Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BIGdaddy Creative Commons License 2002.01.31 0 0 883
Jaja, ezt tévesztettem el én is, olajszint! Bocs. A könyvet hétvégén megnézem, ha nem felejtem el, de valahol a kijelzők leírása környékén keresd!
Előzmény: mopis (863)
mezga geza Creative Commons License 2002.01.31 0 0 882
CommandAir,

Grat a kocsihoz!

mackor Creative Commons License 2002.01.31 0 0 881
mezga geza,

a váltó szerintem elég precíz, az a bekattanós típus, vagyis egyértelműen érzed, mikor bemegy a sebességbe.
Negatívum talán csak az, hogy kicsit lassú, tehát gyorsulási versenyen nem lenne ideális, mert néhány tizedmásodpercet biztosan elvesz a váltás.
Hétköznapi használatban ez nem fog geltűnni...

Előzmény: mezga geza (879)
semmiho Creative Commons License 2002.01.31 0 0 880
Igen, ugyanaz és a 206-os 1.6 16v motorja is ugyanez.
Tényleg, olvastátok a totalcar.hu -n az új Corolla 1.6 VVT-i tesztet? Egész jó gép lehet az is, szívesen kipróbálnám.
Előzmény: fefefe (877)
mezga geza Creative Commons License 2002.01.31 0 0 879
Sziasztok,
En meg mintig a 307 es Stilo kozott orlodok.

Mik a tapasztalataitok a valtoval? Mennyire zavaro/vagy nem zavaro, hogy lejebb van egy kicsit a gazpedal mint a fek?

Tnx.

CommandAir Creative Commons License 2002.01.31 0 0 878

Köszi a gratulációt.

Az átvétel simán ment. Már a megbeszélt időpont előtt kész lett az autó. Mire odaértem már a bejárat előtt várt az autó. Egy kicsit várni kellett mert épp voltak az üzletkötőnél, de addig is átnéztem kívül-belül. Utána pár papírügyet elintéztünk, rendszám felpattint, majd kicsit elmagyarázta mi hogy működik. 1 óra múlva már jöhettem is el.

Amúgy a gép: Premium HDi, Quartz metál. Extra a fed. computer. Gondolkoztam még a CD táron is de letettem róla, annyira nem létszükség.

Rötön irány a benzinkút. Kiváncsi vagyok hogy az ÖMV dízelben is jobb minőségű-e.
A computer kicsit lassan érzékelte a tele tankot. Kb 50 Km után mutatta, hogy még 1200 Km-t tudok autózni. Másnak is lassan érzékeli a tankolást a computer?

Nagyon kényelmes belül. A hátam abszolút nem fáj benne, tökéletes üléspozíció. Utóbbi időben a Bravoban fájt a hátam még városi vezetésnél is. De itt nem. A szélévő alul valóban torzít ,de ez csak akkor lehet zavaró szerintem ha valaki hanyatt fekve vezet, és kormánymagasságban néz előre.

Minden kézre esik, az index kapcsolót nem éreztem furcsának. Egyedül a bizt. övet kicsit nehéz bekapcsolni ha a könyöklő le van hajtva. Menetstabilitásról még nem tudok nyilatkozni, de gondolom ez sem lesz kifogásolható, pláne hogy ESP is van benne. Majd pár száz Km után tesztelem kanyarokban ESP-vel és anélkül is. Erre a Szentendre-Visegrád táv a Pilisen keresztül tökéletes lesz :)

Nyomatékban nincs hiány, 250Nm-t már 1750 fordulaton leadja, városi tempóban 3.-ban is gőzerővel gyorsít. Gyorsításnál kicsit hallani, hogy dízel, de állandó fordulaton ember meg nem mondaná hogy az. Ami már a tesztvezetésnél is tetszett, hogy 120-as tempónál is normál beszédhangon lehett beszélni az utastérben.

Ami kis negatívum, ha a központ kijelzőre meg a klíma kijelzőre rásüt a nap akkor olvashatatlan. Jó lett volna ha az LCD inverzbe kapcsol erős napsütésnél. A piperetükör megvilágítása is túl erős szerintem.

Egyelőre ennyit, majd folyt. köv.

