Az automata ablaktörlő tényleg nem működik minden esetben korrektűl. Azt állapítottam meg, hogy van olyan típusú eső, amikor pont jó időben töröl, de ez az intervallumra is igaz, akkor meg teljesen felesleges az automata. De Oroszlánszelidítőnek szerintem valami konkrét baja van. Ez pedig a szervízre tartozik.
Nekem is volt egy ilyen megérzésem, csak azt nem értem, hogy eddig miért működött és miért pont most rossz.
A lapátokat amúgy megnéztem: az érzékelőt (igaz éppen hogy csak de) letörli. Es a baj igazából az volt, hogy sehogy sem tudtam lekapcsolni! Az OFF pozícióba is ugyanúgy működött és törölt ráadásul ezerrel...
Az ablaktölő fő baja, szerintem, hogy a lapát végén nem tud tisztára törölni (az érzékelőnél). Amúgy is az az érzésem, nem elég nagy a nyomása a felületre. Szeríntem nem elektronikus hiba.
Tegnap az esőben megint össze-vissza kalimpált az automata ablaktörlő. Nem lett volna egy utolsó dolog ha az esőérzékelő érzékenységét a computeren lehetne állítani. Hansonló probléma még volt valakinek?
Lassan, de biztosan előléphetek a fórum hivatalos, on-line, interaktív 307 help-desk-esévé :-) Lassan már nincsen olyan elektronikus hiba, amivel nem szembesülök :-(
Most a változatosság kedvéért az automata ablaktörtlő makacsolta meg magát. Pontosabban túl lelkessé vált: sokáig nem lehetett lelőni a kicsikét. És láss csodát a tompított lekapcsolásával megált a drága. Az egész autó és ez a lehetetlen helyzet egy szoftvertesztelő gépére kezd hasonlítani: tök jól be van lőve és működik a PC mindaddig, amig egy hibás szoftver fel nem kerül rá, onnantól pedig csupa megmagyarázhatatlan hiba :-(
A szervizesek szerintem rémálmaikban is engem és az autómat látják! Kísérteni is fogom őket álmukban, HA VÉGRE NEM JAVÍTJÁK MEG A VADIÚJ AUTÓMAT!!!! :-)32)
Nem tudom milyen luk volt, és nem is érdekelt. Szerintem tök mindegy, hogy a gyárban hagytak-e ki egy tömítést vagy nem, a lényeg az, hogy már jó és szó nélkül megcsinálták.
Továbbra is remélem, hogy ezzel nem kiabáltam el semmit.
A változatosság kedvéért most zörög valami, de bízom benne, hogy ezt is hamar megcsinálják.
Az minden esetre biztos, hogy ennyi gondom még nem volt új autóval, de még nem ment el tőle a kedvem :-)))
Üdv
Kola
kezdem azt érzékelni - és ez igaz az index topikjaira is -, hogy az ún. Golf-kategóriában (bár nem szeretem ezt a megnevezést..:) két nagy vetélytárs lépett elő: a 307 és a Stilo. Ez annál is inkább igaz, mivel mióta a Stilo kapható, a 307-vásárlóknál is szóba jön és ez igaz fordítva.
Nekem egy 3 ajtós Stilom lesz, 1.6-os Dynamic. A fogyasztás nem nagyon érdekel, a lényeg, hogy átlagba kijöjjek 8-9 literből (most egy Puntom van). CommandAir barátom Hdi-jét vezettem egypár kör erejéig (még új volt! :)), így van némi fogalmam a 307-esekről is.
Király gépeitek van! :) Úgyhogy ha legközelebb beírok ide, akkor ezt vegyétek figyelembe..:)))
max. gáznál 13,3? Ez igen! Nekem igen gyakran mutat 20 liter fölötti értéket, és max gáznál szerintem kiakad 30 liternél. Ez nem azt jelenti, hogy 30, ennél jóval több, hiszen többet nem is tud mutatni, ha jól tudom. Hiába a HDI, az HDI! De az átlagfogyasztásommal semmi panaszom, ezt továbbra is mondom. 1,6 benzines szinte csak dugóban használom, nem is vezetem takarékosan, és az átlag stabilan 8,5 liter.
ez a francia motorok hatranya :-(
a Punto1-el aztan mehettem max gazzal is 1,4-es akkor se fogyasztott max 1 litivel tobbet max 7 litert (de 6,3 volt az normalja maxgazon), amugy meg 5.8 at ja benzines :-) A Scenicem 1.6 (110le) meg 130-folott elkezdett zabalni 15km/h + 1 litert...
