Keresés

Részletes keresés

doktor4 Creative Commons License 2009.01.18 0 0 10735
Hello ! Most mértem egy lada dugattyut a nevleges mérete 76.4 mm a csapszeg vonalában a tetején 76 mm ugyan ez egy kopott dugo de 0.4mm volt a kuposság . üdv doktor4
szőrmók Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10734
Megnéztem egy dokumentációt.'978as 35HP-s Evinrudge.A dugattyuszoknya és a henger közötti hézagnak a következőt irja :0,165-0,089 mm . ezt egy jó motorra irja .Nem derül ki számomra ,hogy ez uj vagy kopott állapotot jelent .Valószinű ha ez a két érték közt van akkor elfogadható a henger ill dugó kopása.
bemepok Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10733
A dugattyúkon megvan még a megmunkálási nyom, megnézem majd a henger alsó részénél is a méreteket. Felül egyébként valóban nagy a kopás, a dugót rendesen lehetett már billegtetni a hengerben.


És hogy orvosi tanácsot is adjak, bár erre a fórumon lenne avatottabb szaki is...
A lötty neve PÁLYINKA, a hatékony kúráé pedig KALAP.

Emellett elengedhetetlen a megfelelő esztétikai megjelenésű és maradéktalan egészségügyi és technikai tudású ápolószemélyzet:)))
Ezúton küldök neked egy nővérkét, ha mán a többi szétszaladt...



Előzmény: hakapeci (10732)
hakapeci Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10732
szeva bemepok!

köszönöm kérdésed de mit egyedülálló vén f@sz ilyenkor a csajok menekülnek....

 ampulla aktív kúrákat tartok algoflex extra meg valamilyen lötty nem jut eszembe aneve, már javulok, a bajt tetézi, hogy a házamat teljes átépítésnek vetettem alá, mert csak most van idő rá, pár hét és hajózni kezdünk  :-)))

 szóval az én két motormban is van termosztát  (szőrmőknak mondom) de a vízhőfokmérők mindegyiken 60- 70 fokot mutatnak üzem közben az egyik egy 4.3 volvo penta a másik egy mercruiser 5.0. 

melegitsd fel a blokkot 60 fokra és a dugót kb 260-170 fokra , tedd bele belemegy vagy nem ez itt a kérdés ???? a jó hézag sz.tem kb 0,5 mmm. az általad jelzett 0.8 0.9 sem lehet ekkora, kopás miatt. mérd + a hengert ott ahol 
nem járt a gyűrű, az a tiszta méreted, ehhez kellene a hengert hozzámérni a többi helyen ebből kiderülne az esetleges kopás mértéke aztán a dugókat szemügyrevenni, hol koptak, hogyan tudtak bólintani a hengerben és ebből lehetne kalkulálni, a dugókon nincsenek eredeti megmunkálási nyomok? nekem van egy fiat 2500 motorom 400 e km ment és a dugókon eredeti az esztergált felület, a gyűrűk vezették a hengerben... alig ért a szoknya a h.falhoz...

haka
Előzmény: bemepok (10728)
szacsano Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10731
Elnézést egy nulla elmaradt 0,065 0,075 bocsánat
Előzmény: szacsano (10717)
bemepok Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10730
Sor 6-os benzines, vízhűtéses, 4 ütemű. Volvo B30.
Elég jól működik a termosztátja, hamar bemelegszik és jól tartja a hőfokot, nem ingadozik.
Előzmény: szőrmók (10729)
szőrmók Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10729
Nem irtátok hogy milyen motorról van szó.Hakával nem értek egyet .Ezekben a motorokban tudtommal van termosztát.Nem egy tényleg tulhütött Viharról van szó.90 mmes dugó az már autó méret lehet 4 ütemmel és nem kettővel. szőrmók
bemepok Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10728
Szevasz Haka!


Hát, ha én azt most megmérném, akkor bizony 0,8-0,9-re is illeszthetném, amilyen kopása van...
Egyébként hogy van a beteg? Van aki ápolja?:)))
bemepok
Előzmény: hakapeci (10725)
doktor4 Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10727
Ezen adatok alapján nem is kell megfurni ,ne felejtsd el a dugattyu kúpos . üdv doktor4
Előzmény: hakapeci (10725)
bemepok Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10726
Na, akkor megnyugtattatok. A felső érték környékén fogunk maradni.

Mivel vízhiányos időket élünk, nézzetek egy kis videjót! Nálunk zajlik a vízi élet:))
hakapeci Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10725
nna fijjugh! túlhűtött motorrol van szó, meg sokat megy full gázon én 2-3-4 tizedben gondolkodnék, a többi dugót meg a hengereket meg kell mérni átlagot venni és arra illeszteni, 2 üteműeket jonson, tohatsu, crescent mind 2 tizedre illesztettem anno és így nem sültek be...


haka
Előzmény: szőrmók (10723)
doktor4 Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10724
Lehetséges ! De az ujonnan vásárolt dugattyu tetjén rajta lesz a mérete meg az illesztési adatok is. A méret csak század türésü lehet a javitó méret annál az átmérönél 0.4 0.5 lehet de ezt gyártoja válogatja . üdv doktor4
Előzmény: bemepok (10721)
szőrmók Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10723
 Egyetértek ! Uj motornál ,GYÁRI dugóval  csapszeg alatt mérve  a csapszegre merőleges irányban mérve  a 2 század jó érték. Ha van gyári adat akkor ne is kisérletezz a saccolással azt kell használni.A lényeg a gyári dugó.Utángyártottnál a méret jelentősen változhat. A bizonytalan hőtágulás miatt a 4-5 század indokolt lehet .Ezt azok akik furni szoktak tudják. Az az ő saruk ha megragad. Ezért rá szoktak hagyni.
Előzmény: bemepok (10721)
bemepok Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10722
Vízsugár-szivattyú.
Ilyen elven működnek egyes centrifugál-szivattyúk mélyszívó fejei, ha nem akarnak/nem tudnak búvárt lerakni.
Elég rossz hatásfokú, de most itt ez nem számít. Érdekes, elmés megoldás.
Előzmény: GPS (10720)
bemepok Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10721
Akkor létezik, hogy 0,02-0,04? Én keveslem, de a gépkönyv szerint ennyi. (Ha jól fordítok...)
Nem írja, hogy hol, de szerintem a szoknyánál.
Előzmény: doktor4 (10719)
GPS Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10720

Remek és egyszerű ötlet.
De gondolom, hogy a kipufogó-csonkra szerelve is remekül szívná a vizet - ugyanezen a (kölniszórró) elven.
.
Előzmény: Törölt nick (10718)
doktor4 Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10719
Attol függ hol méred ! Az illesztést századokban mérik nem tizedekben. üdv doktor4
Előzmény: bemepok (10715)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10718

kreatív fenékszivattyú a téli barkácsolóknak

 

szacsano Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10717
Gondolom vízhűtéses benzines és 90 mm , szerintem 0,65 0,75 közé taksálom
Előzmény: bemepok (10715)
szacsano Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10716


Korrekt az ára, én hogy nevesítsem a Budaörsi úton gondoltam, hogy éhesek, de így csak éhezni fognak legalábbis felőlem.....
Előzmény: carlos z. (10709)
bemepok Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10715
Feldobnék egy körkérdést:

90-es hengerátmérőnél mennyi a dugó-henger hézaga?
elektrofish Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10714
Szevasz!
Köszönöm az infókat, adott némi önbizalmat, sztem. február elején bele vágok...Nyugtass meg ha sikerrel járt ügyködésem a csizmában azt azért megtudom úgy is hogy a motort nem indítom be?? Körülményes lenne így álványon. Na meg, ha nagyjaink nem juttatják totál csődbe az országot az idén szeretnék felbővülni 80-90 LE-re. Módosult ugyan is az eredeti elképzelés hogy a nejemmel kettesben elkirándulgatunk vele...fiaim, meny jelöltjeim totál rá kattantak, több ember több súly+ fánk huzgálás, sztem. előbb utóbb wakeboard is lessz....egyszóval kevés az 50 paripa. Esetleg ha adnál valami privát elérést (meg és elakadás esetére)megköszönném.
Üdv:ef

Alex!
Kétségtelenül amikor lent jártam a kikötőtökben sokkal barátságosabban mutatott!
Nagyon elhagyatottnak tűnik így befagyva...
Ef.
Előzmény: NilsHolgersson (10686)
GPS Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10713

És még mi panaszkodunk, hogy szénné-szivat a Hivatal a hajóink ilyen-olyan papirozásával és bevizsgálgatásával?

