudunk leengedni a kb. 7-8 literből. Ekkor szokták elvinni pumpás cserére, nem tudván, hogy hol is van a maradék 3-4 liter. Hát az oljhűtőben van. Ha mindkét csövét lekötjük a hűtőnek, attól még nem kúszik ki belőle a maradék, vagy csak nagyon lassan. Ha óvatosan megfúvatjuk a felső csövet, nem marad benne fél liternél több.
A citromban lévő olaj cseréjéről még nem hallottam.
Az automata váltóknál két módon tudnak "normális" olajcserét végezni. Szétszedik a váltót, a citromban lévő olajat is leeresztik, átmossák az egész rendszert, majd feltöltik. Ez drága és sokáig tart. Vagy pedig néhány szerviznek már van olyan szerkezete, ami szivattyú üzemben tolja be az olajat, körbe nyomja a váltóban, igy a régi olajat teljesen ki lehet nyomatni belőle, két hátránya van, több olaj kell legalább két literrel, ami szintén drága mulatság, illetve ha nagyon régi volt az előző olaj, az abban lévő olajiszap, egyéb szennyeződés bent marad a váltóban.
Átlagos olajcserével valóban kb a negyven százaléka bent marad a régi olajnak.