Bocs, de én a becsületes átvevőket védem csak ! Ez alapján: "Kozolte, hogy kenjuk meg 10 ezer forinttal, kulonben elzarja azonnal a csapot; igy ad ket hetet arra, hogy lejjebb szereljuk a keszuleket." én a 'kollégát' úgy rúgnám ki mint a pinty !!!
A másik meg hogy itt a kivitelezőnek kellene jót állnia az 1.6-os magasság miatt (lehet nem ismeri a centit).
Harmadik, ha a készüléket 1m-re (vagy mondjuk 2 m-re) is el lehet helyezne, akkor szerintem is azt az előírást kell figyelembe venni, de ezt szintén tudni a kellene a kivitelezőnek (és ha így van,akkor nyilván tud róla papírt is mutatni, nem a lakónak kell utána szaladni).
Negyedik, nem értem miért emészted meg olyan nehezen, hogy ez az egyetlen terület, ahol a szolgáltatóknak hatósági jogosultsága van - pusztán azon okból, hogy életet és anyagi javakat védjenek a sok kókler szereléssel szemben.
Megkaptam az árat 10 m kémény bélelésére. 130 e + ÁFA, furánflex. És abban sem vagyok biztos hogy szükséges, mert már bélelt alu-val, de azt állítják hogy ogy oxidálódott, kb 10 éves kémény. Szerintetek hogyan lehetne megbizonyosodni arról hogy tényleg szükséges a bélelés, illetve nincs olcsóbb megoldás? Ugyanis mindenki, aki hivatalos véleményt adhat, vagy ezzel foglalkozik, abban érdekelt hogy béleljek és fizessek. A kéményseprő csak felhjtja a munkát a cégeknek (gondolom nem ingyen). Egy kicsit dühös vagyok.
Nekem érdekesen működik ez a lángmodulációs része!
Quadriga kéményes, 21kw-osom van. 2 fokozatú a lángmérete. De találtam rajta egy finom begyújtás szabályzót, amitől kicsi lángra gyújt be, utána fokozatosan növeli nagylángra. Viszont továbbra is vagy kicsi lánggal vagy nagy lánggal fűt.
Akkor igazából tudja a fokozatos lángszabályozást fütés közben is csak be kéne állitani valahol? De hol? Van valami leirás ennek a szerkezetnek beállitási lehetőségeiről a neten a kezelői könyvén kivül?
Van itt valaki, aki konyít az elektromos fűtőkábelekhez?
A garázskapu sínjébe szereltek nálunk fűtőkábelt, a sín kb feles cső. A fűtőkábel szállítója azt mondta, hogy 2db-ot kell behúzni, mert 1db nem fogja átfűteni (kb. 150W-os egy szál). Behúztak kettőt.
Most a villanyszerelő, aki a lejárófűtést szerelte azt mondja ez így nem jó, mert a két kábel szét fogja égetni egymást (két elég vastag kábelről van szó, eléggé passzentosan férnek csak be a csőbe), csak egyet szabad betenni.
Most fogalmam sincs, hogy melyik a helyes megoldás. Szerintetek kinek van igaza?
Viszont több árajánlatot bekérni egy ekkora munkára okos dolog. De figyelj rá, hogy nem mindegy milyen anyagokat építenek be (én a szanitereket nem bíznám a szerelőre), Rehau-val vagy sima Prandellivel szerelnek-e, vízszűrőt-vízlágyítót terveznek-e beépíteni, stb.
Az árajánlatok csak akkor lesznek összehasonlíthatók, ha az anyag részt mondjuk leveszed belőle, csak a munkadíj marad. Persze nem csak a ár lényeges, hanem a munka minősége is, úghyogy a referenciákkal rendelkező szakember kicsit drágábban hosszú távon esetleg jobban megéri.
Ez sajnos nem az. De köszönöm, hogy segíteni próbálsz. Én is kerestem már a neten, de nem találtam sehol azt ami nekem van. Szerintem nekem valami régebbi tpus lehet, ezt még 1999-ben vettem. Szerintem kb. 20kw-os.
A radiátorok gyártóját nem ismerem, asszem valami magyar. Kb. így néznek ki (de nem biztos, hogy ez a típus):
Azt esetleg meg tudod mondani, hogy a radiátorok teljesítményét honnan tudhatom meg? Van belőlük mindenféle méretű, de nem találtam rajtuk semmiféle irományt...
Nem is tudom, hogy hova forduljak, hatha Nektek van valami jo otletetek.
3 eve ujitottuk fel lakasunkat; akkor Vaillantra csereltuk futesi rendszerunket.
Az atalakitas elott a gazmuveknel bejelentettuk az atalakitast; de a szereleles atvetetese valahogy elmaradt. Egy honapja jott level a gezmuvektol, hogy tegyunk nyilatkozatot, hogy megvalosult-e a projekt.
Mi becsuletesek (hulyek) voltunk, es nem mondtuk, hogy nem.
Szoval a kivitelezo jelenleteben kijott a gazmuvektol egy ember, aki azonnal el akarta zarni a gazszolgaltatast, mivel a Vaillantunk nem 1,40 hanem 1,60 magasan van.
