Keresés

Részletes keresés

Aladár46 Creative Commons License 2022.02.20 0 1 55487

M0 autóút mindenek felett? Soha el nem készülő M8-as autóút?

 

 

Ezért a legújabb tervek szerint az M8-as autóút Dunántúli szakasza legalább 2 ütemben valósul meg:

    I. ütem [Sárbogárd-Dunaújváros] várható átadása: 2026. II. ütem [Lepsény-Sárbogárd] várható átadása: 2036.

 

Forrás: https://www.skyscrapercity.com/threads/hungary-gyorsforgalmi-utak-motorways-ii.1018071/page-1305#post-177474665

berva1 Creative Commons License 2022.02.18 0 0 55486

Fb-on olvastam, hogy volt aki megvette! Palkovics László, pedig már egy hete bejelentette Szolnokon, hogy lépni fog a díjmentesség érdekében. Ezt pártállástól függően, hitték is, meg nem is.  :-)

Előzmény: Törölt nick (55485)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.18 0 0 55485

Jó nagy hülyeségeket ír a cikk.

Mit számít az hogy az M76 utolsó 2 km re Zala megyéhez tartozik?

Az az első lehajtó így eddig sem kellett volna zala megyei matrica.

A másik az meg ki az aki meg nem nyílt autópályára megveszi a matricát az M4 re?

Előzmény: berva1 (55484)
berva1 Creative Commons License 2022.02.18 0 1 55484
dimelo Creative Commons License 2022.02.17 0 1 55483

Csak abból indulok ki, hogy politikailag nem vennék fel blamát, ha joghatályos építési engedélyezés után "felkarolta" az ITM,

tervezési megbízást adott ki 200 millióért, és mint láthatjuk szivárogtatnak 3 változatot, majd kettőt.

Figyelembe véve, hogy kampány van, a nyomvonal  nekem reálisnak tűnik. Tartsuk szem előtt: A Karcag-kelet elkerülő megépítése, mint fő cél...

Emlékezzünk, hogy az M4 kabai szakaszát NATURA - területeken át is engedélyezték.

KÖTELMEKET TETTEK AZ ÉPÍTÉS IDŐSZAKÁRA. erre utalsz itt is, ha jól értem...

 

A polgármester nyilatkozza: ".... Akiknek beadtuk ezt az igényt, elgondolást, jobbnak látják az áttervezését. Sokkal jobb útvonalat találtunk és az el is fogadja mindenki."

hogy kit érthetünk bele a  MINDENKI-be, azt bízzuk a sorsra...

Előzmény: ÁsítóSárkány (55482)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.02.17 0 0 55482

Reális a II. nyomvonal? Nekem a 165 km-től délnyugatra fekvő Hegyesbor ficak környékén erős kétségeim vannak. Ha vadul földmunkáznak az újabb 2 sávon, akkor a régi 4-es nem igazán hivatkozási alap...

Egyebekben egyetértek.

 

Előzmény: dimelo (55481)
dimelo Creative Commons License 2022.02.17 0 2 55481

5 változást érzékelek a  januári fotózotthoz képest.

1. az eredeti nyomvonal maradt, talán mint "zsinórmérték".

2. megmaradt a II. nyomvonal, mint reális alternatíva.

3. nincs csomópont Karcagpusztánál.

4. van csomópont a 4206. útnál.

5. a Karcag-kelet elkerülő keletebbre kerül.

Ha ez nem kapja meg az engedélyt, akkor bebizonyosodik, hogy csak időhúzás volt...

Ha megkapja, akkor is 3 évet csúszik az építése....

Előzmény: Route70 (55480)
Route70 Creative Commons License 2022.02.17 0 1 55480

 

   Amennyiben a múltkor tőlem vette át az SSC az előzetes terveket úgy most én "copyztam"  Aladar - tól  remélem nem haragszik meg érte...de egész jó minőségűnek tűnt a rajzocska :-) és nem bírtam ott hagyni ;) ha már megint annyira felkapott téma lett ez a karcagi M4 youtube szerte.... :D

 Talán így egy kicsit eltűnnek a politikai felhangok és megmaradunk az útépítés szakmai részén....

 

 

 

 

Előzmény: dimelo (55479)
dimelo Creative Commons License 2022.02.16 0 1 55479

A karcag Tv - műsorában szisztematikus vágás.

 

Ez pedig az eredeti üzenet:

https://www.youtube.com/watch?v=hJPpK0RJ7NI

ha végig hallgatod a Tv műsort a karcagi polginak fogalma sincs arról, hogy hol lesz a kabai csomópont.

Nem is érdekli... Elkövettek még egy hibát, a polgármester arról beszél ami nincs a bejátszott (és vágott) felvételen.

