Igen, de Noszkovonyeval kozos szerelonk arra panaszkodik, hogy hiaba gyari a harang, idovel elveszti a rugalmassagat, es velhetoen felszereleskor is tud szakadni.
Vittem amugy a vasat elovizsagara, es talaltak aprosagokat: mindket reflektor foncsorbetet csere (mazli, van ket tartalek, mert hat foncsorozas 7000 penz/reflektor), villogoautomata, bal kormanyosszekoto gombcsuklo. Orokos fekjavitas fekolajcserevel, legtelenitessel. Tobbi az kasztni, ill. buracsere.
Majusban lenne esedekes, de iden levizsgaztatom, ki tudja, milyen szabalyozas jon januartol. A 2000ppm aloli felmentes iden dec. 31-ig van.
Emlekszem, a zoldkartyaval par eve fel evig szivattak a 2T-seket. Az alatt a fel ev alatt sokan kenytelenek foltak katalizatoroztatni, es ez a forgalmiba is bekerult. S onnan nincs visszalepes nekik. En megusztam, mert idoben csinaltattam zoldkartyat, bar meg lett volna fel evem.
Nem szerelés során szokott elszakadni. Felszereled és 2 hónap múlva ha alánézel már ki van repedezve, folyik belőle az olaj. Vagy már ki is hasad. Az egyik gyártő elmondta, nem is olajálló a gumi amiből készítik, mert az autósboltosok ólcsót akarnak.
( Ne tegye fel senki az "olaj helyett, zsír kell bele" című lemezt, nem az a megoldás..)
Ha mar feltengely. Hol szakad el a gumiharang a feltengelyen felhuzas kozben? A vizsgatanusitom legutobb mutatta a felhuzas kozben szakadt harangot. Nyilvan, a csillagot illik levenni felrakaskor. Ha nem igy csinaljak, biztosan szakad.
A kulso oldalon meg valami femgyurut kell a harangra huzni. Esetleg ott lehet megtepni?
Rendszeresen járunk fel Kemencére Diósjenő felől az erdei úton (engedéllyel). Az út Diósjenő felől 5km-ig erősen emelkedik, majd a maradék 14,5 km-en folyamatosan lejt (észre sem venni szinte). Na, mi itt szoktunk "gurulni" 30-40 km/h-val. Mire leérünkk Kemencére, kihül a motor... ;)
Pedig az eloiras 90 +/-30 villogas. Az elektromechanikus valtozatok mintha az also hatarra lennenek hangolva.
En is pont ezt gondoltam, ezert a bolgart be sem tettem. Minig a balkani viszonyok jutnanak eszembe a 80-as evekbol, amikor Bulgariaban minden auto ablaktorlo lapat nelkul volt az utcan.
Köszi a képeket! Látom, az elektronikus vezérlésűben Remix trimmerek vannak :) A percenként 92 villanás az már kicsit soknak tűnik, de a trimmerekkel biztos lehet állítani. Ez a bolgár viszont nagyon gagyi, a Zsombi bácsi nem is értem miért árul ilyeneket... Van az a szint, ami alá már nem kéne menni.
Egyébként manapság már van olyan térvezérlésű tranzisztor, amivel meg lehetne ebbe a kis dobozba teljesen elektronikusra is csinálni a dolgot (jelfogó nélkül), de a Wartburgnál nem lenne olyan jó, mert akkor nem lenne semmi hallható kattogás :) Meg élettartamra se biztos hogy sokkal jobb lenne.
gumi:
Én 2..2,2-re szoktam fújni a kerekeket (165/80 gumim van), az 1,6 szerintem is túl kevés. Nem érzem, hogy rendellenesen vernék a kocsit az úthibák így.
gurulás:
Érdekes, hogy ti úgy érzitek ahogy érzitek, nekem teljesen tökéletesen gurul. Ha üresben állok valahol, akkor is a legkisebb lejtőre is elkezd elgurulni az autó. Volt már, hogy hosszú lejtőn dugóban a motort is leállítottam, szépen legurulgattunk a forgalommal :-)
Nekem hátulhűtős van BVF-fel, ez sík úton vagy rövid távon enyhe emelkedőn megerőltetés nélkül elmegy 50-nel 4-esben, ezért hosszabb szakaszoknál általában így szoktam menni. Ha várhatóan nemsokára úgyis lassulni kell, akkor én is hagyom a 3-ast ilyen tempónál, de akkor tényleg jobb a gyorsítás-kigurulás a szabadonfutó izélése miatt.
