Felső kiscsavar most nem lenyeg. Az alsot koppig betekered es visszatekersz mondjuk vagy 5 fordulatot. Aztan usztatas h a benzin megfollyon. Utanna kb felgazzal inditani. Aztan hátha beindul. 😊
Üdv ! Valaki tudna nekem segíteni S-58as blokkal kapcsolatban ? Megtörtén a blokk felújítása, csapágy/szimmering csere. Tegnap megtörtént az első indítási próba, ám bár siker nélkül..Kompreszzió van, szikra van, szép nagy, karburátornál viszont nincs szívóhatás. Féktisztító befujására sem röffent.
Valaki esetleg tudna valami okosat, illetve ,hogy kéne beállítanom a K35B típusú karburátort?(melyik csavarból mennyit tekerjek be ?)
Itt van, amiről beszéltünk: a kétféle váltó közti különbségek.
Ha alaposabban megnézzük, azt látjuk, hogy minden egyes alkatrész különbözik, így aztán csak kompletten lehet váltót cserélni, alkatrészenként nem. A régebbi változatnál kicsik a váltókörmök, hajlított a villa, s hosszabb a kis tengelyen a felső fogaskerék (itt éppen ketté van osztva, de van amikor nem osztották ketté); lánckerék tengelyen rövidebbek a hosszanti rovátkák és rövidebb a bronzos rész - ide még egy távtartó persely is jön (csak ilyet nem találtam), ami az újnál már nincs.
Nem lesz sürgős, az 5-ös Verhovina felújítása kicsit tolódik, meg ahhoz van +3 kerék (csak még nem láttam, 75km-re van tőlem). A 6-os kerekei kissé ütnek a gyártott küllőkkel összerakva, lehet megnézem a Babetta küllőt. Simson Swalbe küllőjét próbáltam bele, de 1-2 mm-rel rövidebb, pár menet tartotta, nem mertem bennehagyni. Te hol gyártatod le? ((((én Hódmezővásárhelyről rendeltem))) Békésen találtam gyártót, aki egyedi méret alapján készíti.
Balazs a Verhovina kullok hianyat a Babetta kulokkel oldotta meg , kicsit alakitania kelett rajta,
Ugy hogy a babetta kullo kicsit hoszab igy egy keveset el kell vagni belole es egy kicsit tovabb kel ra menetet vagni ,viszont az anyak jok nem esnek att nem kell alatet .
En is potoltam mar , en a borzen talaltam valamelyik fajta allitolag Simson hoz valot ami passzolt a Verhovina kerekbe , De tervezek Verhovina kereket fel ujitani es lehet meg rendelem a kullo keszito tol hiszen o a megadott meret szerint el kesziti , nem tudom neked surgos e ? Mert ha nem akkor gyarttathatok le szamodra is .
Jók ezek a gyártók: tegyen alá alátétet oszt jóvanaz.
Sajnos nem tudok segíteni, nem volt még dolgom utángyártott küllővel.
Talán Balazskaszabo tudna erről mondani valamit; szerintem ő is új küllőket használt amikor a Verhovina hármasát újította föl. Az elérhetőségét nem tudom, de hátha jelentkezik.
Verhovinához lehet valahol kapni normális küllőt? Mert a 6-os kerekeit szétszedtem krómozás előtt, vettem is bele utángyártottat, de az még hagyján, hogy a küllő vékonyabb....., viszont az anyák is kicsik, átbújik a feje a felni furatán..... ( a gyártó szerint alátéttel szokták összerakni).
Furcsa. Mert nem ugyanolyan a henger. A persely alján a felömlőknél a tirisztorosé hosszabb. Meg a felömlők mérete is nagyobb egy kicsit a tirisztorosnál.
A jelek szerint ez így jól működik, de a megszakítós blokk lehet, hogy nem szeretné a tirisztoros hengert. Vagy ezt is próbáltad már?
Köszi a feltöltest. A video nem kell ide. Eleg ez a par kep. Plusz infokent hozzatehetjuk, hogy ezen a blokkon egy w 57 es zsír új gyari henger van gyari szovjet dugoval gyuruvel es hibatlanul uzemel vele.
Üdv mindenkinek tudom nem hirdetési oldal .De azért itt kinálom hogy hátha marad rigás körben . Nem nyerészkedni akarok az ára annyi amenyibe nekem van 80 ezer ft uj festés uj gumi benzincsap uj dugo gyürü karbi felujito ülés ujra varva uj bovdenek és egy szite uj válto került bele persze a kuplun is felujitva minden müködik rajta aki szeretne indexeket rá kivan vezetékelve megcsinálom ha van rá igény plusz 1500 ft a rellé meg a négy index az még nincs meg de kb 6000 ft megvan. A tel számom itt van 30 420 6321 akit érdekel hivjon és vissza hivom más oldalakon nem hirdetem rigás csabi.Tibi neked meg köszi mindent.
