Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bpavideki Creative Commons License 2018.06.07 0 0 34865

Nekem az a kipörgésgátló, alapból be van kapcsolva, a gombot megnyomva kapcsolod ki! Ekkor világít a műszerfalon az ikon.

Előzmény: geo5 (34863)
Oszitrek Creative Commons License 2018.06.07 0 0 34864

Szia Remete004,

Igaz a dolog. Akkor megadom én ahova írhatsz. gmail-es a cím.

laszlo.dobogomotor 

Előzmény: remete004 (34859)
geo5 Creative Commons License 2018.06.05 0 0 34863
2000-es benzinesnél a (tc) gomb megnyomásával az esp- t lehet be-ki kapcsolni? Mert ha benyomom a műszerfalon a menetstabilizátor ikonja világít. ? Amúgy nem automatikus ezekszerint?
geo5 Creative Commons License 2018.06.04 0 0 34862
Az astrában van, nem tudom, hogy a zafirában is van-e a szelepfedélben egy gumi membrán ami ha kiszakad, tud hasonló tüneteket okozni.
Előzmény: Zafira83 (34860)
huszonot Creative Commons License 2018.06.04 0 0 34861

"mintha vmi műanyag elem pattogna"

Szia, ezt az enyém is produkálja mostanában (2009 1.7 CDTI), nálam a motor mögül jön ez a zaj. Nálad megoldódott?

Előzmény: Jozsó (34837)
Zafira83 Creative Commons License 2018.06.04 0 0 34860

Sziasztok!

 

2000.09 z18xe Opel Zafira

Menet közben előfordul, hogy megtorpan az autó, hiába nyomom a gázpedált!

Amint felengedem és újra rálépek, mintha nem történt volna semmi, megy tovább.

Hol keressem a hibát?

Üzemanyagszűrő és légtömegmérő nem rég lett cserélve!

 

Előre is köszi!

 

Szép napot Mindenkinek!

remete004 Creative Commons License 2018.06.03 0 0 34859

Szia! most olvastam a hsz-t.  Erre a fórumra nem adom meg, mert tapasztaltam, hogy itt a személyes adataim a legrosszabb helyen vannak. a hsz.-t megnézheti bárki és vissza is élhet vele.

Sokféle ember van és van akinek ez a "hobbija". Utána meg rád telepszik. Valami más módot, ha találunk szívesen segítek.

Előzmény: Oszitrek (34858)
Oszitrek Creative Commons License 2018.06.02 0 0 34858

Szervusz Remete004,

Én is ilyen olajfogyasztással küzdök, nemrég kezdődött az 1.6-os motorunknál.

Tudnál adni egy elérhetőséget? Lenne pár kérdésem.

Köszönöm előre is!

Előzmény: remete004 (34776)
mongoose70 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 34857

Azok maradtak és a régi cső darabjaival illesztettem. Egyébként a régi csőveket lehetett több repedést is látni, főleg a fehéreken.

Előzmény: SafE84 (34856)
SafE84 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 34856

Köszi a választ!

 

Ki fogom cserélne a csöveket, már rég óta tervezem azt is. Az idomokat (gumi könyök, T-elág) is cserélted vagy azok maradtak a régiek?

 

Üdv.: SafE

Előzmény: mongoose70 (34855)
mongoose70 Creative Commons License 2018.06.01 0 0 34855

Nekem a szerelőm bontottat tett a helyére többször is, amíg meguntam és kicseréltem kb. 4 m vákumtömlőt is ( https://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-New-Silicone-Vacuum-Hose-Tube-Silicone-Pipe-ID-3mm-OD-8mm-Include-Clamp/32681545007.html?spm=2114.13010708.0.0.3a994c4ddKojlt ). A vákumszelep köré alulról egy félbe vágott 0,5 l palackot tettem a felcsapódó víz-por ellen. Azóta (kb. 2 éve) tünetmentes.

Előzmény: SafE84 (34826)
receiver Creative Commons License 2018.05.31 0 0 34854

Sziasztok!

 

Gumit cseréltem így megválnék 4db Continental ContiSportContact 3 225/50 R17 94V gumitól.  10e/db

Képek a gumikról

Jozsó Creative Commons License 2018.05.31 0 0 34853

Ha jól értettem, akkor MAP szenzor hiba volt. Ki lett cserélve, kitakarítva, most nagyon jó!

Előzmény: Jozsó (34837)
remete004 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 34852

Ja, a részvényeket vette meg 1930 körül. Az biztos, hogy a  ll VH. előtt. Akkor még nem piszkálgattak bele a német technológiába. Ezek a mostani (2000-től) motorok igen hasonlítanak 

az USA-ban készültekre konstrukció tekintetében. Szerintem. Persze nem biztos, de gyanítom, hogy a fejlesztéseknek valami más vonala van. 

Előzmény: lzs81 (34851)
lzs81 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 34851

Nem kötekesdésképpen, de az Opel közel 100 évig/év óta volt GM tulajdonban ;-)

Előzmény: remete004 (34848)
Zafipapa Creative Commons License 2018.05.29 0 0 34850

Nem szakadt el a szíj ! Leugrott. 

