Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 281
Így van! Csak az a kérdés, hogy hol előzi vissza! Szerintem elég hamar! :-)))))

Amúgy ez egy elméleti vita, aminek célja, hogy belássuk, hogy a lóerő a király! Úgyhogy ne akadékoskodj! :-))))

Előzmény: ZolikA (278)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 280
Köszi. Gyors vagy!

Mivel a váltó durván 75%-ra ejti a fordulatszámot, ezért esetünkben, ha 5000-nél váltassz, akkor kb. 3700-ra esik vissza! Ez estben kb. 260-as nyomatékkal számolhatunk! Ez azt jelenti, hogy az általad számolt vonóerőt 1.14-el kell osztani a Bonni esetén és kb. 1.04-el a CTR esetén! Mindjárt összegzem az eredményeket!

Előzmény: Hooshee (268)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 279
Az alsó fordulatszámtartomány egy tiszta erőből végzett sprintnél kihasználatlan marad...

Az már a rugalmasság bizonyításához kell.
Miért nem azt indítványoztad? :)

Előzmény: Hooshee (275)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 278
Ez baromság mert akkor ott tartunk mint ha 1 db azonos áttétel lenne . Elmegy a nagynyomatéku lassú fordulatú böszme motoros autó aztán visszaelőzi az erős . Ennyi ! :-)))))
Előzmény: HondaVuk (274)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 277
160 fölött elmegy...

De addig viszont csúnyán kikap,. és itt ugye gyorslásról volt szav...de veled befejeztem, mert érteni nem érted, csak mondod.

Vuk viszont sejti miről van szó...

Előzmény: ZolikA (265)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 276
Micsoda véletlenek vannak :)

Ez amúgy 5500-nál már csak 160 ló.

Előzmény: Hooshee (268)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 275
alul is? :)))))) Mert ott a CTRtől levonhatsz majd 60-at, a Bonnytól meg elég keveset...
Előzmény: Bihus (271)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 274
ZolikA!

A feladat most tényleg az, hogy azonos váltóval/végáttétellel/kerékkel... mérünk. És én azt mondtam, hogy minél magasabb fokozatban leszünk, annál jobban kijön a teljesítménykülönbség. És úgy nézem igazam van!

Előzmény: ZolikA (265)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 273
De implicite megszabtad, mivel azt mondtad, számoljunk a max nyomatékkal. ez pedig valójában vízszintes nyomatékgörbét feltételez. Egyébként átszámolhatom átlagosra, ha megadod a CTR nyomatéki adatait, a Bonnynál jól látszik, hogy az átlag valahol 250 körül lesz, nagyon szép szimmetrikus az alakja.
Előzmény: HondaVuk (267)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 272
Pont nekem mondod ? :-)))))Érdekes vagy Te is ! :-))))
Előzmény: HondaVuk (269)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 271
Sőt, vagyok olyan rendes, hogy kiszámolom neked 170 lóerőre az 5000-hez tartozó nyomatékot:

170/5000*7023=239 Nm...

Beza. Ahogy a görbét nézem, a CTR-től levonhatunk olyan 5 Nm-t, a Bonnytól meg majd 60-at...

Előzmény: Hooshee (264)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 270
Tudom, de a CTR értékei nem is kellenek, mert azt tudod te, én csak a CTR váltóját adnám meg a Bonnyhoz :) De rájöttem ,hogy nem jó, mert az tömegtől kezdve súlyelosztáson át mindent figyelembe vesz...
Előzmény: HondaVuk (267)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 269
A végsebességet csak elbaszni lehet, javítani azon nem lehet váltóval!!! Az optimális az, ha a maximális teljesítménynél éri el a végsebességet! Aki nem hiszi járjon utánna. A CTR pont ott éri el. Micsoda véletlenek vannak! :-))))))
Előzmény: ZolikA (248)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 268
500 1.356
1000 203.4
1500 244.08
2000 271.2
2500 284.76
3000 298.32
3500 298.32
4000 284.76
4500 271.2
5000 230.52
5500 203.4

Kb ilyen a nyomatékgörbe, nem mondom hogy 100% pontos, de ezzel már tudsz dolgozni. majd megpróbálok keresni egészen pontosat is

Előzmény: HondaVuk (263)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 267
1. Nem írtam sehol ebben a kísérletben, hogy vizszintes nyomatékgörbével számoljunk! Illetve számolhatunk azzal, de akkor valami átlagolt nyomatékkal, ne pedig a max-al.

2. A Cartest csak akkor számol korrekt görbével, ha beírod neki a görbét. Hadd ne mondjam, hogy mit számol a CTR esetén, ha nincs betáplálva neki a görbe! :-)))) Tudod, VTEC-ről még nem hallott!

Előzmény: Hooshee (247)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 266
Én nyugodt voltam eddig is.

Csak az a fura nekem, hogy eddigi, szinte félreérthetetlenül kioktató hangnemed után valahogy nem vagy hajlandó reagálni arra a számításra, ami értelmetlenné tesz kb. 10 darab hozzászólásodat...

Tehát, hogy 170 ló helyett 212-vel számoltál :)

Előzmény: Hooshee (259)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 265
Hogy is vannak ezek a feltétlek ?

Szóval 6 gang és 6 gang .

De az a szemtelen CTR nem elmegy mégis ? De !

Nézzük már meg ugy a számitást hogy a CTR is 176-ig lenne áttételezve .

Érdekes eredmény jönne ki !

Tippelek !