Feri, a Verhovina 6-osra való hengerrel baj van: a kipufogó tőcsavarja bele van törve. Nem áll ki egy kicsit sem, szóval nemigen tudok hozzáhegeszteni, hogy úgy kiszedjem. Jó volna, hogyha tudnál hozni/küldeni egy másik hengert.
Ahol fúrják, ott adnak hozzá dugattyút. Babettához meg Simsonhoz való van neki a polcon, Rigához való általában nincs készleten, de beszerzik (nagyker áron). Berta dugattyúval dolgoznak. Hogy milyen méret kell, azt is ők tudják majd megmondani - elég mélyen meg van húzva a henger fala.
És gratulálok a motorokhoz, elég szép állapotban megmaradtak. A VaspaRiga is olyan telikék volt, mint a tiéd, csak amikor már nagyon rozsdásodott, lekenték pirosra (ecsettel, rá a rozsdára), aztán ezt a festékréteget is lerúgta magáról, míg a diófa alatt állt vagy tíz évig.
Ahogy a nóta szól: öreg járgány szivatóval indul. Hidegen addig kell nyomni a töcskölőgombot, amíg ömleni nem kezd a benzin a karburátorból. Aztán a pedált lenyomva be kellene indulni.
Fontos, hogy ne a sztenderen állva indítgassuk, hanem a sztenderről levéve. Olyan gyenge a váz alja, hogy nagyon könnyen eldeformálódik.
Az is fontos, hogy a dekompresszort használva indítsuk. Ennél a pedálos blokknál olyan nagy az áttétel, egy pedálfordulatra olyan sokat pörög a főtengely, hogy egyébként is nehéz dekompresszor nélkül pedálozni - tehát a pedált itt nem (csak) azért nehéz lenyomni, mert jó a kompresszió. Szóval: dekompresszort behúzzuk, elkezdjük lenyomni a pedált, és amikor már egyet-kettőt szusszant (és a főtengely már lendületben van), kiengedjük a dekompresszort.
Meleg motornál makrancoskodni szokott a Riga; nem mindig indul elsőre, de azért 3-4. rúgásra indulnia kell. Szívatni ilyenkor nem szabad. Illetve a nyáron régóta napon álló motornál is nehéz megtippelni, hogy kell-e szívatni, vagy nem - ilyenkor érdemes szívató nélkül próbálkozni párszor, aztán óvatosan töcskölni.
Ha nem akar indulni, annak sok oka lehet. A karburátort érdemes kitisztítani, ahogy Feri mondta. Hidegen, szívatóval indítva húzni kell neki egy kis gázt indítás közben (ellentétben pl. a Babettával, ahol nem szabad a gázt húzni amíg be nem melegszik a motor), aztán beindulás után visszaengedni alapjáratra.
A gyújtás is okozhat indulási problémát, azt sem árt leellenőrizni.
És a szimeringekre is oda kell figyelni - ha az eredeti van még benne, azt én mindenképpen kicserélném. Elkopik, kikeményedik, falsot szív, elereszti a kompressziót = nehezen indul.
Az első motorom nékem is R 4 es volt ,már nem tul sok van ezekből , érdemes meg becsülni őket .
Az alapjárat problémád hogy melegen jó hidegen meg nem , olyan mintha keveset kapna , a sok álás folyamán a karbiban makacs lerakódás keletkezhetett amit csak alaposabb tisztítással lehet ki szedni , vagy nem e a gyertya tulságosan nagy hőértékü , de én csak tippelnék ! , vannak tőlem rutinosabb Riga szerelők , ők biztosan többet tudnak segíteni .
Vermestibi régóta követem a vespariga projektedet.
Nekem lenne 1 db 72-es örökölt 4-es rigám,(beindítottam működik) és a múlt héten vettem még2-t. Elvileg pesten használták városban, de legalább vagy 15 évet állt már.(Azóta rendbeszedtem be is inditottam mentem is vele) Majd hazafele mikor hoztuk ezt a 69-est útbaesett még1 db de az csak fulldonornak. Egy olyan kérdésem lenne hogy beállítom az alapjáratot meldgen míg szépen nem jár majd hideginditasnal szinte be sem indul. Mi lehet a probléma?
Csak azért kérdem , hogy a henger furásához való dugatyut nem e kellene be szerezni ? , mivelhogy bele van marva a henger falába igy talán egy 39 es vagy 39.5 ös re gondolnék . mi a véleményed ?