Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pugfan Creative Commons License 2002.01.18 0 0 711
kovacsro!
0. először is, a félreértések tisztázása végett: nekem egy 306 XT HDi van 2000. évi modell
1. chiptuning: Superchips van benne (www.superchips.com), mérve 20 fokban 79,5kW és 274Nm, 10 fok alatt több (csúszik a kuplung, ha padlógázt nyomok 2000-3000 között). Gari maradt, mert (szerelő megnézte) és minden paraméter a gyári értékeken belül van, tehát ha te nem mondod, senki nem fogja megmondani, hogy új a program benne!
2. téligumi: GoodYear UltraGrip 5 (ugye a 6 sokkal jobb, de az majd' dupla ennyi!) 185/65R14T
nyári: 185/55R15H, ha új lesz, akkor 195/55R15H lesz.
előző gumi egy GY UltraGrip 4 volt, az is bevált (szép, jó kanyarsebesség, határozott csúszási pont, de átmenettel (se nem a "mintha állandóan csúszna 40 felett, de mégse", se a "hopp, most 41-el megyek 40 helyett, így megcsúszott" érzés) - persze messze nincs olyan jó, mint az alacsony oldalfalú nyári!

GT

Előzmény: kovacsro (710)
kovacsro Creative Commons License 2002.01.18 0 0 710
Amit írsz PUGFAN az én tapasztalatom is! Átlagban 6 lityi körül én is megállok a fogyasztással. A hideg ellenére kiváló a fűtés bár nálam is keveset mutat a hőmérő! Igaz előtte 2-vel egy Típóm volt amiben majd' megfagytam. Érdekelne amit a chiptuningról írsz... hol és mennyiért beszerezhető, milyenek a tapasztataltaid? Az általad használt téligumiról is szeretnék többet tudni, mert nekem még még minden 307 es dolog új. Most szokom, de eddig nagyon elégedett vagyok Vele. Gyakorlott kollégáimmal ellentétben nekem nincs összhasonlitási alapom BMW, VW, AUDI Ferrari vagy Mercedes tipusokkal, de azt bátran mondhatom eddig ez a legjobb autóm! Vezettem ugyan Rolls-t és Porsét is de ezek az autók az élmény ellenére nem a magyar valóság járművei. Megérne azonban egy "misét" ki hol tankol, és mik a tapasztalatai? 20 éve a Shell ügyfele vagyok és bár kicsit drágább én máig megvagyok elégedve velük. kovacsro@mail.matav. hu
Előzmény: Pugfan (709)
Pugfan Creative Commons License 2002.01.18 0 0 709
75-80 fok.
Most így télen chiptuninggal 6litert eszik, nyáron 5.5litert evett. Kocsi 1155-1215kg között lehet (pontos adatot még nem találtam).
185 széles gumikon gurul (téli)
összevissza tankolok bele
40ekm van benne
az első olajcseréig (10ekm) kicsit többet fogyasztott, mint utána...
A tél azért számít, mert lassabban melegszik üzemi hőfokra a motor és több a dugó is. Nyár azért számít, mert gyorsabban melegszik fel a motor, beindul a ventilátor, megy a klíma és még több dugó van ;-)
Ja, váltóáttételek: BV3-as váltó van benne, 2000-nél 3-ban 55-öt 4-ben 70-et, 5-ben 90-et megy.
Más ötletem a surlódáson, szoftveren és a légkeverés (külső/kiupuff)-en kívül nincs...
Előzmény: HDIowner (697)
CommandAir Creative Commons License 2002.01.18 0 0 708
Persze, hogy megéri várni, csak nem szeretem ha feleslegesen szivatják a vásárlót. Nem értem a Kovács féle mentalitást. Kiváncsi vagyok, hogy milyen mellébeszélést próbálnak majd előhozni.
Előzmény: szistipisti (707)
szistipisti Creative Commons License 2002.01.18 0 0 707
Köszi CommandAir!