De lehet hogy az EURO 3 EURO 4 normak miatt jol megmodositottak a motorokat... De a Bravad sem volt sebesseg fuggo, tehat az Olasz-Francia motorra inkabb gyanakszom...
A Scenic 7-8 liter kajalt 130nal, varosban meg 10 l-et bekapott, igaz 90Km/h-nal 5-6 literbol el volt. Eddig azt hittem mert hogy 1,6 -os nem 1,4 ami nem is 1,4 hanem (1242cm2 75LE), de szerintem az Olaszok szeretnek szaguldozni es erre is belottek a motorokat, a franciak meg a kenyelemre es a "90-nel keveset fogyasztokra" mert ez van katalogusban, es erre buknal a vasarlok.
meg nem ragtam at a topikot, kb 1 honapnyi hatra van, de kozponti egysegetekkel sok zur van...
Volt alkalmam kipróbálni egy 1,6-ost. Minden téren nagyon meggyőző volt, kivéve talán a motor rugalmasságát. Kb. úgy húzott, mint a 90 lovas 1,4-es Astrám, talán kicsit jobban. Pedig ez 20 lóerővel több, igaz, hogy 150 kilóval nehezebb is. Egyébként futómű csodás, fék brutálisan jó (205-ös gumik voltak rajta).
Én voltam bizony...feltéve hogy egy nagydarab börkabátos butaarcú gyerek társaságában láttad az Oláhot. A szöveg egyébként stimmel:))) De ha számolok, akkor a hétfőiek szerdára, a keddiek csütörtökre kapják a rendszámot...akkor pénteken át is vehetném:)))) Na mindegy, kibírom valahogy ezt a pár napot, feltéve, hogy tényleg csak pár nap lesz. Nem baj, életben maradok és kész:)
Mikor voltál Kovácséknál? Én 11.45 és 14.00 között ott dekkoltam a szervizpult előtt és olvastam, amig a négylábú "orvosnál" volt. Szerintem téged láttalak, amikor az egyik kereskedő (aszem Oláh-nak hívják) hátravitt egy elkeseredett arcot vágó oroszlán fan-t és azzal hitegette, hogy akinek hétfőre ígértek autót az is csak szerdán kaphatja meg a rendszámtáblák miatti galibák okán...
Te voltál?
Ne csüggedj! Meglesz és nagyon fogsz neki örülni. Én is így voltam vele, sőt még a haragom és csalódottságom egy része is elszállt :-)
Hétvégén néztem mit ír ki pillanatnyi fogyasztásnak a computer folyamatos padlógáznál.
13.3 l/100km. 110LE-s HDi. E fölé sehogy sem akart menni. Mondjuk a max. sebesség is csak 175 körül jár még a így a bejáratás elején.
Azért az bődületes, emberek, hogy a fogyasztás mennyire függ a tempótól.
Legutóbb fél tank BP, autópálya Győrig 140-150-nel, majd 110-120-as országút, egy kis 130-as Sopron-Győrrel kombinálva: 8.5 liter.
Lehet, hogy csak lassan kéne menni?
Mégiscsak HDi-t kellett volna venni.
Ma voltam megint a Kovácséknál, megnéztem az autót, és tudomásul vettem, hogy a héten nem vehetem át a kocsit. Az indok az volt, hogy csúsznak a rendszám kiadásával, és nem lenne kész időben... Ez van. A gumibotot nem vették igénybe, igaz nem fenyegetőztem. MÉG nem. Csalódott vagyok, mert a hétvégén már akartam robogni vele,és az ESP-re is kiváncsi vagyok..:) Na mindegy..tüntetést szervezek...jön valaki?:)))
A Kovácséknál vettem és ott is szerelték be. A hiba okaként ugyanazt mondták, amit te is: azon a bizonyos BSI furaton keresztül beszivárgott a wasser. Már csak azt nem értem, hogy miért nem sikerült rendesen leszigetelni ?! A szervizesek amúgy nagyon készségesek voltak. (Azt azért senkinek sem kívánom, hogy a szervizben előre köszönjenek Neki :-) )
A BSI csere nem lehet egy kis volumen pénzben a cégnek. Ha tényleg a riasztó és a BSI nem fér meg egymás mellett, akkor igencsak drága tanulópénz lehet ez a szerviznek.
