Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
a szerelő semmit ugyanis ez egy üjonnan felszerelt kazán .Ő kijött beüzemelni.Ezt a dolgot én utána vettem észe miután megismertem a kazánt ,ill beálligattam a radiátorokat és elkezdtem komolyan használni.
igen,ezt én is olvastam csak nem értem hogy a Celsius helyett miért ir mindenütt K-t?? A szervizes állitotta illetve szabályozta be egy hónapja.ha csak ő nem csinálta....De nem értem hogyan tudnék rajta állitani?
Pedig ott van a gépkönyvben: 1.28 KERINGTETŐ SZIVATTYÚ. A kazánokat változó sebességű keringtető szivattyúval szállítjuk. Fűtési üzemmódban, a következő beállítások állnak rendelkezésre és választhatók ki a “Vezérlőpanel programozása" menüben.
Már csak az a kérdés, hogy ki állította 5°C-ra a dT-t, ha a gyári alapértelmezés 15°C? (ld. gépköönyv 35. oldal)
15 fok különbségnek kéne lennie, ha maradt a gyári beállítás.
Viszont nem tudja leadni a hőt ezért vissza is tér "lehületlenül" a víz a kazánba. A Bosch, ha már nem tud lejjebb modulálni, de szeretné tartani dT-t, akkor a menüben engedélyezett plusz hőfokig emeli az előremenőt. Ha még így sem tudja tartani a dT-t, akkor lekapcsol a kazán. Illetve felülbírálja a gyári beállított hő különbséget és kezdi kisebbre engedni az előremenő és visszatérő közti különbséget. Mint most nálad, mert 15C-nak kéne lennie, ezt engedi 5C-ra. Szerintem.
Nem akarok hülyeséget mondani ,ill visszakeresni sem a múltkori hozzászólásomat ahol megmértem az 1 óra alatt elment gázmennyiséget,ill leolvastam a gázóráról,és megmértem a kondenzvizet.Fele volt vagy még annyi sem mint amennyinek az adott gázhoz lenni kéne.Amit a másik hozzászóló irt azt próbáltam és semmi változás. Itt a kazán van úgy beállitva hogy minden körülmények között tartsa ezt az 5 fok különbséget,szerintem...!!???
Sziasztok fórumtársak!Egyszer már feltettem a kérdést,de mostmár túl vagyok minden teszen és radiátorbeállitáson,úgyhogy mégegyszer feltenném.Akazán Immergas vitrix tera 28,1. On off termosztátot kapott. Jelenleg 40 fok előremenővel .Amivel nincs is semmi baj szépen üzemel ,kb a minimumon.De mostmár tutira kiderült hogy folyamatosan 5 fok különbséget tart az előremenő és a visszatérő között.Kiprópáltam ,mindegy hogy 100nm-t vagy 200 nm-t fűtök vele és az is mindegy hogy 35,vagy 45 re teszem az előremenő vizhőmérsékletet, a visszatérő mindig 5 fokkal kevesebb!Amúgy 270nm es a ház de 3 részben hőcserélővel szakaszolható.Szerintem ez az 5 fok kevés a megfelelő kondenzáció kialakulásához,de nem tudom hogyan tudnám mondjuk 10 fok körülire állitani.Erről kérném a véleményeiteket ill a segitségeteket a beállitáshoz.A gépkönyve szerint nekem nem jön le hogyan kellene csinálnom,ill arra már rájöttem hogy a gépkönyv több helyen hibás adatokat közöl!