Villogoautomata: A lelassult automatat sikerult felgyorsitani, most kb. 64-et villog egy perc alatt, es idoben kb. 60%-ban vilagit. Hasznalat soran elfogy a kontaktfem, es ez befolyasolja a villogas parametereit.
Akksit felvittem a muvelethez. Pozitiv mehet a 49-re vagy 49a-ra, a test mindig a masikra. A test agba raktam ket 21W-os izzot parhuzamosan kotve.
A kocka dobozu, elektronikus valtozatu automata csak akkor mukodott, amikor raktam testet(31) a rogzitesere - ahogy irtatok -, es az akku pozitiv a 49-es volt (a 49a ertelemszeruen az izzokat parhuzamosan bekotve tartalmazo test volt). Ha felcsereltem a 49-et es a 49a-t, akkor nem mukodott. Egy perc alatt 92-ot villog.
A bolgar automatat is nyustoltem. Lassan kezd villogni, es kicsit felgyorsul az otodik villanas utan, atlagban it is 64-et percenkent. Igazi balkani megoldas, nincs megoldva rajta, hogy az index visszajelzo 2W-os izzoja is villogjon. Indexeleskor csak siman vilagit. Igenytelen, de olcso megoldas.
- Budapest, Ferencvárosi Pályaudvar Mini találkozó. Ez csak egy 2-3 órás beszélgetés a szabadban, tavaly kb. 10 kocsi vett részt rajta. Aztán egy közös fotó. 2020. NOVEMBER 15., VASÁRNAP, 9:00 - Monori Találkozó - ez egy csárda, tavaly egy külön teremben voltunk, vacsora. Lehetett menüt kérni (előre egyeztetett) vagy amit akartál. Kb. 20-an voltunk 10 kocsival. Jó hangulatú beszélgetés, itt nem a kocsiké a főszerep. 2020. DECEMBER 5., SZOMBAT, 17:00–20:00 Tavaly a monori Tesco parkolóban találkoztunk és onnan konvojban mentünk a csárdához. Idén még nem tudom, hogy lesz.
- III. Országos Wartburg Találkozó. Ez óriási volt tavaly és előtte is! Nem is emlékszem pontosan, talán 60-90 autó volt egyszerre a maximum? Illetve többen is jöttek, csak a 3 nap alatt össze-vissza. Piknik hangulatú evés-ivás egy kempingben. Idén a tévében is szerepeltünk, több összeállítás is készült rólunk és több perces riport az M1 Híradóban, illetve cikkek. 2021. JÚL. 2., 9:00 – 2021. JÚL. 4., 16:00
Tőserdei Kultúrközpont (ez a kemping neve), Szikra tanya 28., Lakitelek 6065
ha lenne kérdésed és nem érsz el itt, a nicknevem alatt meg van adva az e-mail címem
Igen én vagyok az anti facebookos. Örülnék ha itt is megírnátok , mikor, hol lesz találkozó. Igen én is azt vettem észre, hogy túl kicsi a terhelés azért rángat a szabadonfutó miatt. Én 165/80 al járok és gyári 1.6 bar nyomáson. Először 2.2 re fújtam,de nagyon rázott. Tudtam, hogy az elhagyott huszas, amin átmentem fej vagy írás volt 😀
Nekem előírtnál keményebbre fújt (2,6-ra kb.) 165/70-es, tehát a gyárinál kevésbé "ballonos" gumi van. Véletlenül hozta így a sors hogy ez került fel. :) (ingyen kaptam) Így érezhetően keményebb a futómű és kicsivel jobban gurul, mint a gyári értékű /80-as gumikkal. De azért még mindig nem csúszik vajon :D
Én is kis gáz és elveszem és kis gáz ismét, 3-asban. A szabadonfutó miatt rángat ilyen kis terhelésnél. Vagy 55-60 között már 4-esbe teszem és nem rángat (relatíve nő a terhelés így az áttétel változása miatt).