Nem küldenéd el a blonds@index címre is, mert nem tudom megnézni most a leveleimet a megadott címen. Elöre is köszi. Ja és én az autó kifizetésétől számítva több mint 3 hetet vártam. Röhej, de már jöttek a cskkek a banktól, hogy fizessem a részleteket, az autó meg sehol. Csak vigasztalásként írom, hogy nem vagy egyedűl a bajoddal. Azt viszont bizton ígérhetem, hogy megéri rá várni, mert minden igényt kielégítő autó.

Előzmény: CommandAir (706)
CommandAir Creative Commons License 2002.01.18 0 0 706
Küldtem egy mailt neked.
Előzmény: szistipisti (705)
szistipisti Creative Commons License 2002.01.18 0 0 705
Szia CommandAir!

Én is pont így voltam, már majd meg őrültem az idegtől, mert már ott volt az autóm a Kovácsék telephelyén, ültem benne, nézegettem minden nap, közben meg kaptam az időpontokat a jövő hétre. Mindig a jövő hétre, úgy, hogy megértem a gondodat. Én megfenyegettem őket, hogy világgá kürtölöm, hogy csak a pénzt csalják ki meg minden, autós lapok Internet mindent bevetek, ha nem kapom meg eddi és eddig. Nem tudom, hogy ez vagy más használt, de egyszer csak megkaptam. Te is megkapod majd de a fenyegetőzés jól jöhet. A PH telefonszámát megköszönném, mert én meg az ülésfűtéssel szívok már 2 hónapja.

Előzmény: CommandAir (702)
SEEN Creative Commons License 2002.01.18 0 0 704
szerintem minel elobb menj be es reklamalj. :P

[s]

Előzmény: CommandAir (702)
aamen Creative Commons License 2002.01.18 0 0 703
a rosszabbik esetben a kereskedo eppen csodbemenni keszul, a penzed mar eltapsolta, vagy az apeh lenyulta a szamlajarol, stb..

csunya, kodos-szmogos pentek van.

hali,

aamen

Előzmény: CommandAir (702)
CommandAir Creative Commons License 2002.01.18 0 0 702
Felhívtam tegnap a Peugeot Hungáriát(PH), hogy miért nincs még itt a megrendelt autónk. A story lényege az, hogy a kereskedő még nem fizette ki az autót a PH-nak(pedig már 1 hete megkapta a pénzt a kereskedő), így az autó még ott üdül Győr-ben. A hetek meg telnek-múlnak. A jövő héten lesz a 4. hét rendeléstől számítva. Az üzletkötő ködöl, az értékesítési vezető a kereskedőnél szintén ködölt ma. A PH csak annyit mondott, hogy csak tökösen, csapjunk az asztalra.
szistipisti Creative Commons License 2002.01.18 0 0 701
Megnéztétek, egyáltalán kinyit az a termosztát? Vagy zárt helyzetében is annyi a hőfok? A fűtőradiátor is megfelelően hűthet egy ilyen alacsony hulladékhőjű motort. Különben miért van kiegészítő elektromos vízmelegítő? Állítólag ha nem lenne, nem lehetne fűteni télen az autót. Csak azt feszegetem, hogy lehet, hogy normális az alacsony hőfok.
HDIowner Creative Commons License 2002.01.17 0 0 700
A motornak teljesen mindegy hogy hideg van vagy meleg van. A hűtővíz hőfoka télen és nyáron is ugyan annyi max 2-3 fok eltérés. Ezért van a termosztát, hogy szabályozza a motor hőmérsékletét.