PRO Karcag, a többi (település) már nem  számít...

Egyébként nagyon alacsony érdeklődés volt az adás iránt a youtube-on.

 

tegnap este még az  SSC-re is felkerült, így már és plusz a fórumon többen látták, mint  az eredetit:)))

Előzmény: ÁsítóSárkány (55475)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.16 0 0 55478

Én azt hittem hogy az M4 egy darabon a régi 4es  nyomvonala lesz Karcag mellett.

Route70 Creative Commons License 2022.02.16 0 0 55477

 Az egész történet onnan indult , hogy a városban sokat beszéltek arról , hogy az eredetileg elfogadott nyomvonal milyen előnytelen a karcagiaknak meg a városnak és csak bizonyos földtulajdonosok miatt vinnék arra már Bucsához is közelebb mint a városhoz...szóval volt egy lakossági nyomás is ez ügyben és valóban kismillió racionális érv.

Van egy ipari parkocska még ha nem is olyan nagy is de tele olyan vállalkozással ami rengeteg kamiont vonz és amelyek szinte mindegyike éppen bővíti a kapacitását és nem is olyan kis mértékben , valamint a park egyik fő funkciója a logisztika lenne , na de lehajtó nélkül ? /megjegyzem  volt már olyan nagy szállítmányozó cég aki végül emiatt nem települt be ha jól tudom / Amennyiben külföldi szállításokról van szó akkor a nyugati irány mellett a vállalkozások másik fő szállítási útvonala Románia. Hacsak a 2 legnagyobbat nézem a város északi részéről a Cargill-t meg az éppen a park mellet most bővítő Agrosprintet... és akkor rögtön megválaszoltam , hogy az a bizonyos elkerülő csomópontja
az M4 be miért ott lenne ahol és ami a Püspökladány nyugati részéről autózóknak is megfelelő lehet a pesti irányba mint azt az SSC n is helyesen megjegyezte valaki , ha már szóba került ,  a Karcagtól keletre esők érdeke.

Az öntözött földeket meg tényleg állatság keresztülvágni mert rengeteg pénzbe kerül és a végeredmény is gyalázatos lesz. Az építésnél meg a sokszor mocsaras részek is érdekesek lennének az útépítőknek azon a bizonyos távoli eredeti nyomvonalon ahol ha jól emlékszem ott is lenne egy rövidke szakasz ami érintett a Natura 2000 területtel.
Szóval a HNP re én is kíváncsi lennék mely szerint melyik a környezetvédőbb megoldás ha egy valamelyest érintetlen a civilizációtól távolabb eső területet jól kettévágunk
egy autópályával viszont telerakjuk mindenféle vad átjáróval és még baromi ügyesen kikerüljük a térképen a "tudományosan" rajzolt Natura2000 területet - mert egyébként is az állatvilág GPS el meg natura térképek mentén közlekedik - vagy építsük meg egy olyan városhoz közeli területen ahol 1 km hosszan érint ugyan Natura 2000 területet de azon a szakaszon egy nemzetközi főút amúgy is baromira ott van már és elég annak a területnek a teszem azt 40 méteres szélesítése.
Viszont amennyiben sikerül a közelebbi verziót elfogadtatni és a rajz szerint lenne a nyugati csomópont az tényleg nem nagy segítség a karcagi autósoknak és az észak Békésieknek sem valami tökéletes amennyiben a füzesgyarmati úton valóban nem épül felhajtó.Talán Magyarkánál lehetne egy nyugati csomópontot kialakítani mivel ott muszáj lesz vagy egy felüljárót  / aluljárót húzni ahhoz a lakott részhez és akár egy pihenővel kombinált rejtett csomópont is lehetne de valószínűleg  azért nem kockáztatják meg a tervezők mert itt már szorosan egymás mellett menne a 4- es főút és az M4 , hogy felkészüljön arra bizonyos 1 km es szakaszra ahol Natura 2000 területet érintenek illetve
itt a vasút felett is kellene egy felüljárót húzni a Karcag felőli megközelítéshez.

Ami meg a hátráltatást illeti , hogy a karcagiak így meg úgy stb. szerintem nettó koholmány mert én mióta az eszemet tudom mindig is úgy volt kommunikálva az építés , hogy először a Kisújszállásig menő szakasz épül és utáni kis csúszással max. 1 - 2 évvel folytatódik a karcagi szakasz de semmi esetre sem egyszerre...legalábbis helyben ez volt tudható...
Ami az országos szinten ment azt tudjuk...simicska meg az M35 összekötés M4 kavarást , hogy ezzel is jól megerősítjük Debrecent és amúgy is arra mennek majd a kamionok is ...na de nem mentek...ők vállalkozások és nem állami pénzeket herdálnak amikor km díjat fizetnek meg időre mennek........
Szerintem ezek voltak az igazán hátráltató tényezők.......

