Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sihuhu Creative Commons License 2020.11.01 0 1 149473

Igen, de Noszkovonyeval kozos szerelonk arra panaszkodik, hogy hiaba gyari a harang, idovel elveszti a rugalmassagat, es velhetoen felszereleskor is tud szakadni.

 

Vittem amugy a vasat elovizsagara, es talaltak aprosagokat: mindket reflektor foncsorbetet csere (mazli, van ket tartalek, mert hat foncsorozas 7000 penz/reflektor), villogoautomata, bal kormanyosszekoto gombcsuklo. Orokos fekjavitas fekolajcserevel, legtelenitessel. Tobbi az kasztni, ill. buracsere.

 

Majusban lenne esedekes, de iden levizsgaztatom, ki tudja, milyen szabalyozas jon januartol. A 2000ppm aloli felmentes iden dec. 31-ig van.

 

Emlekszem, a zoldkartyaval par eve fel evig szivattak a 2T-seket. Az alatt a fel ev alatt sokan kenytelenek foltak katalizatoroztatni, es ez a forgalmiba is bekerult. S onnan nincs visszalepes nekik. En megusztam, mert idoben csinaltattam zoldkartyat, bar meg lett volna fel evem.

Előzmény: 59th_Roy (149472)
59th_Roy Creative Commons License 2020.10.31 0 0 149472

Nem szerelés során szokott elszakadni. Felszereled és 2 hónap múlva ha alánézel már ki van repedezve, folyik belőle az olaj. Vagy már ki is hasad.  Az egyik gyártő elmondta, nem is olajálló a gumi amiből készítik, mert az autósboltosok ólcsót akarnak.

 

( Ne tegye fel senki az "olaj helyett, zsír kell bele" című lemezt, nem az a megoldás..)

Előzmény: Sihuhu (149471)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.31 0 0 149471

Ha mar feltengely. Hol szakad el a gumiharang a feltengelyen felhuzas kozben? A vizsgatanusitom legutobb mutatta a felhuzas kozben szakadt harangot. Nyilvan, a csillagot illik levenni felrakaskor. Ha nem igy csinaljak, biztosan szakad.

A kulso oldalon meg valami femgyurut kell a harangra huzni. Esetleg ott lehet megtepni?

Előzmény: 59th_Roy (149470)
59th_Roy Creative Commons License 2020.10.31 0 0 149470

Féltengely gumiharang. Az örök mumus!

Találtam egy új helyet ahol lehet rendelni, ők gyártják én már vettem, egész jónak néz ki! Persze majd idővel derül ki mennyire jó.

A cím: Carbo.hu Emailban rendeltem: info@carbo.hu 3600/pár volt az ára.

 

pizo Creative Commons License 2020.10.31 0 1 149469

Az egy nagyon szép útszakasz, sokat jártunk arra míg volt Diósjenőn hétvégi házunk.

 

Zoli

Előzmény: Lipooth (149468)
Lipooth Creative Commons License 2020.10.30 0 0 149468

Rendszeresen járunk fel Kemencére Diósjenő felől az erdei úton (engedéllyel). Az út Diósjenő felől 5km-ig erősen emelkedik, majd a maradék 14,5 km-en folyamatosan lejt (észre sem venni szinte). Na, mi itt szoktunk "gurulni" 30-40 km/h-val. Mire leérünkk Kemencére, kihül a motor... ;)

Előzmény: Klementina1 (149464)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.30 0 0 149467

Szerintem lelkesen beszerezte, most szabadulna toluk. Minimal villogoautomata. Ennel egyszerubbet mar kesziteni sem lehet. Vagy igen...

 

Teljesen elektronikus eseten be kell epiteni egy hanggeneratort. :-)

 

Igen, valoszinuleg a trimmerekkel be lehet allitani a villogas sebesseget. Nem nyultam hozzajuk, orultem, hogy mukodik.

Előzmény: Klementina1 (149464)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.30 0 0 149466

Pedig az eloiras 90 +/-30 villogas. Az elektromechanikus valtozatok mintha az also hatarra lennenek hangolva.

 

En is pont ezt gondoltam, ezert a bolgart be sem tettem. Minig a balkani viszonyok jutnanak eszembe a 80-as evekbol, amikor Bulgariaban minden auto ablaktorlo lapat nelkul volt az utcan.

