2000-es benzinesnél a (tc) gomb megnyomásával az esp- t lehet be-ki kapcsolni? Mert ha benyomom a műszerfalon a menetstabilizátor ikonja világít. ? Amúgy nem automatikus ezekszerint?
Szia! most olvastam a hsz-t. Erre a fórumra nem adom meg, mert tapasztaltam, hogy itt a személyes adataim a legrosszabb helyen vannak. a hsz.-t megnézheti bárki és vissza is élhet vele.
Sokféle ember van és van akinek ez a "hobbija". Utána meg rád telepszik. Valami más módot, ha találunk szívesen segítek.
Ja, a részvényeket vette meg 1930 körül. Az biztos, hogy a ll VH. előtt. Akkor még nem piszkálgattak bele a német technológiába. Ezek a mostani (2000-től) motorok igen hasonlítanak
az USA-ban készültekre konstrukció tekintetében. Szerintem. Persze nem biztos, de gyanítom, hogy a fejlesztéseknek valami más vonala van.
Nem bontottuk le teljesen, mert értelmetlen lett volna tovább szerelgetni. Lehetséges, hogy a feszítőgörgő az ütközéstől elszált. Ahogy itt mondják. elposszant. A vezérlés Gates és 80 eKm volt benne.
Sziasztok! Ma reggel Kivillant az aksi jel a műszerfalon, majd kis idő múlva a szerviz lámpa is, a vízhőfok műszer lement nullára, az autó eközben rángat. Majd gondol egyet és minden rendbe jön. Kis idő után ismét produkálja, majd megint nem. OP COM (China) val nézve azt írja, hogy Hűtővíz hőmérséklet magas. Töltés van végig 14,3V, a hiba alatt meg sem mozdul. Lehet ez hűtővíz hőfokjeladó Hiba?
Figyeltem pár hozzászólásod a fórumon és látom, hogy foglalkoztál az autóval. Mégis hogyan lett a
kocsid vezérműszíj szakadt? Tudom, hogy ezek a motorok érzékenyek erre, de mégis mikor cseréltek rajta vez. szettet? Az igaz, hogy a régebbi Opelek megbízhatóbb autók voltak, de ez minden márkára többnyire igaz. Amióta a GM tulajdonában van, (volt) az Opel főleg igaz volt ez.
Kíváncsi vagyok, hogy a Peugeot milyen hatást vált ki a típusra.
A mostani új autók sem örök életükről híresek. Kb 200000 km futásteljesítmény után jönnek a bajok, aminek az orvosolása jóval nagyobb költségekkel jár, mint a 2000 év környékiek.
Az autóiparban beleszámolják az eladási ár utáni szerviz és alkatrészek utáni hasznot is. (szinte előre programozott meghibásodással! persze ezek az érintettek szerint összeesküvés elméletek :):):))
Az alkatrész ár, amire oda kell figyelni, mert ott nagy a szórás. Van pár Web áruház, akik korrektek
úgy szállításban, mint árban. gyűrűk 22000 hengerfej csavar 6000 hengerfej tömítés 5000 olajteknő tömítő paszta 1000 Ezekhez, ha valamit szükséges még pl. szelepfedél töm. sortömítés.
Kb. ennyi. 35000 Ft+ munkadíj. (mivel a vezérlést is szét kell szedni, ezért azt is nézd meg nem esedékes e a cseréje)
remete004 --Köszönöm a választ,megpróbálom! Kb.mennyibe kerülhet egy felújítás? A kipufogot néztem, lüktet rendesen! Kompressziós mérés meg volt,az jó!
6 év után hamarosan végleg elhagyom a Zafira fórumot.
Mindig hűséges voltam az Opel márkához, több Opelem is volt, de egyse ecotec motoros. Csodálatos gépcsodámba 6 éve öntöm a pénzt feleslegesen, mindig elromlik valami, sose volt jó. Helyesbítek volt 1-2 hónap amikor nem kellett hozzányúlni. Pedig Weltautóként vettem.
Egy biciklisnek hála, sikerült összetörnöm a Zafit. Végre pontot tehettem arra az esztelen költekezési hullámra amit a zafira okozott. Hurrá !
Ha valakit érdekel 200 Ft/kg irányáron eladó !
2000-es 1.8-as 125 pacis, benzines, 2 év műszakival, óra szerint 336 ekm-rel.
Vezérműszíj leszaladt. Hengerfej felújítása után üzemképes, ha nem vert bele a dugattyúba. Vagy másik motor kell bele.
Motorháztető első lökhárító, visszapillantók kuka. a többi elem nem sérült meg.
Jó utat mindenkinek ! Ne felejtsétek el, a legjobb autó, az új autó !
