Igen, kinézetre sima nyíló ajtó, de azt írják hogy toló, és egyik képen se láttam még olyat amin egyértelmű lett volna.
Mellesleg nektek a 110 lovas motor hogy jön be? Nekem egy xsara van ilyennel (céges) és egész jól megy, de a hangjával bajom van, mikor megkaptam azt hittem nincs benne olaj, olyan zajos volt 3000 környékén. Azóta némileg csendesedett a 8000 km alatt, de még mindig nagyon zajosnak tűnik. Peugeotban hogy muzsikál ez a szerkezet?
Hm...
Szívesen elismerem, ha tévednék, de továbbra is kételkedni vagyok kénytelen.
Van egy belső képem az autóról, ahol elég egyértelműen hagyományos hátsó ajtó látható. Emellett a külső karosszérián is jele lenne, ha tolóajtó lenne, nem? Valami vezetősín, ilyesmi? Én nyomát sem látom.
pedig ezt írják a honlapjukon:
"In the rear, besides easy access with _sliding doors_, the 307 SW offers 4-star quality, with variable seating arrangements so that sitting in the back means you still have one of the best and most comfortable seats in the house. "
Ezen kívül van egy kép ahol a belső teret mutatja amiben benne van a B oszlop is, de azon nincs rajta ajtó. Vagy leszerelték, vagy tényleg hátra van csúsztatva. (sajnos belinkelni nem tudom, mert flash animáció) Mellesleg a tolóajtó a legnagyobb találmány egy ilyen kocsinál.
Amit így elsőre tudni lehet:
- 5-6-7 személyes
- kétoldali tolóajtó
- 1,4 kivételével a szokásos 307 motorok
- panorámatető (külföldön széria)
Nekem egy 806-osom volt tavaly őszig, a 4 kölök miatt nagyon jó lenne egy ilyen. Állítólag itthon áprilistól jön, de ennél bővebbet senki sem tudott, ha valakinek itt van több infoja, akkor kérem ossza meg velünk.
Ment mint a disznó, csak így tömören :)
Gyorsulást nem tudtam vele mérni, mert nem volt a közelben 1 digit óra sem.
Bp-ről Győrig egy kicsit nyomtam neki az M1-en, de nem túlzottan. Az átlagsebesség 131 km/h volt, a fogyasztás pedig 7.8 l/100km ezen a szakaszon.
Most a végsebesség úgy 190 körül alakul. Ami nagyon tetszik ,hogy emelkedőn is tud gyorsulni. Igaz ekkor padlógáznál 16.6 l/100km volt a pillanatnyi fogyasztás. A múltkor meg írtam hogy a sík terepi padlógáz durván 3 literrel kevesebb.
Legközelebb lemérem igérem a 0-100-ra gyorsulást, meg a 100-fölötti tempónál a rugalmasságát. Mert ugye az is van rendesen :)
Termosztátot nem nézték meg, mert nem volt már időm elvinni. Érdekes a dologban, hogy a Kovács szerint állítani kellene rajta, a Grósz szerint meg nem. Most kinek higgyek?:)
Az autó átvételekor kapsz egy checklist-et, ha jól emlékszem átvételi jegyzőkönyv mellékletet, ahol tételesen fel van sorolva egy csomó dolog: az autó fényezése, üléskárpit sértetlensége, tükrök állapota, gumik állapota, kreszcsomag, fényszórók működőképessége, index, ablaktörlők, autórádió stb. A listán ha végigmész nagyon nem lőhetsz mellé.
Amit még a listán túlmenően érdemes megnézni és rákérdezni:
- a kreszcsomagot és azon belül főleg az egészségügyi csomagot, ami annak;
elválaszthatatlan része hajlamosak elfelejteni!!! (ez mondjuk benne van a fenti listában :-) )
- az autók nyílását és záródását érdemes szisztematikusan végignézni (van amikor nem tökéletesen záródik;
- ha riasztó van benne érdemes kipróbálni (pl. benne ülsz és ráélesíted, majd elkezdesz kalimpálni;
- szerintem érdemes a CD-t, vagy magnót is kipróbálni;
- a szövetszőnyeget megnézni, hogy benne van-e és csavarral rögzített-e (hallottam már olyanról hogy ez nem volt meg ?!);
- ha titán dypol (sebváltózár) vagy bármilyen más extra védelmi cucc van benne mindenképpen nézd meg, hogy le van-e pecsételve a garanciajegye;
Röviden ennyi jutott eszembe...
Amúgy nem kell tojni, ha bármi gond van az úgyis néhány héten belül kiderül és 1 éves garancia van az oroszlánra.