Ezt olvassátok: http://index.hu/politika/belfold/budapest/metro9720/
.
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10712
Akkor nem, de a weblapon sem lenne nagy kunszt így hirdetni.
Előzmény: carlos z. (10709)
carlos z. Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10711

És mitől volt annyira sürgős a csiga, a régi már nem vágta olyan jól a jeget?))

Mert nem az ajtón volt a cetli, hanem mellette...))) cz.

Előzmény: Törölt nick (10710)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10710

Vettem volna az új dmhs motorkámra valami 8 1/2*7 1/2 csigabigát, de mára megvan a Gálnál.

Off

a kétszárnyú nagy üvegajtón nem láttam cédulát, vagy nem volt rajtam szemüveg :(

Előzmény: carlos z. (10708)
carlos z. Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10709
Van most új Yamaha F4AMHS ajánlatunk 199.000Ft-ért! Akkor mink nem vagyunk éhesek, ugye??))))  cz.
Előzmény: szacsano (10706)
carlos z. Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10708
Hello Tiborpapa! Csak 8-án nyitottunk. A decemberi záráskor személyesen én tettem ki a cédulát nyitáskor pedig én vettem le. Persze, előtted csak a csigák képe lebegett..))) Millen kéne? cz.
Előzmény: Törölt nick (10703)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.17 0 0 10707

Végül is minden lehet. Az biztos hogy kipróbájuk mit lehetne kihozni belőle. Szombathelytől 8 km-re délre, Vasszécsenybe a K.I.T. kft-ben találsz meg, gyere, bármikor szívesen látlak!

A gépet jövő hét csütörtökön hozzuk el, pár nap alatt remélem összerakjuk, megtanuljuk az alapokat, és indulhat a fejtörés.

Az alábbi lapon találtam egy két régi tervet, úgy tünik van közte egy-két használható is, amin már el lehet indulni.

http://www.freeww.com/boat_plans.html#Anchor-Mot-6649

Előzmény: szőrmók (10704)
szacsano Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10706
Carlos z.!
Nem, kizárólag itthonról, semmi humbug nincs benne, csak akinek segítek annak nem a csónakmotor motorkiállítás a célja mint egyes éhes kereskedőnek, hanem az hogy eladjon! Ez a megoldás!
Előzmény: carlos z. (10702)
süger Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10705

Tiborpapi Köszi a linket! Szörmók köszi a figyelemfelhívást!

Több szem többet lát.

Előzmény: szőrmók (10692)
szőrmók Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10704
Hali kitzoli! Végülis  lehet hogy kitet fogsz árulni?  A könyvben azért nem szerepel mert akkor még nem tudták!.Viszont az akkori evezőshajóról tudták ,hogy a keskeny hosszu hajó a leggyorsabb. Merre található a masinád? Ha járok arra megnézném. A Főárbóc honlapján már fennvan a 3D hirdetésük.Én dec elején láttam azt hiszem akkor még csak összefelé rakták.
Előzmény: Törölt nick (10697)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10703

Jó, hogy látlak!

Mi volt nálatok az év elején, ciánozás?

Jártam ott január 6-án, homály és sötét de 11 órakor, egy cédila sem volt a bejáratokon, postás a villanyszámlákat a hamutartóba kézbesítette.

(csigát néztem volna a motorkámra)

:((

Előzmény: carlos z. (10702)
carlos z. Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10702

 

 

szacsano

 

Szürkeimportból?? cz.

Előzmény: szacsano (10694)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10701

Sajna ez csak 2D, és csak rajz alapján dolgozik, (vagyis nem CNC) és jövő hét csütörtökön megyünk érte. (nekem a rajz tetszett meg benne, az esetleges javítás egy filctollal történhet, a gép csak a vonal egyik oldalát veszi figyelembe. Van a faszinak egy CAD-os rendszere is, akkor nem az olvasófej vezérel, de az alapgép ugyanaz.) Én 1300mm szélességig és némi trükkel 6-8 m hosszig tudok nyomtani. Fahajókat lehetne aránylag könnyen készíteni, csak meg kell rajzolni a bordákat és a teritéket. Akár lehetne árulni, otthoni összeszerelésre is barkácskedvű embereknek. 4mm-es rétegelt lemezzel csináltunk egy próbát, a vágási sebesség 1m/perc, viszont a gép egyszerre két azonos darabot tud vágni. Nincsenek vágási utómunkálatok, nem szabja fel a lemez rostjait. Egy kajakra csináltam egy durva számítást, egy munkanap alatt nagyjából 3-4 kajak alkatrészeit lehetne kivágni. Egy 15 lábas fa motorcsónak bordáinak, lemezeinek kívágása saccra egy- másfél munkanap lenne. A gépet egyébként meg lehet toldani akár 12m vágási hosszig, csak INOX cső kell hozzá, és ennek a tartó szerkezete.

 

Konkrétan nincs meg hogy mira fogjuk használni, lehet hogy kazánokat gyártunk, lehet hogy fahajókat, lehet hogy összerakható gyerekjátékot. A lényeg az, hogy aránylag nagy méretű, és komplikált vonalvezetésű sík alkatrészekből álljon. Ilyenekben tudnánk jók lenni, és még abban hogy nincs 5000 ft-os rezsióradij mint a vízsugaras vágónak. Most van a mivel, van a hol, van a kivel, már csak az hiányzik hogy mit, és kinek. Ez lesz a nehezebb

 

A 3D cimet köszönöm, valószinüleg megkeresem őket. Velük, és ezzel a gyantával tényleg nagyon lerövídülne az ősminta készítés. Van ehhez a gyantához egy szórható, jól csiszolhat műgyanta is, de az ára ijesztő (23000Ft/kg), ezt nem próbáltam ki.

 

Becske könyve megvan, az ünnepek alatt alaposan átolvastam. Sok dolog világosabbá, érthetőbbé valt, de sajnos sok kérdés nyítva maradt. A nagyon keskeny testeket abszolut nem tárgyalja.

