De egyébként tudomásom szerint sosem énekelte más a dalt. Illetve egyetlen alkalommal, a Hadd szóljon koncerten, Szirtes Edina. De ő egyértelműen nem férfi.
Talán csak Erdész úr tudná megmondani, hogy a 92-es megjelenés előtt játszották e valaha rádióban. Ha ő azt mondja nem, akkor kezdek kételkedni az elmémben:) Anno kazettára rögzítettem és szinte 100%-ig biztos vagyok benne, hogy férfi énekelte. Az is kérdés, hogyha 92 előtt nem jelent meg a dal sehogy, akkor 92 után nem énekelte el férfi? Sokáig azt hittem, hogy egy Lord szám.
Egy elektromos midit, egy hibrid csuklóst és egy MAN motoros szólót mutat be a lengyel cég a Busworld kiállításon.
Csodaszép :o)))
És a komment ehhez a Solaris Oldalon:
" A képen látható a Solaris autóbuszok 2026-os modellje. Elsőként Los Angelesben fogják üzembe helyezni, és első útjukon a Solaris együttes tagjait szállítják a nagy Los Angelesi koncertjük helyszínére."
Most ért véget a Klub rádióban egy riportműsor Erdész Robival, a Cabaret "kisember" c. DVD megjelenés kapcsán, sok-sok zenével. Ismétlés szombat kora este/késő délután 19:00-kor. On-line is hallgatható.
Még egy apróság az előző hozzászólásomban gépelési hibát vétettem ezért elnézést, másrészt méltatlannak gondolom ilyen tehetséges muzsikusok esetében neveken osztozni.
Ha valaki szép új muzsikát alkot nekünk rajongóknak találhat hozzá méltó szép új nevet és mi szeretni fogjuk nem azért ahogy hívják hanem azért mert jó. Sőt elmegyünk a koncertekre is és lelkesen tapsolunk. Lásd a Solaris tagok "szóló albumait". Aki tud az tud az örökül hagyott szép muzsikák pedig had szóljanak lelketektől lelkünkig.
Messzemenően a szívemből szóltál! Pontosan azt érzem, amit leírsz: a Napoleon Boulevard a tagoktól lett az, ami. Lilla is része ennek a dolognak, de csak része! Egyenrangú módon. Egy zenekar nincs meg énekes, de nincs meg dalok nélkül sem. Bármelyiket fejtjük le róla, a dolog megváltozik. Aki most látatlanban azt állítja, hogy ez a változás ugyanolyan jó lesz, mint az eredeti volt, az olyasmiről beszél, amit még nem is hallott.
Kedves ntomb! Véleményem szerint rettenetesen tévedtek, amikor azt hiszitek, Lilla = a Napoleon Boulevard-ral. A Napoleon Boulevard annak a 6 embernek a műve, akik közül már csak 5 van velünk. Ezt kellene megőrizni, nem pedig részt vállalni a szétverésében.
Igaz csak ritkán írok de azért igyekszem nyomon követni a történéseket.
Azért engedjetek meg nekem egy kis okfejtegetést és gondolatvezetgetést.
Gondolataim két dolgra irányulnak és kapcsolódnak a Cabaret új és zseniális kiadványához is.
Elsőként szeretném jelezni, hogy azon rajongók körébe tartozom, akiknek a Solaris, a Napoleon Bld, és a Cabaret zenekarok egyeránt kedvesek és szerintem mindhárom zenekar nagyonis élő beleértve Czigi munkásságát is.
Kedvesek mindazok az emberek, akik valaha ezekben a zenekarokban közreműködtek. Az általuk alkotott muzsikák a szeretetben és békességben elkövetett gyönyörű alkotások, amelyeknek ők mindannyian a részei akár szerzőként, társszerzőként vagy előadóként, muzsikusként. Ezekre emlékezve kérnék mindenkit, muzsikust és rajongót egyaránt hogy bocsássatok meg egymásnak és hirdessetek általános békét. Inkább zenéljetek mi pedig hallgassunk benneteket egységes szeretetben.