Hogy ment a hétvégi teszt az autóddal? Mértél vele gyorsulást? Nagyon érdekelne, hogy a valóságban mennyivel produkál többet a géped mint a 90 lovas.
Múltkor írtad, hogy a szervízben megnézeted a termosztátot. Azzal mi a helyzet, mondtak valami érdekeset?
Nekem az elektromos hibám, megint előjött. 1s-re megint elment minden majd vissza jött. Felhívtam a Peugeot Hungáriát, azt mondták már hallottak ilyen problémáról, de nem tipikus. Fogalmuk sics, hogy mitől van. Állítólag van valami, új keret szoftver, az modták lehet hogy az megoldja.
Én is egy jövendőbeli 307 tulaj vagyok.
/Talán a jövőhéttől. :))/
Eddig még nem volt új autóm, ez lesz
az első. Úgy látom , van itt pár
gyakorlott autó átvevő. /:)/
Tudnátok tanácsot adni, hogy átvételnél
mire figyeljek ? Akár konkrétan a
307-esnél ?
Én nagyon kedvelem az 1.6-os motor/váltó egységet, nyomatékos, csendes, dinamikus jószággá varázsolja a 307-est. Eltérően az Alfa/Honda jellegtől, nem pörgős a gép, hanem 2000-től hadra fogható, és 6500-ig folyamatosan húz.
Ez a rövid áttételezés eredménye is, aminek nagy tempójú utazáskor azért megissza a levét a user - 150-nél pl. simán 10 litert kajál (egy hosszabb áttételezésű gép kb. 8.5-öt). Békésebb tempóban azért akár 2-3 literrel is csökkenthető.
A klímának nem éreztem komolyabb gyengítő hatását - részben ismét a remek nyomatékviszonyok miatt, részben pedig azért, mert csak akkor műxik, ha arra valóban szükség van. Azért automata.
Szerintem a Peugeot 307 váltója egyáltalán nem rossz. OK, pl. a Hondák váltója jobb, de szerintem az Astra váltóját hidegen és melegen is veri. Amúgy ezzel a váltó-témával kapcsolatban: egyik sem rossz váltó, max. az érzet nem olyan finom, ahogy átsiklik (átkattog) egyik sebességböl a másikba.
Más, motor: akinek 1.6-os motorral van a 307-es azokat kérdezném, hogy mennyire vált be a mindennapi használatban? Én a gyakorlatban az egy pár próbaúton nem éreztem különbséget más 1.6-os motorú autók (kivéve Alfa Twin Spark, Honda VTec) viselkedéséhez képest. Szerintetek is így van?
Klíma: én eddig kicsit idegenkedtem az automata klímától, mivel tavaly rossz tapasztalatom volt vele. Viszont most vki betette a bogarat a fülembe, hogy míg mechanikus klímánál "kikeverek" egy hömérsékletet, és a klíma folyamatosan megy, addig automatánál ki/be kapcsol, ha éppen nem kell hütenie, emiatt az autó is kicsit jobban megy. Erröl mi a véleményetek? Teljes gáznál (gyorsítás) lekapcsol a digit. klíma?
A Vmax 192km/h, a gyorsulás 11sec. A Vmax idáig 175 volt sík terepen, a gyorsulást még nem mértem stopperral. Most hétvégén egy hosszabb túrán megpróbálom kicsit meghajtani.
A computer által jelzett max hatótávolság mennyire reális? Mondjuk ha 50km-t mutat akkor már érdemes tankolni vagy még nyugodtan lehet autózni 20-30km-t?
Nekem a rekordom 1.6 16v 206-ossal 6.07 l / 100 km, de az utóbbi 3 tankolásnál nem ment még 6.4 fölé (szerintem korábban is csak azért evett többet, mert még bejáratós volt), pedig néha azért nyomom neki+digit.klíma megy folyamatosan. :-)
Sajnos a váltó az enyémben is olyan akadozós és hosszú úton kapcsolható, mint az 1.6 16v G Astrában, céges autóink ilyenek, hasonlítgattam vele. Hidegen az Astra váltója még a PUG-oménál is sz*rabb, melegen viszont szerintem egy hajszállal jobb. Igaz, kisebb és kb. 70-80kg-mal könnyebb autó a 206-os, de elég jól otthagyja az Astrát. ;-)
majd az uj 2,4-es Stilomrol beszamolok, de meg a gyartosoron sincs :-((
neztem P307-et a Fabiannal, csak nem volt automata valtos tempomattal meg menetstabit sem lehetett bele kerni.
Aztan Stilo lett belole igaz dragabb, de van olyan kombinacio amilyet akartam.