Kozolte, hogy kenjuk meg 10 ezer forinttal, kulonben elzarja azonnal a csapot; igy ad ket hetet arra, hogy lejjebb szereljuk a keszuleket. (ez a kiruccanas igy 16 ezer forintunkba kerult).
Hol tudnek ennek az 1,40-es magassagnak utana nezni? A gaztorvany kornyeken probalkoztam, de semmit nem talaltam.
Lecci segitsetek, 10 napon belul elzarjak a gazt; pedig minden szakszeruen van megszerelve, 3 eve szuperul mukodik es kisbabank van.
Sajna részletes árajánlatot még nem kaptam. Szaki azt ígérte, hogy a szabija után megcsinállja. Ez még két hét. Hát ez van! Én egyenlőre ezt fogtam ki. :-( De már keresem a helyettest!
Kazánról csak annyt tudok (szóban említette), hogy öntöttvas állókazán, amelyben van egy tartály is ha jól emlékszem 80L-es, és erre valami 360-380.000,- árat említett.
A hálózatfejlesztés tuttira nincs benne az árban, az külön fizetendő.
A szaniterek viszont bene vannak, legalábbis erre következtetek abból az elszólásából, hogy mikor az árat bemondta a telefonba, mondta a sarokkádat (asszem 50.000,-), és a zuhanykabint (asszem 40.000,-). Teljesen alapverzió mindkettő, semmi extra.
Tudom, ez nem valami sok, de sajna egyenlőre nekem sincs bővebb infóm.
Hát az jóval egyszerűbb lenne, mert fogalmam sincs honnan akasszak le így hirtelen egy gépésztervezőt.
A kazánteljesítmény kérdése inkább gépésztervező kompetencia
A kazán már adott, ezért csak akkor vennék újat ha ez elengedhetetlen lenne. Egy 5éves, hibátlan kazánt 4db radiátor miatt most nincs túl nagy kedvem lecserélni. :-) Persze ha nagyon nem bírná el a mostani, akkor kénytelen leszek. Talán erre nem kerül sor. Remélem.
Mert ezzel oldják meg a teljesítmény visszavételét (úgy hogy azt te is bármikor megteheted, nem kell szervízelő embernek fúvókát cserélni, stb.) !
Van ugyanis két égősor, amiből az egyiket ki tudod kapcsolni. Ergo kevesebb teljesítményt ad le, de nekem a beüzemelő mondta, hogy inkább ne erőltessem (egy KLO20-s van). Persze a két fokozat olcsóbb, mint a modulációs vezérlés megvalósítása.
Ezt a fűtésszerelő fogja inkább tudni. Ő látja hogy hány körre van (lesz célszerű) felosztva a rendszer, mennyi radiátor lesz felfűzve, stb.
A kazánteljesítmény kérdése inkább gépésztervező kompetencia, kell (célszerű) méretezni, az épület, a felhasználás, a várható kívánt hőmérsékletek és még sok minden más alapján.
Tehát a tetőtér alapterülete is 40nm, ebből az 1,90 feletti rész 28nm.
Ha jól számoltam, akkor az alsó szint ~90 m3 (ugyanis "kiesik" a bejárat előtti félig zárt 2,7 x 2,1-es terasz belőle) a tetőtér pedíg ennél valamivel nagyobb ~92 m3, itt ugye a tető síkja miatt csökken az eredeti méret (90cm-es a térdfal magassága, és a faltól számított 1m-re már eléri az 1,90-es magasságot).
Áram: van nappali (sajna azt nem tudom, hány amperes :-(), és van vezérelt is. Boyler lehetősége bennünk is felmerült (mindkét fürdőbe egy 100l-es), de nem tudom hogy ennek mennyi lenne a havi költségvonzata. Meg tudnád mondani, hogy te mennyit fizetsz rá?
Külön terv nem kell, a gázszolgáltatót a kazánig érdekli a dolog (ha rossz a rendszered, akkor max sokat fogyasztassz, de abba nem szólhatnak bele).
Viszont ! Nem mindegy hogy milyen vastag csövek vannak az előre és visszatérő ágban, tehát egy fűtésszerelő (esetleg épületgépész a teljesítményszámítás miatt) jó lenne ha látná, nehogy utólag (télen) derüljön ki, hogy nem stimmel valami !
Nekem a 14 méter cső volt 120 asszem, úgyhogy reálisnak tűnik az ár.
Lehet hogy vékony aluminium volt eddig behúzva, az kezd el kilyukadni.
Ha tényleg teljesen egyenes a kémény és nincs benn elhajlás, akkor jobb viszont az acél ! Nálam nem lehetett, mert egy helyen volt a falban egy törés, ezért a vastagabb aluminium lette behúzva. Az acél állítólag nem sokkal drágább, viszont tartósabb, jobb.
A folyamatos égővezérlés jobb mint a kétfokozatú, úgyhogy én is azt választanám.
Az lenne a kérdésem, hogy egy indirekt tárolós melegvízellátó rendszernél vízvételezés esetén mikor kezdi el fűteni a kazán a tárolót? Van lényeges különbség ebben a tekintetben a beépített tárolós (pl IsoTwin) kazánokhoz képest?