Van egy kb 10 éves Baxi HT kondenzációs kazán. Mostanában azt produkálja, hogy amikor leáll a fűtéssel, kiír egy E160-as (ha jól emlékszem) hibakódot, ami azt takarja, hogy a ventilátor nem tudja felvenni a szükséges fordulatot. Persze hívtam szerelőt, kb 10 napra kaptam időpontot, a vizsgálat tegnap meg is történt. Addig is, hogy ne fagyjunk meg, azt csináltam, reseteléssel elindult, ha nem, akkor resetelés után kéményseprő funkcióval működött, majd után elment fél napot aztán újra hibakód és ugyanez a procedúra. A szerelő azt mondta, hogy kondenzvíz folyhat a ventilátorhoz. És kaptam egy száz valahányezer ft-os ajánlatot ventilátor cserére. De ez nem tudom, hogy mitől oldaná meg a problémát? Tegnap feltettem a vízhőfokot 70 fokra, így majdnem egész nap elment, de reggelre megint jött a leállás. Valakinek van javaslata, ötlete, tapasztalat?
Hali.ismerősnek van külön padló és radiàtor fűtés.2 termosztàt,2 külön szivattyu,hogy kell bekötni,hogy ha kéri a radiàtor külön,megmég később a padló is kapcsolja be magàt!? Mehessenek külön és egyszerre is akàr....??
Az lenne a kerdesem, hogy nalam ugy sikerult eygenlo hofokot elernem a kijovo agon a radiatoroknal, hogy lefojtottam a kijovo szeleppel.
De mit jelent mit irtal, hogy agyon vannak folytva, mert nalam ha azt akarom,hogy egyenlo legyen a homerseklet akkor van radiator amit negyed es van ami csak fel fordulatot van nyitva, pedig osszesen 5es fel fordulat a teljes nyitas.
Mennyi fordulat amivel meg erdemes jatszani es a kazant sem terhelem agyon ?
abban még állást tudtok foglalni, hogy ezen hőcserélők közül melyik a tartósabb, jobb? ez három különböző kazánhoz van írva (Ariston, Immergas, Biasi). Kösz!
XTRATECH hőcserélő: Az új kialakítású hőcserélő csövei nagyobb méretűek - az így megnövelt víz-térfogatáram javítja a fűtési teljesítményt. Évek múlva is, ugyanúgy, mint a legelső napon.
Két független hőcserélő: Mind a fűtési, mind a HMV hőcserélő rozsdamentes acélból készült.
Amúgy mi a baj a kapcsolgatással? Feltételezem, hogy a gyártók ezt tudják és úgy tervezik meg s terméket.
Van pl. egy jól szigetelt lakásod, amit úgy akarsz fűteni, hogy ne legyen hőmérséklet ingadozás, hanem stabilan tartson egy értéket. Ekkor amennyiben egyszer felfűti a légteret, akkor utána már csak pici, szintentartó "lökések" kellenek. És nagy valószínűséggel nem tud úgy lemodulálni, hogy ilyen igények mellett hosszabb ideig folyamatosan tudjon menni.
Ha nem szigetelt a házad, akkor biztos jobb lesz, de azért nem hinném, hogy ilyen állapotokra kell építeni.
Nem tudom a hőigényt, mert a gépész számolta. 120 m2-es kétszintes ház, kb. 10 radiátorral, 30 cm PTH tégla + 10 cm dryvit. Azt szeretném, hogy ne kapcsolgasson, és ha lehet, be tudjam integrálni a smart home rendszerbe.
Vajon melyikkel járok jobban, ha egy modulálható Boscht veszek Tadoval, ami min. 7,2 kW-t tud; vagy egy on/off Immergast Tadoval, ami min. 3,6 kW-t tud?
Az a kívánság, hogy ne kapcsolgasson, -jó rég megy ez a minimura modulálós téma, -láthatod, hogy mi a kritériuma ennek.
Meg fogsz venni egy olyat aminek 2-3szorosa a minimum teljesítménye, mint amire szükséged van.Kapcsolgatni fog.
A fűtési idény nagyon kis részében lesz szükség nagy teljesítményre (nyilván a HMV miatt kell) ráadásul ki-be-kapcsolós termosztáttal nehezen oldod meg, hogy ne kapcsolgasson.
Alapvetően minden kazán igyekszik a leggyorsabban felfúteni, ezt nagy(obb) teljesítménnyel tudja, a hőntartást meg a szükséges legkisebb teljesítményen.