Kis segítséget szeretnék kérni. A következő a problémám: menet közben megállt alattam a motor. Nem kap benzint, mivel a gyertya száraz. Még ott helyben porlasztó tisztítás megtörtént, gyertya ad szikrát és ha oda teszem a kezem érzek szívóhatást is (de ezt majd még kiméretem). Befecskendezés után sem kapott rá, mármint a gyertyánál. Tehát akkor a dugattyúk elvileg okésak, ha jól gondolom. A benzincsap elvileg jó...látom folyni a benzint. Ha megszívom a vákuum csövet megy. :D Pillangó membrán kicserélve, mivel ott eléggé nagy hézag volt, örültem is...gondoltam ez lesz a gond. Kicseréltem, a probléma ugyanaz. Nem indul, szépen forgatja, de nem kap benzint. Mit nézzek még meg, hol lehet a gond szerintetek? Mert már nincs ötletem..
Sziasztok van egy 2006-os 50-es Focusom nem ad szikrát mi lehet a legfőbb probléma ?Nem egyik napról a másikra, hanem szép fokozatossan adta meg magát !Köszi a segítséget !
Egy olyan problemaval fordulnek hozzatok, hatha tud valaki segiteni, hogy adott egy 2003-as Keeway Hurricane 50 2T robogo, minden alkatresze gyari es igyis nagyon magas a fogyasztasa, konkretan 80km alatt megette a teli tank 5liter benzint. Ez mitol lehet? (1500km van benne es par evet garazsban allt.)
Rossz hírem van. Elszakadt az ékszíj. Gondolom Keeway gyártmányú a mocid. A hajtómű burkolatot simán letudod venni, 8-as vagy 10-es csőkulcsal vagy crowa-val. Hogy ki tudd cserélni a szíjat, a variátort is meg kell bontani. A külső tárcsát kell csak levenni. Ennek a menetéről van jó pár videó a youtube-on. A Főtengely végén lévő csavarhoz 18-as crowa kell. Meg kell oldani a tengely rögzítését, hogy letudd tekerni az anyát (ez az eszköz van a képen ... én 3000Ft-ért rendeltem egyet a netről : "variátor blokkoló" néven találod meg. Ha van egy kis kreativitásod, nem nagy meló.
Üdv! Négyütemű robogóm ma hazafelé hirtelen megállt, kis füst és erős gumiszag jött a hátsó kerék hajtóművéből, ha így hívják egyáltalán. A motor járt tovább, felpörgött, ha gázt adtam , de nem indult el. Hajtószíj viszi át a hajtást, az szakadhatott el? Kell célszerszám, extra tudás a szétszedéséhez, cseréhez? Köszönöm!
"Sokat elarul, de inkabb a gazdajarol sem mint a motorrol."
Szerelő szerint anyaghiba volt (szerinte egy zéger engedett el), direkt rákérdeztem, nehogy lerobbanjon alattam újra, aztán tolhassam haza újra egy órát.
Nekem azt mondta a márkaszervízes büszkén, hogy echte Keeway blokk van benne:) (ez már 2008-as darab, a Keeway gyár tulajdonszerzése utáni). De köszi, ha Minarelli eredetű, az már jobb hír, bár az sokat elárul, hogy 2200 km-nél már dugattyúcserés volt a gép.
Sziasztok, egy kérdésem lenne, hátha van rá válasz: tavaly vettem egy túltárolt, 2008-as, már Keeway motoros Benelli Pepét. Nem a megbízhatóság mintapéldánya a szerencsétlen, de nagyon kedvelem. A kérdésem az lenne, hogy ennek a Keeway eredetű motorja Minarelli vagy Morini koppintás (az Egümotors honlapja alapján 2008 előtt ilyen motorok voltak benne) vagy teljesen független ezektől? A benne lévő 2t motor van a korabeli Keewayekben is?