Előzmény: szőrmók (10699)
szőrmók Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10700
A FőÁrbóc nevű cégnek 3D -s van .egy komplett kissebb hajót ki tudnak marni Hungarocellből és mehet rá a laminát. Ez azért nagyon lecsökkenti a mintakészités idejét.
szőrmók Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10699
Ha nincs meg a Becske -féleKishajóépités szólj.A z a trimarán egyébbként tudtommal Győrben van (Maccabi Baruch  Akiba  aki árulja ) Tel szám a Hajómánián fenn van. Akkor neked most egy 2Ds  CNC  felsőmaród van ?Vagy3Ds ?
Előzmény: Törölt nick (10695)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10698
Majd megnézem, én ehhez a technológiához, olyan hülye vagyok, hogy azt mutogatni kellene. Igazából a vágógép tetszett meg nagyon. Temesváron kisérletezik ilyennekkel, egy jó értelembe vett őrült, idősebb mérnök, sok ésszel, megszállottsággal, kurva kevés pénzzel, egy két emeletes ház pincéjében, Alig fértünk el a pncében a gép mellett. Ami a poén benne, az az, hogy az ilyen technológiával müködő 8-10 millés gépek, nem tudnak lekerekítés nélküli sarkokat vágni, mert az olvasó fejek forognak. Az Ő gépén pedig a laser olvasók állnak, és csak a vagószerszámoktól függ csak a szög, vagy a lekerekítés. A Úr szerint ez világszabadalom lehetne, de nincs rá pénze. Igaz ha továbbra is 7700 EURO-ért adja a gépeket, nem is lesz. Ezt is azért adja el, mert dolgozik egy 3D gépen.
Előzmény: GPS (10696)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10697

Ja!

Kipróbáltuk azt az új polieszter gyantát, amelyet nikecellhez is lehet használni. Kiválóan müködik, jobb mint az epoxigyanta. (kicsit higabb, könnyebben kezelhető, jobban tapad) Az ára 1300 Ft/kg, és a Noviánál kapható. Igaz csak 6 hónapig használható.

GPS Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10696

De figyelj csak: a plazmavágónak elég preciz a vágásképe?

Vagyis a vágott él elég eldolgozott? Mert amit én láttam, hááááát....olyan kazánipari minőség volt, hegesztés alá megfelelt.
Előzmény: Törölt nick (10695)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10695

Köszi Tiborpapa!

 

Ha jól látom, akkor ez szerelhető oldalúszokkal készült. Szívesen összefutnák az építőjével egy tapasztalat cserére.

 

Én még be vagyok havazva, (hosszú tél lesz a cégben) hajó ügyben csak odáig jutottam, hogy sikerült venni egy vágógépet, amely rajz után képes 6000mm*1200 mm táblából alkatrészeket vágni 0.05 mm pontossággal. Még csak rétegelt lemezből, de most hajtom a plazmavágó fejet, hogy fémet is tudjunk vágni.  Néztem a vízsugaras vágó fejeket is de hát az 100 milla, erről még álmodozni se merek, sőt egy 400 W lézervágó is 25 milla, tehát marad a plazma. No ez nem csak a hajóhoz kell, de ahhoz is használható lesz.

 

Apropó. Nincs közöttünk valaki olyan aki a nézeti rajzokból, teríték rajzot tudna varázsolni?

Előzmény: Törölt nick (10668)
szacsano Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10694
Sziasztok
Esetleg, ha a fórumtagok közül Yamahára fájna a foga privátban írjon milyen
típust keres és szerintem jó árat mondok rá garival....
A garancia a Yamaha Hungárián keresztül érvényesíthető!
A legutóbbi egy 6AMHS volt 400 ért beüzemelve...
Ami a budaörsi úton + 10E ft.
Előzmény: carlos z. (10693)
carlos z. Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10693

sügér

 

Nézd meg a Yamahákat! Most szezonvégi, áremelés előtti akciós árakkal operálnak... cz.  

Előzmény: süger (10685)
szőrmók Creative Commons License 2009.01.16 0 0 10692
Megsasoltam .Van 4 magyar forgalmazó. Az osztrákot kell megnézni ,kinyitni ,és Keszthely ,Szolnok ,Szigetszentmiklós ,és a Trial Budapesten.
Előzmény: Törölt nick (10691)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.15 0 0 10691
Előzmény: süger (10685)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.15 0 0 10690
Hát mit mondjak? NYáron amikor az alsó képen lévő pályán levittük a Sügérpapival a gucsót, szebb volt ez a kikötő. Jó kis hely.
A jégbe fagyott csónakok látványa sem felemelő.
No de már csak 8 hétvége, és március lesz !!!!
Előzmény: AlexSenior (10688)
keeper1 Creative Commons License 2009.01.15 0 0 10689
Kedves Sügér,
Nézz szét a www. boatsandoutboards.co.uk lapon, Karácsony táján fájintos offok voltak 20-100 pacis motorokra, kifejezetten Tohatsu gépekre is.
Előzmény: süger (10685)
AlexSenior Creative Commons License 2009.01.15 0 0 10688

 

 Szia Elektrofish !

 

 Hát igen , ilyen vízállásnál már erősen necces a kihajózás . Íme a jelenlegi állapot :

Üdv. : Alex .

Előzmény: elektrofish (10684)
aamen Creative Commons License 2009.01.15 0 0 10687
"A Grand Magyarország mán nem forgalmaz tohatsut"

es miert pont tohatsut keresel?
nem ismerem a markat, csak kivancsi vagyok...
Előzmény: süger (10685)
NilsHolgersson Creative Commons License 2009.01.15 0 0 10686
Üdv!
Pont ilyen motorom van nekem is és szedtem már szét a csizmát.Van egy irányváltó tengely aminek a helyére kell kerülnie különben nem lesz hátremeneted(én is 2x szedtem szét mire jó lett),nem kell hozzá célszerszám csak türelem és egy kis kézügyesség.Közben nézd meg a szivattyú lapátkerekeit tömítést stb.Takarítsd ki a karbik szűrőit fúvókákat,nézd meg benyásak-e a gyertyák rögtön kiderül melyik karbik,hengerek nem mentek rendesen.
Előzmény: elektrofish (10672)
süger Creative Commons License 2009.01.15 0 0 10685

Szia Tiborpapi!

Köszi a linkeket. A Grand Magyarország mán nem forgalmaz tohatsut a német beszállító cég megbízhatatlansága,és pontatlansága miatt.

A tiszaiak meg nem írnak árlistát,meg csak 15-ig van.

A Trinexus nak meg el vannak szállva az áraik az euró árfolyamváltozás miatt.

Asszem marad a februári Boat Show-on körülnézés. A tavalyi prospektusokat sikerült biztonságos helyre tennem,még én sem találom.

Előzmény: Törölt nick (10683)
elektrofish Creative Commons License 2009.01.14 0 0 10684
Az előre menettel nem volt gond, és ez a hátramenet hiánya tünet is csak a legvégén jelentkezet. Természetesen amikor már sietni kellett mert jött a komp, nem volt idő nézelődésre... No mindegy , megpróbálom széthúzni azt majd meglátom mit találok.
Találtam veb áruházat az USA-ban küldenek mindent, az árak jók, a postát nem tudom. Robbantott rajzok, motorok szériaszám alapján, meg minden....
https://www.mercruiserparts.com/selectDocs.asp?doc_nbr=13287
Kösz a bíztatást!
Üdv:ef

Alexnek!
Felületes voltam lehet hogy egy másik képen van a te hajód...Szép a kikötőtök,gondolom most kopog rendesen...Ilyen nagyon alacsony vízálásnál (Bp.90 cm )is tudjátok használni?(jégmentes időben)
Előzmény: lauda71 (10677)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 10683
Előzmény: süger (10681)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.14 0 0 10682
Szőrmók, Tiborpapa! Köszönöm!

Úgy gondoltam hogy a gucsó felújításához nem kell nagy teret befűtenem, ezért lesz aktuális a festék.
süger Creative Commons License 2009.01.14 0 0 10681

Tistelt sporik!

4 ütemü Tohatsu mocit keresünk. Ha valaki tud web lapot eladóktól, megköszönném.

