Állítólag Te szakavatott vagy a témában, ezért HPorsolya javaslatára érdekelne a véleményed a 948 és 955 számú bejegyzésemről.
Nekem ezzel az egész TS rendszerrel alapvetően semmi bajom sem lenne, több ismerősöm is aktívan használja, tehát bizonyos embertípusnak bejön. Én nem ebbe a típusba tartozom. Annak idején 1996-ban a befektetés igéretével léptem be, a nyaralási lehetőség önmagában nem volt jelentős. A 2001-es újabb ballépésem egy újabb ígéret következménye, szintén nem a nyaralási lehetőségé.
Szóval itt van a nyakamon ez a két elvileg vagyoni értékű jog, amit nem használok, mert amiért megvettem, arra nem jó. Másodlagos piaca gyakorlatilag nincs, ettől kezdve a vagyoni érték nem ér semmit. Viszont állandó és kötelezően fizetendő fenntarási költségei vannak, amit ha nem fizetek, perrel fenyegetnek.
Szóval kedves sattilaaaa, ezen a konkrét eseten túl érdekelne a javaslatod arra vonatkozóan is, hogy hogyan lehet megszabadulni a fizetési kötelezettségek alól a továbbiakban, hogy lehet lemondani bármit is. Az RCI telefonos ügyintézőiről és az Abbáziáról éveken keresztül rendszeresen lepattantam, ezek nem működőképesek ebben az esetben. Szeretnék én is az elégedett ügyfelek közé tartozni.
Biztosítás esetében ha nem fizeted a díjat egy bizonyos türelmi idő után automatikusan felbontják a szerződést és nem fognak utólag követelőzni. Én így emlékszem, bár mostanában nem olvastam ilyen szerződést.
Bocsi, hogy ehhez a hozzászóláshoz is eszembejutott egy észrevétel. Én fontosnak tartom, lehet, hogy van aki szintén ugyanúgy gondolja, vagy ha most belegondol akkor ő is elcsodálkozik ezen.
Szóval ha egy cég ilyen hozzáállással áll a leendő ügyfeleihez, én elgondolkodok azon hogy egy hosszútávú (30-99 éves!) kapcsolat során mennyi jót várhatok tőle. Ha már az elején hülyének néznek vagy döntésképtelennek az ügyben, hogy eldöntsem mi jó nekem és mi éri meg nekem, akkor a késöbbiekben miért változna meg a véleménye rólam. Fogják valaha az én érdekeimet képviselni illetve igényeimet figyelembe venni és korrektül tájékoztatni vagy örökre kiszolgáltatott leszek hogy épp melyik beosztott kollégájuk ül a pult/telefon mögött?
Köszönöm szépen a tájékoztatást. Most már világosabb az eljárás. Engem az egész egy pilótajátékra emlékeztet így. Pontosabban egy pilótajáték és egy szerencsejáték kombinációra tudnám leginkább hasonlítani az eljárást. Semmiképp egy korrekt megbízható üzletre.
Egyébként én nem szoktam két évre előre tervezni az üdülést, ezt így már túl távolinak tartanám, annyi minden közbejöhet ennyi idő alatt, hogy nem szeretnék ilyen sokáig frászban lenni, azért hogy minden ok legyen a lefoglalt időpontra. És nem is szeretnék mindenféle másodlagos értékesítéssel bajlódni ilyen esetben. Félévnél távolabbi dolgokat inkább nagyvonalúan tervezek, minél kevesebb konkrétummal minél több mozgástért hagyva a lehetőségekben. Nekem ilyen a gondolkodásom, de tudom hogy mások másképp is gondolkod/hat/nak a tervezésről.
En jozan esz alapjan, es az angol nyelvu time share-rol szolo forumokon valo olvasas alapjan nyilatkozom. Szerintem az nyilvanvalo, hogy szuper helyet, szuper idoben nem nagyon tud az ember cserelni (mivel erre nagy a kereslet). Az hogy bejon neha, nem mervado (a lotto is bejon neha). Az sem mervado, hogy elozetes tajekoztatas alapjan mit mondanak az RCI-rol es a csererol.
