Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

no_holy_shit Creative Commons License 2016.12.15 0 0 136447

nem feltetlenul jo ha hamar elvalt. ha osszehuzott geoval koromhataron boklaszol, nem lesz jobb a fogyi. (nem az mondom h porgeni kell)

Előzmény: alsószéleközepe (136446)
alsószéleközepe Creative Commons License 2016.12.15 0 0 136446

 Adagoló és porlasztók átnézése tervben van, ezt legszívesebben Krézire bíznám. Jól tippelem, hogy ha a porlasztók nagyobb nyomáson nyitnának akkor az javítaná a hatásfokot?

 Még az lenne szerintem a nagy dobás ha az 5.-et 40-45 körül elváltaná.

 Gyengébb idegzetű tuningosoktól elnézést, hogy én pont a másik irányba akarok tuningolni :-)

Előzmény: mica-r (136442)
409 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 136445

 

 Úgy gondolod, 5 és fél éves hirdetésre, (ami itt az utolsó hozzászólása volt) naponta benéz ide, hátha keres valaki patentívet?

Előzmény: 2.5tdibutcher (136444)
2.5tdibutcher Creative Commons License 2016.12.14 0 0 136444

Üdv,70 vagy 80mm patentíved van e..? köszi

 

Előzmény: benkoo (119243)
molekula74 Creative Commons License 2016.12.13 0 0 136443

Szia mica-r!

Légyszíves küld el a telefonszámod elkevertem.Szeretnék veled beszélni.

erre küld légyszíves:  szoszo74@gmail.com

 

Előre is köszi üdv.:molekula

 

Előzmény: mica-r (136442)
mica-r Creative Commons License 2016.12.12 0 0 136442

Általánosan annál a motornál szerintem befecskendező rendszernél lehetne hatásfokot változtatni. Az egy 50 éves alapanyag.

Előzmény: alsószéleközepe (136437)
alsószéleközepe Creative Commons License 2016.12.10 0 0 136441

 Köszi, akkor emiatt nem aggódok. Itteni Merci szerelő is ezt mondta, de jobban bízok a tuningosok hozzáértésében.

Előzmény: 409 (136440)
409 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 136440

"de elvileg ott nem kellene olajnak lennie."

 

Elvileg nem, de gyakorlatilag nincs olyan turbó ami ne engedne át valamennyi olajat. Plusz ott a kartergáz is.

Előzmény: alsószéleközepe (136436)
alsószéleközepe Creative Commons License 2016.12.09 0 0 136439

 Egyik kedvenc témám, a lendtömeg...

 Ökölszabály, hogy kisebb fordulatra nagyobb inercia, nagyobb fordulatra kisebb inercia is elég. (állandó fordulatú stabil motornál én inkább nagyobbat használnék, mint kisebbet)

 Ha az eredeti inrciát/lendtömeget meg akarod tartani, akkor is le lehet csökkenteni az átmérőt, de pótolni kell az elvett lendtömeget. Lendtömegnél nem csak az átmérő és nem csak a tömeg a meghatározó, hanem a kettő aránya.

Előzmény: balint9119 (136433)
alsószéleközepe Creative Commons License 2016.12.09 0 0 136438

  Nem tudok kőpet feltölteni ide, itt egy link:   https://www.sportmotor.hu/foto/49lbrSA1vXr

Előzmény: alsószéleközepe (136437)
alsószéleközepe Creative Commons License 2016.12.09 0 0 136437

Majd lefényképelem később.

Arra is szeretnék tippeket, hogy hogyan lehetne alacsony fordulaton javítani a hatásfokot, hogy kevesebbet egyen. Előző tulaj szerint az EGR lett piszkálva, de nem tudta megmondani mit csináltak vele. Majd belenézek.

Automata váltót rá lehet venni, hogy hamarabb váltson el?

