szembeszélben még a húszas átleg sem lenne meg, az tuti. egyébként most kb 90%, hogy elhalasztom a dolgot júniusra. rendeltem egy jó nyerget neten, most már megvárom míg megjön, addig nem vágok neki ilyen hosszú távnak. tegnap jártam az általad említett szakaszon. a töltés kb 6-7km-ig teljesen jó, de utána már csak montival mennék rajta.
van ilyen bringásnacim, egy bringás ismerősöm szerint egy fillért sem szabad kiadni ilyen hervis-intersport-decathlon cuccokra. szerintem olaszt kell venni, márkásat, kantárosat. igaza lehet, csak ezeknek kb 35ezer darabja :) én azért nem fogok most erre költeni, mert egyelőre csak futás helyett bringázom, amíg nem jön helyre a sérülésem és nem tudok megint futni. addig jó az olcsó bringa olcsó nadrággal. a seggfájás meg majd elmúlik...
vegyél bringásnacit. mi sem azért hordjuk hogy lássák mekkora a lábunk, hanem mert ki van tömve azokon a részeken ahol fájna. én anno a montimmal túráztam és azon nagyon kényelmes ülés van (selle royal), de 30km felett már teljesen mindegy volt. ha sokáig tervezem a nyeregben lenni hidegben, akkor a hosszú nadrág alá is felveszem. pl. a critical mass-en is hordtam. egyébként az enyémet a Hervisben vettem 4000Ft körül és az van ráirva hogy x-fact. szóval ilyen noname, de van belül mikrozseb a kulcsoknak, igazolványoknak, papirpéznek (ezt érdemes fóliába csomagolni hogy ne izzadd rongyokra), és még a kiképzést is birja.
a nyakad pedig azért fáj mert még nem szokott hozzá hogy hosszú távon "bringásgeometriában" van rögzitve. anno amikor megvettem az országutim majdnem el is adtam, mert állandó jelleggel napokon keresztül fájt a seggem, a nyakam, és a tenyerem. aztán vettem egy bringásnacit, a kormányon emeltem kicsit, a nyakam pedig 1 hónap után már hozzászokott a dologhoz.
Vásárhely-Szentes közt javasolnám a Mártély-Mindszent-Szegvár útvonalat.Hosszabb valamennyivel,de Mindszentig van bringaút,utána sem nagy a forgalom.A hagyományos autós Vásrhely-Szentes út nem igazán bringabarát.Sőt,ha Algyőnél a híd után ráállsz a töltésre, Mártélynál dob ki,csak az most fene tudja milyen állapotban van.Avval lehet km-et spórolni, és nagyon szép, mivel tájvédelmi körzeten visz át.
A huszas átlagod szimpatikus, nem mindenkinek voltak zergék a felmenői.
én toltam ma egy ötvenes algyő körüli mókát, kezd dög meleg lenni. ez a csongrádi útvonal egyre szimpatikusabb, szerintem ezt választom. ha megérkezik addig az ebike-ból rendelt nyergem, mert ezzel a mostanival nem merek nekivágni. gyűrűt én sportoláshoz mindig leveszem, szerintem balesetveszélyes. meg kényelmetlen is. az a gondom, hogy lábizommal tunék tekerni három napig egyhuzamban (bringázás előtt a hosszútváfutás örömeinek hódoltam, csak sérülés miatt maradta bicaj) csak a sejhajom meg a nyakam szokott baromira megfájdulni :(
Nekem meg valahogy bedagadt a kezem a vasárnapi koskormányos támaszkodás után - ha rajta van a gyűrű a bal ujjamon, akkor zsibbad a mellett lévő kisujj. Ha a gyűrűt átteszem a jobb kezemre, nem zsibbad tovább. No mindegy, ma délután megyek egy algyői kört, oszt meglássuk, hogy mennyire regenrálódtam vasárnap után (ha a bal karommal a számba érek vissza, akkor még várni kellett volna XD ). Lehet, hogy fekvőtámaszokat kéne csinálni (az meg milyen már). Meg elvenni az asszonyt.
hali! köszi az infót! (bár domaszék helyett bizots mást akartál írni :) ismerem amúgy az utat kismilliószor megjártam, de bicajjal még soha. én is gondolkodtam a Sándorfalva-Csongrád-Csépa irányban, nem sokkal több és valóban nyugisabbnak tűnik. megnézem útvonaltervezővel, hog pontosan mennyire is jönne ki. bár még az is lehet, hogy lefújom a túrát, mostanában elég sokat tekertem és piszkosul fáj a seggem :(
én nagyon kezdő vagyok, max húszas átlagot terveztem, kb 91km. pihenőkkel, kényelmesen, visszafelé meg kocsival a szüleimmel, mivel ők ott laknak :) én is ismerem az utat, csak bringával nem jártam még arra.