Az angol nyelvu forumokon majdnem egyontetu a velemeny, hogy nem eri meg. Nezd meg az Ebay-t, hogy mennyi timeshare-t kinalnak. (ebay.com, es usd be timeshare). Gyakran meg 1 dollarert sem kell.
En nem koteleznem el magam olyanra, amiben nagyon nagy a bizonytalansagi tenyezo (a dijakat emelik, a ceg tonkremegy, csodot jelent, vagy 5-10 ev mulva a szuper jo szalloda lepukkan, stb. stb.. De a magam reszerol is nagy a bizonytalansagi tenyezo, mert lehet, hogy nem is tudok/akarok menni jovore vagy 2 ev mulva nyaralni).
Köszönhetően HPorsolya-nak - aki valóban lát fantáziát az üdülőjogban -, továbbá elipszis-nek, aki tényleg egy elégedett klubtag - végre kezd ez a fórum arról szólni, amiről mindig is kellett volna, hogy szóljon: az üdülőjog tulajdonosok megosztják a tapasztalataikat az ez iránt érdeklődőkkel!
Mivel Wild_Bear-től és az ő "segítő-készségétől" nagy valószínűség szerint holnapra végérvényesen megszabadulhatunk, így már én is látok némi esélyt arra, hogy ha időm engedi, érdemes benéznem ide, s újból hozzászólnom a dolgokhoz, ha tudok mit mondani.
Megjegyezem, hogy én mint értékesítő - noha több száz elégedett klubtaggal találkoztam már - az általam írtak sokkal kevésbé tűnhetnek hitelesnek, mint akár csak egy tényleges "tulajdonos" hozzászólása is.
Azt azonban megigérhetem, hogyha a jövőben nem az amolyan "Wild_Bear-félék" bejegyzéseivel lesz tele ez a topik, toborozni fogok ide további klubtagokat.
Vettem az adást. Itt nem vagytok képesek érvekre ellenérvekkel, konkrétumokra-konkrétuokkal szintű vitára.
Én nem így gondolkodom., ha Ti védnétek, én ellene beszélnék. De nem igen látom azt a tájékozottságot, ami alapján bármit is tudnátok mondani az RCI-s cseréről, NEM AZ ELADÁSI MÓDJÁRÓL ÉS NEM A CSALÓDOTT EMBEREK TEHETETLENSÉGÉRŐL akarnék én vitázni.( Aki el akarja adni, annak tripla bukta: nem tudja eladni, de mivel el akarja adni, nem fogja deponálni. A hetére meg nem megy el....)
Ja, még a számolásra: ezügyben meg nézz át az MLM-topikra. :-)))))
Az elvakult ügynökök is fullra kiszámolják, micsoda nyereség, hogy a 4-5xös árú mosószert veszik, mert kapnak rá 20% engedményt, és "keresnek vele" . De egyik sem számolja se a beléfektetett óradíjat, se a telefon- kocsiköltséget se egyebet. És büszkén verik a mellüket, hogy milyen baromi nyereségesek. LOL
Csak aztán ne gyere ide pár év múlva sírni-ríni, hogy mennyit vesztettél.
Ha van egy kis időd, olvasgass bele az Il ferro topikba. Nagyon tanulságos. A fanok jól leirigyeztek bennünket (akik már tavaly októberben !!!! figyelmeztettük a jónépet, hogy piramisszaga van), meg elküldtek melegebb égtájra. És amikor bekövetkezett amit már előre lehetett tudni, akkor meg azzal jöttek, hogy kárörvendők vagyunk, és hasonlók. De volt olyan is, aki azt vetette a szemünkre, hogy miért nem figyelmeztettük őt erőteljesebben. :-O :-O
Az embereket nem lehet megvédeni a saját hülyeségüktől.
pl. egyszerűen abban, hogy normál esetben "beadni" nem kell semmit, plusz hogy egy sokkal nagyobb merítésből válogathatsz.
