Hacsek!
Milyen ablakot ajánlasz? Nekünk ha minden igaz, akkor kéne egy konyhába, meg egy a hálóba és ha lehet, akkor bukó is legyen, meg jó hangszigetelő. Kérdésem mikor kell kicserélni és mikor kell felújítani azt ablakokat, melyikbe érdemes belefogni, Konkértan: A nappali ablaka eléggé le van robbanva, kérdés, hogy a keretet cseréljük ,az egészet cseréljük, vagy csak javittassuk?
Arabella
Őszinte hálám a kitartásodért. Maradj kérlek továbbra is rendszeresen!
Most tanulmányozom a kép beillesztésének technikáját a topicba, és ha már biztonságosan megy, akkor egy magammal hozott echte schweitzere schokolade bescannelt képével jutalmazlak.
(Érdemes esetleg majd a képernyőt nyelvvel illetni, hátha...)
Érdemes azon is gondolkodni, hogy tetőtér-beépítés esetén nem jó megtartani a borított-gerendás fafödémet (mert valószínűleg nem elég strapabíró)
Relatíve nem túl drágán készülhetne mondjuk egy monolit vasbetonlemez, esetleg acélgerendás pótfödém. Mind a kettő azért jó, mert pontosan és biztonságosan a kellő terheléshez méretezhetőek. Ez egy régi fafödémre nem igaz. A borított gerendás födém eredetileg nem arra való, hogy állandó terhelésnek tegyék ki, ezért alkalmazták padlásfödémnek. Ahol lakószintek között is borított fafödém van, az általában régi emeletráépítés következménye.
Az általatok emlegetett tetőablak márkák mind jók, én még hozzátenném a Schindlert is.
De az eredeti kérdésedből nem derült ki, hogy neked csakugyan tetőablak kell-e vagy úgy általában ablak. Vagy mégis?
hacsek barátommal alább jeleztük, vállalkozót elvből nem ajánlunk, szakmai okok miatt. Másik kérdésedre:
Alaphelyzet: van egy építési feladatod! Hogy lehet végrehajtani:
a. Megbízod a Tervezőt a képviseleteddel , esetleg a felelős műszaki vezetéssel is, ha vállalja
b. Keresel egy "fővállalkozót" aki "kulcsrakészen" átadja neked a kész építési munkát
c.Részekre bontod a munkát, és külön - külön keresed a vállalkozót.
Mindegyik esetben célszerű szerződést kötni. Ha pedig szerződést kötsz , három lényeges dolognak benne kell lenni: műszaki tartalom / ár / határidő
Alapvetően ezek alapján kell választanod.
Bocs, most tárgyalni kell menjek, folytatom utána, hogyan!
Őszinte részvétem. Mi tavaly csináltuk, de nem kezdeném előlről. igaz még ezer apró dolog van hátra...Egy jó tanácsot tudok adni: az olcsó, a drága.
Mi kényszerűségből beleszaladtunk egy-két csapdába, de utólag nagyon ráfizettünk mindenre.
Gyekekek!
Megvan a kégli! Lefoglalozzuk jövő héten, lehet majd, lichthof-al kinlódni, konyhát berendezni, ablakot cserélni, és sok-sok más érdekes dologgal foglalkozni:)
Arabella
Itt senki nem lakik panelben_???
:-)))
(Vagy azzal senkinek nincs problémája? Ha csak házat építünk, az más, de akkor később visszanézek - 9-10 év -, ott még nem tartok! :-))) )
En egy uj fiu vagyok a listan. Epp most kezdjuk el a felujitast es termeszetesen teljesen homaly vagyok.
A kovetkezo dolgokra keresek szakembereket.
1.) Epuletasztalos
2.) Butorasztalos
3.) Stukko epito (epuletszobrasz)
4.) Villanyszerelo (kalandorok kimeljenek)
Ha esetleg valaki tud segiteni es el tudna mondani a szempontokat ami alapjan ki kell valasztani a kivitelezot illetve
valakinek van jo kivitelwezo javaslata azt nagyon megkoszonnem.