AlexSenior Creative Commons License 2009.01.14 0 0 10680

 

 Szia Elektrofish !

 

 Sajnos nem nyertél hangszórót :):):):) Még kellett volna a part felé jönni öt-hat hajónyit , az az enyém . Amit lefényképeztél az nem Progresz test .

 

 Üdv. : Alex .

Előzmény: elektrofish (10674)
szőrmók Creative Commons License 2009.01.14 0 0 10679
maritime .hu ( szentendrei ut.) ott értenek is hozzá. A másik a Bauhaus áruházak. Ott viszont neked kell a dobozokról kisilabizálni ,de te tudsz angolul.
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 10678

A marlin festékek között (pdf) van gumicsónakra való is

http://www.proyacht.hu/

Előzmény: Beer-ci (10671)
lauda71 Creative Commons License 2009.01.13 0 0 10677
Nem lehet, h az előremenetedet is kirugdosta? A tünetek alapján/hátramenet hiánya/ az is okozhatta a rángatást!
Előzmény: elektrofish (10672)
lauda71 Creative Commons License 2009.01.13 0 0 10676
:D! :)))
Előzmény: Beer-ci (10669)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.13 0 0 10675
Szia.
Nem azt mondom hogy biztos hogy ez a baj, de én már jártam így. Az irányváltó kapcsoló fogaskerekén elkoptak a körmök. Így induláskor, és egyéb nyomatékkieséskor kiugrott üresbe, majd a tolórúd miatt vissza. Ez okozta a rángatást, meg a sok csigatörést. Ha a csizmában minden rendben, akkor már doktor kell hozzá.
Rángathat a gyújtás, a karburátor hibája miatt is, de én laikus vagyok.
Előzmény: elektrofish (10672)
elektrofish Creative Commons License 2009.01.13 0 0 10674
D.újváros
Előzmény: elektrofish (10673)
elektrofish Creative Commons License 2009.01.13 0 0 10673
Úgy látszik egyszerre kettőt nem tudok....valami kimaradt...

[image1D.újváros]
Előzmény: elektrofish (10672)
elektrofish Creative Commons License 2009.01.13 0 0 10672
Először is Boldog új Évet, sok szép hajós napot kívánok minden topik társnak!
Rég jártam erre, ami nem azt jelenti hogy néha nem olvastalak benneteket…
Amiért most „tollat ragadtam” az némi jó tanács kérése. Van egy 50-es Mercury-m, „aki” valószínűleg üzemanyag ellátási gond miatt elkezdett rángatni, de mivel ez a tünet nyaralásunk utolsó két napján egyre erősödve jelentkezett, még nem tudom hogy jól gondoltam-e. Viszont ki- sólyázásnál azt tapasztaltam, hogy nincsen hátra menetem… Szerintem szét rázódott a csizmában valami?? Kérdésem az lenne akik szedtek már szét ilyesmit mennyi „célszerszám” kell hozzá? (egy szervizes ismerős mindenféle spéci szerszámokat emlegetett, nem tudom igaz-e, vagy csak hazabeszélt…) Viszonylag jól felszerelt autószerelő, lakatos, és forgácsoló műhely áll rendelkezésre. Nagyjából ennyi a bánatom. (neki-e, álljak-e, merni-e)Teszek fel képet a motorról, és még valamikor az ősszel jártam a D.újvárosi kikötőben, szerintem Alex Senior hajóját fényképeztem le..?
Üdv:ef.

[image1motorom]
motorom
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.13 0 0 10671
Szőrmók!:
Valamelyik topikon írtad hogy egy áruházban láttál gumicsónak ragasztót, festéket stb, de nem találom. Megírnád hogy melyik az az áruház és hol található?
Köszi: Beer-ci
bemepok Creative Commons License 2009.01.13 0 0 10670
Hát, sztem könnyebb dolga lesz, a beer-re már nem kell rászokasson:)

Ja, és meg van az első Onassis-örökös!!! Most már tudod kire hagyni a flottát:DD

No most már on...:)
Előzmény: Beer-ci (10669)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.13 0 0 10669
Off:

ÁÁÁÁ dehogy! Próbáltam én a kiscsávót magyarcsajosítani is, de nem sikerült, most német csaja van az egyetemen.

Mivel nekem nem sikerült most ő jön. Megpróbálhat engem labancosítani:)))))
Drága megboldogult faterommal meg amúgy is volt a rokoni függésen kívül egyéb közös ismerősünk is....:)) -No nem a családon belül---

On:

Viszont a hajózást sikerült a kölökbe oltani rendesen, úgyhogy legalább többet fogom látni.
Előzmény: bemepok (10665)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.13 0 0 10668

Kitzoli figyelmébe:

 

 

 

bemepok Creative Commons License 2009.01.13 0 0 10667
Hát nem, ez igaz.

De mégis...
Ki szereti, ha még ekkor is felügyelik???

Meg tudod... A jogszabályokat és korlátozásokat is a Te érdekedben hozzák, nehogy vmi bajod essen...:DD
Előzmény: GPS (10666)
GPS Creative Commons License 2009.01.13 0 0 10666

Dehogy szól ő bele, ugyan már, hová gondolsz ?

Csak szép csendben ott fog ülni a hajó sarkában - és figyelni fog, nehogy valami baj történjen - illetve hogy azonnal segíteni tudjon, ha szükség lesz rá.

Ez tán csak nem beleszólás, ugye?
.
Előzmény: bemepok (10665)
bemepok Creative Commons License 2009.01.13 0 0 10665
Na ne mán, hogy gyertyát akarsz tartani:)
Hát mit szóltál vóna, ha annakidején a fater bele akart vón kotnyeleskedni a labancgyártásba;)))

Előzmény: Beer-ci (10664)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.12 0 0 10664
Hát majd rám..... :))))Mivel nem vagyok meleg majd én lehűtöm őket:))A cekásszal:D
Előzmény: bemepok (10663)
bemepok Creative Commons License 2009.01.12 0 0 10663
Osztán mire fekteti őköt??
ami fekete az meleg:DD
Meg a cekász is melegít:DDDD
Előzmény: Beer-ci (10662)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.11 0 0 10662
Jó lesz az úgy! Majd amikor a kis labanc fiam hozza a kis osztrák pipiket! 30 fokban, fekete hajóban ...hamarébb vetkőznek....:D
Előzmény: lauda71 (10661)
lauda71 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 10661
Akkor az nem is teknő lesz,hanem pecsenyesütő!
Főőő -l a jóindulat!:)))
Előzmény: Beer-ci (10660)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.11 0 0 10660
Az biz"a! Hátha még sikerül is átalakítanom olyanra amit kigondoltam, meg úgy lefújni....Feketére!! Had főjön a gyerekem benne:))))
Előzmény: lauda71 (10659)
lauda71 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 10659
De egyébbként ebben a szinezésben tökjól néz ki!
Előzmény: Beer-ci (10656)
lauda71 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 10658
De,ha jól látom az nem 1 30as Selva,hanem 1jóöreg. minimum40-50es Crysler!:))
Előzmény: Beer-ci (10656)
Fuego V6 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 10657

Szállunk rendelkezésedre!!

 

Előzmény: bemepok (10655)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.11 0 0 10656
No lám mit találtam:
Úgy látszik hajókáznak az Adrián is ilyen csónakkal.
bemepok Creative Commons License 2009.01.10 0 0 10655
Szevasz Fuego!