Vagy ha több utasom van, akkor se rángat 50-nél 3-asban, mert akkor is nagyobb a terhelés.
Azt hiszem te írtad, hogy nem facebookozol és így lemaradtál az országos wb taliról, ugye? Merre laksz? Lesz kis összeröffenés idén még kettő is, egyik Budapesten, egyik Monoron, csak wartburgoknak. Ha esetleg érdekelne :)
Igen, megtalaltam a 31-es feliratot. Passzol is a bekotesi rajzzal. A csavaros rogzitesetol szemessarus kabelt viszek a Km ora egyik izzojahoz, ahol van nyelvecske a testhez. Ezen a vegen Conrad-tol vasarolt kettos csuszosaru lesz.
Nem önmagában a talpassal, csak a hozzá vásárolt gumiharangokkal volt problémám :) mindegyik szétment pár hónap alatt - ahogy a rajta levő ki tudja milyen idősek is már. Ezért lett végül cserélve kompletten utángyártottra az összes, mivel a gumicserélgetés nem jött be, végül széthasadtak és bejutott a por.
Nálam a talpasok és a kormánygömbfejek is bírjuk kb 3-4 évig. Vagy olasz vagy valami lengyel kerül bele, melyik van épp, nem volt ilyen problémám. Inkább azzal volt, amikor a gyári talpasokat próbáltam felújítani és vettem hozzájuk porvédő gumit. Na azok nem bírtak sose többet pár hónapnál! De ha komplett új talpast vettem, az bírta mindig. Arra kellett csak odafigyelni, hogy az alján levő zsírzószemet (már amelyiknek van az alján) azt jól rá kell húzni vagy kicserélni egy csavarra, mert hajlamos kiesni és akkor baj van..
A kormányharmonikánál meg az a megoldás, hogy megnézed az unix vagy a bárdi katalógusát és olyan méretű gumiharmonikát veszel, ami neked oda felmegy. Én találtam többfélét is, végül valami utángyártott Mitsubishi Lancerét vettem meg, nagyon jól bírja (picivel kisebb volt, mint a Wartburgé, de fel lehetett erőltetni).
Féltengely gumiharangból pedig az univerzális felmegy a belső csuklóra, valamint a külső csukló belső felére. A külső csukló külső felénél viszont nincs megoldás, gyárit kell találni (még mindig lehet!).
Remélem megoldódik, ne add fel!
Ui.: ne fékezz annyit :D a Wartburgnak olyan rossz a légellenállása, illetve a csapágyazása a mai autókhoz képest, hogy még városi forgalomban is, kellő követési távolsággal, motorfék nélkül (!) is meg tudok állni minimális fékezéssel a pirosnál, vagy zöldre vált, mire odaérek. Csak előrelátóan kell vezetni.
Váltóház hátuljára megy a test, onnan egy vastag meg átmegy a tűzfal aljára. Kormányoszlop a tűzfal tetejére van csavarozva két helyen. Annyira jó test, hogy az alá az M5 csavar alá testelik a műszerek házát, a műszervilágításokat és a légbefúvó motort - ha jól emlékszem. Rég bújtam már oda bele.
Nem romlékony, de be tud fagyni. Nekem jó múltkor -14 fokban rosszul működött, végül nem villogtatott, csak állandóan égette az irányjelzőket. Aztán kiolvadt...
Ez nez ki annak, koszi. Megyek morgok egyet a zsombisnak, es veszek egy ilyet tole. Vajon a kormanyoszlop tartoja, ahova az elektromechanikus villogosutomatat kotik, eleg jol testelve van... :-)