Mondjuk azért az esetekigen nagy részében semmiféle fejlettség nem kell az adott megoldás átvételéhez. (Ettől persze még nem bzitos, hogy Magyarországon, Budapesten az tényleg hasznos, de ez jellemzően nem fejlettség kérdése).
A párhuzamos volánbusz járat Gödöllőig Kb. 4 helyen áll meg, úgyhogy ez nem jelenthet alternatívát.
A gyorsvonat meg még annyi helyen sem. Igaz, cserében a város szélén teszi ki az ember, de oda kell szervezni a helyijáratot közös bérlettel.
Persze ha a pálya rendesen meg lenne csinálva (80 minimum), és megfelő járművek jönnének, akkor lehetne újra valódi sebesvonat, ami 5-6 percet lefaraghatna még úgy is, hogy csak Cinkotától kifele gyorsít be. Na meg az összeköttetés, ami után közvetlenül lehetne utazni a Hungáriától Gödöllőre, ahogy azt már egy kuglifej kitalálta annó, és félig-meddig meg is építtette.
Azért van jópár különbség a kettő között. Ott a következő eltérések voltak:
1. Különböző üzemeltető, mindkettő a saját forgalomirányításával.
2. Önmagában is zavarérzékeny egyvágányos üzem.
3. Eltérő útvonal, csak részben közös szakasszal.
Ott is jó megoldás lehetett volna, ha csúcsban több bufferidőt hagynak Óbudán, így a késések egy része ledolgozható lett volna ott.
Itt viszont valószínűleg a két üzem egybe lenne vonva, így az Örsről lehetne irányítani az egész vonalat. Valamint mind a metróüzem, mind a HÉV-üzem eléggé pontos* ahhoz, hogy ne zavarja egyik sem a másikat.
*Most tekintsünk el az Alstom gyermekbetegségeitől, és a füstölő metróktól. Az öngyilkosságok esetén meg beindulhatna a tartalékszerelvény, ami az Örsön, vagy ha kijjebb kerülne a végállomás, akkor Rákosfalván állna.
A járművek meg jó eséllyel egyformák lennének, mert különben nem tudnának kijárni a metrók a HÉV pályára. Persze a metrós szakaszon lehetne más jármű is, na de az új járműveket muszáj lenne metrós paraméterekkel gyártatni.
Amúgy meg most is kihat 30 kilométerre, ha egy színes fémgyűjtő a MÉH-be akarja vinni a kábelt, vagy ha egy színvak autós kerül a sínekre.
Ez igen...megbízható, hiteles hírforrás...igazi slendrián módon dolgozó balf*szok....
"A XXIII. kerületi Grassalkovich úton egy furgon és egy személyautó ütközött össze kedden kora este.
A sérült jármű mindkét vágányt elzárta, így a 8-as (gödöllői) HÉV vonalán teljesen leállt a közlekedés. A baleset során két személyt szállítottak a mentők kórházba."
A HÉV - metró összekötésnél azért nem elhanyagolható szembont a zavarérzékenység.
Nem egyforma járművek esetén egy metrónál történt zavar felborítja a HÉV közlekedését és fordítva. Tehát ha valahol történik valami akkor az kihat egy 30 kilométerre utazni akaró utasra is. Lehet magyarázni, de szerintem ez a költséghatékonyság lesz ezután is a trend (se tartalék szerelvény, se tartalék személyzet), mint most. Emlékszem arra az időkre amikor a hirhedt MÁV Start bemászkált a Margit hídhoz. Munkanap reggel a 4 perces követésbe nem tudtak pontosan érkezni Óbudára ami azt jelentette, hogy Kaszásdűlőtől befelé 8 percig nem ment semmi, majd az éppen beérkező MÁV szerelvény elintézte a 3-4 perces forgalmat és amikor nem volt semmi 8 percig nem fértek fel a szerelvényekre a szerencsétlen utasok akik csak utazni szerettek volna.
Picit unalmas ezeknek a nagy külföldi mintára elkészült megalomán marhaságok, melyekből csak egy részét valósítjuk meg, persze csak azokat a részeket vesszük át amelyek látványosak és a haver is jól jár. Majd amikor elkészült és működtetik akkor pedig nem érti senki, hogy miért is nem működik...
Szépek az ötletek, de nem lehet az utasszám csökkenésének az oka a jelentős ritkítás amit a "szakemberek" az elmúlt évtizedben hajtottak végre?
Ami viszont komoly gond, hogy a jelenlegi helyzetben az utas másodlagos, a megrendelő csak a saját agyszüleményeit erölteti, tökmindegy, hogy az egy marhaság úgy ahogy kitalálták...
Amikor 3 perces követéssel jártak ott a szerelvények, akkoriban azért még megvolt a teljes M.IX-es állomány, amiből mára nagyjából hírmondó maradt csak.