Van egy nagyon jó, becsületes, tisztességes fűtésszerelőm. Nálam egy radiátor áthelyezését, átcsövezését csinálta, de ismerősöknél komplett cirkó telepítést csinált. Igazi Szaki! Ha valakit érdekel az emileljen!
Kedves bernát!
Ha:
- a födém nincs "lehajolva", azaz a közepe táján nem lényegesen kisebb a belmagasság
- ha a fő gerendákat nem ette meg a szú, vagy nem rohadtak el
- ha a vakolat alul nem potyog
nem célszerű hozzányúlni, ha nem akarsz teljes átalakítást.
Ha a szigetelést - ami sár formában van most fent , egyébként ez lényegében vályog, ami általában jól szigetel - nem érzed elégnek, akkor legfeljebb a tetejére célszerű fektetni a hőszigetelést, becslésem szerint talán elég a sárra 5 cm vastag, nem szükséges 10-12 cm.
Mindzazonáltal egy-egy helyen eseteleg bontsd meg a "sarat" , és nézd meg az alatta levő gerendák állapotát, ha jók, még valószínűleg jók is maradnak a Te életedben.Az fontos , minél kisebb súly legyen újonnan rajta ,tehát ha a tetőteret akardo beépíteni, akkor új födém kell, egyébként a néhány centi ásványgyapot hőszigetelés nem súly, az mehet rá.
helló tacsa! kösz a választ.a födémről még annyit,hogy a deszkán valóban van szig. réteg-ahogy írtad-mégpedig sár.szerinted hagyjam rajta és arra tegyem az üveggyapotot,vagy szedjem föl és a deszkára?vagy esetlegszedjem föl a fölső deszkaréteget és a gerendák közé az alsó deszkákra,majd újradeszkázzam be?(bár ez utóbbi nagy meló lenne)
Bocs!
Rövid agyilag(az enyém) felhívnám a figyelmet arra , hogy bejárati ajtót azért csak oda célszerű tenni, ahol van hová kilépni, mert ha a hossz-oldalon nincs pl. gang, csak a belső udvar, az nyolc napon túl gyógyuló tévedésnek bizonyulhat emelet esetén.
Kedves clark!
A kérdés jó, a helyzet rossz.-)))
Elvben a folyosón ( vagy profibban: előszobában, szélfogóban, előtérben ) a bejárat ajtó elhelyezése elvben "adja magát". Az előírások arra vonatkoznak csak, hogy 1,10 m szélesnek kell(ene) lennie ezen helyiségnek, merthogy ha a falak belső síkja csak 1,00 m , akkor az 1,00 m-es ajtó csak farigcsálással megyen bele, vagy nem nyílik.
A Te esetedben azért nehéz a dolog, mert ha a rövid végen jössz be, akkor a másik rövid végen kéne kimenni, vagy a két hosszirányún egymással szemben. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai. Egy biztos: ha mondjuk 1,00 m széles az a folyosó, a hosszoldalon jössz be, és az egyik röviden kell továbbmenned, nincs az a "gepaktrager" ( szállítómunkás) aki egyben be bír vinni egy zongorát, de még egy pianínót sem. Ha nem vagy vájtfülü, ez sem baj, de minden darabbal meg fox szenvedni, legyen az ágy, vagy asztal. Szóval javasolnám az egymással átellenes krosszolást az előszobában
Tacsa!
Kösz az infókat, a "mi" lakásunk nem panel, azt nem szeretnénk, ezért nem fontos az a része, az előkészítő pultokból egyet levettünk és igy lett jó, szerintünk. A két részre felosztott nem jó, mert elég keskeny a konyha. De még szerettünk volna "bepréselni" egy asztalt néhány székkel.
A családi fészek, tűzhellyel nagyon szilárd alapokon áll:))
Arabella
Tisztelt Tacsa vagy Hacsek úr !Lakásfelújítás közben (közepes volumenű,csak ajtók, ablakok költöznek) vetődött fel a kérdés, hogy egy méter széles folyosómon az egy méter széles bejárati ajtót elhelyezhetem-e a folyosó hosszabbik oldalán bárhol, hogy aztán a nagyobb bútorokat is tudjam ki-be vinni,vagy mindenképpen egy szobaajtóval szembe kell tennem a bejárati ajtót?Szóval létezik-e ilyen szabály, vagy előírás amit betartva később majd biztos lehetek benne, hogy nem csináltam hülyeséget.
