Nagy tuti az autó. Mindenben megfelelő. Élvezet vezetni az autót, meg utasnak sem rossz benne lenni. Nagyon tetszik és sokszor hasznos, hogy 1500-fordulattól nagyon húz a motor. A hűtővíz nálam is 80 fok. Eléggé nehezen melegszik fel a benzines motorokkal szemben ,de ez érthető. Ha a computernek hinni lehet akkor városon kívül 120-as tempónál 6.5 l volt a fogyasztás. Városi forgalomban amikor nincs dugó és viszonylag jól lehet haladni akkor 5.5-6 l volt az átlag fogyasztás. De gondolom ez még lesz jobb is. Ha sokszor kell megállni-elindulni akkor 7-8 l körüli volt a fogyasztás. Nemsokára elfogy az első tank dízel, és valószínűleg 1000 km felett tudok vele autózni, többnyire városi használat mellett.
Mind a két ülésen ültek hátul? Mert két oldalon van zárszerkezet. Én megnézném a helyetekben azt a mechanizmust! Különösen akkor hajlamos a zörgésre, ha az egyik oldalon ülnek hátul, másik oldalon meg nem.
Fogyasztás:
Szerintem 140-150 körül reális a 10 liter, alatta sokallom.
Nekem még csak egyszer volt 9, de abban benne volt egy Bp-Sopron-Bp sportosan (december és nagy hideg).
Az átlagom 8-8.5 körül van.
Ama soproni úton történt egyébként, hogy Győrben látni véltem Havas Henriket. Azután a pályán beértem és kiderült, hogy jól láttam. S hogy kerül ez ide: A kocsija egy 607-es volt.
A kézifék csak akkor jelez be a központi kijelzöre, ha elindulsz, egy bizonyos sebesség felett. Húzd be kicsit menet közben.
A STOP jelzés a műszerfalon álló helyzetben is bejelez.
Az egy elég jellegzetes hangú kotyogás, nem túl hangos, de pici úthibákon is előjön. Jellegzetessége, hogy nem mindig ugyanolyan intenzitású a két oldalon (nekem jobb hátul volt erősebb, ha azzal a kerékkel mentem bele útegyenletlenségbe, azonnal hallottam, míg a ballal alig-alig).
Olyasmi hang, hogy az a benyomásod támad, mintha a pótkerék felnije ütődne aprókat a padlólemezhez, fémes, nem túl mély orgánumú kotyogás.
Valami még mindig zörög hátul. Az üléstámla nem lehet mert legutóbb ültek hátul. A pótkerék rögzítő is meg lett húzva. Lengéscsillapító zörgés lehet?? A lengéscsillapító zörgés magas vagy mély hangú volt akinél előjött?
igen, 1,6-os. nem nyomom, mint az allat, de nem is viszem tuézasba az oreguraskodast.
3 het mulva megyek egy hosszabb utra, akkor megnezem, autopalyan mennyit eszik.
fogyasztashoz szolnek: (igaz xsara2-m van de alant emlitettetek, hogy ugyanaz a motor).
a nagy hidegben, kizarolag varosban (bp) 7-7,5 l volt (computer es szamolt egyarant), most a kisse melegebb idoben 6,5-6,8 l.
Ha megnézitek a trendet, a mostanában kijött autók mind ilyen nehezek, részben a sok kacat miatt, ami szintén trend, részben az egyre szigorubb biztonsági szabványok miatt.
8 literes átlag az sok szerintetek télen egy 1.6-os motornál. (én magam 115 kg vagyok)?
az ígért "zúgás 90-nél" és "olajszint" összefüggése:
rosszul mérte az olajszint-jelző az olajszintet, ezért nem volt megfelelő az olajnyomás, azaz magasabb olajnyomáskor szabályozott le, mint kellett volna, ez okozta a 90-nél előtörő morgást, amely a leszabályozás után elhallgatott. Szerencse, hogy hamar visszavittük, mert ez állítólag óriási károkat okozhatott volna (vagy okozott olyan helyen, ahol ezt nem lehet megnézni, pl. motor belseje), ha hosszú távon pl. kétszeres az olajnyomás.
És egy kérdés: írta itt valaki, hogy nem aktiválták az Autovolume-ot rádiócsere után. Nekünk ez a funkció nem működik egyáltalán (illetve van, hogy fordítva, azaz pl. 120-nál elkezd halkulni), elképzelhető, hogy azért mert valamit mi cseszünk el vagy ezt aktiváltatni kellene a szervízben (természetesen ON állásban van a autovolume :))
Nekem most 8-at evett, 30% város 70% országút 90-100 as tempó.
A harmadik FM sáv neve FM AST, úgy emlékszem.
Van egy fura hírem. Ma ebéd közben meséltem egy Ford focusos kollégámnak a rádióm bajait, mire ő unott képpel közölte, hogy az ő gyári rádiója CD tárral pontosan ugyanígy viselkedik. Kezdem hinni, hogy tényleg a magyar RDS betegsége ez az egész...