CA

Előzmény: Oroszlánszeliditö (870)
fefefe Creative Commons License 2002.01.31 0 0 877
jo napot mindenkinek!

kerdes: a xsara2 1,6 16V motorja ugyanaz, mint a 307 1,6-osa?

szistipisti Creative Commons License 2002.01.31 0 0 876
HDlower!

Nekem van, fel nem írtam, de emlékezetből kb:

90:6L
100:7L
110:7,8L
120:8,8L
130:9,5L
140:10,5L
150:12L
160:14L
Hát kb. ennyit mutat, de csak akkor, ha már stabilan elérte, és nincs emelkedő. Általában ennél magasabb értékeket mutat, mert ritkán lehet hosszú ideig stabilan tartani sebességet egyenes úton szélcsendben.
Én nagyon sokat járok városban csúcsforgalomban, keveset hegyekben, és nagyon keveset országúton, és a komputer valamint a mért adatok alapján is stabil 8,5L a fogyasztásom. Érdekes módon pont ennyi volt egy 2000 Km tartós út átlagfogyasztása is. Igaz, Horvátországban jártam igen sok hegyi szakaszon mostoha időjárási és útviszonyok között. Autópályán sem mentem tartósan 140 felett.

Előzmény: HDIowner (875)
HDIowner Creative Commons License 2002.01.30 0 0 875
AUE!

Szerintem a fogyasztásod teljesen normális. Elég gyorsan jársz a géppel azért zabál ennyit.

Akinek van a gépében fedélzeti számítógép, csinálhatna egy tesztet. Fel kellene írni mennyi komputer által kijelzett fogyasztás 90,100,110,120,130,140,150,160km/h sebességnél.

Érdekes lenne megnézni a számokat.

Üdv,

HDIowner

Előzmény: Az Utolsó Európai (855)
HDIowner Creative Commons License 2002.01.30 0 0 874
Blinyó!

Nem tudom ki volt az a zseni aki termosztátos kérdésedre ezt a választ adta, de az tuti, hogy tök hülyeséget mondott.

Belerakhatsz a 307-be a mostaninál háromszor nagyobb hűtőt is, ha a termosztát 90 fokon nyit akkor a hűtővíz hőfoka -20 fokban is 90 fok lesz.

A dolog baromi egyszerű. Amíg a termosztát nem nyit ki, addig a hűtőn nem megy keresztül a hűtővíz, ezért teljesen mindegy hogy mekkora hűtő van az autóban.

HDIowner

Előzmény: blinyo307 (868)
Mobius Creative Commons License 2002.01.30 0 0 873
Pepe 307!
Hölgy volt az illető kereskedő vagy férfi?
Mert akkor tudom majd hogy kinél ne próbálkozzak :)
pepe_307 Creative Commons License 2002.01.30 0 0 872
Gablini:

Én majdnem náluk rendeltem, mivel ők lettek volna a legközelebb, de a kedvezményadásban nagyon rugalmatlanok voltak (azaz egy bizonyos kereskedőjük), azaz ragaszkodtak (ragaszkodott) a 0 %-hoz. Tették ezt akkor is, amikor már papíron vittem a konkrét árajánlatot és kedvező finanszírozást egy másik cégtől, pedig én csak pont ugyanazt kértem semmi többet.

Azóta majdnem mindent náluk intéztem (csalódva a Fábiánban, illetve annak egyik értékesítőjében) és semmi panaszom.
(Bár az alkatrészértékesítésben nem sokat lehet hibázni).

Üdv:
Pepe

Előzmény: Mobius (843)
szistipisti Creative Commons License 2002.01.30 0 0 871
blinyo307!

A hátsó üléssor zörgése egyszerűen megszüntethető: Előre hajtod az üléstámlákat, majd a háttámlában láthatod a zárszerkezetet, egyet jobbról, majd egyet a balodalon is. Ez a zárszerkezet kézzel megmozgatva is jól hallhatóan zörög. Ide kell két ökölnyi méretü (vagy még nagyobb) szivacs darabot bepréselni a zárszerkezet alá, és fölé is. A hely csalóka, simán több fér bele, mint amennyi látszik, mert az üléstámlában jó nagy üreg van alatta is meg felette is. Arra azért ügyelj, hogy a zárszerkezet elé ne kerüljön szivacs, mert az a takarással akadályozná a müködését! A műveletet ismételd meg a másik oldalon is. Ennyi az egész. Ha tényleg az zörgött, egy csapásra csend lesz. De azért azt tudni kell, hogy nem túl hangos zörgés ez!