Ebben igazad van. RÉszben. Én viszont olcsóbban szeretnék kijönni, és ezért képes vagyok kisebb merítésből válogatni, és több időt áldozni a keresésre.
Nem állítom előre hogy sikerülni fog, be fogom vallani, ha nem jött össze.
Csinálja a regisztrációt a hét tulaja. Megnézi első körben mi jön fel, a többi ttól függ.... időnk van, mint a tenger. Én Franciaországot szeretnék, esetleg Olaszt vagy Ausztriát, de elég sok minden jó lenne.
Bár az ügyfélszolgálat azt mondta, Fr és Olasz a legnehezebb.
Bocs utószezon = fehérszezon egyik sem volt pirosban, tehát szezonon belül.. Többkézből hallottam hogy a rendszer bizonyos körülmények között megenged dolgokat. Nem akart eladni nekem, tehát nem volt érdeke hazudni, a sok negatív dolog mellett amit elmondott, talált egy pozitív példát is.
EGyébként az idős pár akivel beszéltem 6 személyes héttel 2 fős szállásokra szokott menni, mert csak 2-en vannak. Elképzelhető.
A rendszer mögött szerintem egy informatikai hókusz - pókusz áll valőszínűség és stb számításokkal, erre nem tudok mit mondani, de természetesen érdekelne. Előbb azonban fejlesztem az angoltudásomat mielőtt belevágnék eme igazséágok "felderítésének":)))))))))))
Azért megteheti helyettem más is :))))))))))))))))
Kedves Orsi (még mindig, bár én hasonló titulust nem kaptam még tőled:(
Mint a korábbi bejegyzéseimben irtam én 10 éve elégedett tag vagyok, eddig 5 alkalommal cseréltem, tehát van tapasztalatom, amit szivesen megosztok veled is ha érdekel, bár már elég sok mindent leirtam.
Nekem továbbra is az a véleményem, hogy ha nem befektetésnek szánod, hanem arra használod ami a célja, hogy "lenyarald" jó dolgokat lehet kihozni belőle. Persze nem egy éve alatt fogod elhasználni a befektetett pénzt.
Hova akarsz cserélni, hány főre? Hol tartassz a szervezéseben?
" Egy példát mondtak, mikor megkérdeztem mennyire szoktak az emberek elégedettek lenni, azt mondták, ez változó. Pl egy ügyfél 2 személyes 3 csillagos utószezonival 6 személyes 5 csillagos fehér szezonú szállodát tudott foglalni Dániában és nagyon elégedett volt. "
Ezt mondtak? Vagy ismered az ugyfelet szemelyesen? Szerintem ez meg teljesen irrealis, hogy egy 2 szemelyes, 3 csillagos utoszezont egy szuperre cserel valaki. Meg akar 10 evre elore is. Ha valami szuper (jo helyen, jo idoben), miert cserelnek el egy rosszra? Ez kb. olyan, mint nyarra repulojegyet venni. Barmikor veszel repulojegyet, nyaron utazni kb. 2-szer olyan draga, mintha feb-marciusban, vagy okt-novemberben utaznal. A nyari repulojegyeket sohasem fogjak olcson adni, mert ugyis mindig tele vannak a gepek. (ugy volt, hogy el kell halasztanom a nyari utazast, es legkozelebb 1 honappal az eredeti utazas utan lett volna hely a gepen)
Azért kérdeztem meg, hogy milyen számot hivtál, mert "ügyfélszolgálat"-nak nevezted és kiváncsi voltam, hogy van-e már olyan szám ahol már nem csak tagoknak adnak felvilágositást.