Előzmény: Klementina1 (149464)
F.E.K. Creative Commons License 2020.10.30 0 1 149465

Volt már, hogy hosszú lejtőn dugóban a motort is leállítottam, szépen legurulgattunk a forgalommal :-)

 

Kormányzárra ügyelni érdemes ilyenkor azért ;)

Előzmény: Klementina1 (149464)
Klementina1 Creative Commons License 2020.10.30 0 1 149464

Köszi a képeket! Látom, az elektronikus vezérlésűben Remix trimmerek vannak :)   A percenként 92 villanás az már kicsit soknak tűnik, de a trimmerekkel biztos lehet állítani. Ez a bolgár viszont nagyon gagyi, a Zsombi bácsi nem is értem miért árul ilyeneket... Van az a szint, ami alá már nem kéne menni.

 

Egyébként manapság már van olyan térvezérlésű tranzisztor, amivel meg lehetne ebbe a kis dobozba teljesen elektronikusra is csinálni a dolgot (jelfogó nélkül), de a Wartburgnál nem lenne olyan jó, mert akkor nem lenne semmi hallható kattogás :)  Meg élettartamra se biztos hogy sokkal jobb lenne.

 

gumi:

Én 2..2,2-re szoktam fújni a kerekeket (165/80 gumim van), az 1,6 szerintem is túl kevés. Nem érzem, hogy rendellenesen vernék a kocsit az úthibák így.

 

gurulás:

Érdekes, hogy ti úgy érzitek ahogy érzitek, nekem teljesen tökéletesen gurul. Ha üresben állok valahol, akkor is a legkisebb lejtőre is elkezd elgurulni az autó. Volt már, hogy hosszú lejtőn dugóban a motort is leállítottam, szépen legurulgattunk a forgalommal :-)

Nekem hátulhűtős van BVF-fel, ez sík úton vagy rövid távon enyhe emelkedőn megerőltetés nélkül elmegy 50-nel 4-esben, ezért hosszabb szakaszoknál általában így szoktam menni. Ha várhatóan nemsokára úgyis lassulni kell, akkor én is hagyom a 3-ast ilyen tempónál, de akkor tényleg jobb a gyorsítás-kigurulás a szabadonfutó izélése miatt.

Előzmény: Sihuhu (149463)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.29 0 1 149463

Ha mar irtam roluk...

Balra az elektronikus villogoautomata (masszivabb konstrukcio, mint a hengeres regebbi valtozat).

Jobbra pedig a bolgar gyongyszem.

 

Előzmény: Sihuhu (149460)
pappgyerek Creative Commons License 2020.10.29 0 0 149462


A nyári szettem 17570 es, elől 2,2 bar, hátul 2,0 bar. De fél mázsa fával a csomagtartóban volt hogy hátulra fújtam 3 bárt.

A téli szettem 15580

1,6-on nem merem tartani, ezek a modern gumik kirepedeznek mint az állat.

A gyári diagonálnál más volt a helyzet, a hosszanti drótok alapból adtak egy merevséget az abroncsnak.

Előzmény: 59th_Roy (149457)
59th_Roy Creative Commons License 2020.10.28 0 0 149461

Köszi az infókat. Szerintem a Ferencvárosira el tudok jönni, ha az időjárás engedi. A többit még nemtudom.

Előzmény: noszkovonye (149458)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.28 0 1 149460

Villogoautomata: A lelassult automatat sikerult felgyorsitani, most kb. 64-et villog egy perc alatt, es idoben kb. 60%-ban vilagit. Hasznalat soran elfogy a kontaktfem, es ez befolyasolja a villogas parametereit.

 

Akksit felvittem a muvelethez. Pozitiv mehet a 49-re vagy 49a-ra, a test mindig a masikra. A test agba raktam ket 21W-os izzot parhuzamosan kotve.

 

A kocka dobozu, elektronikus valtozatu automata csak akkor mukodott, amikor raktam testet(31) a rogzitesere - ahogy irtatok -, es az akku pozitiv a 49-es volt (a 49a ertelemszeruen az izzokat parhuzamosan bekotve tartalmazo test volt). Ha felcsereltem a 49-et es a 49a-t, akkor nem mukodott. Egy perc alatt 92-ot villog.

 

A bolgar automatat is nyustoltem. Lassan kezd villogni, es kicsit felgyorsul az otodik villanas utan, atlagban it is 64-et percenkent. Igazi balkani megoldas, nincs megoldva rajta, hogy az index visszajelzo 2W-os izzoja is villogjon. Indexeleskor csak siman vilagit. Igenytelen, de olcso megoldas. 

Sihuhu Creative Commons License 2020.10.28 0 1 149459

Jol csinalod. Felgyorsitani es gurulni.

Előzmény: 59th_Roy (149455)
noszkovonye Creative Commons License 2020.10.28 0 1 149458

Csak Wartburgoknak!