Nem bontottuk le teljesen, mert értelmetlen lett volna tovább szerelgetni.  Lehetséges, hogy a feszítőgörgő  az ütközéstől elszált. Ahogy itt mondják. elposszant.  A vezérlés Gates és 80 eKm volt benne. 

Előzmény: remete004 (34848)
ZsAttila76 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 34849

Sziasztok! Ma reggel Kivillant az aksi jel a műszerfalon, majd kis idő múlva a szerviz lámpa is, a vízhőfok műszer lement nullára, az autó eközben rángat. Majd gondol egyet és minden rendbe jön. Kis idő után ismét produkálja, majd megint nem. OP COM (China) val nézve azt írja, hogy Hűtővíz hőmérséklet magas. Töltés van végig 14,3V, a hiba alatt meg sem mozdul. Lehet ez hűtővíz hőfokjeladó Hiba?

remete004 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 34848

Figyeltem pár hozzászólásod a fórumon és látom, hogy foglalkoztál az autóval. Mégis hogyan lett a

kocsid vezérműszíj szakadt? Tudom, hogy ezek a motorok érzékenyek erre, de mégis mikor cseréltek rajta vez. szettet? Az igaz, hogy a régebbi Opelek megbízhatóbb autók voltak, de ez minden márkára többnyire igaz. Amióta a GM tulajdonában van, (volt) az Opel főleg igaz volt ez.

Kíváncsi vagyok, hogy a Peugeot milyen hatást vált ki a típusra.

A mostani új autók sem örök életükről híresek. Kb 200000 km futásteljesítmény után jönnek a bajok, aminek az orvosolása jóval nagyobb költségekkel jár, mint a 2000 év környékiek.

Az autóiparban beleszámolják az eladási ár utáni szerviz és alkatrészek utáni hasznot is. (szinte előre programozott meghibásodással! persze ezek az érintettek szerint összeesküvés elméletek :):):))

 

Előzmény: Zafipapa (34845)
remete004 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 34847

Az alkatrész ár, amire oda kell figyelni, mert ott nagy a szórás. Van pár Web áruház, akik korrektek

úgy szállításban, mint árban. gyűrűk 22000  hengerfej csavar 6000 hengerfej tömítés 5000 olajteknő tömítő paszta 1000 Ezekhez, ha valamit szükséges még pl. szelepfedél töm. sortömítés.

Kb. ennyi. 35000 Ft+ munkadíj. (mivel a vezérlést is szét kell szedni, ezért azt is nézd meg nem esedékes e a cseréje)

Előzmény: viktorom82 (34846)
viktorom82 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 34846

remete004 --Köszönöm a választ,megpróbálom! Kb.mennyibe kerülhet egy felújítás? A kipufogot néztem, lüktet rendesen! Kompressziós mérés meg volt,az jó!

Zafipapa Creative Commons License 2018.05.28 0 0 34845

Kedves Márkatársak !

 

6 év után hamarosan végleg elhagyom a Zafira fórumot. 

Mindig hűséges voltam az Opel márkához, több Opelem is volt, de egyse ecotec motoros.  Csodálatos gépcsodámba 6 éve öntöm a pénzt feleslegesen, mindig elromlik valami, sose volt jó. Helyesbítek volt 1-2 hónap amikor nem kellett hozzányúlni. Pedig Weltautóként vettem. 

Egy biciklisnek hála, sikerült összetörnöm a Zafit. Végre pontot tehettem arra az esztelen költekezési hullámra amit a zafira okozott.   Hurrá !

 

Ha valakit érdekel 200 Ft/kg irányáron eladó !

           

2000-es 1.8-as 125 pacis, benzines, 2 év műszakival, óra szerint 336 ekm-rel.

 

Vezérműszíj leszaladt.  Hengerfej felújítása után üzemképes, ha nem vert bele a dugattyúba. Vagy másik motor kell bele.

Motorháztető első lökhárító, visszapillantók kuka. a többi elem nem sérült meg.

 

Jó utat mindenkinek !  Ne felejtsétek el, a legjobb autó, az új autó !

 

 

 

 

 

 

 

remete004 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 34844

Szia! Az olajfogyasztása ennek a motornak konstrukciós hiba. Gyári megengedett olajfogyasztás

0,7 liter/1000 km! Ez pont azt mutatja, hogy újonnan sincs rendben. Ilyen olajfogyasztás hazavágja a katalizátort. A benne felgyülemlett olaj, egy idő után szétégeti a kerámiát, ami kihullik és eltömi a kipufogórendszert. Nézd meg, hogy hátul rendesen jön e a kipufogógáz. Kéz odatéve alapjáraton is kell érezni a lüktetést. E miatt nehezen indulhat. Az alapjárat sem lesz fix + a motorhiba visszajelző is felgyullad.

