Egyetértek T. solct-al. Én is a 4T tömítését használtam fel (igaz nem mostanában, hanem 1989-90 tájékán az első "átépített" autómnál). Jól sikerült, soha többé nem ázott be, nem tört meg sehol.
Én az eredetit újítottam fel el igen egyszerű és olcsó módszerrel. Elmentem a patikába és vettem 1 liter parafinolajat (10 db 1 dcl üveg), majd egy edénybe összeöntöttem öket és a felujítandó letisztított gumi alkatrészeket szépen sorjában beáztattam 24 órára a parafinolajba. Valami nehezéket kell tenni r, hogy az olaj alatt legyen egészen. A 24 óra leteltével csak el kell törölni alaposan egy száraz ruhával és kész is, mehet az olajba a következő gumi alkatrész. A gumi felszívja az olajat, és atttól megdagad és igencsak fellágyul, újra hajlékony és rugalmas lesz.
Ha több 10éves a gumialkatrész akkor több napig is áztatom.
A gumi öregedése abból ered, hogy kiszárad a gumi, ezt pótolja a parafinolaj.
Ha van egy másik ablakod, akkor elősör azon próbáld ki, hogy fűt-e a szál mielött beépíted. Kell hozzá egy akksi, egy kevés vezeték és egy műszer. Kösd rá az akksira a fűtőszálat, majd műszerrel haladj végig a fűtőszál mentén és mérd a feszültségeket. Ez az egyik módszer.
A másik módszerhez csak egy ellenállásmérő műszer kell, az egyik pólust az ablak betáp vezetékére kösd és a másikkal kezd el végigmérni. Ahol ugrást látsz a műszeren ott gond lehet, ezen a helyen mérd meg a müszerrel a szakadás elé és mögé rakva a műszert, így nagyon pontosan be lehet határolni a szakadás helyét.
A fűtőszálat ellenőrizni is lehet, egy ablaktisztító kézi pumpás flakkonnal ami nagyon szépen porlaszt fújd be az ablakot nagyon vékony egyenletes rétegben (az ablak legyen lefektetve) és kapcsold rá az akksira. Figyeld, hogy hogyan párolog el a folyadék az ablak felületéről.
A fűtőszál javítható, a Homasitában lehet kapni fűtőszál javító vezető festéket és papírsablont a javításhoz. A sablont rá kell rakni a szakadt részre úgy hogy a sablon kivágásában legyen a szakadt rész, majd egyszerűen le kell festeni a csíkot. A sablon elvétele után csak egy keskeny festék csík marad ott. Sajna ez a javítás látható marad, mert a vezető festék szine más mint a kifakult fűtőszálnak.
Kérdés:Miként tudom meg, hogy műkszik-e a hátsóablak fűtés?(Most mikor nem párásodik) Javítható-e ha nem műkszik? Ha javítható, akkor mennyié és hol? Fóliáztatni akarom és előtte megkéne csinálni,(ami benn van abból csak 1 szál fűt) vagy kicserélném az ablakot mert van itthon másik, csak az előtte ellenőrizni szeretném, hogy minden szál műkszik-e.
Nem lehet, hogy a generátort hallod, vagy pedig a gyujtást 'erősíti' fel szépen az erősítőd??? A gyertyapipák árnyékoltak? Zavarszűrő van a rednszerben? Én ezzel kezdeném, s kábeleket nem mozgatnám, mert menet közben mozognak azok ugyis eleget (néha túl sokat is). Ill nem testel le vhol??? Pl hangszóróvezeték nincs a fém mellé becsípődve vhol, mert az is okozhat hasonlót...
Jahh, tipp: Kábelezd át a kocsit, csak a hifit... A tápkábel és az RCA lehetőleg ne egymás mellett fussanak, hanem egyik egyik oldalon, másik a másikon... (mi 3 szor kábeleztük ujra, mire nagyjából jó lett...)
A teljesítmény fent azért csökkent, mart a dugó "lejjebb" kerűl a csapszeg beverődése miatt és ebből kifolyólag csökken a kompressziós végnyomás. Nekem a 2. henger 3mm-el lett lejjebb, amikor széthúztuk a motort, mert már elviselhetetlenűl kerepelt =)
Arol? Ezt meg sem hallottam :) Mióta nincs 95K, Valvoline félszinti és szinti olajjal nyomulok. Teljesítmény nem csökkent semmit. Szokásos havi egyszeri kihúzatáskor (kipuff kiégetés, ugye...) 130 km/h simán megvan, és akkor még nincs padlón a pedál. Padlózással még innen is húz, kellemes :) A gyorsulás karakterisztikája változott viszont, alacsony fordulaton érezhetően jobban húz, közepes fordulattól lustább kicsit. De hát öregszik a vas, ez belefér.
Köszi a tippet, hf leszedés már tervben volt, bevizsgáljuk.