Előzmény: mica-r (136430)
alsószéleközepe Creative Commons License 2016.12.09 0 0 136436

 Az osztósíkoknál olajosodik, tömítetlenség miatt, de elvileg ott nem kellene olajnak lennie. Olyan mint ha a turbó fosná az olajat. Ha így van, az mennyire gáz? Erejével nincs gond, a felét sem használom ki..

Előzmény: 409 (136432)
Crusar Creative Commons License 2016.12.09 0 0 136435

Üdv Urak!

Múlthéten vásároltam egy A4-et B5 1.9 Pd (AJM). Van egy furcsa jelenség , alapjáraton (főleg mikor beindítom) hallatszik vékony hangon fütyülés, ha picit odalépek neki akkor is de akkor már más jellegű a hang. A kérdésem az, hogy lehet e hogy az EGR-nél fütyül valahol, mert eléggé szétfosta magát, jövőhéten kiszedem és ki lesz váltva egy sima saválló csőre. Ha nem ott akkor van tipp esetleg , valakinek volt hasonló? Illetve másik, hogy a hőfok reggel -3ba is 60fok felett áll alapból és izzítani sem izzít tovább max 2mp-ig mintha azt érzékelné, hogy meleg a motor, hőgomba lenne?

Köszönöm előre is, remélem jó helyre írtam.

409 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 136434

Bizonyára le lehet esztergálni, de stabil motornak az lenne a jó, ha minél nagyobb tömegű lenne a lendkerék. Hogyan teszed rá utána a fogaskoszorút?

Előzmény: balint9119 (136433)
balint9119 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 136433

Az atmerojerol lenne szo!

Előzmény: 409 (136431)
409 Creative Commons License 2016.12.08 0 0 136432

 

 Szét lehet azt szedni? Akkor engedik az olajat, ha elkopott a tengelyük/házuk. Ekkor a csere segít rajta.

Előzmény: alsószéleközepe (136429)
409 Creative Commons License 2016.12.08 0 1 136431

 

 Mi az, hogy a "magassága"?  Szerintem egy lendkeréknek van átmérője és szélessége/vastagsága.

Előzmény: balint9119 (136428)
mica-r Creative Commons License 2016.12.08 0 0 136430

Ha ismerném az EGR rendszerét, biztosan mondanék okosat :-)

Elvileg kartergáz meg turbó szokott olajat engedni.

Előzmény: alsószéleközepe (136429)
alsószéleközepe Creative Commons License 2016.12.08 0 0 136429

 Ha nem ragasztotta vagy tömítőzte be a csavart, akkor a szabványmenetnél esélytelen, hogy tömítsen, mondjuk szerintem még az illesztett csavar sem tömítene rendesen "szárazon".  

 Nálad lehet az igazság.

 

 Egyúttal megragadnám az alkalmat feltenni pár buta kérdést.

 20 éves 350 TD Mercinél az EGR külső része olajosodik. Jól gondolom, hogy oda csak a turbóból jöhet az olaj? Menyire lehet vészes a dolog? Mármint mennyire lehet sürgős szétkapni? Mert ez csak idő kérdése, olajszivárgást és rozsdát nem tűrök a járműveimen. Egyelőre nincs fűtött helyem és ebben a hidegben nem szivesen fogdosnám a fémet. 

Előzmény: 409 (136427)
balint9119 Creative Commons License 2016.12.07 0 0 136428

Sziasztok van egy 1.9 sima diesel vw motorom aminek a lendkerekenek egy kicsit nagyobb a magasaga mint ami kellene!

Egy szivatyuval szeretnem oszerakni es egy ojan jo centivel kellene h kisseb legyen!

Meglehet oldani eszt valahogyan?

409 Creative Commons License 2016.12.07 0 1 136427

 

 Többször írta, hogy nem hagyta szabadon a csövet, visszadugta a helyére, csak előbb belecsavarta a csavart az EGR fémcsövébe.

 Szerintem a gondjai onnan adódtak, hogy a csavar menete mellett nem volt tömített és lassan rányitotta az EGR-t, ami visszazáródni is csak lassan tudott.