Győz a Civic teper ! Nahát ! :-)))

Előzmény: Hooshee (259)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 264
Akkor nézd meg a CTR nyomatékgöréjének lefutását is pls, mert úgy lesz a korrekt, ugyanis ha a Bonnytól levonod a nyomatékot ott, ahol valóban nincs, akkor a CTRtől is vond le ott, ahol meg annak nincs meg a max. Szerintem én fogok jobban járni, és még jobban eltolod a Bonny irányába a mérést. Én nem fogom végigszámolni az egész függvényt, de rajta, itt a nemes feladat, én megadom a bonny nyomatékgörbéjét neked...
Előzmény: Bihus (250)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 263
Tegyél be légyszi egy nyomatékgörbét! Vagyd legalább írd be, hogy mekkora nyomaték van 5000-nél és hogy hol adja le a maximum nyomatékot!
Előzmény: Hooshee (259)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 262
Akkor marad a váltó :)

Nem volt valamelyik automata? :)

Előzmény: E30M40 (258)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 261
Na és ebből kiindulva kiszámoltam, hogy a 90-es HDI 4000-es fordulaton 158 Nm-t tud!

Ez pedig a max nyomaték 77%-a!

Tehát nem is olyan rossz az! Érzésre sokkal jobban gyengül :)

Előzmény: Bihus (234)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 260
Itt van egy CTR nyomatékgörbe. Jól látszik, hogy 7800-7900-rólváltva a legvégén van csak erős nyomatékcsökkenés (6000-re esik vissza váltáskor a fordulat). Nyugodtan számolhatunk átlagosan 188 Nm körüli átlagos értékkel (kerekítsünk 190-re, aztán majd a Bonninál is így teszünk:-) ). Szerintem a Bonni nyomatéka tuti többet esik!

Előzmény: HondaVuk (252)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 259
A számolás jó, a beírt adataim rosszak (a 5500-as seességértékeket írta be, noha nem azokkal számoltam a vonóerőket... szóval a vonóerők jók, a sebességek nem.

De hogy Bihus is megnyugodjon, akkor most itt az egész táblázat, átlagoljon aki ahogy akar:

CTR:

1-es 10164
2-es 6628
3-as 4720
4-es 3570
5-ös 2866
6-os 2296

Bonny:

1-es 15454
2-es 10078
3-as 7178
4-es 5426
5-ös 4358
6-os 3492

A sebességértékek a Bonnynál:

36.28
55.7
78.2
103.4
128.81
160.8

Ezen a tratományon végig jobban gyorsulna a Bonny ezzel a váltóval.

Aztán persze 160nál vége (176-nál akkor,ha 5500-at feltételezzünk, ami egyébként nem irreális, most megnéztem pár helyen az optimum shift poinot, 5200 alatt sehol nem írnak róla.)

Szóval az alaptétel marad, a vonóerők jók, a bonny végig jobban gyorsul (na)

Előzmény: HondaVuk (252)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 258
Vuk(i) ;)

"Látod, a súlykülönbsé sok mindenre magyarázat! Aztán még az is lehet, hogy a Suzuki ey kicsit erősebb volt, mint a gyári adat, mert ugye van szórás! Aztán akkor már ott is járunk!"

Neked is leírom ujra (immár 3-adszor;) )
Ezek mért adatok,nem gyári értékek.

Előzmény: HondaVuk (256)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 257
Mindjárt odaérek,én lineárisan olvasok! :-)))
Előzmény: Bihus (255)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 256
"Honda 176/178kg(S)
Suzuki 165/169kg(S) "

Látod, a súlykülönbsé sok mindenre magyarázat! Aztán még az is lehet, hogy a Suzuki ey kicsit erősebb volt, mint a gyári adat, mert ugye van szórás! Aztán akkor már ott is járunk!

Amúgy tényleg van előnye az alacsonyabban leadott nyomatéknak és így nem teljesen a teljesítmény arányában kell, hogy gyorsuljanak, hanem egy kicsit rosszabbul. De ezt már írtuk is!

Előzmény: E30M40 (221)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 255
Hahó!

250-es hsz. :)

Ne fáradj...

Előzmény: HondaVuk (252)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 254
Még egy két számolás és kiszámitjuk azt is miért haltak ki a dinoszauruszok ! Hidd el meg lesz az is meg hogy egy Ifa miért jobb mint egy Forma1-es ! :-)))))))
Előzmény: HondaVuk (252)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 253
Végre valaki érti mit papolok ! :-))))
Előzmény: Bihus (249)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 252
Először is nagyon elszámoltál valamit! A Bonny 1-esének a vége ugyanis nem 39 km/h, 36 km/h. A többinél is tévedtél:
2: 55.7
3: 78.2
4: 103.4
5: 128.88
6: 160.8

Ugyanis a fix (konstans érték) esetedben 118.7. Ezt kell osztani a megfelelő áttételekkel. Ha a fenti számokkal számolsz, akkor már egész más a tészta!

A másik problémás gond, hogy nem a nyomatéki maximummal kell számolni. A CTR esetén a nyomatéki maximum nagyon közel van a teljesítménymaximumhoz és persze a leszabályozáshoz. Mindkettőnél a max. teljesítményhelynél mért maximummal érdemes számolni vagy esetleg átlagolni a két értéket, vagy hasonló. Mivel a CTR nyomatéka nem esik le annyival, ezért önálla mindenképpen kisebb lenne a nyomatékesés (százalékosan!), így ez is megnövelné az eredményét. Ha így számolnád újra, akkor viszont lazán a CTR jönne ki jobban (persze nem az 1-es fokozatban, szerintem kb. 50-60-nál kezdene elhúzni.

Előzmény: Hooshee (215)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!