Ez barátom, csapszeg a javából! Minél hamarabb szét kéne húzni a blokkot, de min. a hf-et lekapni, nem-e húzta meg a hengerfalat. Teljesítmény csökkent azóta? Mert lehet, hogy a tűgörgők szétszaladtak. Milyen olajat használtál amikor megragadt? (Ha AROL, akkor IJ! Örülj neki, hogy még megy)
Pár hónapja sikerült meragadnia a motornak (2T), 110-120 km/h sebességnél szimplán leállt. Félregurultam, indítózás, elindult, de eléggé forrónak tűnt a motor. A benzinre gyanakodtam. Azelőtt még nem tankoltam annál a kúthálózatnál, harmadik zsinórban történt náluk tankolás után állt le a szerkezet. Azóta kerülöm őket, nincs is gondom. Mindig túlmelegedett a benzinjüktől a motor, 10-20 km autózgatás után ilyen forró motorháztetőkkel nem találkoztam más kutak benzinjeitől. Inkább kézmeleg szokott lenni a géptető, hosszabb utak után is. Nem, nem felejtettem el az olajat...
Viszont a megszorulás óta csúnyán "ketyeg" a motor alapjáraton, meg amikor nincs terhelés alatt. Csapszeg? Más? Féljek? Video, hallgassátok, az utolsó 5 másodpercben a leginkább kivehető az aggasztó zaj.
Srácok értetek kicsit az autóvillamossághoz? A Hifivel van kis gondom. A mélyládából lehet hallani, ahogy pörgeti a fejegység a CDt. Elég erősen dübörög. Azt nem tudom, hogy a többi hangszóróból is jön e, mert a láda mellett nem hallani. Próbáltam, hogy megmozgatom a vezetékeket, de arra nem reagát, viszont amikor benyúlok a műszerfal alá és megmozgatom a fejegységet abbahagyja. Gondolom valami érintkezési gond, de hogy pontosan mi, vagy hogy ez mennyire káros azt nemtom. Tudna valaki tanácsot adni?
Ya, és nem tudja valaki, hogy hogyan lehetnek bekötni 2 akkumulátort, úgy hogy mind kettő töltődjön is?
Most beszéltem a miskolci tali szervezőjével, s azt mondja, hogy vagy 150-180 autót várnak (kíváncsi leszek...) Programok: 8:30 Kapunyitás Vmikor lesz szlalom verseny, hangnyomás verseny, autószépségverseny, meg délután 3 tól felvonulás (rendőri kísérettel:)
Belépő: 601FT /autó + személyenként 300 vmennyi (azt javasolta a srác, h a szállított személyek gyalog menjenek be, mert minden személy után kell díjat fizetni gyalog meg talán ingyenes... sofőrnek is le kell stexelni az összeget:S )
Solct! Nem megyünk arra, mert nekünk az kerülő, megyünk egyenesen a 35 -ös Főúton, s mi olyan 10 -re tervezük a dolgot, h akkorra érünk oda.
Viszont, vki ajánlgatta (Thomas 353 talán?!), hogy bevár minket Miskolc bevezetőjén, nem volna rossz, mert nem ismerjük Miskolcot, s nem akarunk feltétlen elkavarni... Szal, ha vki bevárna minket, az kérem irjon még ma, hogy hol várna minket.... Én a 35-ös bevetőjét javaslom, pl egy benzinkútnál, vagy vmi hasonló...
Annyit tudok mondani, hogy Rakamaz után (amikor ráfordúlsz a főútra) és Tokaji híd előtt van egy SHEL kút. Nah oda menjetek be és 8:00 körül ott talizunk. Onnan meg goto miskolc. És nem nagy tempóban.... Úgys kénytelen megvárni, aki nem ismeri Miskolcot =)
Te/Ti hányra akartok odaérni? Mert az igazat megvalva én absz nem simerem Miskolcot. És szerintem szívesen betársulnánk Domus kollégával egy konvojos dologba... (bár nem tudom, hogy ő mekkora Miskolc szakértő..) Solct, írj ide,hogy mégis...
Illetve néztem a TWK oldalon a dolgot, de semmit sem írnak a találkozóról, h hánykor kedződik, h mi lesz a program stb... Pedig jó lenne tudni, h mégis mennyire korán kell felkelnem, ill hogy mennyire kell majd iparkodnunk, hogy odaérjünk.
Thomas 353 Minél több autó érkezik egyszerre, annál jobb, s annál nagyobb a kifejtett hatás:)
Ma "fejlesztettem" a gépet, feltettem a korábban méhből mentett újszerű állapotú Jikovokat a gyári egytorkú helyett. Termésetesen a kimondottan ehhez vásárolt gázbowden nem megfelelő hosszúságú volt, de egyáb gond nem akadt, nagyon jól pörög vele a gép és nem csörög be mint eddig semmilyen fordulaton.
Annó említette valaki hogy gyárilag túl nagy bennük a főfúvóka, mennyi is lenne az ideális érték? Ha jól nézem most 210es van benne. holnap majd meghajtom hosszabb úton is, kiváncsi vagyok vajon kevesebbet fogyaszt e.
Aki nem találna el miskolcig, avval esetleg Bodrogkisfaludon talizunk =) Vagy Szerencsen.
Viszont én nem megyek 100-nál többel, mert fogyi és csapszeg :o) (Habi kocsija és Lajoskomáromban is megjegyezték rá, hogy "evvel el mertetek indúlni?" szal csapszeges)