A 47-es Szeged-HMVH között nem gáz. A Tiszáig az úton kényelmesen elfér az ember a külső sávban a keréknyomon. Utána meg van keróút, ami egész jó állapotban van - leszámítva az első pilométereket, amelyek nem...
A Vásárhely-Szentes főúton még én se mentem végig, állítólag elég redvás, Vásárhely után valameddig van vmi keróút is mellette. A domaszéki leágazástól Szentesig ellenben pöpec, ott nem volt problémám. Szentes után csak a szarvasi leágazásig ismerem az utat, nem különösebben gáz.
Kunszentmárton után a 44-es mellett van keróút (maga a 44-es nem borzalmas, csak undorító, bár cimbi nyáron végig azon nyomta Kunszentmárton és Szarvas között). Onnantól meg baba. A 442-t Martfű és Szolnok között szeretem, kellemes kis út tud lenni.
Amit mondjuk érdemes belekombinálni, hogy vasárnap eleve kisebb a forgalom - vagy legalább is nincs áradat 2 és 4 óra között.
Szóval ez olyan 88km.
Alternatívaként tudom esetleg ajánlani a Szeged-Sándorfalva (ez mondjuk ocsmány) -Ópusztaszer (ez szép) - Csongrád távot, majd Csongrádnál át a pontonhídon Csépára, majd úgy Kunszentmárton és Tiszaföldvár. Így 96 km, ellenben elég nyugis, pár éve jártunk már erre:
Hosszas készülődős szöszmötölés után sikerült pontosan, 7 óra után egy órával elindulni. A meteorológiai kilátások rendkívül kedvezőek voltak: szembeszél, eső a délutáni órákra, további napokban enyhe fagyok, hóesés. Szegeden ebből mi csak a szelet és a szép[...] Bővebben!Tovább »
tervezek vasárnapra egy szeged-hmvh-szentes-kunszentmárton-tiszaföldvár túrát. nagyon új vagyok országúton, mennyire veszélyes főúton tekerni? nem igazán szeretném, hogy kivasaljanak...
Én még áprilisban vettem náluk egy ilyen középen lyukas ülést, hogy milyen jó is lesz az a 4 éves és sokat látott-szakadt ülésem helyett. Hááááát, egyelőre még nem szoktunk össze...
Én tegnap végre el tudtam menni tekerni, ha már ilyen szépen fújt az az észak-nyugati szél. Az útirány hogy-hogy nem 47-es és Orosháza. Most háztól házig mérve összejött a 60km-en a 32km/h-s átlag. Valószínűleg ennél jobb is lehetett volna, ha Szeged határánál nem 25km/h-ról indulok és azt javítgatom felfelé. Illetve a híd után kint maradok a 4 sávoson és nem fordulok rá valami hirtelen elhatározást követően arra a lyukas útféle képződményre. Vásárhelyi lefetyelést követően kezdődött a túra élvezetesebbik része: a falu központjától kifelé újrahúzták a 47-est, tehát szépen bekapcsoltam a max fokozatot hátul (megszámoltam, 13 fogas a legkisebb fogaskerék, ami mondjuk rosszabb, mint ami jelenleg az MTB-n üzemel...). Innentől 36 volt a halomra fel, 42 a halomról le, 40 meg az egyenesen, hátulról-oldalról kapott hátszél mellett a tempó. A kezem persze hol zsibbadt, hol a hátam fájt Sóshalom után, de mögérte. Illetve volt egy Bömös tuskó, aki szokás szerint az egész pályát elfoglalva próbált előzni a Székkutas előtti halálkanyarnál (kezdem sejteni, milyen autót vezetnek a járdázós-kivilágítatlan-forgalommal szembe tekerő "kerósok"). Szóval dobtam neki egy puszit (7 napos borosta rulez :D ), miközben az útpadkára ugorván elkerültem a frontális ütközést (utána meg pörgethettem vissza 26-ról az álumínijumot). Székkutason végre üzemel az itató az út (nekem) bal oldalán. Úgyhogy derekat visszarak, lefetyel, lábat nyújt, lefetyel. Aztán keróra visszaül és nekifut a padkának, mert nem váltottam vissza megállás előtt. Szóval a buszmegálóban várakozó anyóka érdeklődő kíváncsisága közepette próbáltam üzemképes állapotba rugdosni magam, ami végül is a korábbi utazási sebesség elérését jelentette a Milleniumi Emlékmű elhagyása után. Onnantól pedig dáridó Orosházáig.