De te is azt a számot adtad meg, amit én is használok,ahol először azonositanak (tagsági, lakcim, telefonszám) aztán térnek a lényegre.
Mint egyik hozzászólásomban leírtam, emberek ülnek ott, akik ha megfelelő hangnemben kérdezel, többnyire kedvesen és jószándékúan segítenek. Ők ügyfélSZOLGÁLAT és nem ügyfélÁTVÁGÁS miatt vannak ott. Az azonosítás hol ezzel hol azzal elkerültem. Mindig szerették volna, volt hogy azt mondtam, most csak erre válaszoljon, a tagszám nem lényeg.
A fizetést hogy intézted, a bankkártyaszámot is megkaptad az ismeröstől?
Nem kaptam meg, nem is kértem. Megegyeztem, hogy a ha találok vmi jót, felhívom és ő foglalja le. Másodsorban interneten is leghet foglalni, ilyen esetben a bankkártya számát kell beütnöd. Most úgy egyeztünk meg, odamegyek, befoglaljuk ott és azonnal KP-ban fizetek.
Nem igazán tudlak a palettán elhelyezni, mert egyszer RCI izéről irsz, mint aki az egészről semmit sem tud, másszor pedig profikat megszégyenitően ecseteled az RCI-vel kapcsolatos tudnivalókat. :)))))
Akkor behatárolom magam a palettán: tetszik a dolog, de meggyőződés és komolyabb anyagi tőke hiányában a igyekszem a 1. tudás/ismeret, 2. tapasztalat 3. alaposan megfontolt lépés irányában haladni. Tehát több az infóm sok szempontból mint a klubtagoknak, 1. pontot nagyjából teljesítettem. Most kellene a tapasztalat. Aztán majd eldöntöm mi legyen.
Egyébként azért neveztem RCI izének, mert szerettem volna érzékeltetni a kívülállásomat, másodsorban pedig próbáltam homoros lenni, úgy látszik ez nekem nem áll jól :)
a TS jog nem könnyíti meg az üdülés megszervezését (sőt épp ellenkezőleg - bonyolítja a dolgot külföldi igénybevétel és csere esetén).
Ne haragudjatok, hogy értetlenkedem, pontosan miben és hogyan bonyolítja a külföldi igénybevétel és csere a dolgot? Beadod a heted, lefoglalsz egy másikat, kifizeted a cseredíjat azon nyomban, majd pedig megszervezed az utazást.
Miért akarnám, hogy elmenj???? Ezt nem értem - de nem baj. :-)
Gyakran utazom repülőn, wizzen is. Nehogy azt hidd, hogy a nyári (kurrens) időszakokra van ezerforintos jegy...
De repülő nélkül hogy tudsz pl. Spanyolországba, Törökországba, vagy más jó helyre cserélni???? Végigautózod a hét nyaralást?
NVem akarok Spanyolországba és Törökországba utazni, egyébként még semmi komoly tapasztalatom nincs. Ha lesz, on-line beszámolok róla. Ha érdekel..
Egyébként meg azért gondoltam hogy nem akarjátok hogy bejegyezzek, mert a reakcióitokban nem veszitek az adást. Én utánanéztem dolgoknak, amit viszont ti mondtok, az van amikor csak súrolja a lényeget. Amit a bemutatón mondanak az ökörség, azért van hogy megvedd, nem azért hogy használni tudd...
Őket nem azét fizetik hogy eladjanak, nem azért hogy korrektül tájékoztassanak.
Bocs, nem akartalak lecseszni. Azt hittem, hogy ha az RCI-ről vitatkozunk, valamennyi alapismeretetek van a dologról. Mint írtam, én nem vagyok RCI tag, de már vagy 20-szor hívtam őket, hogy : még nem vagyok tag, most gondolkodom, de ehhez meg szeretném kérdezni azt, hogy ....és ha.... és Önnek személy szerint mi a véleménye...persze hogy nem mondhat semmit, meg nem biztos hogy mindig így van, de mi a tapasztalat.....és ha piros...és ha időben beteszem? Szóval két évet lehet előre betenni, és az előző évit fel lehet használni a következő évben.
