Mindenek előtt köszönet az alapos tanulmányozásért, nagyon sajnálom, hogy trehány munkát végeztem.
Néhány kérdésednek ez az oka, nem magyarázom a bizonyítványt, két súlyos összegzési hibát is találtam a táblázatban.
Remélem, most már korrekt!
"Az egyes jelzésfajták mellett látom az utak darabszámát és mellette egy km értéket, amit nem tudok értelmezni."
A darabszámmal nincs gond, a km érték remélem megjavult!
Hamarosan "lementem" a részletes adatokat, és közzéteszem.
A darabszám a TUHU "tájegységen belüli" darabszáma (27 tájegység van), ezt egy eljárás számolja.
Mivel az útvonal "nem áll meg" a tájegység határán, ezért lehet, hogy egy útvonal több tájegységben is szerepel.
Ez sajnos a technika következménye, de remélem, hogy előbb-utóbb el tudok szakadni a TUHU-tól, és akkor az útvonalak darabszáma közelebb lesz a valóságoshoz.
Látható, hogy a TUHU adatbázisában 2 585 útvonal van, én ugyanakkor kb. 2.000-et azonosítottam.
Ezeknek a számoknak közelíteniük kell majd!
"Hogy van figyelembe véve az esetenként egymás mellett, fonódva futó utak darabszáma és az úthossza?"
Ez a jelenlegi "szinten" nem megoldott, már három évvel ezelőtt is felvetődött, de akkor se tudtam a választ:-(((
"Az egyes színek alatti összesítő adatokból hogyan jön ki a végső össz km út?"
A "bamba" EXCEL az adatokat függetlenül a pontosságuktól összeadja, és lesz egy technikai összesen.
Megértem, hogy ez zavaró, azt hiszem, nem kellett volna ezt közzétenni. Nem volt jó döntés.
Most már mindegy, készült egy új összesítés, melynek első fázisában csak a "km" - ben megadott adatokat összesítem, és egy önálló táblázatban lesznek a "m" - ben megadott adatok, ezek végén a konvertálás "km" pontosságra.
Most már minden egyszerű, de nyáron, amikor az első verzió készült, akkor egy táblázatban összesítettem, majd mentettem az első fázist.
Kiegészítettem némi magyarázattal, de ez nem bizonyult nyerőnek:-((
"Végül kérdezem, honnan vetted a 24000km összes út mennyiségét, mint összehasonlítási alapot?"
Ennek az adatnak a forrása vélelmezhetően a TUHU honlapja, pillanatnyilag 24.911 km.
Nem szeretnék valótlanságokat állítani, de mások is "bedobták" már ezt a számot.
Most annyit tudok biztosan, hogy az általam vizsgált 28 típusból 18.000 kilométer "jön össze".
Ez a szám azt hiszem, már korrekt, az összesítésbe sajnos, becsúszott egy súlyos hiba, a közzétett 18.884,31 km tehát hibás adat.
Ezt észre kellett volna vennem, hisz a 3. oszlop (SÁRGA) két adata nem egyezik.
A 7 128,00 km alatt 3 466,57 van (ez a korrekt), de az ellenőrző szám 4 269, 57 km. Ez bizony hibás. Sajnos,az ellenőrző szám lett összesítve.
Elkészült tehát egy két részes táblázat, remélem, ez már korrekt!
Ha valamelyik kérdésedre nem válaszoltam, akkor folytassuk, nagyon szeretnék ezen a táblázaton "túllépni", hisz ez csak azért készült, hogy egyeztethessem a nyilvántartást. Ez a - készülő - táblázat lesz a "második szint". Sajnos, egyre reménytelenebb az idei elkészülése, de talán nem reménytelen!
Még egyszer köszi az igen hasznos észrevételeket, kérdéseket.
Érdekes adatokat tettél fel, ami talán jelzésfestési szempontból lehet hasznos. De néhány megjegyzést, illetve kérdéseket fűznék az útstatisztikához.
A jelzésfajták ilyen kategorizálása elég sajátos. A ma érvényes jelzésfestés útmutató 11féle gyalogos jelzést ismer, a szokásos négy színben. (Pontosabban 12 félét, de én a T jelű tanösvényt eleve kizárom a listából, mert az mindenki számára kezelhetetlen.) Ebből következik, hogy ma 44féle jelzéskombinációt használhatunk a túrautak jelzésére.