A többi meg tudható Márciusban / biztosan a végén , hogy ne legyen feledékeny a szavazó..../ alapkőletétel Kisújszállásig.

 

 

 

Előzmény: hegyaljai4 (55476)
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.02.15 -1 1 55476

Tudtuk eddig is, hogy vannak a nimby-sták, akik ide-oda rángatják a nyomvonalat, hogy csak ne az ő hátsó kertjükben épüljön. Ezek intézték az M7 völgyhídját a nem létező völgy felett, hiszen minden más nyomvonal esetén az ő nimby érdekeik sérültek volna. Itt látszólag a polgármester azt mondja, hogy hozzátok az én hátsó kertembe a tranzitot, és természetvédelmi, talajmechanikai indokokkal kívánja az ellenvéleményeket lesöpörni. Ez az önzetlenség több mint gyanús. Az már látható, hogy nem a Karcagtól keletre fekvő települések érdekei miatt lassítja ezzel a késői kritikájával az építést. Milyen érdeket képviselhet valójában. Ez a hírek és a térkép alapján én nem látom. Valaki?

Előzmény: dimelo (55474)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.02.15 0 0 55475

A hosszabbat nem volt időm megnézni. Itt a bejátszott videót ki vágta meg? Már a karcag tv, vagy aki a videót összerakta?

 

A magam részéről a HNP képviselői mondandójára lennék kiváncsi a nyomvonalakkal kapcsolatban :)

Előzmény: dimelo (55474)
dimelo Creative Commons License 2022.02.15 0 0 55474
Előzmény: dimelo (55473)
dimelo Creative Commons License 2022.02.15 0 0 55473

A megyematricát 2015-ben vezették be, akkor már volt 1400 km autópálya, azóta inkább autóutak épülnek(kivételek vannak)

 

A 130-110 sebességkülönbség miatt minden tervezői asztalon lévőt át kellett (volna) az időveszteség szempontjait is figyelembe véve (BCR)

alakítani. Követve az M4 autópálya  minden tervezési fázisát a 2016-os engedélyéig és az újratervezett M4 autóút csomópontjai ugyanott vannak,

ezért merülhet fel az 90-130 helyett 90-110 menetidő különbség.

 

A megyematrica bevezetés indoka (a politikai hasznon túl) a napi használat megkönnyítése volt.

De a napi használatot rontja az átminősítésből fakadó idővesztés,

így lesznek-lehetnek olyanok, akiknek már nem éri meg az ötezres egy - két csomópontért.

ezert maradnak a régi négyesen. Nem mindenki ...

 

Ebből a megközelítésből jogos az érvelés Kabánál is.

Apropó: A Karcagi polgármester sértve érzi magát,

https://youtu.be/4HGA-NjP_aI

mert a szomszéd körzet képviselő jelöltje a 8 km-re tervezett kabai csomópont megváltoztatásért peticiót indított.

 

A 16 másodperces bevágásból nem derül ki, hogy miről is beszélt még a fiatalember, de a manipulatív bejátszás alkalmas a karcagi álláspont érvelésére - sajnos a karcagi módosítás már engedélyezés  után történt, így tényleg "Akadályoztatva van" az M4 projekt. De erről már  konszenzus alakult ki a fórumtársak között.

 

Az ideges karcagi reakcióból erre lehet következtetni. akiknek van ideje hallgassa végig 30'25"-től:https://www.youtube.com/watch?v=Gzdd8aKDJLg

 

 

 

 

Előzmény: csalántea (55464)
nyebojsza Creative Commons License 2022.02.14 0 0 55472

a 2x2 sáv lehet biztonságosabb, de ott lesznek a románok... mondjuk a déli elkerülő se szabadul fel teljesen a 442 miatt :(

Előzmény: RadiX (55471)
RadiX Creative Commons License 2022.02.14 0 0 55471

Pedig bennem felmerült, pár kilométerrel hosszabb, de végig 2x2 sáv, időben nem több, és várhatóan biztonságosabb.

Előzmény: nyebojsza (55467)
nyebojsza Creative Commons License 2022.02.14 0 0 55470

Ezt csak most újra előszedték a kampány miatt, már korábban volt róla szó...

Előzmény: berva1 (55458)
nyebojsza Creative Commons License 2022.02.14 0 0 55469

Mert ott is lesz csomópont? Nem csak a kukoricagyárnál?

Előzmény: Törölt nick (55468)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.14 -1 0 55468

Nem kell Debrecen felé menni,elég Tiszapüspöki felé északra.