Gratula a Johnnyhoz! Úgy látom, te is a kitartó fajtából vagy:)) Elég borzasztóan nézett ki az a blokk, amikor láttam!
Kérdés: a görbe hajtókar hogy függ össze a főtengellyel? Mármint hogy okozza a görbülést?
Nem volt sztem szegény a keverék, a gyertyák a alapján legalábbis. Meg ugye a 6 hengerre jut 3 karbi, tehát ha ebben a szegény keverék okozta volna a gondot, a vele párban működőben is lenni kellene vminek.
No mindegy, lassacskán haladok vele, majd úgyis írom, hogy áll. A főtengelyt mindenesetre megmérem, bár köszörülni eddig én sem akartam.
Köszi a tanácsokat, ha gondba kerülök kereshetlek?

pók
Előzmény: Fuego V6 (10653)
Fuego V6 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 10654

Ma nagy öröm ért minket úgyhogy gondoltam megosztom veletek!

Beindult a 75 lovas V4 Johnson amit egyébként 25 éve áztatott az eső!

Nem kicsit volt összerohadva az egész de rengeteg türelemmel meg munkával

megtisztitottuk és lássatok csodát működik.

Ami a legnagyobb az egészben hogy egy pár apróságon kívül minden a saját cucca!

Le a kalappal az anyagminőség azért megvan.

Ha esetleg valakit érdekel lehet hogy eladnánk hogyha van köztetek műkedvelő

mert ez egy 1963-ban készült darab!

Tehát elvileg veterán!

Fantasztikusan szép a hangja a videókat hamarosan felteszem a TVN-re!

Fuego V6 Creative Commons License 2009.01.10 0 0 10653

Szia Bemepok!

A javaslataim a következők!

Szerintem ne köszörüld a főtengelyt hamem tényleg méresd le meg nézzék meg azt

is hogy neme görbe.

A görbe hajtókaros henger meg tényleg kaphatott vizet de lehet a főtengelynél van a hiba amit sajnos a legvalószínűbbnek látok!

Ha jól emlékszem azt mondtad hogy ez 3 karbis?

Nagyon meg kéne nézni a karbikat is neme volt szegény nagyon a keverék valamelyiknél mert ez is okozhatta a dugattyú leolvadását meg a gyűrű törését is.

Ugyanis a túl szegény keverék sok motor halálát szokta okozni főleg ha több karbi van!

Az egyik oldal hajtja a másikat és hegesztőpisztoly módjára elég minden de ezt a gyertya fehérsége is szokta jelezni!

Amugy ha ezt a motort most tényleg körültekintően megcsináljátok akkor biztos hogy nagyon sokáig jó meg üzembiztos lesz!!!

Sok sikert hozzá!!!!!!

Sziasztok hajóstársak!!!

 

Előzmény: bemepok (10645)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 10652

Haverom is nagyon jól kinéző motort vett az autójába óccsóér, de sajna a motor úgy zabálta az olajat, hogy csak na...

 

Mindenesetre én tartanék egy használt, ismeretlen előéletű motortól...

Mert az igencsak drága tud lenni.... Így meg Te tudsz mindent, hogy mi és hogy került bele! Lehet, hogy egy picit drágább, de maga a "sikerélmény", hogy újra megy a régi vas, szerintem nem rossz... Mondjuk én megszállott motorbuzi vagyok..:-)))

Előzmény: Beer-ci (10650)
bemepok Creative Commons License 2009.01.09 0 0 10651
Hát, nem fiatal... A legjobb férfikorban van:))

De lesz még ebből motor:)
Előzmény: Törölt nick (10648)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.09 0 0 10650
Hááát nem tudom.... Mostanában igencsak olcsón hozzá lehet jutni dolgokhoz.


Ha csak a motorszám lenne a megoldandó probléma, az lenne a legkevesebb.


Bemepok: Fejtsd !!!.....:))))
Előzmény: Törölt nick (10649)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 10649

"Szerintem mire felújítod többe lesz, mint ha vadásznál egyet a neten."

 

Csak itt mindenről tudni fogsz!

A neten halászottal meg "bármi" lehet!

Előzmény: Beer-ci (10646)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 10648

Mennyi üzemóra volt ebben a motorban??

 

 

Szerintem hajtókart ne egyengess (ez nem kispolszki)!

Főtengelyt csapágyazás előtt én felköszörültetném és arra a méretre csapágyaznám!

Előzmény: bemepok (10645)
bemepok Creative Commons License 2009.01.09 0 0 10647
Fejtsem?:)) Látom nem bízod magad csupán a fa melegére:))

Még eddig jó vagyok a kőccségekben, egy másik motort venni, befaragni átpaperozni sem vóna óccsóbb.
Előzmény: Beer-ci (10646)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.09 0 0 10646
No előkerült kend is!!:))
Azt gondoltam fejted a páleszt a következő csomagba:))))


Azért javaslom azt a főtengelyt mérd meg. Tuti üt, azok után amit leírtál.

Egyébként tudod mit? Szerintem mire felújítod többe lesz, mint ha vadásznál egyet a neten.
Előzmény: bemepok (10645)
bemepok Creative Commons License 2009.01.09 0 0 10645
No, akkor egy kis témába vágó dolog.

Végre szétszedődött a Volvo.
Megállapítások:
A rágott dugó elég érdekesen néz ki. A kompresszió és olajlehúzó gyűrű között egy darab ki van törve a dugattyúból, ami szépen a helyén is volt, nem fordult ki. Nem friss törésnek látszik.
Az olajlehúzó gyűrű is össze van törve, több darabra, ennek viszont sztem nincs meg minden része.
A kompressziógyűrű egyben van, de ahol a dugó széle hiányzik, ott közvetlen a gyűrű felett van egy bemélyedés, a gyűrű vastagságával kb megegyező méretű és 2-3 cm hosszú. Olyan, mintha gyári bemarás lenne, de a többi dugón nincs. 2 dologra gondolok: vagy gyári hiba, vagy az olajlehúzó egy darabja fordult ki a helyéről, és oda benyomódott, de azonnal ki is mehetett, mert semmi sérülés nincs a hengerben. (Meg leginkább akkor az oda be is szorult volna szerintem.)
A dugó szélét meg valószínűleg lenyalta az átfújó gáz. Egyébként ebben a hengerben a legnagyobb a kopás, a billegő törött gyűrű miatt. Rendesen legyalulta a hengerfalat, de tükör sima! Semmi marás! Első javítóméretbe ez is belefér.

Aztán kiderült még más is. Az első hengerben az egyik dugattyú teljesen keresztben állt, a csapszeggel párhuzamos oldala kopott. Kiszerelve a motorból kiderült a turpisság: az egyik dugattyúszem teljesen keresztbe van repedve, a hajtókar meg nemhogy kifli, de térgörbe!!! No nem nagyon, de észrevehető. Mintha vízütést kapott volna. Azon csodálkozok, hogy nem könyökölt ki idáig semmije...
Mit mondtok, hajtókart érdemes egyengetni, vagy keressek egy jót (Csabicska????)?

A főtengely viszont úgy néz ki, hibátlan, de ha már szét van szedve csak kap egy új csapágysort.