Termosztát: Nekem megvan 85 fok a legnagyobb hidegben is. A fogyasztásom szinte stabilan 8,5 liter, es érdekes módon úgy, hogy majdnem mindegy, hogy város, vagy országút. Persze, ez úgy és akkor értendő, ha nincs teljes dugó, és országúton is gyakran van 120-130 felett a mutató.

Hangszóró: szgk307 818-as hozzászólásában, és korábban is írt a dologról.

Pedálok: Tényleg szokatlan mindegyik pedál. Én arra jöttem rá, hogy ahoz szoktatom a lábam, hogy a pedálokat a talpam első harmadával taposom a már beidegződött talpközép helyett. Idő kell, amíg megszokod, de utánna teljesen jó lesz. Az meg szerintem teljesen mindegy, hogy a gázpedál alacsonyabban van és azért kell-e fellépni a fékre, vagy magasra is követi a lábadat a gázpedál. Mert más kocsikban sem a fék van lent, hanem a gáz van magasan, és az sem jó, ha pipában tartott lábbal kell kis gázt adni. Szerintem. :-))

Előzmény: blinyo307 (868)
Oroszlánszeliditö Creative Commons License 2002.01.30 0 0 870
Szia CommandAir!

Először is granulálok...

Milyen az autó... paraméterei?

Mesélj hogy és mint történt az átadás. A fogyasztóvédelmis dolgot is bevetetted?
Mit sikerült kiverni belőlük kompenzáció gyanánt?
Ha minden igaz néhány napon belül már én is nagyon örülni fogok...

OSZ

Előzmény: CommandAir (845)
blinyo307 Creative Commons License 2002.01.30 0 0 869
Sziasztok,

csak egy élmény még, kipróbáltam mennyi a vége az 1,6-nak, és 207 nél állt meg a mutató. :)) A számítógép nem tiltott le (vagy hogymongyák), egyszerűen nem ment tovább. Bár nem tudom, de biztos csalhat az órája.. :-/

blinyo

blinyo307 Creative Commons License 2002.01.30 0 0 868
Szistipisti,

nagyon érdekelne, hogy hogyan lehet megoldani a hátsó üléssor zörgéseit, ha esetleg technikai tanácsokkal tudnál szolgálni az sokat segítene. (mit, mivel, hogyan)

A termosztát kérdésben azt a választ kaptam, hogy a 307-es hűtője túlméretes, és így még az 1,6 benzinesnél se nagyon várjuk hogy a hidegebb hónapokban folyamatos haladás mellett 85 fok fölé emelkedjen a hőmérséklete.

Hangszóró beszereléskor melyik a poz, és melyik a neg? Elöl és hátul különbözőek?

thx
blinyo

Előzmény: szistipisti (862)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.01.30 0 0 867
Megszokod...:-)
Amúgy írnál részletesebben is a gépről benyomásokat?
Előzmény: CommandAir (866)
CommandAir Creative Commons License 2002.01.30 0 0 866
Idáig 1 dolog nem tetszik. Mégpedig a gázpedál és a fékpedál közti magasságkülönbség. Nagyon fönt van a fékpedál, a cipőm sokszor beleakad. Kicsit veszélyesnek találom mivel csökkenti a reakcióidőt. Vagy idővel megszokom?
Tutivesztes Creative Commons License 2002.01.30 0 0 865
Istenem mennyi "lehet"-et írtam:(( Bocs:)
Előzmény: Tutivesztes (864)
Tutivesztes Creative Commons License 2002.01.30 0 0 864
Köszönöm CommandAir!

Ez akartam hallani, mert kezdtem aggódni, hogy örökké biztonságosan kell autóznom.:))) 8-10 nap még elmegy, de ahogy a többiek példáit olvasgatom, lehet hogy ez 20 munkanap lesz:(((
Lehet hogy már most megrendelem a gumibakot a kocsiba, hátha szar lesz:) Igaz, ahogy elnézem ez már februári gyártosoron fog lejönni, elvileg már nem lehet ilyen hibája. Valaki említette hogy a szervízben ingyen és bérmentve kicserélték a hangszorókat... Hol volt ez???