Előzmény: nyebojsza (55467)
nyebojsza Creative Commons License 2022.02.14 0 0 55467

Ha valaki Szajolból Pestre akar menni, persze hogy nem Debrecen felé indul el :D)

Előzmény: Törölt nick (55460)
nyebojsza Creative Commons License 2022.02.14 -3 0 55466

A megyematricában az az álságos, hogy maximálták a bevételt, közben úgy adták elő, hogy milyen jót tettek az emberekkel!

egyébként meg egyre kevesebben engednek meg maguknak ilyen háromfogásos ebédet:(

Előzmény: csalántea (55464)
nyebojsza Creative Commons License 2022.02.14 0 0 55465

"Besenyszögről és Csataszögről  vajon mennyien fogják használni ezt a csomópontot?"

 

Besenyszögről még csak-csak, de Nagykörű felől valószínűleg inkább végigjönnek a Széchenyi-n, és nem kell plussz egy megyematrica... hacsak nem lesznek hatalmas dugók a városban...

 

Nekem ez a csomópont akkor lenne ésszerű, ha terveznének valamit fölfelé a Tisza-tóhoz (persze azt is lehetett volna milléri pihenőtől :)

Előzmény: dimelo (55459)
csalántea Creative Commons License 2022.02.14 0 3 55464

Annyira bírom, hogy sokak szerint a megyehatárokhoz - aminek semmi köze a közlekedési viszonyokhoz - kéne igazítani a gyorsforgalmi csomópontokat. Mindezt azért, hogy a megyei matricák pont kijöjjenek.

Annyiba kerül egy éves megyei matrica, mint egy háromfogásos ebéd, alkohol nélkül ...

Végre mindenfelé épül az úthálózat és csak a fanyalgás mindenütt.

Persze igaz, korábban nem volt megyei matrica ... igaz gyorsforgalmi út is alig vagy kapukkal horror áron, mint az M5 ...

 

Előzmény: Törölt nick (55450)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.02.14 0 0 55463

bevezető ár :)

Előzmény: RadiX (55448)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.14 0 1 55462

Nem tervez arra a waze de már rajta van.

Egész biztos hogy 22. én fogják megnyitni a nagyközönség előtt.

Előzmény: dimelo (55461)
dimelo Creative Commons License 2022.02.14 0 0 55461

ABONY.HU - Abony város hivatalos oldala

Pár napon belül átadják az M4-es Abony és Törökszentmiklós közti szakaszát

Lapinformációink szerint az M4 autóút Abony-Kelet – Törökszentmiklós-Nyugat (90+859 –118+000 km szelvények) közötti szakasz ideiglenes forgalomba helyezését

2022. február 14-én 8 00 órától engedélyezték.

 

 

Van-e már erről próbaüzemről tapasztalat?

Előzmény: Törölt nick (55460)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.14 0 0 55460

Ha megnyílik az M4 akkor a régi 4esen kevesebb lesz a forgalom,Szajoliaknak felesleges lesz jnsz megyei matricát venni mert inkább mennek a 4 esen az Abony keleti csomópontig,ahogy elég sokan akik a környéken laknak.

Az átmenő forgalom meg megy az M4esen.

Előzmény: dimelo (55459)
dimelo Creative Commons License 2022.02.14 0 0 55459

Téves tipp...:)

 

Nekem a 10 napos megfelelő, mert a legritkábban megyek csak Pestre.

 

Ellenben addig, amíg ez az igazságtalan megyematrica rendszer működik  (ha már bevezették...)

sok értelme nem lesz a besenyszögi cs.pontnak mert Szolnok (Tallin ltp. ) felől 5-6 km-es kerülő +matrica

https://www.google.com/maps/dir/47.2246717,20.2219703/47.2136713,20.1394304/@47.1740085,20.1202328,23330m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d20.2219653!2d47.2245375!3s0x4741409c234fdcc1:0xc9c6ee659b7cf3ff!1m0!3e0

 

Besenyszögről és Csataszögről  vajon mennyien fogják használni ezt a csomópontot?

 

Jobb lett volna, ha Szolnok keleti megközelítésére (lett volna) használható a pihenőhelynél kialakítható rejtett csomóponttal.

Szolnoknak nincs keleti csomópontja, mert az Szajolé, a szajoliaknak vagy vissza kell menni a 4-46 csp-ig, vagy marad a 4-es déli elkerülő.

 

Különösen "lezser" tervezés a JNSZ megye székhelyénél. (mintha csak a nyugat számítana...)

 

Aztán majd évek múlva beindul a lobbikampány: Keleti lehajtót Szolnoknak!

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (55449)
berva1 Creative Commons License 2022.02.14 0 0 55458

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!