Nos ez a helyzet...
Én marha, fényképet meg nem csináltam, de igyekszem pótolni, mindenki okulására!


lauda71 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 10644
Elvtársak!
Ébredjetek téli álmotokból!
lauda71 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10643
Vmelyik "használt" -OLDALON!
Előzmény: Beer-ci (10642)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10642
Ne szúr be többször!! :)))
Ő az!
Legalábbis az alja, meg a fedélzet a kormányig. A hátulja az enyémnek durvább, de az lehet változat. Hol lelted?
Előzmény: lauda71 (10640)
lauda71 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10641
Kösziiiiii!
Előzmény: Törölt nick (10638)
lauda71 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10640
Ezmár beeee!!!
lauda71 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10639
Szerintetek? 8.?
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10638
Beszúr!!!!!!!
Előzmény: lauda71 (10636)
lauda71 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10637
szerintetek?
lauda71 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10636
Szerintetek? 5.?
lauda71 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10635
Szerintetek?? Talán 4.ik nekifutásra?
lauda71 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10634
Szerintetek???
lauda71 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10633
Szerintetek?
Előzmény: Beer-ci (10632)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.06 0 0 10632
Tegnap levettük a futóról a motor leszerelése után.
Simán mozgattuk ketten, nincs több 200 kilónál. Tehát nem a súlya miatt nem tudott kisiklani. Ma megnézzük a motort. ( Amely nem is 25 le-s hanem 30, ugyanis Selva S505.
Lesznek majd képek is.
Minden esetre a test most jó nagy ponyva alatt téli álmot alszik.
Biri01 Creative Commons License 2009.01.04 0 0 10631
a fletcherem orrára nagyon hasonlit.......de csak odáig
Előzmény: szőrmók (10628)
szőrmók Creative Commons License 2009.01.02 0 0 10630
A CsehszlovákSiriusnak is ilyen volt a vizalatti része .Az a 20-as Viharral szépen ment.
Előzmény: Beer-ci (10629)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.02 0 0 10629
Az ütközőket én inkább lekerekített oldalsó szárnyaknak vélem, gondolom trimmelési vagy kanyarstabilitási célból. Jól megnéztem, nem utólag lettek oda téve.

A 420 igaz lehet, mert rövidebb a kajütösömnél. Ezek után meg azt nem értem, hogy a 25-ös Selva miért nem tudta kisiklatni,--igaz hogy tehercsiga volt rajta-- hisz a kajütösöm nagyobb is, nehezebbnek is tűnik, és azt a Neptun 2 fővel simán siklatta.
Előzmény: szőrmók (10628)
szőrmók Creative Commons License 2009.01.02 0 0 10628
Adria 420 avagy Fletcher . Erre hasonlit legjobban. Az oldalütközőket leszámitva.
Előzmény: Beer-ci (10621)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.02 0 0 10627
Ráadásul szerencsétlennek már ez a második ilyen éve.....
No de hátha most kifogott engem. Nem mintha szükségem lett volna rá, de sajnáltam.
Majd egyszer megírom mennyiért veszem. :)))))
Előzmény: GPS (10626)
GPS Creative Commons License 2009.01.02 0 0 10626

Az én hajótestem talán nem ilyen értékes mint ez - de azért baxa meg - csak beruháztam az ősszel kemény 750 Ft-ot egy 5x6 méteres mezőgazdasági fóliára és nulla Ft-ot 4 darab használt abroncsra...hogy mégse a földön álljon, ha majd aláfagy a bokáig érő latyak.

Tudom, a műanyagnak talán az sem árt...de a szépérzékem tiltakozott, hogy kinthagyjam a hajót - mint eb a szarát.
.
Előzmény: Beer-ci (10625)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.02 0 0 10625
Biz legalább egy darab fóliát rádobhattak volna. No talán a napokban haza kerül, de egyelőre nincs hely a műhelyben.Úgyhogy tőlem is csak egy takarót kap.
Én sem találtam sehol hozzá hasonlót. Állítólag osztrák gyártmány.
doktor4 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 10624
Szerintem ez egy magyar hajotest ,annak idején mikor a p2 vettem volt egy a hajomanián .Az oldala elég jellegzetes . De hogy mi a neve ? No azt nem tudom . :-(((üdv doktor4
Előzmény: Beer-ci (10621)
GPS Creative Commons License 2009.01.02 0 0 10623

Nekem ismerős: azt hiszem, hogy aligha tévedek, ha azt állítom, hogy ez minden bizonnyal "egy trehány tulajdonos hajótestje".

A tipust - közelebről - sajnos nem ismerem.
.
Előzmény: Beer-ci (10621)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.02 0 0 10622

Ja, láttam már itt, hó nélkül :)

Egész európát bejártam (google képkeresővel is) hogy találjak valami hasonlót, de ahogyan a székely ember mondta a zsiráfra: márpedig ilyen állat nincs is!

Előzmény: Beer-ci (10621)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.02 0 0 10621
A kérdésem változatlan: Ismerős ez a test valakinek?
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.01 0 0 10620

Én csak a videón található feliratból indultam ki:

 

World's fastest diesel production boat.....

 

Előzmény: Beer-ci (10618)
Biri01 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 10619
b u é k mindenkinek
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.01 0 0 10618
Ja. biturbó, és Bugatti Veyron. :)
Előzmény: Törölt nick (10617)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.01 0 0 10617

Épp le akartam írni, hogy milyen sokat zabálhat az 1600 lóerővel....

 

De közben - nézve a videót - látom, hogy ez dízel!!!!

 

Akkor már talán nem zabál annyira sokat.... (mintha benzines lenne...)

Előzmény: Beer-ci (10616)
Beer-ci Creative Commons License 2009.01.01 0 0 10616
Sziasztok.
Évkezdésnek itt egy videó. Erős idegzetűeknek!!:)))
Superboat 1600 hp 160 km/h
109ha300 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 10615

BUÉK MInden kedves hajóstársnak!!

Előzmény: szőrmók (10614)
szőrmók Creative Commons License 2009.01.01 0 0 10614
BUÉK  Mindenkinek!. szőrmók
bemepok Creative Commons License 2009.01.01 0 0 10613
Boldog Új Évet minden topikolvasónak!

Bemepok
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.31 0 0 10612

Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek

Fuego V6 Creative Commons License 2008.12.31 0 0 10611
 

Sziasztok hajóstársak!!!

Boldog új évet és jó vizet /szelet/ kívánunk mindenkinek!!!

Fuego és Andi!!!

doktor4 Creative Commons License 2008.12.31 0 0 10610
Boldog új évet kivánok ! üdv doktor4
Beer-ci Creative Commons License 2008.12.31 0 0 10609
Mihamarabb jó időt, és meleg pillanatokat nektek! BÚÉK!!
süger Creative Commons License 2008.12.31 0 0 10608
Mindenkinek boldog újévet,és a vizek istennői őrködjenek, tartsák a víz felett hajóitokat. B.U.É.K.
Z hajó Creative Commons License 2008.12.31 0 0 10607
Üdv urak!!

Van egy jó megbízható 50le-s johnson motorom eladó ha valakit érdekelne!
A képen látható! BOLDOG ÚJ ÉVET MINDENKINEK!!
szacsano Creative Commons License 2008.12.31 0 0 10606
Minden kedves kollégának békés és boldog új esztendőt és rengeteg vízen töltött órát kívánok!

Szacsano
Beer-ci Creative Commons License 2008.12.30 0 0 10605
Azt hiszem FuegoV12biturbó laminált már olyat. Szerintem nem soká válaszol....
Előzmény: Törölt nick (10603)
szőrmók Creative Commons License 2008.12.30 0 0 10604
Hali ! Kérdezd :Molnár József ,Alvinplast .hu Ő biztos tud segiteni.
Előzmény: Törölt nick (10603)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.30 0 0 10603

Sziasztok!

Használt már valaki Styrosafe műgyantát? Állítólag a polisztirolhab laminálásához fejlesztették ki.

