Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.06.06 0 0 25244

Íbéjen van annyiért, persze nem tudni mit kérnek a párosításért (autó-sensor). A kereskedők lehúznak, mint a "gyári" olajjal.

Előzmény: pixel7000 (25243)
pixel7000 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 25243

20 ezer körül készlet? Attól tartok, hogy inkább egy darabb. 

Hidegzuhanyként ért, amikor beáraztattam a kereskedésben.

 

Előzmény: GAgyiXyXy (25229)
aamen3 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 25242

"Ezt a tempomatot elfelejteni nem igazán értem"

 

a tempomat egyenletesen tartja a motorfordulatszámot
bejáratás idején a változatos fordulatszám a szerencsés

Előzmény: GAgyiXyXy (25240)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.06.06 0 0 25241

Ez jóó. És akkor mennyi a fogyasztás a computer szerint?

Előzmény: dokeee (25239)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.06.06 0 0 25240

Köszi mindenkinek.
Ezt a tempomatot elfelejteni nem igazán értem. Sokat pályázok, alig várom, hogy legyen, a fordomból ez az 1 hiányzott, persze ez is csak utólag derült ki, hogy kellett volna. De akkor még nem gondoltam, hogy sokat pályázok.. Na majd csak bírom valahogy az elején, eddig sem száradt le a lábam tőből :)

dokeee Creative Commons License 2016.06.06 0 0 25239

Ez mondjuk nem egy nagy dolog, 150-nél forog 2500-at :)

Előzmény: GAgyiXyXy (25237)
aamen3 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 25238

"1,6 crdi bejáratásánál mire kell figyelni"

 

hidegen különösen kimélni, 3000 fölé nem pörgetni, a tempomatra nem is gondolni (pályán is változó sebességet tartani)asszem

Előzmény: GAgyiXyXy (25237)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.06.06 0 0 25237

Kérdés: 1,6 crdi bejáratásánál mire kell figyelni? A fordnál 2000 km-ig nem szabadott 3000-es fordulat fölé menni. Szóval vannak előírások?

ilias Creative Commons License 2016.06.05 0 0 25236

Oarschlaecher... :D

Előzmény: cápaFeri (25233)
cápaFeri Creative Commons License 2016.06.05 0 0 25235

De ha a felni meg is ússza valahogy, a gumi acélsodronya a peremen ennyi szereléstől tuti sérül, nyúlik.

cápaFeri Creative Commons License 2016.06.05 0 0 25234

A sok szerelés azért árt a felninek, mert megsérül az élén a lakkréteg. Télen aztán befolyik a sós lé a lakk alá és egy idő után már szép virágos lesz a felni.. Minden évben téli le, nyári fel kétszer...nincs az a gumis aki hosszú évekig sérülésmentesen eljátszaná ezt sokszor.

Előzmény: GAgyiXyXy (25232)
cápaFeri Creative Commons License 2016.06.05 0 0 25233

Nekem se kéne, de új autót 2014-től már csak így lehet venni. Ha meg világít a lámpa, nem megy át műszakin. Pláne itt..még a fékfolyadék forráspontját is mérik! Most volt pénteken a jelenlegi autóm műszakin, hát eléggé szőröznek...

Előzmény: dokeee (25231)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.06.05 0 0 25232

Van benne valami...eddig is meg voltam nélküle, ezután miért ne lennék. Mondjuk a jelzés az felettéb zavarna....

8-10 szerelés miért árt a felninek? Eddig nem is tudtam, pedig 16 szerelésen túl vannak a felnijeim.

 

Szerelők sem mondták, pedig minden évben odaviszem.

Előzmény: dokeee (25231)
dokeee Creative Commons License 2016.06.05 0 0 25231

Sose vennék ilyen hülyeséget, csak a baj van vele.

Előzmény: Laikus Testvér (25228)
cápaFeri Creative Commons License 2016.06.05 0 0 25230

Hát nem tudom...mire lefut nálam a két szett gumi, addig mindegyik szettnek 4-5 le-felszerelés és a felniknek 8-10 szerelés nem igazán tesz jót. Lehet megérné az a szenzorszett annyiért. Köszönöm a válaszokat! Üdv!

GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.06.05 0 0 25229

Úgy nézem 20ezer körül már van egy készlet TPMS. Persze viheti az ember szakszervizbe felprogramozni...Marad a gumicsere :) Centírozni úgy is kell mindig.

Előzmény: Laikus Testvér (25228)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.06.05 0 1 25228

Kétféle keréknyomás ellenörző rendszert szoktak alkalmazni a személyautóknál. Az egyik az indirekt, a másik a direkt.

