Adagoló és porlasztók átnézése tervben van, ezt legszívesebben Krézire bíznám. Jól tippelem, hogy ha a porlasztók nagyobb nyomáson nyitnának akkor az javítaná a hatásfokot?
Még az lenne szerintem a nagy dobás ha az 5.-et 40-45 körül elváltaná.
Gyengébb idegzetű tuningosoktól elnézést, hogy én pont a másik irányba akarok tuningolni :-)
Ökölszabály, hogy kisebb fordulatra nagyobb inercia, nagyobb fordulatra kisebb inercia is elég. (állandó fordulatú stabil motornál én inkább nagyobbat használnék, mint kisebbet)
Ha az eredeti inrciát/lendtömeget meg akarod tartani, akkor is le lehet csökkenteni az átmérőt, de pótolni kell az elvett lendtömeget. Lendtömegnél nem csak az átmérő és nem csak a tömeg a meghatározó, hanem a kettő aránya.
Arra is szeretnék tippeket, hogy hogyan lehetne alacsony fordulaton javítani a hatásfokot, hogy kevesebbet egyen. Előző tulaj szerint az EGR lett piszkálva, de nem tudta megmondani mit csináltak vele. Majd belenézek.
Automata váltót rá lehet venni, hogy hamarabb váltson el?
Az osztósíkoknál olajosodik, tömítetlenség miatt, de elvileg ott nem kellene olajnak lennie. Olyan mint ha a turbó fosná az olajat. Ha így van, az mennyire gáz? Erejével nincs gond, a felét sem használom ki..
Múlthéten vásároltam egy A4-et B5 1.9 Pd (AJM). Van egy furcsa jelenség , alapjáraton (főleg mikor beindítom) hallatszik vékony hangon fütyülés, ha picit odalépek neki akkor is de akkor már más jellegű a hang. A kérdésem az, hogy lehet e hogy az EGR-nél fütyül valahol, mert eléggé szétfosta magát, jövőhéten kiszedem és ki lesz váltva egy sima saválló csőre. Ha nem ott akkor van tipp esetleg , valakinek volt hasonló? Illetve másik, hogy a hőfok reggel -3ba is 60fok felett áll alapból és izzítani sem izzít tovább max 2mp-ig mintha azt érzékelné, hogy meleg a motor, hőgomba lenne?
Ha nem ragasztotta vagy tömítőzte be a csavart, akkor a szabványmenetnél esélytelen, hogy tömítsen, mondjuk szerintem még az illesztett csavar sem tömítene rendesen "szárazon".
Nálad lehet az igazság.
Egyúttal megragadnám az alkalmat feltenni pár buta kérdést.
20 éves 350 TD Mercinél az EGR külső része olajosodik. Jól gondolom, hogy oda csak a turbóból jöhet az olaj? Menyire lehet vészes a dolog? Mármint mennyire lehet sürgős szétkapni? Mert ez csak idő kérdése, olajszivárgást és rozsdát nem tűrök a járműveimen. Egyelőre nincs fűtött helyem és ebben a hidegben nem szivesen fogdosnám a fémet.
Többször írta, hogy nem hagyta szabadon a csövet, visszadugta a helyére, csak előbb belecsavarta a csavart az EGR fémcsövébe.
Szerintem a gondjai onnan adódtak, hogy a csavar menete mellett nem volt tömített és lassan rányitotta az EGR-t, ami visszazáródni is csak lassan tudott.
Fogj egy vákummérőt, kösd be az N75 zölddel jelölt csöve elé, majd húzd le az EGR-re menő csövet és láthatod hogy zöldséget beszélsz.
Ja, nincs ilyen műszered? Én kb húsz éve javítom ezeket nekem van.
Na, ejtsük a témát.
"...a vákum kör mindig tömör volt.." ezen beszartam. Te tényleg nem tudod hogyan szabályoz a rendszer! Az elektromos részét már nem is állok neki elmagyarázni.
A vákuum husssss-t engedjük már el! Ne lássam anyukám lovát többet gitározni, de a vákuum kör mindig tömör volt!
Amint írtad, az alapjáratnál nyitott a szelep, lehet ez hiányzik valami kép a turbónak. Ez magyarázná az alapjárat körüli bizonytalanságot az erőben:)!
Mica-r. Nem lesz egyszerű VCDS-hez értő embert találnom Kecskemét - Szolnok vonzás körzetében.
409., A tömörségről már első körben meg győződtem. A leállításkori visszarúgás teljesen helytálló, de most, hogy vissza állítottam az eredeti állapotot megáll mint a szög, nem rezdül, nem mozdul.
Azért B+, mert nem jut be az input, és ez feszültté tesz.
Akkor azért hogy tiszta legyen: EGY vákumkörön van a leállítócsappantyú, a turbószabályzás és az EGR.
Alapjárat környékén elég nagy kitöltési tényezővel nyitva van az EGR szabályzószelep, tehát ha le van húzva a gumicső és csak fityeg, akkor a vákum husssss.......így megy a picsába.
Nem lesz elég kraft meghúzni a leállítócsappantyút ha le akarod állítani a motort, vagy geót húzni ha gázt adsz.
Logika.
Fontos dolog: ne próbálj megoldani vagy megjavítani valamit ha nem tudod hogyan működik.
(Lehet mondani hogy szar a stílusom, szerintem csak nyers egy kicsit.)
Az a tippem, hogy a csavar mellett nem tömített rendesen és szép lassan kinyitott valamennyire az EGR. Vissza csak olyan ütemben tudott zárni, amennyire átengedett a csavar mellett. Leállításkor nyitott EGR esetén a leállítószelep hiába zár, nem tud vákuum felépülni a szívócsőben, így a főtengely visszarúgása ránt egy rendeset a motoron. (meg a kettőstömegűn)