Teljesen kivulallo laikuskent szeretnem a segitsegeteket kerni. Van egy FEG kazanunk amivel mar eleg reg ota szenvedunk. Hol nem indul el, hol egyfolytaban lekapcsol, most pedig egyszeruen nem futi fel a szobakat elegge. Tobbszor hivtunk mar hozza szerelot, de tovabbra is folyamatosan problema van vele. Tudnatok egy igazan megbizhato szerelot ajanlani Bp-en? Elore is koszonom a segitseget!
Pár nappal ezelőtt írtam a szivattyú- tovább keringetésének problémáját.
Utókeringetés nekem sem volt az elmúlt 13 év alatt a HMV- nél, ezért is lett gyanús a jelenség.
A szerelő megállapította, hogy a váltószelep mondta be az unalmast, így azt cserélték ki, minek hatására meg is szűnt a hiba!
Még valami ehhez kapcsolódó alkatrészt ki kell majd cserélni, de azt mondták, hogy összességében a korához képest nagyon szép állapotban van. Ez egy picit megnyugtatott...
Tök ekkora házam is van. Földszintes ! Anno amikor csináltuk a központi fűtést minden szobába számoltuk a hőveszeteséget a tájolást is néztük. Mégis becsuszott egy kis bibi. A fürdőszoba ami a nagyszobának a negyede 23 m2 a nagy 6 m2 a fürdő , mindig hideg volt. A radiátorrok : nagyszoba 2 kW fürdő 1 kW, tehát a fele. Végül betettünk a fürdőbe egy pót radiátort. Azóta minden rendben.
Hogy hogyan méretezetem a radiátorokat ? Hát egyszer táblázatból. Aztán az egyész lakás hőveszeteségét kiszámolva (6kw), azt duplázva 12 kW és ezt arányosan elosztva a szobák és egyébhelyiségek alapterületével.
Azóta mint írtam kitűnően müködik. Ja még annyit ahány szerelő volt ajánlat téteen annyifele akarta rakni a radiátorokat. Végül az az egy akit felfogadtam, oda rakta ahová kértem.
Meg kell jegyezeznem nem egy objektiv százszázalékosan biztos az épületgépészeti méretezés. Sok a bizonytalansági tényező.
Azért az alapelvek : egy radiátor mindig legyen egy kicsit nagyobb, mert azt még le lehet szabályozni - ha kicsi akkor csak nézheted !!
Volna egy junkers euroline kazánom. Ritkán de előfordult, hogy vízmelegitési igénynél pattogott a szikra de nem gyujtotta be a gázt. Volt mikor másodszorra sikerült de ha nem akkor utána hibajelzést írt.
Piros háromszög villog + 3x olyan gyorsan a 60-as led.
Azért nem napi rendszerességgel de egyre sűrűbben csinálja.
A radiátorokat próbáld úgy összeszabályozni,hogy kb. együtt melegedjenek.(elindulsz a kazántól,a legközelebbit megfogod pld 1 körre-szelepet,vagy torlót-távolodva egyre kevesebbet zársz.
Türelemjáték,de megéri.:-)
A nyomásesés:Aa kazán tágulási tartályában -vízoldali nyomáseleresztés után-ellenőrízni kell a levegő nyomását(hideg állapotban1,3-1,5 barnak kell lennie.
Képlet van rá,csak nagyon sok mindentől függ a helyiségek hőigénye,a winwatt programmal próbálkoztál?
Olvastam, hogy másnál is előjött a beretta kazánban nyomáseséses probléma, nálunk is előjött 5 év után miután már a gari lejárt :(. Első körben az lenne a kérdésem, hogy szerintetek akik jobban benne vannak a témában mint én, megéri javíttatni (cserélik belül a fémcsöves valamit) 60-70e körül cakk-pakk, vagy inkább új kazánban kellene gondolkoznunk?
Aztán van egyéb kérdésem is:
Lakás mérete közepes (~90m2), ráadásul magas is (3,5m ha jól emlékszem), nekem mióta itt lakok csak a bajom volt, mert sosem tudtam belőni a radiátorokat úgy, hogy minden szobában egyforma legyen a hőmérséklet. Arra van valami képlet, hogy mekkora radiátor kell mekkora helyiségbe? Mert szerintem azzal is van baj, hogy egyik szobában ami majd akkora mint a másik csak feleakkora a radiátor, így az tökig nyitva van, a nagy meg éppen csak nyitva, mégis a kis radiátoros szoba hűvösebb, mint a másik ahol nagy a radiátor de szinte el van zárva.
Új fórumozó vagyok és nem olvastam végig az összes hozzászólást!!!!
Egy JUNKERS ZW 20 KD cirkóm van és egy napja arra lettem figyelmes, hogy a melegvíz elzárása után is tovább működött a szivattyú. Először arra gondoltam, hogy valószínüleg éppen fűtés- igény is van, de ezt a termosztát nem jelezte. Az érdekesség az, hogy ha megnyitom egy pillanatra a hidegvizet, akkor a szivattyú működése is leáll. Ha fűtés- igény van akkor minden jól működik!!
Westen Energy 240i kombi falikazánunk van. A napokban vettem észre, hogy nincs melegvíz, pontosabban teljesen kinyitott melegvizes csap mellett kb. 10-15 másodperc után gyújt be és kezdi el melegíteni a vizet. Eddig 1/4-1/3 csapnyitás után 1-2 másodperc elteltével már beindult.