Amiről már tudunk:

- Budapest, Ferencvárosi Pályaudvar Mini találkozó. Ez csak egy 2-3 órás beszélgetés a szabadban, tavaly kb. 10 kocsi vett részt rajta. Aztán egy közös fotó. 2020. NOVEMBER 15., VASÁRNAP, 9:00
- Monori Találkozó - ez egy csárda, tavaly egy külön teremben voltunk, vacsora. Lehetett menüt kérni (előre egyeztetett) vagy amit akartál. Kb. 20-an voltunk 10 kocsival. Jó hangulatú beszélgetés, itt nem a kocsiké a főszerep. 2020. DECEMBER 5., SZOMBAT, 17:00–20:00 Tavaly a monori Tesco parkolóban találkoztunk és onnan konvojban mentünk a csárdához. Idén még nem tudom, hogy lesz.

- III. Országos Wartburg Találkozó. Ez óriási volt tavaly és előtte is! Nem is emlékszem pontosan, talán 60-90 autó volt egyszerre a maximum? Illetve többen is jöttek, csak a 3 nap alatt össze-vissza. Piknik hangulatú evés-ivás egy kempingben. Idén a tévében is szerepeltünk, több összeállítás is készült rólunk és több perces riport az M1 Híradóban, illetve cikkek. 2021. JÚL. 2., 9:00 – 2021. JÚL. 4., 16:00

Tőserdei Kultúrközpont (ez a kemping neve), Szikra tanya 28., Lakitelek 6065

 

ha lenne kérdésed és nem érsz el itt, a nicknevem alatt meg van adva az e-mail címem

Előzmény: 59th_Roy (149457)
59th_Roy Creative Commons License 2020.10.27 0 0 149457

Igen én vagyok az anti facebookos. Örülnék ha itt is megírnátok , mikor, hol lesz találkozó. Igen én is azt vettem észre, hogy túl kicsi a terhelés azért rángat a szabadonfutó miatt. Én 165/80 al járok és gyári 1.6 bar nyomáson. Először 2.2 re fújtam,de nagyon rázott. Tudtam, hogy az elhagyott huszas, amin átmentem fej vagy írás volt 😀

Előzmény: noszkovonye (149456)
noszkovonye Creative Commons License 2020.10.27 0 0 149456

Nekem előírtnál keményebbre fújt (2,6-ra kb.) 165/70-es, tehát a gyárinál kevésbé "ballonos" gumi van. Véletlenül hozta így a sors hogy ez került fel. :) (ingyen kaptam) Így érezhetően keményebb a futómű és kicsivel jobban gurul, mint a gyári értékű /80-as gumikkal. De azért még mindig nem csúszik vajon :D

Én is kis gáz és elveszem és kis gáz ismét, 3-asban. A szabadonfutó miatt rángat ilyen kis terhelésnél. Vagy 55-60 között már 4-esbe teszem és nem rángat (relatíve nő a terhelés így az áttétel változása miatt).

Vagy ha több utasom van, akkor se rángat 50-nél 3-asban, mert akkor is nagyobb a terhelés.

 

Azt hiszem te írtad, hogy nem facebookozol és így lemaradtál az országos wb taliról, ugye? Merre laksz? Lesz kis összeröffenés idén még kettő is, egyik Budapesten, egyik Monoron, csak wartburgoknak. Ha esetleg érdekelne :)

Előzmény: 59th_Roy (149455)
59th_Roy Creative Commons License 2020.10.27 0 0 149455

Nekem is az tűnt fel, hogy nem túl jól gurul a kocsi. Új csapágyak mindenhol, új gumik, jó értéke fújva.. 

Lehet, hogy az a fránya légellenállás? Végülis egy vasalódeszkányi felület van elöl függőlegesbe állítva...

 

Ettől függetlenül a nehéz gurulásra gyanakszom , mert 50es tempóban is túl gyorsan lassul.

 

Tényleg, ti, hogy tartjátok az 50es sebességhatárt?

Én harmadikban szoktam, felgyorsítok 50 fölé aztán hagyom lelassulni.

Ha simán tartom az 50et akkor kicsit rángat, de nem gyújtáshiba, vagy ilyesmi. 

Előzmény: Sihuhu (149451)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.27 0 0 149454

Igen, megtalaltam a 31-es feliratot. Passzol is a bekotesi rajzzal. A csavaros rogzitesetol szemessarus kabelt viszek a Km ora egyik izzojahoz, ahol van nyelvecske a testhez. Ezen a vegen Conrad-tol vasarolt kettos csuszosaru lesz.