Aztán, ha már otthon voltam, egy derekas ebédet követően a mai lomtalanítás örömére felszedtem a szönyeget az egyik szobában, meg levittem pár régi bútort, meg mittomén. Szóval olyan fél6 tájékán indultam vissza Szegedre. Miután szembe kellett menni a széllel, inkább lementem Kardoskútra, és onnantól a préripályán. Miután ez a szakasz a fátlan puszta netovábbja, nem igazán fogta semmi se a szemből-oldalról érkező szelet. Ámde forgalom se volt, szóval ráálltam a szokásos elnyújtott színusz hullámra. Ebben még segített is, hogy az út közepe az első 11 km-en jóval magasabban van, mint a széle, tehát a széllel feltolattam magam erre a huplira, majd legurultam róla. Így végül is sikerült produkálnom egy 26-28 km/h-s relatív poroszkálást (montinál mind a 10 ujjamat megnyalom az ilyen tempó után :D). A 28 akkor volt, ha netán mégis befigyelt egy akármilyen susnya jobbról. A kútvölgyi leágazást követően (20. km) már erősen kezdett csorogni a nyálam, illetve a szél is mind hidegebbre váltott. A probléma tárgyát az jelentette, hogy az otthon kapott kakaós palacsintát dupla zacskóban a vázra szigszallagoztam fel (hátizsák végre nem volt rajtam, csomagtartó-sárhányó meg nincs a Lidércen). Ami aztán vagy illatozott, vagy nem, ámde egyre jobban mozgatta a fantáziámat. Így aztán a beálló hideg, a szemköztes esőfelhő és a palacsinta együttes hatására csak vonatra szálltam. Ami hasznosnak bizonyult, látva a szegedi esőt, 14 fokot, meg azt a néhány villámot.
A végeredmény: 110km, 29km/h-s átlaggal, sok palacsinta mínusz, illetve zsibbad a bal kisujjam, ha nem szorítom össze a csuklómat.
Szeged- Tápé-Algyő- Dóc útvonalon mentem a gáton. Nem rossz a töltésen az út. Igaz a munkagépek a híd környékén szépen szétbarmolták.
Nekem a jobb part eddig kimaradt Bakstól a 47-s hídig. Nagyrészt bepótoltam. Vizet útközben a gátőrházaknál vételeztem. Mondhatom, hogy ilyen finomat régen ittam.
Szegedre odafelé, mindenféle főldúton kolbászoltam, tartott is vagy négy óra hosszát az út.
Télen érdeklődtem a topicban üdülési csekkes bringavásárlásról Szegeden.
Megosztom a tapasztalatot:csak a Mérey járműben lehet felhasználni.Nem reklámozni akarom őket, csak könnyíteni a hasonló terveket fontolgató kollégák dolgát.
Csütötöki állapot szerint a töltés Algyő felé brutál rossz.Tiszta göröngy,meg a fű is térdig ér helyenként.A stafford-német juhász-stafford sormintáról nem is beszélve.
- és egy Szeged-Mártély-Mindszent-Baks-Szeged rövidebb túra. Ez eredetileg Csongrádig ment volna, de a szél jobb belátásra bírt, meghát egy idő után már nagyon vágytam egy kis zúzatásra. Szóval itt voltam a bingapólótábor helyett.
ma délután megejtettem idei első edzésemet szokásosan Tiszasziget fele. élénk szembeszélben sikerült tolni 28-as átlagot 35km-en, úgyhogy hálistennek annyira nem estem össze a télen. jövö héten szabin leszek, viszont a bicaj 13-án és 14-én szervizben lesz. a maradék időben tökre ráérek, úgyhogy odacsaphatnánk a lovak közé. természetesen bárki csatlakozhat ha kedvet érez hozzá.