Kedves Arabella!
A 2,4 m-t a technológiai sor hosszaként mondod(írod) ugye? Nos, elvben ugyebár a paneles lakásokhoz szabatva modulilag vala az 55 cm széles elem. Mondjuk a mosogató ( 2 medencés, műanyag peremmel stb. ) 80, szóval a 2,40 valahogy kihozható, de nem ideális. Merthogy: fridzsi 55 lap 55 tűzhely ~ 55 lap 55 mosogató 80 lap 55 együtt mondjuk 3,50 körüli. Persze: lehet két oldalas a konyha, ( ez a lentiek szerint a nem ideális eset ) , vagy kihagyható egy lap valahonnan. Akkor ugyebár 3,00 körül van. Na, ez már úgy OK-nak tűnik, de ne keseredj el, még ha jobbosra vettétek is a figurát, nem attól függ a családi fészek ( tűzhely stilszerűen ) melege, hogy a technológiai sor hosszára 2,40 van-e, vagy 3,13. Summa cum laude: ha 2,40 van , az is jó, ha meg 3,40 , még jobb.
a sok barkács szaki közül tudna valaki mondani egy üzletet, ahol valódi filc vagy nemez szigetelőlapot lehet kapni? két három centi vastagság nem ártana, és tekercsben kb. 10 folyóméterre volna szükség.
ne mondjátok, hogy a kőzetgyapot jobb, meg vastagabb, mert nekem autóba kellene kárpit és szőnyeg alá, hő és hangszigetelésre. az üveggyapot meg kőzetgyapot azért nicht gut, mert a szilánkjai ott keringenének a levegőben.
kész szilikózis :-(
köszi az infókat, azért megvárnám Hacsek urat is. Én ahogy nézegettem a szolgáltatásokat, árakat, a Roto-t részesíteném előnyben, mert alulnyitós, a keretbe be van építve állandó szellőző rés, a K tényezője is kisebb, mint a Veluxé, az ára pedig kb. ugyanaz. Viszont - ahogy Te is írod - érdemes jól bevezetett márkát venni, és a Roto-ról én nem nagyon hallottam eddig. Persze lehet, hogy csak egyszerűen a Velux marketingcsapata jobb.
tacsa!
Tegnap lerajzoltam amit leirtál sorrend ügyileg és meg kellett állapítanom, hogy a jelenlegi konyhához a jobbos megoldás illik. Néhány változtatást már eszközöltünk rajta és asszem megtaláltuk az ideális sorrendet. Valakitől meg azt hallottam, hogy mindez 2,4 mnek kell lenni. igaz?
Arabella
Kedves Akiko!
A tetősík ablak esete is olyan, mint általában minden körülöttünk: az ár és a minőség többnyire ( de nem mindig ) összefügg. A választást tehát befolyásolja alapvetően, hogy milyen igényszinted van, esetleg speciális elvárásod, meg az , hogy mennyi van a beszerzésre a bukszában.
Az általad említett cégek termékei mellett néhány más cég, meg egyéb külföldi termékek is hozzáférhetők elvben a piacon, azonban számos szempontot mérlegelve azért elsősorban olyan termék kiválasztását javaslom, amely azért jelentős mennyiségben van már beépítve itthon, és a tapasztalatok szerint általában hibátlanul működik. Személy szerint a VELUX-ot javasolnám első körben , ez évtizedes fejlesztés eredménye, ismert a beépítési mód, stb. Ha mégis a fentiektől eltérő termékre vadászol, hétfőn Hacsek biztos tud más termékekről is valamit mondani.
Kedves Hacsek, tacsa vagy bárki, akinek van tapasztalata a kérdésben,
Tudnátok tanácsot adni tetősík ablak gyártmány kiválasztásban? Az érdekelne, hogy az ár/teljesítmény, szolgáltatás, minőség, stb. paraméterek alapján melyik típusban érdemes inkább gondolkodni. Én eddig a Velux/Roto/Schindler hármast ismerem.