 

Az egyszerűbb (az indirekt) azon az elven működik, hogy ha ereszt a gumi, akkor kisebb lesz a nyomás a gumiban, akkor kisebb sugáron gördül a kerék, vagyis ugyanazon a szakaszon a laposabb (kisebb nyomású) gumi többet fordul, mint a nagyobb nyomású abroncs. A rendszer az ABS jeladójának figyeli a jeleit és ha azt érzékeli, hogy valamelyik kerék többet fordul ugyanazon az úton, akkor jelzi a nyomáscsökkenést.

 

A Kia Ceed-ben az úgynevezett TPMS szenzoros rendszer van, ez valóban méri a gumiban lévő nyomást. Tehát ha felnit cserélsz, akkor kell bele a jeladó, vagy különben folyamatosan világít piktogram a műszerfalon. Sajna a TPMS jeladó elég drága a felnire, ezért sok Kia-s világító jelzőfénnyel jár télen...

Előzmény: cápaFeri (25226)
ilias Creative Commons License 2016.06.04 0 0 25227

Megfogtál a kérdéssel. :D

Az, hogy melyik hol van mindegy, ha jól működik, nem jelez hibát.

A "gyári" nem sokkal drágább az utángyártottnál, de érdemes utánanézni.

Kalibrálás tekintetében érdemes megkérdezni a műhelyeket.

 

DPF kapcsán simán benne van, hogy a 2009-es faceliftnél valóban történt valami jelentős változás (az ESP-nél volt), de erről nincs infóm.

Előzmény: cápaFeri (25226)
cápaFeri Creative Commons License 2016.06.04 0 0 25226

Köszönöm a válaszokat ilias! Nos akkor sorban. Valami ilyesmi dátumot mondott a kereskedő, hogy 2007-2010. Osztrák kereskedő, és lehet a labancföldet már nyugatnak nézték a beszállítók. Természetes nem állandó rövid táv lenne, csak ha pár napig eső van akkor autóval megyek melózni. Hétvégente úgyis megyünk az autóval általában 15-20km-t, de gyakran 60-70 km-t is egyhuzamban autópályán. Sokszor kell felhajtanom, mert mellette lakunk és sokszor úgy praktikus a hétvégi bevásárláshoz is a nagyobb bevsárlóközpontokba menni. Amikor meg pár havonta hazamegyünk akkor meg több száz km-t. :-) Nos ilyenkor meg van pakolva a kocsi, 3 fő és kb 100 kg csomag. Ezért is kell cserélnünk a jelenlegit egy kombira, mert pici a csomagtér, meg már 10 éves, lassan várhatóak a nagyobb költségek.

Tudnál még egy dologról infót adni? Eddigi autómon nem volt keréknyomásellenőrző. Eddigi autómhoz volt egy alufelnis nyári és egy lemezfelnis téli szett. Nem megyek túl sokat egy évben így nem akartam a gumikat sok szerelésnek kitenni mire elhasználódnak. Egy évben az őszi cserekor a levett nyári szettet is centíroztattam, és amikor eljött a tavasz otthon csak feltettem a komplett kereket. A vásárolni kívánt autó alufelnivel jönne, kerekenkénti nyomásellenőrzővel. Ha szeretnék egy külön lemezfelnis téli szettet akkor azt a kereskedőnél vegyem meg, hogy a megfelelő szenzorok legyenek rajta? Gondolom nem olcsó így a kerékszett. Mi van abban az esetben, ha én eddig minden cserénél forgattam a tengelyek között az abroncsokat az egyenletes kopás miatt? Nézi azt valaki, hogy ha minden második szezonban fel van cserélve a kerék akkor a megfelelő szenzor van-e a megfelelő helyen? Csak szakszervíz tud gumicserénél újrakalibrálni, vagy bármelyik vidéki gumisműhely?    

Előzmény: ilias (25225)
ilias Creative Commons License 2016.06.04 0 0 25225

Akkor jön elő a lényeges különbség, amikor meg van pakolva a kocsi, vagy legalább 3 felnőtt ül a kocsiban.

Ha valamelyik sűrűn előfordul és számít a rugalmasság, akkor csak a diesel.

Az 1.4 is jó, meg nem kér sokat, meg olcsóbb, de azért az sem minden.

Előzmény: cápaFeri (25219)
ilias Creative Commons License 2016.06.04 0 0 25224

Attól, hogy két héten keresztül 4 km-eket teszel meg, nem fog eldugulni. Az tény, hogy néha illik egy hosszabbat menni vele.