Másik gondolatom egy érdekességre alapul amit szeretnék megosztani veletek. Azt gondolom a Solarist mindannyian szerettük és szeretjük. Szerintem valamennyien nehezen éltük meg annak idején, hogy az eslő lemez utan a kiadók nem akartak újabb lemezt megjelentetni. Sohasem tudjuk meg mennyi lemez maradt benne a Solarisban még akkor sem ha utólag megjelentek albumok. Mindazonáltal szegényebbek lettünk volna két olyan zenekarral mint a Napoleon bld és a Cabaret . Elgondolkodtatok-e azon pl., figyelembe véve hogy a Solaris instrumentális muzsikát játszott, hogy talán sohasem derült volna fény pl Erdész Robi zseniális és utánozhatatlan fanyar humorú szövegirói tehetségére. Azaza ő maga esetleg írogatott volna, de mi lehet, hogy sohasem hallhattuk volna pl. a Cabaret olyan halhatatlan szövegeit amiket csak ajánlani tudok mindenkinek. Sőt ugyanigy nem ismertük volna meg a Napoleon Bld-ben „elkövetett” szövegeket sem. Kétség kívül én is élveztem pl az EMA és koncerteken a Napoleon egy egy hangszeres számát, de ha füleltek észreveszitek hogy ezek bizony Solarsi számok. Az EMA sokak szerint Erdész Robi nélküli számaiból több szám alapjai már akkor léteztek amikor a Napolenon bld még nem is volt. Pont azért is szeretjük annyira mert valójában a benne lévő Solarist keressük és találjuk meg benne. Egyikőtök megjegyezte hogy szövegáthallások vannak a három zenekar számaiban. Igen így van és zenei áthallások is. Ha figyelmesen hallgatjátok ami a solarisban működött „ a folyamatos változtatgatás a számok alkítgatása variálása aminek még Czigi is része volt és még most is része a mai napig visszaköszön. Igen ez a Solaris, a Napolenon és Cabaret. Hát nem értitek hogyan is lenne más hiszen ugyanaz a lelke.
Ezért kell vigyáznunk rá mindhárom zenekarra és minden tagra. Egy zenekart életben tartásához egyaránt kellenek tagok és a rajongók is. Perrsze nem vagyunk egyformák kinek kinek jobban tetszik egyik vagy másik de valahol összeköt bennünket a zene amit szeretünk.
Mindegy hogy a hangszer melyik oldalán állunk a lényeg a szép muzsika!
A James (Karácsony János) volt a tettes, hiszen ő akart lovat rajzolni. A lemezfelvétel alatt az egész keverőt összefirkálta különféle lovakkal. Voltak kisebbek és nagyobbak, furcsák és szerényebbek. Aztán elfogyott a hely. És ő még mindig lovat akart rajzolni. Hát így született a dal.
Sőt, a dobon kívül mindent leszámíthatunk, mert ez volt az első sampler-nótánk: csak mintavett emberi hangokból állt + dobból. Az összes dallam és szólam a lovat akarok rajzolni szövegét torzítja dallammá. Egyszóval, ha lehet mondani: ez a legkevésbé instrumentális dalunk.
Megszületett az új Solaris albumom Elkószált dallamok címmel:)
Solaris - Elkószált dallamok ("26:40)
1. Intro - Hidd el, jönnek még jobb idők (NB I)
2. Menekülés Afrikából (EMA)
3. Hungarovill (EMA)
4. Bíborsivatag (EMA)
5. Egyenlítői Magyar Afrika II (EMA)
6. Egyenlítői Magyar Afrika III (EMA)
7. Mária.öböl (EMA)
8. Taya Gejzirrah (Ritual Opera)
Most csak ezt hallgatom :) Nagyon élvezem, mert ezek azok a számok, amelyeket legkésőbb ismertem meg, így most csokorba szedve az újszerűség élményével hatnak, olyan mintha egy elveszett Solaris bakelit B oldaláról kerültek volna elő :) Mit tehetek még hozzá??? Ja, és ha valaki véletlenül "megtalálná" ennek a különleges kiadványnak a borítóját, akkor linkelje már be ide nekem :) Úgy el tudnék képzelni valami fenomenálisan Solarisos borítót ehhez a dalcsokorhoz...