Én azt látom kikockázva, hogy a "Castrol Edge FST 0W-40 A3/B4" az olaj, ami BMW LL-01 speckónak felel meg, szemben a "Castrol Edge FST 0W-40"-nel, ami BMW LL-04. Ezek szerint egy régebbi BMW specifikációnak megfelelő olajat hasonlítanak egy újabb specifikációt megvalósítóhoz.
Engem inkább az a teszt érdekelne, ami ugyanazon speckót tudó olajakat hasonlítja össze.
A BP konszern Castrol márkanéven forgalmazott Edge Sport 0W-40, Edge Fst 0W-40, Edge A3/B4 Fst 0W-40 motorolajai szabad szemmel láthatóan nem csak a feliratozásban térnek el. GM dexos2 követelménynek egyik sem felel meg.
A Bp konszern GM Dexos 2 követelményt teljesítő motorolajai: Castrol Edge Fst 5W-40 Castrol Magnatec C3 5W-40 Castrol Edge Professional OE 5W-30 Castrol Magnatec Professional MP 5W-30 Castrol Magnatec Professional OE 5W-40 BP Visco 7000 C 5W-40 Aral HighTronic G 5W-30Castrol Edge 5W-40
Igen én értem a válaszod lényegét. Arra a kérdésemre azért, melyik a Shell választékából a feltételezhetően jobb, még írhatnátok választ. Mi a különbség a kettő között a flakon színén kívül? Helix HX6 10W-40, vagy HX7 10W-40? Ha kapok választ valakitől, előre is megköszönöm.
Igen,de mivel árban sem nagyon van lényges különbség, nyugodtam elő lehetett volna írni egy B4-es olajat. B4-es már van 10w-40-be is (ezt sem tenném bele), szóval én legalább 5w40-et is odaírtam volna a Toyota helyében. Ebből a nem elég szigorúan meghatázoroztt olajelőírásbl már a Renault terén is voltak komoly gondok. (lásd. 30.000km-es csereciklus, akár 10w-40-es olaj is, 2.2 Dci turbo és egyéb hibák.) Szerntem sok múlik az olajon, és a d4d Toyota dízel már elég finom szerkezet.
" .... Szerintem merész a Toyotától egy közvetlenbefecskendezéses dízelmotorhoz ilyen olajat előírni. .... "
.... és (a rendelkezésemre álló infók alapján) nem is ilyen egyszerű az ügy, a 2011-től gyártott Toyota dízelekhez ACEA B1-es vagy C2-es olajok használatát írják elő (a részecskeszűrősöknél természetesen egyértelműen a C2 a kizárólagos választási lehetőség).
Persze ha belegondolunk hogy mindehhez a mai napig 15 ezres csereciklus társul akkor a korábbi motoroknál talán a B3 sem tűnik olyan nagy merészségnek.
A3-al semmi, csak a régebbi szívó dízel autómnak ez volt az előírása. Szerintem merész a Toyotától egy közvetlenbefecskendezéses dízelmotorhoz ilyen olajat előírni. Olajakban is az alsókategóriában találhatóak ezek a B3-as olajok,a legtöbb azért már B4-es.
A feltöltési mennyiség sem a szervízkönyben, sem a használati útmutatójában nincs benne a Mininek, ezt sem értem.
mantec: B3 olaj egy dízel Yarisba? Elég kemény, a B3 azért egy közvetlen befcsekendezéses dízelmotorba szerintem nem valami jó választás, én nem tenném bele.
... bár lehet, hogy teljesen rosszul tudom, de a 9HZ-s motorok PSA származékok és ezekkel szerelték 2007-2010 között a Miniket. Ezeknek a motorkódjuk DV6TED4 , míg 2010 nyarán kifejlesztette a BMW a régi N47 kódú motorból az újabb, megbízhatóbb konstrukciót és ezt összel mutatták be először, de debütálása valójában 2011 tavaszán kezdődött. Ezek motorkódja N47C16 többek között...
Ezzel ugyan közelebb nem jutottunk az alapkérdéshez, mennyi is az annyi?:))
A tévedés joga megillet engem is persze ...
Szervizeltünk ugyan az elmúlt évben is 9HZ-s motorral szerelt Minit ( 2008 évj. ), a raktárkiadási bizonylaton 5 liter olaj lett kiadva, ami feltételezi a 4,5 liter körüli szükségletet. De ez semmit nem támaszt alá, csupán azt, hogy abba annyi kellett!
Köszi szépen, alapvetően itt kezdtem el keresgélni, nézegettem a gyártók olajkeresőjét, de semmi érdemleges információt nem kaptam ,a legtöbb helyen még a feltöltési mennyiség sincs odaírva (sőt, van ahol még nem is alacsony hamutartalmú olajat kínál).
Ajánlom figyelmedbe a " olajbörze . hu " weboldalt . Baloldalon az olajkereső rovatban olaj fajtánként lehet keresni típusokra . Minden információt megkapsz gyorsan !