Előzmény: noszkovonye (149452)
noszkovonye Creative Commons License 2020.10.27 0 0 149453

Nem önmagában a talpassal, csak a hozzá vásárolt gumiharangokkal volt problémám :) mindegyik szétment pár hónap alatt - ahogy a rajta levő ki tudja milyen idősek is már. Ezért lett végül cserélve kompletten utángyártottra az összes, mivel a gumicserélgetés nem jött be, végül széthasadtak és bejutott a por.

Előzmény: Sihuhu (149451)
noszkovonye Creative Commons License 2020.10.27 0 0 149452

A füle az, az enyémen a fül aljánál odaütötték, hogy "31", ez a test jele.

De a 4 lábasnál is van 31, csak ott a fül helyett külön láb.

Előzmény: Sihuhu (149450)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.27 0 0 149451

Szerintem jo a kocsi csapagyazasa. Lehet a gyartas vegen az is elkurvult?

Előzmény: noszkovonye (149448)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.27 0 0 149450

Megvettem az elektronikus gyarit. Ezen is harom saruhely van es a felrogzites fem fule. Hol a test? A felrogzites? A lenti kap szerintit kaptam.

Előzmény: Atomi (149447)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.27 0 0 149449

Nekem a fesszabalyzom jart igy. Oktober vegen fuvon parkoltam. A kiparolgo talajbol a para alulrol kirakodott a kocsira.

Előzmény: Atomi (149446)
noszkovonye Creative Commons License 2020.10.27 0 1 149448

Szia!

 

Nálam a talpasok és a kormánygömbfejek is bírjuk kb 3-4 évig. Vagy olasz vagy valami lengyel kerül bele, melyik van épp, nem volt ilyen problémám. Inkább azzal volt, amikor a gyári talpasokat próbáltam felújítani és vettem hozzájuk porvédő gumit. Na azok nem bírtak sose többet pár hónapnál! De ha komplett új talpast vettem, az bírta mindig. Arra kellett csak odafigyelni, hogy az alján levő zsírzószemet (már amelyiknek van az alján) azt jól rá kell húzni vagy kicserélni egy csavarra, mert hajlamos kiesni és akkor baj van..

A kormányharmonikánál meg az a megoldás, hogy megnézed az unix vagy a bárdi katalógusát és olyan méretű gumiharmonikát veszel, ami neked oda felmegy. Én találtam többfélét is, végül valami utángyártott Mitsubishi Lancerét vettem meg, nagyon jól bírja (picivel kisebb volt, mint a Wartburgé, de fel lehetett erőltetni).

Féltengely gumiharangból pedig az univerzális felmegy a belső csuklóra, valamint a külső csukló belső felére. A külső csukló külső felénél viszont nincs megoldás, gyárit kell találni (még mindig lehet!).

Remélem megoldódik, ne add fel!

Ui.: ne fékezz annyit :D a Wartburgnak olyan rossz a légellenállása, illetve a csapágyazása a mai autókhoz képest, hogy még városi forgalomban is, kellő követési távolsággal, motorfék nélkül (!) is meg tudok állni minimális fékezéssel a pirosnál, vagy zöldre vált, mire odaérek. Csak előrelátóan kell vezetni.

Előzmény: fcsaba10 (149395)
Atomi Creative Commons License 2020.10.26 0 0 149447

Váltóház hátuljára megy a test, onnan egy vastag meg átmegy a tűzfal aljára.  Kormányoszlop a tűzfal tetejére van csavarozva két helyen.  Annyira jó test, hogy az alá az M5 csavar alá testelik a műszerek házát, a műszervilágításokat és a légbefúvó motort - ha jól emlékszem. Rég bújtam már oda bele.

Előzmény: Sihuhu (149445)
Atomi Creative Commons License 2020.10.26 0 0 149446

Nem romlékony, de be tud fagyni. Nekem jó múltkor -14 fokban rosszul működött, végül nem villogtatott, csak állandóan égette az irányjelzőket.  Aztán kiolvadt...

Előzmény: Sihuhu (149444)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.26 0 0 149445

Ez nez ki annak, koszi. Megyek morgok egyet a zsombisnak, es veszek egy ilyet tole. Vajon a kormanyoszlop tartoja, ahova az elektromechanikus villogosutomatat kotik, eleg jol testelve van... :-)

Előzmény: Billzzz (149443)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.26 0 0 149444

Koszi, ez fontos info. :-) Remelem, ez egy eletre szol, es nem kell cserelni tizevenkent.

Előzmény: Atomi (149440)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!