Holnap viszem kézi mosóba a kocsit. Addig is csak reménykedni tudok, hogy az éjszaka folyamán az új tömítések megszáradnak és nem áznak újra el egy esetleges esőtől.
Érdekes módon nekem az első két hétben kétszer rosszalkodott a CD rádió, azóta három hónapja egyszerse. Az én autómnak semmi de semmi baja nincs, tökéletesen csendes, 85 fokos víz, stabil 8,5 liter fogyasztás (mindegy hogy milyenek a körülmények), minden műxik rajta. Pedig benne van minden 1,6 full Prémium. Igaz riasztóm nincs. Szerintem már kijavították a legsarkallatosabb hibákat. Ha meg véletlenül marad benne, arra van a garancia. Biztosan minden rendben lesz előbb utóbb!
Azt kell mondanom, hogy lehet, hogy a CD rádiós horrorokért nem is biztos, hogy maga a rádió a felelős.
Nekem kicserélték a rádiót, utána rögtön 5 percen belül kevert egyet az adókon. Ezt 2-3 napig csinálta, azóta nem. Viszont más autóval rendelkező kollégák is beszámoltak ilyen jelenségekről...
Én a következőt tettem: RDS ON, TA ON, REG ON (ez fontos lehet), így beprogramoztam a kedvenc adóimat, és azóta rendben működik minden. Lekopogom...
Az ESP-ről röviden,velősen:
Míg egy ESP nélküli autóval kritikus helyzetben(jégfolt,vízfolt,hirtelen kormánymozdulat) az autó megpördül vagy kicsúszik, az ESP-vel felszerelt autóval 'mintha mi sem történt volna' nyugodtan autózhatsz tovább.
Bonyolult elektronika és szenzorok koordinálják a négy kerék külön-külön történő fékezését. Ez a titok nyitja.
Van egy jó kis oktató film a Continental-TEVES honlapon.
http://www.contiteves-am.com/english/indexmit.htm
A New videos linkre kell kattintani és utána az ESP mozira.
Úgy vettem észre, hogy növeli a vezetés élményét is. Kanyargós úton lehet a hatását jól kitapasztalni. Ismert útszakaszon pl a Fiat Bravohoz képest +10-15 km/h-val nagyobb sebességgel lehet kanyarogni, de biztos ebben közrejátszik a 205-ös gumi is.
Persze az ESP nálam nem azt jelenti, hogy vadállat módjára lehet most menni, hanem egy plusz biztonsági tényező ami adott esetben életet menthet.
Nekem pont ez történt. A BSI csere is stimmel. Valami olyat hallottam, hogy az említett riasztó beszerelésekor a BSI doboza megfúrásra kerül egy vezeték bevezetésének céljából amin aztán ragyogóan beázik a BSI. Vagy igaz vagy nem, de azóta kicsit aggódok az autómosóban állva. Én még jobban is jártam mint az a kollégám akinek a Hungária körúton adta meg magát a BSI beázásból kifolyólag.
Melyik kereskedésnél került bele az említett riasztó?
Na igen, erre mondják azt hogy flottul mennek a dolgok. Szerintem a Kovácséknak pénzügyi nehézségeik lehetnek. Másképp miért dolgoznának maguk ellen. A pénz kicsit több mint 1 hetes üdültetésére csak annyit mondanak, hogy náluk ez a normális ügymenet....
Holnap megint szerviz. Egy kis motor diagnosztika. Kérdezgettem más HDi tulajt, és nekik sem tetszett a 78 fokos hűtővíz. Majd holnap kiderül mi a gond.