Fogyasztas: nekem az Astra G 1.6 16V motorral max. 10.5l-t fogyasztott, a 4-esen bekapcsolt légkondival, folyamatosan elözgetve (lassítás, kigyorsítás). Talán még a max. sebesség környékén (188) fogyaszthat ennyit, de annyival ritkán járok. Átlagban 7-8.5 a fogyasztása (országút + város), a min. 6.3 volt Erdélyben (70-nel ötösben folyamatosan).
>A kijelző fényerejét a fényérzékelő szabályozza, melyhez szorosan kapcsolódik, hogy az automata világítás be legyen kapcsolva. Szóval nekem minden esetben jól látható a központi kijelző függetlenül a verőfénytől, vagy az éjszakától.
Ez idáig OK, csak városon kívül nappal ha lámpát gyújtasz akkor akkor rögtön csökken a kijelző fényereje. Az lenne OK, ha nappal felkapcsolt lámpánál is max fényerőn maradna a kijelző.
Nekem a jövőhét vége jó lenne találkozó szempontjából.
Egyébként én vezettem elég sokat 1.6-os 75 lovas Astrát, és használtam a 100 lovas ECOTEC-et is.
Ha finoman vezeted akkor az ECOTEC semmivel nem fogyaszt többet a 75 lovasnál. Persze, ha valaki tapossa a gázt akkor más a helyzet. Az is lehet, hogy a ECOTEC már nics jó állapotban. Könnyebben gajra megy mint a régi 75 lovas. Azokat nem lehetett tönkre vágni.
A kijelző fényerejét a fényérzékelő szabályozza, melyhez szorosan kapcsolódik, hogy az automata világítás be legyen kapcsolva. Szóval nekem minden esetben jól látható a központi kijelző függetlenül a verőfénytől, vagy az éjszakától.
más..
A múltkor bevittem a Kovácsékhoz a vasat, és végignéztem hogyan szüntetnek meg minden zörgést a vasban. Szóval egy két jó tanács, ha érdekel vkit:
-Hátsó ajtók zörgésre hajlamosak, nincsenek minden esetben jól beállítva. (beállítás 3 perc) kicsit kijebb zárnak mint a karoszzéria síkja
-Hátsó üléssor: nem maga a zárszerkezet zörög, hanem van egy kis holtjáték, így az acél fülekre vászon szigetelőszalag felhelyezése, kb 2-3 rétegben (3 perc).
-Gátló csere (hátsóak) (2-3 perc)
-Kipufogó gumibak csere (1,5 perc)
Ennyi idő eltelte után élvezettel hallgattam a teljes csendet a vasamban. Ilyet még nem is hallottam :))
Szóval ennyit erről boldog 307 tulajok. Összeröffenés mikor lesz?
most egy AstraClassikot nyuzok a ceg jovoltbol, hat az is bekapja, alattam a 9-10 litert varosban 1,4-es motorral. A Scenic 1,6 os bekapta ezt. A Puntom meg ha 8at evett varosban akkor, csodalkoztam hogy milyen sok.
Bar a Punto1-ben kisebb motor volt (1,4), megis jobban ment mint az AstraCl. 1,6-osa vegre es gyorsulasra is! Ja es -2Liter!
A kobcenti akkor szamit HDIowner-nek igazat adok.
De:
Az ecotec fogyasztasatol a kollegaim, sirnak hogy sokat zabal a 1,6-os! A regi 1,6-osuk kevesebbet evett, valszeg az ecotec-et is 90-re optimalizatak (na meg alacsony kornyezetszennyezesre)
Amit a fogyasztásról leírtál, abban én nem hiszek.
Ha egy autót padló gázzal vezetsz, akkor az fogyaszt, ha olyan motor van benne, ami az autót mozgatni is tudja. Gyenge motornál előfordulhat, hogy nem fogyaszt sokkal többet padló gáznál sem, de az akkor nem is megy.
Mellékesen a motorok nem azért fogyasztanak sokat nagy sebességnél, mert a franciák 90-re optimalizálták, hanem a légellenállás miatt. Ez minden autóra igaz, maximum ha kisebb a légellenállása akkor kevésbé nő meg a fogyasztás.
OPEL Astrák ECOTEC motorja (1.4 90 lovas) köztudottan keveset fogyaszt, a bátyámnak mégis sikerült padlógázas vidéki úton és városban 13 literes fogyasztást produkálnia.
Az én HDI-m is legutóbb 8 litert evett autópályán. Sebesség 150-170 között, de egyes szakaszokon a sebesség korlátozás és az útviszonyok miatt csak 100-120.