A táblázat csak 28 félét bont. Ezeket nevezed hagyományos utaknak. Csak megjegyzem, már az 1988-as Magyar Szabvány is nyolcféle jelzést ír le. A nyolcadik a körút (nálad körtúra). A többi jelzésfajta az elmúlt években került a listába, azaz ők valóban nem hagyományosak.
Az egyes jelzésfajták mellett látom az utak darabszámát és mellette egy km értéket, amit nem tudok értelmezni.
Kérdéseim: A darabszám egy adott jelzést teljes egészében, az út kezdetétől a végéig adja meg, vagy ez a szám esetleges egyéni szakaszolásokra bont néhány (pl. túl hosszú út, vagy több tájegységen, esetleg közigazgatási határon átlépő,...) utat?
Mit jelöl a darab szám melletti km érték?
Hogy van figyelembe véve az esetenként egymás mellett, fonódva futó utak darabszáma és az úthossza?
Az egyes színek alatti összesítő adatokból hogyan jön ki a végső össz km út?
Azaz mit jelentenek az oszlopok alatti, egymásból kivont számok? A szövegedben 30516 méterről beszélsz,mint korrekcióról, a táblázat ezen sora viszont km dimenziót jelöl.
Végül kérdezem, honnan vetted a 24000km összes út mennyiségét, mint összehasonlítási alapot?
Tudom, sok a kérdés, de szeretnék tisztán látni ezekben. Ha már ennyire jutottál, legalább értsem, ezért kérem az egyes kérdések megválaszolását.
Direkt aludtunk ott,mert közelről akartuk hallgatni őket.De a túra alatt is rengeteget láttunk,hallani meg folyamatosan lehetett őket.Eddigi rövid éltem egyik legjobb élménye volt...:)
Mi egy cimbimmel a Vértesben kékeztünk szeptemberben és olyan éjjel 1-2 felé táboroztunk le.Stílszerűen egy szarvasetető emeletén.Na,én életemben nem láttam annyi szarvast és olyan közelről,mint ezen az egy túrán...:)
Nekem Csókakő felett volt szarvasos élményem az első kéktúra végigjárásakor, az bennem is megmaradt.
Akkor Karcsi barátommal jártuk az utat, de legtöbbször nem beszélgetve egymás mellett, hanem ki ki a maga tempójában, és a pihenéseknél összevártuk egymást.
Így egyedül jártunk, de még is megvolt a biztonság, ha bármi is történne.
Na szóval ott bandukoltam csendben, az ösvényen és egy szarvas 5 méterre előttem dugta ki a fejét a bozótból :)
Azóta amikor arra járok, mindig felelevenedik bennem ez az emlék :)
Van még jó sok hasonló eset, de az eseménytelen és látványelemeket nem tartalmazó szakaszokról nem sok kép marad meg bennem.
Annyi viszont biztos, hogy ezeken a szakaszokon is jól érzem magam, élvezem a csendet, a madarak csacsogását és a friss levegőt.
Hát igen, egy kicsit bizonytalan voltam, különösen hogy sehol nem találom a '94-es tracklogot. :-)
A dátum megvolt az 1. teljesítést tartalmazó füzet alapján készült excel táblámban, az tehát biztos. Végre volt valami haszna, hogy annyit pepecseltem vele pár éve!
Amúgy a Balinka-Isztimér közötti szakaszra a mai napig emlékszem. Egyedül voltam, elég vacak, ködös idő volt, és az út mellett volt egy vadetető, ki volt szórva kaja, és több tucat muflon falatozott éppen tőlen úgy 100 méterre. Megfordultam, hogy pár lépéssel hátramenve ne zavarjam meg őket, erre a hátam mögött 20 méterre meg egy hatalmas szarvasbika bámult rám.
Ezek azok a ritka pillanatok, amelyek aztán még közel negyed század után is megmaradnak.
a 27. oldalon meg ez olvasható: RP DDK, a kék folytatódik
néhány személyes érzés a hosszasabb átlapozást követően:
ebben valahogy van "szeretet"
most ez így hülyén hangzik, de valahogy átjön belőle -legalábbis nekem- hogy akik csinálták, azok szerették amit csinálnak
a táblázós projektnél ez nem jött át :-)
pl. fedőlap mottó: "Egy kaland, keresztül Magyarországon másfél millió lépésben"
Igen, erről van szó. és a másfélmillióhoz is kötni kell!
