a váltó szerintem elég precíz, az a bekattanós típus, vagyis egyértelműen érzed, mikor bemegy a sebességbe.
Negatívum talán csak az, hogy kicsit lassú, tehát gyorsulási versenyen nem lenne ideális, mert néhány tizedmásodpercet biztosan elvesz a váltás.
Hétköznapi használatban ez nem fog geltűnni...
Igen, ugyanaz és a 206-os 1.6 16v motorja is ugyanez.
Tényleg, olvastátok a totalcar.hu -n az új Corolla 1.6 VVT-i tesztet? Egész jó gép lehet az is, szívesen kipróbálnám.
Az átvétel simán ment. Már a megbeszélt időpont előtt kész lett az autó. Mire odaértem már a bejárat előtt várt az autó. Egy kicsit várni kellett mert épp voltak az üzletkötőnél, de addig is átnéztem kívül-belül. Utána pár papírügyet elintéztünk, rendszám felpattint, majd kicsit elmagyarázta mi hogy működik. 1 óra múlva már jöhettem is el.
Amúgy a gép: Premium HDi, Quartz metál. Extra a fed. computer. Gondolkoztam még a CD táron is de letettem róla, annyira nem létszükség.
Rötön irány a benzinkút. Kiváncsi vagyok hogy az ÖMV dízelben is jobb minőségű-e.
A computer kicsit lassan érzékelte a tele tankot. Kb 50 Km után mutatta, hogy még 1200 Km-t tudok autózni. Másnak is lassan érzékeli a tankolást a computer?
Nagyon kényelmes belül. A hátam abszolút nem fáj benne, tökéletes üléspozíció. Utóbbi időben a Bravoban fájt a hátam még városi vezetésnél is. De itt nem. A szélévő alul valóban torzít ,de ez csak akkor lehet zavaró szerintem ha valaki hanyatt fekve vezet, és kormánymagasságban néz előre.
Minden kézre esik, az index kapcsolót nem éreztem furcsának. Egyedül a bizt. övet kicsit nehéz bekapcsolni ha a könyöklő le van hajtva. Menetstabilitásról még nem tudok nyilatkozni, de gondolom ez sem lesz kifogásolható, pláne hogy ESP is van benne. Majd pár száz Km után tesztelem kanyarokban ESP-vel és anélkül is. Erre a Szentendre-Visegrád táv a Pilisen keresztül tökéletes lesz :)
Nyomatékban nincs hiány, 250Nm-t már 1750 fordulaton leadja, városi tempóban 3.-ban is gőzerővel gyorsít. Gyorsításnál kicsit hallani, hogy dízel, de állandó fordulaton ember meg nem mondaná hogy az. Ami már a tesztvezetésnél is tetszett, hogy 120-as tempónál is normál beszédhangon lehett beszélni az utastérben.
Ami kis negatívum, ha a központ kijelzőre meg a klíma kijelzőre rásüt a nap akkor olvashatatlan. Jó lett volna ha az LCD inverzbe kapcsol erős napsütésnél. A piperetükör megvilágítása is túl erős szerintem.
90:6L
100:7L
110:7,8L
120:8,8L
130:9,5L
140:10,5L
150:12L
160:14L
Hát kb. ennyit mutat, de csak akkor, ha már stabilan elérte, és nincs emelkedő. Általában ennél magasabb értékeket mutat, mert ritkán lehet hosszú ideig stabilan tartani sebességet egyenes úton szélcsendben.
Én nagyon sokat járok városban csúcsforgalomban, keveset hegyekben, és nagyon keveset országúton, és a komputer valamint a mért adatok alapján is stabil 8,5L a fogyasztásom. Érdekes módon pont ennyi volt egy 2000 Km tartós út átlagfogyasztása is. Igaz, Horvátországban jártam igen sok hegyi szakaszon mostoha időjárási és útviszonyok között. Autópályán sem mentem tartósan 140 felett.
Szerintem a fogyasztásod teljesen normális. Elég gyorsan jársz a géppel azért zabál ennyit.
Akinek van a gépében fedélzeti számítógép, csinálhatna egy tesztet. Fel kellene írni mennyi komputer által kijelzett fogyasztás 90,100,110,120,130,140,150,160km/h sebességnél.