Üdv.: Kiki

Előzmény: CommandAir (848)
mopis Creative Commons License 2002.01.30 0 0 863
jaj Szistipisti!Világos volt Daddy irása elsőre is, csak érdekelt, hogy hol van ez az infó, mert én már rég nem néztem bele a szervizkönyvbe és nem emléxem ilyesmire, hogy a max szint rendellenes.Üdv mopis
Előzmény: szistipisti (862)
szistipisti Creative Commons License 2002.01.30 0 0 862
A Daddy is csak azt írta, hogy akkor szükséges a szervíz, ha maxot mutat, de a nívó pálca alapján pedig nem max. Egyébként az olajszinjelző, nem olajnyomás.
A zörgőseknek: tényleg javaslom megvizsgálni a hátsó űléstámla rögzítőszerkezetét, mert 2 perc alatt megszüntethető, nehezebb kinyomozni, de ha már én megtettem, nézzétek meg Ti is. Nekem azóta síri csend van a kocsimban.
Előzmény: mopis (860)
mopis Creative Commons License 2002.01.30 0 0 861
lejjeb=lejjebb
Előzmény: mopis (860)
mopis Creative Commons License 2002.01.30 0 0 860
Daddy, ez hol van a könyvben leirva? Nekem nem rémlik sehonnan és eddig azt hittem, hogy az a normális ha a max-on figyel.Nekem egyébként eggyel lejjeb van a max-tól.Ez nem ok szerintetek?
Előzmény: BIGdaddy (858)
kakukktojci Creative Commons License 2002.01.30 0 0 859
Képzeljétek a csoda megtörtént. A gumibakcsere megszüntette a zörgést az autó hátulja felöl.
Nem hittem benne, de bejött. Csak 1,5 hónapot kellett várni a cserére. Az új gumibak szorosabban illeszkedik a karosszériára (nem lötyög), így nem viszi át a kipufogó rezgésést.

Tojci

Előzmény: Mobius (857)
BIGdaddy Creative Commons License 2002.01.30 0 0 858
szisztipisti,
az olajnyomásmérőt (legalábbis gondolom, hogy ez a neve, az olaj mennyiségét jelzi...) akkor látod, amikor gyújtást adsz és a km-számláló helyén megjelenik 3 adat egynás után (a könyvben pontosabban le van írva). Ha fmax van a kijelzőn és a kis karikák is kitöltik teljesen a kijelzőt, akkor ellőnörizni kell az olajat és ha te nem azt tapasztalod, hogy valóban sok az olaj, akkor azonnal szervízbe kell vinni (doksi szerint!).
Előzmény: szistipisti (839)
Mobius Creative Commons License 2002.01.30 0 0 857
Köszi CommandAir !
Ez meggyőző volt. Megrendelem :)
CommandAir Creative Commons License 2002.01.30 0 0 856
A dízel tulajoknak üzenem: nekem is 80 fokos a hűtővíz.
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.01.30 0 0 855
Nálam szintén megszűnt a kopogás hátul, ám a futómű konstrukciójánál fogva sem tartozik a legcsendesebbek közé. Ezzel együtt semmi olyan zajt nem produkál már, ami nem lenne természetes egy ilyen árkategóriájú autóban.

A legnagyobb dilemmám továbbra is a fogyasztás. Lehet, hogy teljesen természetes, és ezt az árat meg kell fizetni a rövid áttételből (is) adódó nyomatékosságért, lehet, hogy nem - mindenesetre legszívesebben továbbra is megmutatnám valakinek a gépet a szervízben.
A legutóbbi menet: 110 km autópálya stabil 155-tel. 70 km országút, olyan 125-130 körül. Némi város, lehetett kb 15 km. Ismét 70 km országút, 120-130 között, majd ismét 110 km autópálya, 140-150 között. Ezután kb 30 km Budapest, rövid menetekkel.
Minderre eddig szinte tökéletes pontossággal 10 liter a fogyasztás.

Előzmény: zkalapos (849)
CommandAir Creative Commons License 2002.01.30 0 0 854
Pár hete a Fiat Bravo topicban írta valaki hogy kanyarban nem látott 1 jégfoltot, ráment és ki is pördült. Az autó eleje teljesen összetört. Valószínűleg az ESP korrigálta volna ezt, ha lett volna.
Előzmény: CommandAir (852)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!