Meg kell csinálni egy kompressziómérést, de szerintem az rendben lesz. Keress egy normális szerelőt, aki nem ilyen 10-20 ezres süketeléssel jön és gyűrűztesd meg a motort. Én két hónapja megcsináltam az enyémet eddig 2500 Km ment, de nincs olajfogyasztás semmi. (nagy tétet teszek rá, hogy 20000 Km után sem lesz) Ezeknél a motoroknál a hengereken lehúzott olaj visszavezetése

nem megfelelő. Olyan pici helyet hagytak neki, amin képtelen visszafolyni. (Még újonnan sem.)

Az olajáteresztő gyűrű horonyban sokáig ottmaradó olaj annyira felmelegszik, hogy odaég és a gyűrű letapad. Ez okozza azt az olajfogyasztást, amit írsz. Ez majd egyre nőni fog, amin semmilyen "csodaszer" nem segít! Ne is költs rá! Kipróbálhatod a legdrágább olajakat az sem hoz eredményt. Meg kell gyűrűzni és az olaj visszavezetést megtuningolni. A lényeg, hogy a visszavezetést a többszörösére növelni. Az új modelleken is ezt csinálták, mert tarthatatlan volt ez az állapot. Egy autószerelőnek ez alapdolog, hogy megcsinálja. Főleg úgy, hogy elmondtam a megoldást. (nincs kétségem afelől, hogy szerelőt nehéz találnod, mert sok "Mekmester" nevezi annak magát, de "próba szerecsen"! :):)  Gyűrűgarnitúra+hengerfej tömítés+ kipuf. sortömítés. nem egy eget verő költség. A munkadíj meg alku kérdése. Akik úgy állnak hozzá, hogy nem lesz jó, azokat kerüld messze!

Előzmény: viktorom82 (34842)
viktorom82 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 34843

Ze16xep ,2006, behozott német autó

viktorom82 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 34842

Probléma: olaj fogyasztás. 500km. 0.5l olaj. Első héten volt agr szelep tisztítás,a világító motor jelző lámpa miatt. Gyertya,olaj csere! A szelepfedél membrán a szervíz szerint nincs kiszakadva. Más szerelők szerint a motor felújítás csak 10-20 ezer km.ig oldaná meg az olaj fogyasztást! Konstrukciós hiba? Segítséget kérnék,aki esetleg talált megoldást erre! Most tettem bele Mannnol motor doktort. Erre még várni kell elvileg 300km.ert Hiba jelenségek: gáz elengedés után újabb gázadásnál ránt egyet a motor. Hidegen nehezen indul. Alapjárati mutató mozog. Nem füstöl.10 indításáról 2 szer nem indul be,elkezd villogni az autó/kulcs- lámpa. Kulcs-ki aztán indul! Másik: első lámpa járó motor állapotban folyamatosan világít,de nincs felkapcsolva a világítás.?

viktorom82 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 34841

Sziasztok! 3 hónapja vettem egy Zafira 1.6 autót.

Janimano Creative Commons License 2018.05.26 0 0 34840

Akkor 99% hogy AGR szelep.

Előzmény: Tamás Törköly (34838)
kocolaci Creative Commons License 2018.05.24 0 0 34839

Szia!

 

A hibatárolóból a hibát ki lehet olvasni, nem törlődik azonnal. Gyári diagnosztika vagy op-com szükséges hozzá.

 

Üdv

Előzmény: Jozsó (34837)
Tamás Törköly Creative Commons License 2018.05.22 0 0 34838

Igen utana rendesen dolgozik

Jozsó Creative Commons License 2018.05.22 0 0 34837

Ahogy nézem mostanában a topic a motorhibákról szól :)

Én is egy ilyennel jönnék. 2007-es Zafira CDTI. Amég viszonylag nagypapásan megyek vele nincs baja. Motor szépen jár, fogyasztás rendben megy. Talán a motorfék kicsit erősebb mint megszoktam. viszont mikor igazán odalépnék neki (előzés ilyesmi) akkor nem igazán történik semmi. Múlt héten mégcsak gyanakodtam, mert városban annyira nem jött elő, de pár napja autópályáztunk, és szépen kihúzódtam szépen előzni, ahogy szoktam, odaléptem, és nem igazán történt semmi. ment tovább szépen olyan 100-110-zel. Aztán mikor ugyanezt emelkedőn próbáltam kigyulladt a motorhiba lámpa. De utána is ment szépen lassan tovább. Haza is jöttünk vele, fogyasztás minden rendben. Vhol útközben viszont elaludt a hiba lámpa (ez nem csak akkor alszik el, ha kiolvassák a hibakódot?) így aztán hibát sem tudtam kiolvasni.

 

Vmi tipp, hogy merre menjek? Normál szerelő esetleg érhet hozzá, vagy vmi egyébre gyanakodjak?

 

(egyébként pár napja volt vmi furcsa hang hidegen a motor felől, de inkább csak olyan mintha vmi műanyag elem pattogna. Aztán ahogy melegedett a motor el is hallgatott)

Janimano Creative Commons License 2018.05.22 0 0 34836

Valószínű, hogy AGR szelep.

Gondolom leállítás után rendesen megy, míg újra elő nem jön.

Előzmény: Tamás Törköly (34834)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!