Beer-ci Creative Commons License 2008.12.28 0 0 10602
Nem állítólag hanem az. Ráadásul ugyan ott gyártják.
Autósbótostúl tudom.
Előzmény: lauda71 (10599)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 10601

PAL 14-7 kapható itt

Előzmény: doktor4 (10600)
doktor4 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 10600
Urak tudom én azt de még is csak a 14-5 PAL kellene ,már csak azért is mert az olyan elérhetetlen . Bezzeg ugy 20 éve volt belőle annyi hogy csak na ,de akkor nem kellett mert marék szám hoztam haza ( persze most egy se ). üdv doktor4
lauda71 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 10599
Doki,ha a Vihr ba kell,tudom ajánlani a 17es BRISK gyertyát ;nekem ennek volt a legerősebb a szikrája,tisztára és vbarnára ég! Egyébbként állítolag ez a PAL utódja, egyébként komoly tunning autokba is csinál gyertyákat-sok helyen ajánlják!
Előzmény: doktor4 (10596)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 10598

PAL 14-5, M 14 X 1.25,

hézag 0,5 - 0,6 mm.


helyette:

Bosch 14175 Tl,
Champion J 6,
Marelli M W 175 Tl,
KLG FS 70.


 

Előzmény: doktor4 (10596)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 10597
Hatvanas évek
Előzmény: GPS (10594)
doktor4 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 10596
Hello Papa ! Ha egészen véletlenül lenne 2 db 14-5 PAL gyertyád no az lenne az igazi ! üdv doktor4
Előzmény: Törölt nick (10593)
keeper1 Creative Commons License 2008.12.27 0 0 10595
OFF No ,
felélénkültem így 11 tájt, merthogy ilyet nem láttam vagy 25éve , igaz amikor még
- éltem boldog idejében, 1 év egyetem után , de még hasonló 4 előtt.- Roburt vezettem, inkább a BOSCH 175? -öst kerestem , az jobban tisztult, ahogy emlékszem. Az első hengerbe az kellett! . ( GARANT!?) Ez meg vót ócsó. ON
Előzmény: GPS (10594)
GPS Creative Commons License 2008.12.27 0 0 10594

Te papa! A doboz dizájnja alapján- ez tán még a Dubcek-időkből maradt itt. De mindenképp "csehszlovák" gyártmány :-))))

Vagy tévedek?
.
Előzmény: Törölt nick (10593)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 10593

akkor jövőre ezzel is felvillanyozhatod

 

Előzmény: doktor4 (10591)
Beer-ci Creative Commons License 2008.12.27 0 0 10592
Küldjek? :))
Előzmény: doktor4 (10591)
doktor4 Creative Commons License 2008.12.27 0 0 10591
Hello Beer-ci ! Nincs Isolator gyertyám :-))) . üdv doktor4
Előzmény: Beer-ci (10590)
Beer-ci Creative Commons License 2008.12.27 0 0 10590
Nekem ez is tetszik. Jó ötlet mint a tavalyi. Csak mikor kerülnek rá az isolátor gyertyák?
Előzmény: doktor4 (10563)
Beer-ci Creative Commons License 2008.12.26 0 0 10589
Örülök ha annyira rendbe tesszük hogy nem akar elsüllyedni.
Kár lenne a bőr cuccért--- mondjuk egy méter mélyen a víz alatt.:))
Egyelőre legyen csak stég, de stabilan.(esetleg egy kis motorral hogy arrébb tudjuk vinni. A többit meglátjuk.
Előzmény: Fuego V6 (10584)
GPS Creative Commons License 2008.12.26 0 0 10588

Hááát, bevallom neked öszintén: a fickót ki akartam fotóstoppolni a képből...csak közben vendégek jöttek, és már nem értem rá.

Egyébként, ettől a "fehérgarbós" szereléstől már a múlthéten is csalánkiütést kaptam - amikor a megaszar-srácokat öltöztették ilyenbe. Mind a hármat.

Broáááffffff.
.
Előzmény: 109ha300 (10587)
109ha300 Creative Commons License 2008.12.26 0 0 10587
Lehetne a meleg nélkül választani??
Előzmény: GPS (10586)
GPS Creative Commons License 2008.12.26 0 0 10586

OK, egy kis komolyságot: ha már "bőrfotel" - akkor én ezt az elrendezést kívánom nektek a kisgéphajóitokra :-))))
Előzmény: Fuego V6 (10584)
GPS Creative Commons License 2008.12.26 0 0 10585

Bőr-fotellel ilen lenne.
Azt hiszem, legalábbis.
Előzmény: Fuego V6 (10584)
Fuego V6 Creative Commons License 2008.12.26 0 0 10584

Az orrkiülőst is ilyenre kéne megcsinálni?

Milyen lenne bőrfotelekkel?

Na ujabb fa a fejszénknek!

Mit szólsz Beerci?

 

Beer-ci Creative Commons License 2008.12.26 0 0 10583
Hideg van így is, hátha még beszélünk róla!
A hó is hiányzott nagyon...
Melegedőül itt egy katamarán. Éppen jó lesz jövőre valamelyik túrán:))))
LUCzI FERencz Creative Commons License 2008.12.25 0 0 10582
Volt olyan esetem a Tisza-tavon az Aranyosi-szigetnél a robbantott ágon (ha mond valakinek ez a hely valamit) hogy ketten taszigálták az éppen beállni készülő Tiszán a jégtáblákat az evezővel a csónak orrából, én meg hátul húztam a motort. Ha egy fél órával később indulunk fölfelé, akkor beáll a folyó, és ott ragadunk.
Előzmény: Beer-ci (10580)
GPS Creative Commons License 2008.12.25 0 0 10581

Én is vitorláztam már novemberben - de ez azért keményen übereli azt is :-))))
Előzmény: szacsano (10578)
Beer-ci Creative Commons License 2008.12.25 0 0 10580
Fanatikus hajós ember:)
Merje valaki azt mondani hogy nem! :)
Előzmény: szacsano (10578)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2008.12.25 0 0 10579
Sziasztok!

Eladó egy 6 méteres műgyanta bevonatú faladik, és egy 5 LE 2 ü Yamaha-Mariner motor együtt vagy külön. A csónak T.füreden van parton, a motor pillanatnyilag Debrecenben. Árat privátban. A csónak 2 éves, megvan az eredeti számlája. A motor nem tudom, hány éves, de jó.
szacsano Creative Commons License 2008.12.25 0 0 10578
Szóval mi nem bírtuk tovább, a Dinnyésháti kikötőből így tudtunk kijönni ma délelőtt!
De mentünk egy kört a haverom ladikjával és az új motorommal...

Előzmény: zsomi.vac (10567)
Z hajó Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10577
Hello keeper!

Hát nem filóztam rajta sokat mert féltem hogy lecsap rá valaki, így minél elöbb próbáltam nyélbe ütni a dolgot! Azóta már át is írattam! Tavassza ill. amint jó idő lessz kezdek hozzá. Csak a belsejét kell építeni, meg ponyvát készíteni hozzá. A két első gyári bőrülés megvan hozzá, így csak a hátsót akarom megvenni a gyártótól.kb 200000 forintból meglessz minden.
keeper1 Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10576
Szevasz, Z hajó,

Fájó szívvel vettem, hogy mire szegedi " szakértői csapatom" - mivel én nem értek hozzá- megnézte volna ezt a hajót, valaki lefoglalózta, ahogy látom, azóta el is vitte. Sok örömöd legyen benne!!! Ha végeztél a felújítással- ahogy hallom a gyártónál, - és megosztanád, tedd meg, mibe került. ( a felújítás)

Mindenkinek Boldog Karácsonyt!!!
Előzmény: Z hajó (10504)
Beer-ci Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10575
Szia BB!
Köszönöm a segítséget, vannak benne használható dolgok!
Igaz hogy nem VW, a motor hanem 1.9 es dízel renault, de igazán szinte mindegy. Mint megtudtam a Renault is gyártott marine motorokat.
Előzmény: Barbabianka (10558)
Beer-ci Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10574
Drága barátom!
Remélem azért nem vagy nagyon egyedül!
Ha igen vegyé egy illen fenyőfát, csak vigyázz ha száraz akkor nagggyon hullajtja a levit. Ja. a levelét.
Előzmény: hakapeci (10573)
hakapeci Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10573
ennek még1x nekifutok!

haka
Előzmény: hakapeci (10572)
hakapeci Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10572
na fijjugh!