Tetszik a szintmetszet is, egy túra nehézsége nem csak az emelkedőktől függ, talán ezért is volt meglepő hogy a Kemenshát tkp. az egyetlen sík része az egész OKT-nek
Az is tetszik hogy a DDK elől nem maradt le Roki neve
És az is, hogy a hátlapon a 150 bélyegzőhely, 350 óra menetidő mellé nem került oda hogy 3021 hamburger :-)
Negatívumok: átgyomlálták a szabályokat is, nem biztos hogy kellő körültekintéssel.
Bélyegzőhelynél megszakítás esetén a folytatásnál nem kell bélyegezni csak dátumozni, OK. És ha nem bélyegzőhelynél szakítom meg? Arról egy mukk sincs (csak annyi hogy célszerű ott, célszerű, tehát nem tilos máshol.)
Kikerült a sível való teljesíthetőség is (aztán ellenőrizzék le ha valaki mégis :-)
Ami még nekem hiányzik, ha már a bélyegzőhelyes megszakítások felé vannak terelve az emberek, valami olyasmi mint a heyjoe.hu/kiszallas szóval némi logisztikai segítség (egy puritán igazolófüzettől nem várnám el, de ez már mostani állapotában jóval több annál)
:-) Mivel számomra nem kardinális kérdés a "szigorú ösvény követés", az esetleges betartása sem okozna lelki válságot. (Amúgy meg, valóban nem tervezek a közeljövőben igazolandó túrát.)
Jól látod, szép sorban jön a többi is, remélhetőleg ennél már sokkal gyorsabban. Úgy gondolom az RP-DDK lesz a következő, de ne kérdezz tervezett határidőt.
Lehet, hogy most egy titkot árulok el (ez a hét a nagy leleplezések hete :) lásd Kétúra ellenőrök), de az új füzet 58. oldalán van egy fénykép, amin már látszik a Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúra és az Alföldi Kéktúra új füzetei.
Ha erre téved egy "illetékes", akkor elmondhatná, hogy mit tud...:)
Én is úgy gondolom, túrázás közben (is) legyünk becsületesek. Ha végig akarjuk járni az OKK-t, hát járjuk végig. Ha duplán kell bélyegezni, hát bélyegezzünk duplán. Ha dátumozni kell, hát dátumozzunk. stb. ...vagy ne álljunk sorba az igazolásért, hisz nem teljesítettük az OKT kiírását, nem is vagyunk jogosultak az oklevélre. (Hogy aztán ezt mennyire vesszük mereven vagy lazán, az már egy további kérdés.) De nem erről akartam szólni előző bejegyzésemben:
Minden túramozgalom kiírójának alapvetően az a célja, hogy kivigyen minket a természetbe, a szabad(ság)ba, kiszakítson a fojtogató szabályok hálójából. Te, évtizedekben mérhető túrázási tapasztalatoddal nagyon jól tudod, hogy a természetbe visszatalálás, egy másik világ megismerése a lényeg, az oklevél már csak a ráadás. Miközben mi a szabálykövetésről, a sumákolásról, a kispistázásról értekezünk (ami persze azért jó dolog), mintha kicsit megfeledkeznénk a lényegről. Nem csak az „turista”, aki szigorúan betartja a szabályokat, a túrázás alapvetően nem szabályokról szól.
Persze tudom, keretek, korlátok nélkül minden szétfolyik, szükség van rájuk, de nem ez a lényeg. A Te tiszted (is), hogy ezt bölcsen, megértően, de mégis határozottan betartasd. Ha valamikor még benyújtok valamilyen túraigazoló füzetet ellenőrzésre (igaz, ilyen terv jelenleg nem szerepel bakancslistámon), szigorú útvonalkövető túra végén fog történni, már csak irántad való tiszteletből is. Isten éltessen sokáig tisztségedben!
Legyünk őszinték.Kit csapott be legjobban kummantásaiva?Elsősorban saját magát,mert rgy csomó felejthetetlen élménnyel lett szegényebb.Igaz,hogy teljesítette az OKT-t,de az azért nem teljes értékű azokéval akik minden nehéz szakaszt is lejárnak.Azt az örömöt és eufóriát sem élta át ami egy nehezebb szakasz után éri el az embert.
Kicsit bele keveredtem, szóval a régi (1964) térkép szerint is a Bodajk és Isztimér között szinte egyenesen ment a kék , nem ment a szép völgyben, vagyis lehetnek szabályos teljesítések a Gaja-völgy nélkül is. A 38-as térképen viszont szerintem a völgyben jelezték.
Úgy tűnik arra ment ,már 1938-ban is arra jelölték ki, aztán hogy valamikor kiterelték e azt a térképek alapján nem tudom eldönteni. Régi igazolófüzetet kellene megnézni.