Valaki találkozott már hasonlóval? Mi okozza? Valami egyszerű házilag orvosolható hiba, vagy szerelő által javítható drága dolog?
van egy cirkó kazánunk Beretta super exclusive cai 24. A problémám vele, hogy a víznyomás nem marad meg a beállított 1,2 baron, másnapra visszaesik 0,8 barra, következő napra 0,3 - 0,4 barra. 2 naponta állítom vissza 1,2re. Gondolom ez nam normális. A melegvíz sem állandó, ha elzárom a csapot, majd újra megnyitom, nehezen áll vissza a megfelelő melegvíz hőmérséklet. Hőcserélővel lenne gond??? Ha igen, mennyi lenne a javítása? Tud nekem valaki infot adni?
Azért írtam le, hogy nézd meg magad... a nyomásmérőt ismered, minden kazánon van... a kazán indulásakor és leállásakor fontos a két adat, mert induláskor hideg, leálláskor a legmagasabb a hőmérséklet, ezzel együtt a nyomás is. Utántölteni Te is tudsz, leírtam az értékeket. De a nyomásmérőn be van sávozva is, 1.5bar-ra is fel lehet tölteni, csak ha nincs levegő a tágulásiban, az csúnyán ki fog jönni a lefúvató szelepen...
A tágulásiba meg Te is tudsz levegőt tölteni, ha szét mered szedni a burkolatát a kazánnak, és a szelep hozzáférhető. Sima autógumi szelep van benne. Autópumpával nyomsz bele 10-et, és ha ez volt a gond, akkor kész. Biciklipumpával legalább 50 nyomás, ha nem 100... persze csak akkor, ha a kazán felfűtéskor a nyomásmérőt nagyon feltolja (több, mint 1 bar a nyomásnövekedés).
1 hsz-ben nem lehet mindent leírni. Természetesen akkora radiátor kell, amiből nem fog visszajutni a melegvíz. A rendszer tervezési hibáit nem lehet egy fórumon megoldani. Első körben a hiba tüneti kezelése a feladat, mert fáznak nyomásprobléma miatt. Nem az előremenő hőmérséklet elérése miatt áll le a kazán...
Nagyon köszönöm a válaszaitokat, elméletileg erről a thermoszelepes hibaforrásról beszélt nekünk a szerelő is, ezt szerette vona kiküszübülni, hogy fixre állította a radiátorokat. (Valóban hibásan a thermosztát előtt is van egy radiator thermoszeleppel.) de elméletileg mindent feltekert és fixen hagyott a thermofejeleket “kiiktatta” és kérte, hogy ne nyúljunk hozzá. Ez működött is egy hétig, de valamiért megint leesik a nyomás és leáll a kazán :-(
El vgyok keseredtve, mert nagyon sok pénzbe kerül a folyamatos szerelés és kiszállás, és a kazán továbbra sem működik rendesen, a hiba nem szűnt meg.
Ja, és persze a fűtésrendszert úgy kell megcsinálni, hogy a termosztáthoz 2 legközelebbi radiátoron ne legyen se fojtás, se termofej, azoknak ütközésig nyitva kell lenniük. Mert az elégtelen áramlás is forralhatja a vizet a hőcserélőben, ami előbb-utóbb elfogy, különösen, ha kicsi a nyomás a tágulási tartályban...
A tágulási tartály légnyomását csak leeresztett állapotban lehet megmérni. Azaz minimum kazán kizár, leereszt, és akkor lehet a nyomást ellenőrizni. Általában 0.8bar szokott rajta lenni. Mert feltöltött rendszernél pont annyit mérsz rajta, mint a vízkörben, azaz nem tudod meg, hogy mennyi levegő van benne. Hasraütésre tölteni csak jól ismert pumpa vagy kompresszor birtokában lehet.
Meg kell nézni a nyomásmérőt a rendszer hideg és meleg állapotában is. Túl nagy különbség nem lehet közte! A nyomásérzékelők 0.5bar alatt tiltanak le, a lefúvató szelep 3 bárnál szokott nyitni. Ha ez nem nyitott ki, akkor ennyire nem szaladt fel a nyomás. Viszont hideg állapotban 0.5 alá is hűlhet... papír szerint hidegen kell 0.8-1 bar körül lennie MINIMUM. Utántölteni te is tudsz. Ha ezután melegen folyik a lefúvató szelepből a víz, akkor biztosan kevés a levegő a tágulási tartályban, és nyomni kell bele.
További gond lehet, hogy a hőcserélő felületén kiégett olajiszap, vagy vastag vízkő van, amit egy mosás nem fog kihozni belőle, azt savazni kell, és ha ilyen lerakódás szakaszosan van benne, akkor forralhajta is a vizet, a buborékok meg a légtelenítőkön távoznak. De ha ez van, a termosztátoknál nagyon sercegnie kellene üzem közben az áramlásnak, az sokkal idegesítőbb, mint a leálló kazán, és sokkal hamarabb kergeti az embert az őrületbe...
De, ott is van thermofej, pár radiátoron, de ezeket elméletileg beállította a szerelő fix-re és nem csavargatjuk őket. Azért sem, mert ő is az általad említett hibára gyanakodott, ha jól értettem őt, de ez csak egy hétre jelentett megoldást, pedig nagyon örültünk, hogy megtalálta a hiba forrását.