Sziasztok!Adott egy Keeway Flash 50 2T robogó.Cseréletem benne variátort naraku sportra,a kuplungrugót és a kontrasztrugót malossira és a görgőt 3,5grammra.Brutál jól megy a motor csak az a gond vele hogy valamiért heti szinten töri 4-5 felé a csillagot a variátor tárcsában és elkoptatja a variátor tárcsát is egy idő után.Ilyenkor alig kapja el a fordulatot,kong,csattog kattog,hülye hangokat ad.Miért lehet?Ugyan abba a sorrendbe raktam össze mindent ahogy gyárilag volt,semmit nem hagytam ki vagy cseréltem össze.20-30 km után megadja magát.Amióta bele kerültek a "tuning" cuccok azóta van ez a jelenség.Válaszokat előre is köszönöm :)
Szia! Benzinhiányra én sem gondoltam, inkább gyújtás problémára, csak hát mire a gyertyát kivettem a szikrát ellenőrizni, addig hűlt a motor és rendben volt minden. Gondoltam még kicsi szelephézagra ami ugye melegen még kisebb lesz, esetleg el is tűnik, és ez által valamelyik szelep nem zár, megszűnik a kompresszió.
Szia! Köszönöm hogy szántál rám időt. A motor leállása táblánál,dombnak felfelé, vagy ha szándékosan állítottam le akkor történt, de minden esetben csak 10-15 perc várakozás után lehetett újraindítani. A mai napon azonban a végére jártam a dolognak, és láss csodát ismét működik rendesen, mondom ezt kb. 20 kilométeres próbaút után. A vákumcsapra menő csövek megvoltak repedezve, ezeket cseréltem, és így már ha leállt lehetett rögtön indítani. De mivel terhelés alatt továbbra is megáll egy idő után, legyőzve lustaságomat, szétszedtem a karburátort, megtisztítottam, és jó lett. Köszönöm segítő szándékodat! Felraktam 2 képet az elöregedett csövekről, amit időben kicserélve, megelőzhető lett volna ez az időrabló kellemetlenség.
Semmi nagyobb bajt nem csináltál ezzel, legalább beolajoztad rendesen a motort :)
Persze, elég a gyertyát megpucolni. Érdemes még kicsavart gyertya mellett önindítózni pár percig, hogy kijárja az olajat, nehogy kapjon a motor egy hidraulikus ütést.
Egy jó tanács: (igaz kicsit macerásabb), vegyél egy benzines kannát és abba tankolj, majd oda öntsd bele az olajat. Így pontosabban be tudod állítani a keverék arányt, illetve rendesen összetudod keverni a benzint az olajjal.
Nem írtad le pontosan, hogy hogyan történik a motor leállása, ezért sok okot lehet felsorolni.
Leírom a főbb lehetőségeket:
1. Gyújtás probléma, valami vezeték, érintkező, a testelés, vagy maga a CDI felmelegszik és megszakad az áramkör. Megoldás: Át kell nézni, kimérni az egész gyújtást, az akkutól a gyertyáig bezárólag.
2. Új a motor. Szorosak még az illesztések, nincs összekopva a henger a dugattyúval, és felmelegszik a súrlódástól majd megszorul. Megoldás: be kell járatni a motort.
3. Már nem új a motor, de nem kap elég olajat. A megszorulás hasonló a fentiekhez.
Megoldás: Átvizsgálni az olajozó rendszert. Próbaképpen érdemes 1:25-ös keveréket készíteni és azzal kipróbálni. Ha ekkor nem áll le, akkor tényleg az olajozással van baj.
3. Gyenge a hűtés. Ezért melegszik fel és szorul meg. Nem írtad, hogy lég vagy vízhűtésű a gép. Átnézés szempontjából könnyebb ha léghűtéses. Itt meg kell nézni a ventillátort, nincs-e lelazulva, tiszta-e, a hűtőbordák tiszták-e, stb.
Vízhűtésnél, van-e benne elég hűtővíz, jó-e a szivattyú meghajtása, maga a szivattyú, a hűtő nincs-e bevízkövesedve, stb.
Szóval sajnos van hibalehetőség bőven, remélem sikerül megtalálni a problémát.
Van egy Hurricane 50 2T robogóm. Ma elrontottam kicsit a tankolást. Előbb az olajat töltöttem a tankba majd a benzint. Állítólag nem jó az olajadagolóm már így vettem. Kb 500 métert mentem a robogóval majd leállt. Próbáltam indítani,de nem sikerült. Legalább tudom,hogy jó az akksi. Szétcsavaroztam a benzinszűrőt indítóztam és szinte csak olaj jött. Addig indítóztam amíg benzin nem folyt, aztán hazatoltam . Elég ,ha kiveszem a gyertyát és megpucolom?