Nem tudom ki volt az a zseni aki termosztátos kérdésedre ezt a választ adta, de az tuti, hogy tök hülyeséget mondott.
Belerakhatsz a 307-be a mostaninál háromszor nagyobb hűtőt is, ha a termosztát 90 fokon nyit akkor a hűtővíz hőfoka -20 fokban is 90 fok lesz.
A dolog baromi egyszerű. Amíg a termosztát nem nyit ki, addig a hűtőn nem megy keresztül a hűtővíz, ezért teljesen mindegy hogy mekkora hűtő van az autóban.
Én majdnem náluk rendeltem, mivel ők lettek volna a legközelebb, de a kedvezményadásban nagyon rugalmatlanok voltak (azaz egy bizonyos kereskedőjük), azaz ragaszkodtak (ragaszkodott) a 0 %-hoz. Tették ezt akkor is, amikor már papíron vittem a konkrét árajánlatot és kedvező finanszírozást egy másik cégtől, pedig én csak pont ugyanazt kértem semmi többet.
Azóta majdnem mindent náluk intéztem (csalódva a Fábiánban, illetve annak egyik értékesítőjében) és semmi panaszom.
(Bár az alkatrészértékesítésben nem sokat lehet hibázni).
A hátsó üléssor zörgése egyszerűen megszüntethető: Előre hajtod az üléstámlákat, majd a háttámlában láthatod a zárszerkezetet, egyet jobbról, majd egyet a balodalon is. Ez a zárszerkezet kézzel megmozgatva is jól hallhatóan zörög. Ide kell két ökölnyi méretü (vagy még nagyobb) szivacs darabot bepréselni a zárszerkezet alá, és fölé is. A hely csalóka, simán több fér bele, mint amennyi látszik, mert az üléstámlában jó nagy üreg van alatta is meg felette is. Arra azért ügyelj, hogy a zárszerkezet elé ne kerüljön szivacs, mert az a takarással akadályozná a müködését! A műveletet ismételd meg a másik oldalon is. Ennyi az egész. Ha tényleg az zörgött, egy csapásra csend lesz. De azért azt tudni kell, hogy nem túl hangos zörgés ez!
Termosztát: Nekem megvan 85 fok a legnagyobb hidegben is. A fogyasztásom szinte stabilan 8,5 liter, es érdekes módon úgy, hogy majdnem mindegy, hogy város, vagy országút. Persze, ez úgy és akkor értendő, ha nincs teljes dugó, és országúton is gyakran van 120-130 felett a mutató.
Hangszóró: szgk307 818-as hozzászólásában, és korábban is írt a dologról.
Pedálok: Tényleg szokatlan mindegyik pedál. Én arra jöttem rá, hogy ahoz szoktatom a lábam, hogy a pedálokat a talpam első harmadával taposom a már beidegződött talpközép helyett. Idő kell, amíg megszokod, de utánna teljesen jó lesz. Az meg szerintem teljesen mindegy, hogy a gázpedál alacsonyabban van és azért kell-e fellépni a fékre, vagy magasra is követi a lábadat a gázpedál. Mert más kocsikban sem a fék van lent, hanem a gáz van magasan, és az sem jó, ha pipában tartott lábbal kell kis gázt adni. Szerintem. :-))
Mesélj hogy és mint történt az átadás. A fogyasztóvédelmis dolgot is bevetetted?
Mit sikerült kiverni belőlük kompenzáció gyanánt?
Ha minden igaz néhány napon belül már én is nagyon örülni fogok...
csak egy élmény még, kipróbáltam mennyi a vége az 1,6-nak, és 207 nél állt meg a mutató. :)) A számítógép nem tiltott le (vagy hogymongyák), egyszerűen nem ment tovább. Bár nem tudom, de biztos csalhat az órája.. :-/
nagyon érdekelne, hogy hogyan lehet megoldani a hátsó üléssor zörgéseit, ha esetleg technikai tanácsokkal tudnál szolgálni az sokat segítene. (mit, mivel, hogyan)
A termosztát kérdésben azt a választ kaptam, hogy a 307-es hűtője túlméretes, és így még az 1,6 benzinesnél se nagyon várjuk hogy a hidegebb hónapokban folyamatos haladás mellett 85 fok fölé emelkedjen a hőmérséklete.