Előzmény: HAL9000 (698)
SEEN Creative Commons License 2002.01.17 0 0 699
bocs, lehet, hogy osszekevertelek valakivel :) tobben irtak, hogy most vettek autot :)

udv,

[s]

Előzmény: HAL9000 (689)
HAL9000 Creative Commons License 2002.01.17 0 0 698
Végül is ez a nagy kérdés. Mennyi a HDI üzemi hőfoka? A szerviz szerint ez a 75-80 Ok. Mert hideg van. A többi autóm a 0 fok körüli hömérsékletet nem vette a szívére. A Toyo-t egyáltalán nem érdekelte a -15-20 fok sem.
Előzmény: HDIowner (697)
HDIowner Creative Commons License 2002.01.17 0 0 697
HAL9000!

Szerintem hívjad fel a szervízt és kérdezd meg, hogy a gyári előrírás szerint, hány fokon nyit és hány fokon zár a termosztát? Majd én is megpróbálok utána nézni. Én a fogyasztásomat nem tartom túlzottnak, ha sok a vidék és nem hajtom akkor 6 alatt van.

PUGFAN!

Ha jól tudom, neked egy 306-os HDI Peugeot-d van.
Nálad mennyire melegszik fel a hűtővíz?

Előzmény: HAL9000 (696)
HAL9000 Creative Commons License 2002.01.17 0 0 696
Csak ismétlem, szó nélkül kicserélték a termosztátot.
Előzmény: HDIowner (694)
HAL9000 Creative Commons License 2002.01.17 0 0 695
Kedves HDIowner!

Ez a legérdekesebb az egészben. Egy autószerelő ismerősöm azt mondta, hogy többféle termosztát létezik. Különböző környezeti feltételekre optimalizálják őket. Mivel hirtelen nagyon nagy lett az igény a 307-re, a franciák minden lehetséges alkatrszt gyártásba vontak. Lehet, hogy mi egy dél-európai vagy afrikai környezetre optimalizált autót kaptunk..? Hiszen Te is 6-7 között fogyasztasz, hasonló vízzel?
Ezt még nem vettettem fel a szerviznek, de legközelebb megteszem.

Előzmény: HDIowner (694)
HDIowner Creative Commons License 2002.01.17 0 0 694
HAL9000!

A motor üzemi hőfoka csak a termosztáttól függ.

Ez nem egy technikai bravúr, hanem vagy eleve így tervezték a Peugeot mérnökök, vagy mindkét autóban rossz a termosztát. Azt tudom, hogy benzines autókban általában a hűtővíz üzemi hőfoka 93C körül van. Ha a termosztát miatt a motor nem tud eléggé felmelegedni, az fogyasztás növekedést eredményez főleg télen.

Hogy a dízel autóknál ez 75-80C normáli-e azt a márka szervízben dolgozó szerelőknek illene tudni. Tutira le van írva valamelyik szervíz könyvben.

Neked nem mondták a szerelők, hogy mennyi a HDI motor normális üzemi hűtővíz hőmérséklete????

Előzmény: HAL9000 (690)
HAL9000 Creative Commons License 2002.01.17 0 0 693
OK. hogy a HDI hővesztesége rendkívül alacsony. Az is OK. hogy kiegészítő rendszer fűti az üzemanyagot stb. De ha itt a probléma..? Amúgy, tényleg árulja el valaki, ha nem gyári titok, hogy mennyinek kéne lennie ennek az átok hőfoknak!!! Mert ha mindez OK: akkor miért cserélték ki a termosztátot???
Előzmény: HDIowner (692)
HDIowner Creative Commons License 2002.01.17 0 0 692
Én úgy tudom, hogy a kiegészítő elektromos fűtés csak azért van, hogy a motor hamarabb elérje az üzemi hőfokot. Vagyis csak a beindítást követő 10-15 percben működhet utána kikapcsol.

Az tény, hogy a dizel motorok joval kevesebb hőt termelnek mind a benzinesek.