Szóval sportot csináltam a dologból......ami a hívásokat illeti...
A deponálás az egészen pontosan annyit jelent, hogy a saját heteded beadod, és ez egy alapot képez arra, hogy kapj helyette egy másikat:
Amik számítanak: hány személyes, hány csillagos a szálloda, milyen szezonban van és ! hogy mikor! deponáltad- ezeket mondták. Ha most beadod a 2009-es hetet, nagyobb a csereértéke, mint ha egy hónappal az időpontja előtt.
Azt nem mondták, de olvastam valamelyik honlapon, ha valaki azt a hetet "befoglalta" már, a hét csereértéke megnövekszik.
Aki el akarja adni, nem deponálhat előre két évre, tehát ha szar hete van, még rosszabb az esélye, magyarul semmi. Miután ezt a leckét a fél világ különösen Európa megtanulta, ha 2009-ben jó helyre akarsz menni nyaralbni, most kell beadnod azt a hetet, és most célszerű lefoglalnod a 2009-es szállást. Ill indíthatsz keresést, ami annyit jelent, megmondod hová akarsz menni, és ha berakja vki és a heted megfelelő csereértékű, stipi-stop már le is foglaltad... no kb így működik+ azok amiket még nem tudok..... Ha későn gondolkodsz, csak a maradék marad.
Egy példát mondtak, mikor megkérdeztem mennyire szoktak az emberek elégedettek lenni, azt mondták, ez változó. Pl egy ügyfél 2 személyes 3 csillagos utószezonival 6 személyes 5 csillagos fehér szezonú szállodát tudott foglalni Dániában és nagyon elégedett volt. Aki későn telefonál és ragaszkodik egy-egy időponthoz, az nem szokott sok sikerrel járni.
Nem teljesen látom át az adott helyzetet, de első (meg második :-) ) olvasatra nekem úgy jött le, hogy kvázi előfizetett egy szolgáltatásra - hasonlóképpen, mint egy biztosításra. Az, hogy nem volt káresemény (azaz jelen esetben nem tudta/nem akarta igénybe venni), az egyéni szoc.probléma. A biztosítási díjat se kérheted vissza, ha húsz-harminc évig sem égett le a házad.
De fenntartásokkal mondom, mert mint említettem, nem teljesen értem, mi is az, amire rábeszélték. Csak a cserebuliba való regisztrálás?
Nekem csak egy ötlet jutott az eszembe. Próbálj meg a fogyasztóvedelemtől tanácsot kérni. Talán ők tudnak segíteni, hogy hogyan követelhet egy (külföldi) cég egy igénybe soha nem vett szolgáltatás miatt ekkora összeget és van-e ilyen esetben valami védekezési lehetőség a magyar jogrendszer alapján.
Azért kérdeztem meg, hogy milyen számot hivtál, mert "ügyfélszolgálat"-nak nevezted és kiváncsi voltam, hogy van-e már olyan szám ahol már nem csak tagoknak adnak felvilágositást.
De te is azt a számot adtad meg, amit én is használok,ahol először azonositanak (tagsági, lakcim, telefonszám) aztán térnek a lényegre.
A fizetést hogy intézted, a bankkártyaszámot is megkaptad az ismeröstől?
Nem igazán tudlak a palettán elhelyezni, mert egyszer RCI izéről irsz, mint aki az egészről semmit sem tud, másszor pedig profikat megszégyenitően ecseteled az RCI-vel kapcsolatos tudnivalókat. :)))))
Nem akarlak elkeseríteni, de ezt a követelést - ahogy látom - már átadták egy ún. behajtócégnek. Mint nálunk az intrum justitia. Legalábbis nagyon úgy tűnik....