Hangszóró beszereléskor melyik a poz, és melyik a neg? Elöl és hátul különbözőek?
Idáig 1 dolog nem tetszik. Mégpedig a gázpedál és a fékpedál közti magasságkülönbség. Nagyon fönt van a fékpedál, a cipőm sokszor beleakad. Kicsit veszélyesnek találom mivel csökkenti a reakcióidőt. Vagy idővel megszokom?
Ez akartam hallani, mert kezdtem aggódni, hogy örökké biztonságosan kell autóznom.:))) 8-10 nap még elmegy, de ahogy a többiek példáit olvasgatom, lehet hogy ez 20 munkanap lesz:(((
Lehet hogy már most megrendelem a gumibakot a kocsiba, hátha szar lesz:) Igaz, ahogy elnézem ez már februári gyártosoron fog lejönni, elvileg már nem lehet ilyen hibája. Valaki említette hogy a szervízben ingyen és bérmentve kicserélték a hangszorókat... Hol volt ez???
jaj Szistipisti!Világos volt Daddy irása elsőre is, csak érdekelt, hogy hol van ez az infó, mert én már rég nem néztem bele a szervizkönyvbe és nem emléxem ilyesmire, hogy a max szint rendellenes.Üdv mopis
A Daddy is csak azt írta, hogy akkor szükséges a szervíz, ha maxot mutat, de a nívó pálca alapján pedig nem max. Egyébként az olajszinjelző, nem olajnyomás.
A zörgőseknek: tényleg javaslom megvizsgálni a hátsó űléstámla rögzítőszerkezetét, mert 2 perc alatt megszüntethető, nehezebb kinyomozni, de ha már én megtettem, nézzétek meg Ti is. Nekem azóta síri csend van a kocsimban.
Daddy, ez hol van a könyvben leirva? Nekem nem rémlik sehonnan és eddig azt hittem, hogy az a normális ha a max-on figyel.Nekem egyébként eggyel lejjeb van a max-tól.Ez nem ok szerintetek?
Képzeljétek a csoda megtörtént. A gumibakcsere megszüntette a zörgést az autó hátulja felöl.
Nem hittem benne, de bejött. Csak 1,5 hónapot kellett várni a cserére. Az új gumibak szorosabban illeszkedik a karosszériára (nem lötyög), így nem viszi át a kipufogó rezgésést.
szisztipisti,
az olajnyomásmérőt (legalábbis gondolom, hogy ez a neve, az olaj mennyiségét jelzi...) akkor látod, amikor gyújtást adsz és a km-számláló helyén megjelenik 3 adat egynás után (a könyvben pontosabban le van írva). Ha fmax van a kijelzőn és a kis karikák is kitöltik teljesen a kijelzőt, akkor ellőnörizni kell az olajat és ha te nem azt tapasztalod, hogy valóban sok az olaj, akkor azonnal szervízbe kell vinni (doksi szerint!).
Nálam szintén megszűnt a kopogás hátul, ám a futómű konstrukciójánál fogva sem tartozik a legcsendesebbek közé. Ezzel együtt semmi olyan zajt nem produkál már, ami nem lenne természetes egy ilyen árkategóriájú autóban.
A legnagyobb dilemmám továbbra is a fogyasztás. Lehet, hogy teljesen természetes, és ezt az árat meg kell fizetni a rövid áttételből (is) adódó nyomatékosságért, lehet, hogy nem - mindenesetre legszívesebben továbbra is megmutatnám valakinek a gépet a szervízben.
A legutóbbi menet: 110 km autópálya stabil 155-tel. 70 km országút, olyan 125-130 körül. Némi város, lehetett kb 15 km. Ismét 70 km országút, 120-130 között, majd ismét 110 km autópálya, 140-150 között. Ezután kb 30 km Budapest, rövid menetekkel.
Minderre eddig szinte tökéletes pontossággal 10 liter a fogyasztás.
Pár hete a Fiat Bravo topicban írta valaki hogy kanyarban nem látott 1 jégfoltot, ráment és ki is pördült. Az autó eleje teljesen összetört. Valószínűleg az ESP korrigálta volna ezt, ha lett volna.