Előzmény: szistipisti (691)
szistipisti Creative Commons License 2002.01.17 0 0 691
Nem akarok beleokoskodni a HDI hőfok problémába, de én úgy tudom, hogy a HDI hatásfoka annyira jó, hogy kiegészítő elektromos hűtővíz melegítővel kell kiegészíteni, mert alig termel hulladék hőt. Akkor viszont legalább is hidegben vagy normális az alacsony hőfok, vagy nem kellően hatásos a kiegészítő vízmelegítő. Ha nem így lenne, semmi értelme a plusz elektromos fűtésnek, hiszen, ha termosztáttal meg lehetne oldani a normális üzemi hőfokot, nem bonyolítanák 5x teljesítményű generátorral, meg fűtőszállal a rendszert.
Előzmény: HAL9000 (690)
HAL9000 Creative Commons License 2002.01.17 0 0 690
Kedves HDIowner!

Nekem piszkálja a csőrömet ez a 75-80 fokos víz. Azt írtad, hogy a Tiéd is ennyi. Ha Peugeot kihozott volna egy olyan motort, ami az átlagnál 10-15 fokkal alacsonyabb hőfokon dolgozik, akkor ezt az újságokban, teszteknél stb. nem kellett volna leírniuk?

Előzmény: HDIowner (684)
HAL9000 Creative Commons License 2002.01.17 0 0 689
Kedves Pugfan!

Köszi a tanácsokat, végülis majdnem szóról szóra ebben maradtunk a szervizesekkel is. Szoftverfrissítés, aztán ha nem változik a helyzet, szívesen otthagyom, hogy teljesen átvizsgálják. Velük jó a kapcsolat, semmi panaszom nem lehet rájuk.

Kedves SEEN!

Már átbillentem az 5000 km-en. Azt vártam, hogy a fogyasztás beáll, vagy némileg csökken. Csakhát az enyém NÖVEKEDETT.

Előzmény: Pugfan (686)
szistipisti Creative Commons License 2002.01.17 0 0 688
Sziasztok!

Megjöttem. 2000 km hegyi téli utakon a 307-el nem, hogy fárasztó nem volt, hanem egyenesen élvezetes. Hosszú távon is nagyon kényelmesek az ülések, csendes és és nagyon jól megy. A hegyi utakon nem hiszem, hogy van még 1,6-os ami ilyen könnyedén, csendesen kényelmesen és fürgén vette volna az akadályokat. A fogyásztási átlagom az egész úton 7,9 liter, ami nem kirívóan jó érték, de én teljesen elégedett vagyok vele.

SEEN Creative Commons License 2002.01.17 0 0 687
magasabb fogyasztas normalis az elso 5000 km-en!
Előzmény: Pugfan (686)
Pugfan Creative Commons License 2002.01.17 0 0 686
Kedves HAL!
A túl nagy fogyasztásnak a jobb lábon kívül még számos oka lehet - ezek közül a kiküszöbölhető, nem misztikusak:
1. elektronika - frissíteni a szoftvert, esetleg próbaképp a computert
2. mechanikus - nem ér-e valami a kerékhez/féktárcsához (ha pl. a fékbetét, akkor annak hangja se biztos hogy van és lehet, hogy nem is melegszik nagyon, csak éppen hamarabb kopik és növeli a fogyasztást), jók-e a csapágyak (pl. 405 típushibája volt a hátsó tengely csapágy utózsírozhatatlansága, így amikor 180ekm-nél cserélték (bemaródott), akkor utána 0,5 literrel csökkent a fogyasztás).

3. szervíz - kell egy lelkiismeretes ember, aki nem nyűnek nézi a vevőt (pl. az én szerelőm [Peugeot Klinik Grósz (1) 419-2308] ilyen) - és persze egy vevő, aki (ha megindokolják neki) hajlandó türelmesen otthagyni 1-2 napra az autóját a szerelőnél.

Remélem segítettem!

Előzmény: HAL9000 (685)
HAL9000 Creative Commons License 2002.01.17 0 0 685
HDIowner!

