A múlt heti havas-fagyos vonatozás után íme pár "tavaszi"-napos kép...
(A többi az album végén...)
A pálya jobban viselte a telet mint ahogy gondoltam.
Lesz rajta mit "igazítani", elég "bizonytalanul" mentek most rajta a szerelvények...
Lenne egy kérdésem!
Hogyan, mivel, hol, mit kellene megtisztítani a mozdonyokon. Alkohol, olaj, zsír gondolom a szükséges anyag, de gondolom nem mindegy milyen, mennyi, hova...
Nem írna erről valaki "hozzáértő"?
Lehet nagyon az elején kezdeni, pld. milyen olaj hol lehet beszerezni, milyen zsír, stb...
Tegnap volt egy nagyszerű modellezéssel foglalkozó kiállítás Londonban. Parkvasúti modellek rogyásig. Készítettem képeket, videót meg mindent ami kell:
Tudom, hogy Anglia messzebb van mint Németország vagy Ausztria, de szerintem egy nagyon jó kiállítás készül Warwickshire Exhibition Centre-ben április 12-13-án. Csak kertivasút lesz a téma: 0, G, 1 és 16mm méretarányokkal:
Köszönöm a lehetőséget :) A V60-as végre hosszabb távon is meg lett futtatva, ki is nyomta az olajat itt-ott, este letörölgettem róla. A gép jól bírta, a Mobile Station korlátaival megint küzdeni kellett. Üzem közben épp a határon volt, a legkissebb akadályba ütköznek a gépek (kanyarban űrszelvénybe lógó havas rész pl) le-letiltott. Keresni kell egy nagyobb központot, az lesz a vége. Szobában, 1-2 mozdonnyal még jól bírja, de minden eddigi tapasztalat azt mutatja, hogy terepen lehal :(
A videók még feldolgozás alatt, gondolom 5-10 perc és elérhetőek lesznek. A képtáram megint döglődik, lehet, hogy a tízezer fotó sok már neki, nem tudom, majd a jövő héten megnézem mi lelte, egyelőre több képet nem tudtam feltölteni.
Jót vonatoztunk délelőtt Matiz-zal. Nagyon szuper az új V60-asa. A pályát is sikerült beüzemelni...
A telet -eddig- egész jól átvészelte a kinti dobozban a Mobile Station...
A váltók is működtek...
"Energia-ellátási" problémáink voltak, több mozdonnyal a kanyarban többször is letiltott a vezérlés...
Sajnos én csak keveset fényképeztem, mikor kezdtünk pakolni akkor kezdett szépen sütni a nap, de íme pár fénykép... Matiz szerintem többet és jobbakat csinált...
A többi kép a <a href="http://kertivasut.istenes.hu/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=85451" target="_blank">Fényképalbum</a> végén...
Nekem most még a "Mobile Station" meg a trafó is kint van a kertben egy sűlyesztett dobozban... (Be akartam hozni, de ...)
És a váltó állító mechanizmusokakra is kíváncsi leszek, hogy 3-ból hány fog működni tavasszal... (azért az elég rémisztő volt, hogy az állítómű vezetékbefogó csavarok teteje az első pár első után berozsdált... de működni az őszi nagy esők után is működtek...)
A hó és jég elől le akartam takarni egy kicsit, de...
Ha letakarítom a pályát, akkor érdekel valakit egy esetleges vonatozás (feltéve, hogy a letakarítás után sikerűl beüzemelni...:-)) ?
Üdv: Zoltán
nygma: "ennyire rossz a Amex Blue kártya, hogy már csak hókotrónak jó? :)" Ja, tudod kerestem valami "hasznavehetetlen" tárgyat, és ez volt az első ami a kezembe akadt... :-) Amúgy jó lenne összerakni egy rendes hókotrót, hómarót... Az én megoldásom működött, de lehetne rajta finomítani... Fontos hogy jó magasságban legyen (ne akadjon el, de alatta ne sok hó férjen el... Jó ha a többszöri "előre-hátra" nekirugaszkodásnál nem gyűjt be maga alá havat... Jó ha nem nyúlik a tengely elé túlságosan mert különben a kanyarban gondok vannak... Jó ha van tömege, lendülete... És persze egy motoros (akár ventillátorból kialakított) hómaró nagyon buli lenne... (Youtube-on láttam...)
Hello! Látom, hogy ho alatt van az egész pálya. Az érdekelne, hogy ezek a sinek mennyire korrozioálloak, és mennyire látszodik meg az ido vasfoga egy ilyen tél után?
Háát... nagyon szívesen látlak (meg a mozdonyod :-)), csak a pálya erősen hó alatt van. Ez még nem is lenne nagy gond, de eléggé rá/össze van fagyva hó, tegnap kapirgáltam egy kicsit, de elég nehéz lenne letakarítani...
Az első képen (tegnap előtt készül) a pálya egy részlete, "középen" (egy kicsi mélyedés látható, a hó alatt egy tárolóvágány, ütköző... )
Az további három képen egy részlet, ahol a fáról csepegő víz legjobban "elolvasztotta" a havat...
Azért az idei tél elég jó "próba" a pályának...
Hó, fagy, jég, minden van idén...
Tehát, ha kicsit olvad és le tudom takarítani (vagy segítesz! :-)) akkor lehet jönni vonatozni!
Remélem a többi, hó alatt lévő rész, rendben van...
Egy szépség hibája van a modellnek, hogy a kazánnyomást szabályzó kart újra kell esztergáltatni, mivel annyira be volt ragadva, hogy semmi féle képpen nem mozdult l, mert az idő már látszott rajta emiatt le is töröttt, de ez pótolható! A parki méretarányt nem tudom, de egy biztos msot télen és tavasszal alaposan átvizsgálásra kerül a gép minden porcikája, mert a beüzemeltetését tervezem, valamint pályát akarok hozzá legyártani házilag!
Edig sajnos a gépet nem tudtam beazonosítani, de üzemképes 100%-ban. A volt gazdája szerint egy 275-ös gőzöst ábrázol, de 490-es gőzös beütése is van, annyit tudok a modellről, hogy az egykori híres GANZ Gyár terméke! Valaki azt mondta a gőzös főrumon, a mozdony egyik alkatrésze 1880 és 1890-es gőzösökön alkalmazták, tehát ezért nem lehet se 490 se 275 de ki tudja!
Pár hozzászólással alább találsz ilyen kezdeményezést... Ha EP V. korszakbelit keresel, akkor javaslom a Piko "G" Taurusát, azt átfestéssel illetve minimális bütyköléssé talán lehet honosítani.
Pár hónapja volt egy pár hozzászólás a kertivasúti ágyazatról. A Garden Railways 2008 januári számában van egy olvasói hozzászólás, ami egy Techni-Seal cég poliuretán ragasztóval kevert termékére esküszik.
Gondolom Magyarországon ez nem elérhető, másrészt egyébként is drága lehet, de az ötlet alapján talán érdemes homok-kavics-cement keverékkel kisérletezni.