HA ez segít kishajók esetén a H......-11,12,13,14 a "tengeri hajózási körzetre" engedélyezett kishajókat jelöli, ezeket minden esetben a központi felügyelet (Bp. Teréz krt.62) szemlézi (vizsgáztatja), a H-........-20 a belvízi engedéllyel rendelkezők lajstromszáma, ezek az illetékes megyei felügyelethez tartoznak. A vitorlásokat kicsit sem ismerem, (bár messziről csodálom őket) tehát fogalmam sincs, hogy ott hogy megy.
Érdekes lenne kinyomozni a lajstromszámok rendszerét. Én nem nagyon látok benne logikát, bár biztos van. A nagyhajók mind 860-nal kezdődnek, pl. Fonyód: 860 1710. A kisebbek közül néhány példa, amiből nem tudom kitalálni, hogy a szám vége mikor 50, 30, 20, 11, 10.
A kisgéphjók számozása a régi rendszer alapján:
2 betű az első a folyó kezdőneve, a második a folyószakaszra vonatkozik. Tehát a DK tényleg a Duna-Közép rövidítése, ahogy a TK a Tisza-Közép, vagy nálunk a TA azaz Tisza-Alsó a 'divat' :-) (TA-xxxxxx). Utánnuk kötőjellel 6 szám következik. Megjegyezném, hogy ezek a számok folyamatos lecserélés alatt vannak (nem EU kompatibilisek). Az új számozás csak 1 H betű és utánna 7 szám (bár lehet, hogy 8, lusta vagyok megkeresni, bocs) H-xxxxxxx. A frissen vizsgáztatott hajókra már ilyen szám kerül. (mi már a tavalyelőtti vizsgáztatáskor ilyen számot kaptunk)
Ha-Jó ismét üdvözletét küldi kedves Mindnyájatoknak. A napokban volt hajózni is. Talán ennek hatására köhög egy kicsit. Egyébként elég jó hangulatban van, részleteket mutatott a magyar vonatkozású vitorláshajókról készülő cd-ről.
az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy az utolsó hajó a Lelle volt (bár jogos, hogy ez neki már menetrenden kívüli út volt, mert az L4 csak Füredig szól). együtt fordultak egyet a kikötő előtt, aztán téptek át a tavon a Fonyóddal, a Lelle bal kísérőben.
Siófokra vezetett az útja a füredi kikötőből vasárnap délután az utolsó menetrend szerinti hajónak, a Fonyód motorosnak.A rövid ünnepélyes búcsú, a kürtszó és egy tiszteletkör után szinte teljesen üresen tette meg idei utolsó útját a Fonyód, ami feltehetően az esős, hűvös, kellemetlen időjárásnak köszönhető. A legénységen kívül azért mégiscsak volt egy-két utas is a fedélzeten. A dombóvári Bunevácz Endre és felesége több évtizede rendszeresen igénybe veszi a Balatoni Hajózási Rt. szolgáltatásait. A siófoki nyaralótulajdonosok ugyanis minden nyáron kirándulnak a tó túlsó partján is, ilyenkor mindig hajóval teszik meg az utat, még soha nem csalódtak.
A Balatoni Hajózási Rt. 158. idegenforgalmi idényét zárta ezzel. Az idén is 24 kikötőben fogadták az utasokat, akiknek 24 személyhajó és 4 komp állt rendelkezésükre. Augusztus végéig a személyhajókon csaknem 700 ezer utas közlekedett, ez mintegy 15 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel ezelőtti időszakban.
A Balatoni Hajózási Rt. október 23-án szombaton sétahajót indít Tihanyba, a Garda-fesztivál legérdekesebb programjára a látványhalászatra.
Indulás: október 23.-án 8.30-kor a siófoki hajóállomásról.
Érkezés Tihanyba: kb. 9.30 órakor
Látványhalászat megtekintése hajóról 10.00-12.00 óráig
12.00 óra: A halászzsákmány fogadása
13.00 óra: A hal és az új bor megáldása a Bencés Apátságban
13.30 óra: Gardasütés kezdete
14.00 óra: "Garda a balatoni halak rendszerében"
Előadó: Dr. Kiszely Pál
15.00 óra: Bor bemutató
Hajó visszaindulása Siófokra: 16.00 óra
Érkezés Siófokra: kb. 17.00 órakor
Én egy új hozzászóló volnék, bár már régóta olvasgatom a fórumot. Lenne egy, lehet, hogy egy kicsit égő kérdésem. Melyik lapátkerekes áll az Erzsébe- híd pesti hídfőjénél?
Kishajóknál mintha volna területi felosztás, úgymint:
Da az alsó szakaszra(nálunk ezek futnak), akkor logikus a Dk a középszakaszra, és mk. Df a felsőre.
Persze ez is csak egy tipp.
A minap találkoztam egy német villamosbaráttal, akiről villamosfotózás közben kiderült az, hogy a másik hobbija a kompok fényképezése. Megkérdezte tőlem, hogy nincs-e véletlenül olyan ismerősöm, barátom, aki meg tudja mondani, miért számozták át a dunai átkelőhajókat, illetve, hogy az új számozásnál a DK-xxxx-ban a DK mit jelent (én megjelölném a "dunai komp" c. választ, de csak úgy ex has). Igazából én azt se tudom, hogy tényleg átszámozták-e a kompokat, csak arra lennék kiváncsi, van-e olyan ismerősöm, barátom, aki tudja a választ a kérdésére :))
PS: Kérném megbocsátani, ha a kérdés nagyon hülye és/vagy triviális eme fórumon :)
Találtam egy eladó 8 hengeres Láng motort, ugyanaz a típus, mint, ami a Sopronban van. A baj csak az, hogy hajóval együtt adják. Ha valaki mégis venne egy 66-ban Angyalföldön épült "kis norvégot", az utazzon el Írországba vagy érdeklődjön ennél a görög hajóbróker-nél. Üdv: rs.
A Cartoghraphia adott ki teljes Duna vonalrajzot. 4 füzet összesen, nagyon jó méretarányú (1:25000). Nem lepedő méretű, hanem kis kézi lapozható és szelvényenként van rajta a Duna, egy lapon kb. 5 fkm van rajta. Fontos, hogy vizisport térkép, tehát nem biztos, hogy pl. a kabinosok ilyennel hajóznak, de ettől még lehet pontos. Interneten is meg lehet rendelni, nekem 3 nap alatt megérkezett, kb. 4400 Ft összesen.
A megfeneklett Yana-E (fotó: William Foster) levontatási kísérlete 2004. 10. 4-5.-én az angliai Barrow Haven-nél. A hajó épült 1969-ben Ganz Danubius Angyalföldi gyáregységében (yard n. 2159, 1427 gt) mint August Kulberg. Névváltozások: 1991-Pakri, 1997-Alvina-M, 2001-Yana-E (kambodzsai lobogó). Üdv: rs.