Szia! Az olajfogyasztása ennek a motornak konstrukciós hiba. Gyári megengedett olajfogyasztás
0,7 liter/1000 km! Ez pont azt mutatja, hogy újonnan sincs rendben. Ilyen olajfogyasztás hazavágja a katalizátort. A benne felgyülemlett olaj, egy idő után szétégeti a kerámiát, ami kihullik és eltömi a kipufogórendszert. Nézd meg, hogy hátul rendesen jön e a kipufogógáz. Kéz odatéve alapjáraton is kell érezni a lüktetést. E miatt nehezen indulhat. Az alapjárat sem lesz fix + a motorhiba visszajelző is felgyullad.
Meg kell csinálni egy kompressziómérést, de szerintem az rendben lesz. Keress egy normális szerelőt, aki nem ilyen 10-20 ezres süketeléssel jön és gyűrűztesd meg a motort. Én két hónapja megcsináltam az enyémet eddig 2500 Km ment, de nincs olajfogyasztás semmi. (nagy tétet teszek rá, hogy 20000 Km után sem lesz) Ezeknél a motoroknál a hengereken lehúzott olaj visszavezetése
nem megfelelő. Olyan pici helyet hagytak neki, amin képtelen visszafolyni. (Még újonnan sem.)
Az olajáteresztő gyűrű horonyban sokáig ottmaradó olaj annyira felmelegszik, hogy odaég és a gyűrű letapad. Ez okozza azt az olajfogyasztást, amit írsz. Ez majd egyre nőni fog, amin semmilyen "csodaszer" nem segít! Ne is költs rá! Kipróbálhatod a legdrágább olajakat az sem hoz eredményt. Meg kell gyűrűzni és az olaj visszavezetést megtuningolni. A lényeg, hogy a visszavezetést a többszörösére növelni. Az új modelleken is ezt csinálták, mert tarthatatlan volt ez az állapot. Egy autószerelőnek ez alapdolog, hogy megcsinálja. Főleg úgy, hogy elmondtam a megoldást. (nincs kétségem afelől, hogy szerelőt nehéz találnod, mert sok "Mekmester" nevezi annak magát, de "próba szerecsen"! :):) Gyűrűgarnitúra+hengerfej tömítés+ kipuf. sortömítés. nem egy eget verő költség. A munkadíj meg alku kérdése. Akik úgy állnak hozzá, hogy nem lesz jó, azokat kerüld messze!
Probléma: olaj fogyasztás. 500km. 0.5l olaj. Első héten volt agr szelep tisztítás,a világító motor jelző lámpa miatt. Gyertya,olaj csere! A szelepfedél membrán a szervíz szerint nincs kiszakadva. Más szerelők szerint a motor felújítás csak 10-20 ezer km.ig oldaná meg az olaj fogyasztást! Konstrukciós hiba? Segítséget kérnék,aki esetleg talált megoldást erre! Most tettem bele Mannnol motor doktort. Erre még várni kell elvileg 300km.ert Hiba jelenségek: gáz elengedés után újabb gázadásnál ránt egyet a motor. Hidegen nehezen indul. Alapjárati mutató mozog. Nem füstöl.10 indításáról 2 szer nem indul be,elkezd villogni az autó/kulcs- lámpa. Kulcs-ki aztán indul! Másik: első lámpa járó motor állapotban folyamatosan világít,de nincs felkapcsolva a világítás.?
Ahogy nézem mostanában a topic a motorhibákról szól :)
Én is egy ilyennel jönnék. 2007-es Zafira CDTI. Amég viszonylag nagypapásan megyek vele nincs baja. Motor szépen jár, fogyasztás rendben megy. Talán a motorfék kicsit erősebb mint megszoktam. viszont mikor igazán odalépnék neki (előzés ilyesmi) akkor nem igazán történik semmi. Múlt héten mégcsak gyanakodtam, mert városban annyira nem jött elő, de pár napja autópályáztunk, és szépen kihúzódtam szépen előzni, ahogy szoktam, odaléptem, és nem igazán történt semmi. ment tovább szépen olyan 100-110-zel. Aztán mikor ugyanezt emelkedőn próbáltam kigyulladt a motorhiba lámpa. De utána is ment szépen lassan tovább. Haza is jöttünk vele, fogyasztás minden rendben. Vhol útközben viszont elaludt a hiba lámpa (ez nem csak akkor alszik el, ha kiolvassák a hibakódot?) így aztán hibát sem tudtam kiolvasni.
Vmi tipp, hogy merre menjek? Normál szerelő esetleg érhet hozzá, vagy vmi egyébre gyanakodjak?
(egyébként pár napja volt vmi furcsa hang hidegen a motor felől, de inkább csak olyan mintha vmi műanyag elem pattogna. Aztán ahogy melegedett a motor el is hallgatott)