Kösz a tanácsot, ki fogom próbálni, bár utoljára a hetesen 100-110-nél nem mentem gyorsabban. Tényleg... És ugyanannál a kútnál tankoltam, ugyanarról a csapról stb. És egyedül mentem.

Előzmény: HDIowner (684)
HDIowner Creative Commons License 2002.01.16 0 0 684
HAL9000!

A gyári 4.2l/100km-es fogyasztásnak igaznak kell lennie, de ez nyáron 90km/órás sebességnél igaz.

Ha van türelmed, akár most is kipróbálhatod, hogy kb 200km-es vidéki úton, kíméletesen vezetve az autót (lassan gyorsítani, keveset fékezni), max 90km/óra sebességgel milyen fogyasztást tudsz elérni. Szerintem ez esetben a fogyasztásnak télen sem szabad 5 liternél többnek lennie.

Az fontos, hogy 90-nél ne menj gyorsabban. 120-nál szerintem már lehet 6l a fogyasztás.

Ha egy ilyen teszt után sikerül 6 literes fogyasztást produkálnod, akkor szerintem valami gond van az autóddal. Ha türelmes vagy akkor érdemes kipróbálni.

Előzmény: HAL9000 (683)
HAL9000 Creative Commons License 2002.01.16 0 0 683
HDIlover!

Az az őszinte igazság, hogy mielőtt megvettem ezt az autót, egy Toyota Corollám volt. 1.8D, 15 éves konstrukció. Azt mondam magamnak, hogy akkor cserélem le, ha lesz egy autó, ami azt teljesíti amit az. Szép design, nagyon jó (5-6) fogyasztás, kis szerviz igény. A 307 HDI megfelelő választásnak tűnt. Tudod, 4.2, 5.5, 6.9, csodálatos design. De a lényegre. Azért tartom magasnak a fogyasztásomat, mert amikor megvettem, az első tankolást 930 km-nél követtem el. Vegyes használat volt, kb. 5.8-ra jött ki. Ez elsőre, sőt másodikra is nagyon profinak tűnt. Aztán - nem tudom, hogy ehhez van-e köze a hidegnek - megugrott a fogyasztásom. Felmentem Pestre, meg vissza, nem kergettem az autót hiszen még új, 100-130-as tempó, de több lett - Mármint a foygasztás. Itt lett gyanús a dolog. A szervizesek tanácsára tényleg kímélve a gépet (légcondi eco-ban ill. off) használtam. Így kaptam 7.5-öt olyan vegyesre, amiben kb. 10% volt a városi meg-megállva. Én azt gondoltam, hogy a motorhőmérséklettel van valami baj. Mondván ha valami elcsúszott, és a motor állandóan fűti magát akkor attól van ez a +2l. Aztán kipróbáltam a dolgot egy tisztán városon kívüli körben, enyém volt a hetes, 100km szép egyenletes tempóban. Az eredmény 6.5. A 4.2 gyárihoz kicsit durva nem? Van egy 206-os emberem, aki állítja, hogy 4-ből megáll hosszú távon. Van egy másik (igaz Citroen c5 Hdi), aki szerint kímélve a gépet 5.5. Ilywen értékek mellett nekem se lenne eyg szavam sem.

Előzmény: HDIowner (682)
HDIowner Creative Commons License 2002.01.16 0 0 682
A hűtővíz hőmérséklete nálam is 75-80C, de ennyi volt a októberben is. Nem ismerem, hogy gyári előírás szerint milyen hőfokon zár ill. nyit a termosztát ha jó. Tény hogy a korábbi autóimban (benzines) ennél magasabb szokott lenni a hűtővíz hőmérséklete.

Szerintem lehet, hogy ez normális. Az autó fűt rendesen, és szerintem a fogyasztása se rossz.

Átlagos tempóban vegyes használat mellet kb 6 liter. Jobban hajtva 6.5-7l.

Mikor hosszú útról beszélsz az nálad autópálya vagy országút? Milyen sebességggel?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!