Előzmény: cápaFeri (25220)
ilias Creative Commons License 2016.06.04 0 0 25223

Dehogy is nem. Nyugat-Európában 2007-től is már csak azzal jött ki.

Előzmény: aamen3 (25221)
dokeee Creative Commons License 2016.06.04 0 0 25222
Lehet hogy mások, de én ezt nem hinném el.
Előzmény: cápaFeri (25220)
aamen3 Creative Commons License 2016.06.04 0 0 25221

"azt mondta a kereskedő, hogy kb. 2010 óta azért teljesen mások ezek a részecskeszűrők"

 

jol mondta
teljesen masok
mert elotte nem is volt egyaltalan reszecskeszuro a dizel ceed-ben...

Előzmény: cápaFeri (25220)
cápaFeri Creative Commons License 2016.06.04 0 0 25220

Ja...kimaradt...a rövid távú ingázás veszélyeire gondoltam a 4 km-es melóba járásnál, hogy részecskeszűrő, állandó hideg motoros rövid távok, stb. Régebben ez nem használt egy dízelnek, de azt mondta a kereskedő, hogy kb. 2010 óta azért teljesen mások ezek a részecskeszűrők, emiatt nem kell aggódnom. 

cápaFeri Creative Commons License 2016.06.04 0 0 25219

Sziasztok! Meg tudná mondani nekem valaki, hogy az új ceed sw tetősínjein kialakított fix csomagtartó pontok milyen távolságra vannak egymástól? Nem találok erről infót a neten. Most szemezek egy ilyen gyönyörűséggel és tudnom kéne, hogy milyen távolra kerülnek a tartórudak egymástól, elég hosszú lesz-e a tetőboxom, hogy elérik-e a keresztrudakat a box rögzítőhelyei. Eddig 5 ajtós autóm volt fix pontok nélkül, így oda tettem a kereszttartókat ahova akartam. Még egy kérdés ha szabad. Többnyire autópályázni használnám, de néha lenen olyan hét amikor helyben ezzel járnák dolgozni, a melóhely meg 4 km csak. Mennyire lenne célszerű az 1.6 crdi 110 lovas 280 Nm-es motor nekem? Nyomatékra, lóerőre kb ez felelne meg, a 100 lovas 1,4-es benzinest kevésnek találom a céljaimhoz. (Jelenleg hasonló karakterisztikájú 95 lovas 130Nm-es benzines autóm van és megpakolva nem egy élmény előzni). Előre is köszi! 

P.URBANUS Creative Commons License 2016.06.03 0 0 25218

3-as BMW-vel nincs tapasztalatom, csak X3-assal. Annak túl nagy a rásegítése, emiatt "döglött" a "kormányzás érzete". Mazda 3-at nem ismerem, csak CX-5-öst. Az jól vezethető, kis tempónál kellően nagy a rásegítés, de nagyobb sebességnél felkeményedik, van visszajelzés az útról.

 

Hogy ontopik is legyek: :-)

Nekem az előző autóm egy 2008-as Cee'd volt (1,6 benzines, 5 ajtós). Már több mint 2 éve eladtam, de emlékeim szerint megfelelő visszajelzést adott a kormány az útról. Újat csak egyszer vezettem, kb. 50 km-en keresztül, nem tűnt föl, hogy túlszervózott lenne, de attól még lehet, hogy az. 

Ma egy 2012-es Kia Sorentoval mentem kb. 80 kilométert, annak sem túlzott a rásegítése, de esetlenebbül mozog az úton, mint pl. a CX-5. Mondjuk ahhoz képest nehéz is, mint a dög, az (is) lehet az oka. 

Előzmény: Törölt nick (25216)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.03 0 0 25217

Itt viszont a Ceed kormányzását kiemelik de ez sajnos a drága GT Line kivitel....

http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2016/05/25/osszehasonlito-teszt-uj-opel-astra-renault-megane-kia-ceed/

Törölt nick Creative Commons License 2016.06.03 0 0 25216

A következő típusoknak szokták kiemelni az élvezetes vezethetőségét (természetesen a teljesség igénye nélkül):  BMW 3-as, Mazda3, Ford Focus

Előzmény: P.URBANUS (25212)
dokeee Creative Commons License 2016.06.03 0 0 25215

Ja, amúgy mivel nem reagált rá senki, vettem egy tetőcsomagtartót, van az a pénz, ill. sörmennyiség, amiért hajlandó leszek bérbe is adni :) Kombihoz 2013-tól, ha jól sejtem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!