Előzmény: atuc (136424)
mica-r Creative Commons License 2016.12.07 0 1 136426

Ha felesleges zajt akarsz kelteni...

Előzmény: alessa77 (136425)
alessa77 Creative Commons License 2016.12.07 0 0 136425

      Üdv Mindenki!

 

Gyári 2.2 dci csak chippelve van,érdemes a kipufogót

nyitottra csinálni,vagy maradjon a gyári?

Katalizátor már nincs benne,így vettem.

 

atuc Creative Commons License 2016.12.06 0 0 136424

 

Fogj egy vákummérőt, kösd be az N75 zölddel jelölt csöve elé, majd húzd le az EGR-re menő csövet és  láthatod hogy zöldséget beszélsz.

Ja, nincs ilyen műszered? Én kb húsz éve javítom ezeket nekem van.

 

Na, ejtsük a témát. 

 

"...a vákum kör mindig tömör volt.."     ezen beszartam. Te tényleg nem tudod hogyan szabályoz a rendszer! Az elektromos részét már nem is állok neki elmagyarázni.

 

Nyomás az istállóba gitározni!

 

Előzmény: Sándor-68 (136423)
Sándor-68 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 136423

A vákuum husssss-t engedjük már el! Ne lássam anyukám lovát többet gitározni, de a vákuum kör mindig tömör volt!

Amint írtad, az alapjáratnál nyitott a szelep, lehet ez hiányzik valami kép a turbónak. Ez magyarázná az alapjárat körüli bizonytalanságot az erőben:)!

 

Mica-r. Nem lesz egyszerű VCDS-hez értő embert találnom Kecskemét - Szolnok vonzás körzetében.

 

409., A tömörségről már első körben meg győződtem. A leállításkori visszarúgás teljesen helytálló, de most, hogy vissza állítottam az eredeti állapotot megáll mint a szög, nem rezdül, nem mozdul.

Előzmény: atuc (136422)
atuc Creative Commons License 2016.12.04 0 0 136422

Azért B+, mert nem jut be az input, és ez feszültté tesz.

 

Akkor azért hogy tiszta legyen: EGY vákumkörön van a leállítócsappantyú, a turbószabályzás és az EGR.

 

Alapjárat környékén elég nagy kitöltési tényezővel nyitva van az EGR szabályzószelep, tehát ha le van húzva a gumicső és csak fityeg, akkor a vákum husssss.......így megy a picsába. 

Nem lesz elég kraft meghúzni a leállítócsappantyút ha le akarod állítani a motort, vagy geót húzni ha gázt adsz.

Logika.

Fontos dolog: ne próbálj megoldani vagy megjavítani valamit ha nem tudod hogyan működik.

(Lehet mondani hogy szar a stílusom, szerintem csak nyers egy kicsit.)

Előzmény: Sándor-68 (136415)
mica-r Creative Commons License 2016.12.04 0 0 136421

Az elég nehézkes működésű, én VCDS-t jobb szeretem.

Előzmény: Sándor-68 (136419)
409 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 136420

 

 Az a tippem, hogy a csavar mellett nem tömített rendesen és szép lassan kinyitott valamennyire az EGR. Vissza csak olyan ütemben tudott zárni, amennyire átengedett a csavar mellett. Leállításkor nyitott EGR esetén a leállítószelep hiába zár, nem tud vákuum felépülni a szívócsőben, így a főtengely visszarúgása ránt egy rendeset a motoron. (meg a kettőstömegűn)

Előzmény: Sándor-68 (136417)
Sándor-68 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 136419

Egy VAS szerkezet elegendő lehet (5000... valahanyas )?

 

Előzmény: mica-r (136418)
mica-r Creative Commons License 2016.12.04 0 1 136418

Diagnosztikával érdemes lenne nézni adatokat. Lehet hogy csak kiemel valami problémát az egr lezárás.

Előzmény: Sándor-68 (136417)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!