(bocsi én egyedül álló státuszban vagyok)

 boldog karácsonyt a benzingőzzel fertőzötteknek

haka
undefinedundefinedundefined
szőrmók Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10571
Köszi ,viszont . Nem az egy 33-as Evinrudge.De kétségtelenül hasonlit a Kőnigre.
Előzmény: izgaga (10565)
szőrmók Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10570
És innen a fa mellől Boldog Karácsonyt mindenkinek!
szőrmók Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10569
Az egy Moszkva 25A kupak.
Előzmény: Beer-ci (10557)
Istvan56 Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10568

Tisztelt Uraim !

 

Jézuska közeledtvével üdvözltemet küldöm nektek a cégem lapján

 

Mindenkinek sok szép ajándékor seert, páleszt, meg minden jót.

 

István

 

 

http://www.vitechnet.hu/udvozlo/

 

 

Előzmény: zsomi.vac (10567)
zsomi.vac Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10567

Boldog Karácsonyi kívánok.

Mivel a leghosszabb éjjszakán már túl vagyunk, én már vágom a centit, hogy újra vízre tegyem a kishajómat.Gondolom ezzel mind így vagyunk.

szacsano Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10566
Békés meghitt ünnepet Nektek!
izgaga Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10565
Neked is BUÉK (meg Karácsony)!
A kép jobb oldalán az állványon az nem véletlenül König???????????
üdv. izgaga
Előzmény: szőrmók (10555)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10564
Boldog Karácsonyt minden hajóstársnak!
doktor4 Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10563
BOLDOG KARÁCSONYT ! üdv doktor4
BMW Power Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10562
Áldott békés karácsonyt kedves hajóstársak !

Barbabianka Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10561

Nad különbség  :)

bb

Előzmény: GPS (10560)
GPS Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10560

Hát öregem - rég nevettem ilyen jót.

Én sokat fordítottam a TV-Paprikának a főzőműsorainak a szövegkönyveit. Ott is sokszor előfordult a "marinírozás" szó - de ott egészen mást jelentett :-)))

Már a lelki szemeim előtt volt, ahogy Beer-ci barátunk Tiszaugon, az udvaron, miként forgatja a VW motort (rendkívül gondosan, hogy mindenhová jusson) - az enyhén pikáns, babérleveles-chillis-oregánós marinirozó-szószban :-))))
.
Előzmény: Barbabianka (10558)
GPS Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10559

Karácsonyra kabinos hajót mindenkinek !!!!!

De legalábbis örömökben teli, békés Ünnepeket !
Barbabianka Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10558

Beer-ci!! Haka mondta, hogy egy VW motort akarsz beépiteni a hajódba. A marinirozáshoz szükséges alkatrészeket itt tudod beszerezni:

http://www.apte-hamburg.de/Deutsch/Kontakt/Downloads/APTE-OnlinePreisliste-Marine.pdf

http://www.unionmotor.se/

http://www.krahwinkel-kpm.de/marin/marin.html

http://www.umruestteile.de/umruestteile.html    !!!!!!!!!!!!!!

Üdv. bb

Beer-ci Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10557
Te Szőrmók!
Ott a téglarakás és a motorállvány között a földön az nem véletlenül olyan kupak amilyent én keresek?
Előzmény: szőrmók (10555)
kutya56 Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10556
szőrmók Creative Commons License 2008.12.24 0 0 10555
BUÉK mindenkinek .Én ilyenekkel álmodom ! Álmomban mennek is.
lauda71 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10554
Tiborpapa! Te nagy varázsló vagy!
Előzmény: Törölt nick (10531)
Beer-ci Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10553
Minden természetet ,vizet, és benzingőzt szerető hajósnak kellemes Karácsonyt, és Boldog Újévet Kívánok.
Beer-ci
109ha300 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10552

KÖSZÖNÖM!!!

 

Holnap már nem zavarlak, de az ünnepek után rádtelefonálok.

 

Kellemes Ünnepeket mindenkinek!!

 

Csabi

Előzmény: popeye010 (10551)
popeye010 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10551
 Ja válasz a 10526 Csabinak
Előzmény: popeye010 (10550)
popeye010 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10550

Hát persze,hogy megvan több éve jeleztem a topikon , hogy tudok segiteni  csörögj rám

amúgymeg  Boldog Karácsonyt mindenkinek

Takyka! Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10549
Igen, de itt 6-7% hossz szélesség arányt írnak, ami azért elég durva. 6,2m -nél az 43cm ráadásul kör alakú a vízvonal alatti rész. Eléggé kicsi lenne a terhelhetősége egy ilyen hajónak. Tulajdonképpen 3 db egymás mellé kötözött kajakot kell elképzelni...

T.
Előzmény: Törölt nick (10541)
szacsano Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10548
Köszönöm a kedvességed már legalább memorizálhatom a számomra nem ismert területeket...


Előzmény: Beer-ci (10528)
kutya56 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10547
Köszi Csabi !

Én IGO-t használok, de megpróbálom megnézni az általad ajánlottat.
ÜdV. Zsolt
Előzmény: 109ha300 (10539)
GPS Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10546

Hát igen - nem is egy hajózási-akadémiai székfoglaló az írás - az már biztos :-))))
.
Előzmény: Takyka! (10545)
Takyka! Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10545
Kicsit elnagyolt a leírás és az indoklás is, mert ez alapján a delfinek úszhatnának a víz alatt is, hogy elkerüljék a hullámkeltést...


T.
Előzmény: GPS (10542)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10544
Igazad van, rosszul fogalmaztam. Bele vagyok már zavarodva az egészbe. A második weblap viszont foglalkozik a fogyasztással, érdemes megnézni. Összehasonlit egy kb egyforma vízkiszorítású sikló, félsikló, és tri fogyasztását. Közben olvasgatom Becske könyvét, egyetlen utalást találtam eddig a vékony testekre, de a továbbiakban nem foglalkozott vele. pontosan a keskenységük miatt.
Előzmény: GPS (10543)
GPS Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10543

Zolikám - ez nem GPS mondata, hanem ez jön le az írásból.

Az írás egyébként fikarcnyit sem foglalkozik a fogyasztással...csupán csak a (merüléses) úszótestek sebességhatárait és stabilitását feszegeti.

Tisztasor, hogy két penge-test összesen messze nem zabál fel annyi energiát - mint egy darab, ugyanolyan stabilitást adó "bútorszállító" hajóforma :-))))
.
Előzmény: Törölt nick (10541)
GPS Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10542

Azt elég hülyén magyarázza - mert a tengeralattjárós dolognak az lenne a lényege, hogy nincs demarkációs vonal a víz és a levegő közt - vagyis nincs vízvonal - tehát olyan fékező hullámkeltés sincs, mint amilyet a hajóink gerjesztenek a vízvonaluk mentén.

Erre mondja azt is, hogy a delfinek - ha nagyon sietnek valahová - akkor emiatt ugrálnak ki a vízből - hogy úgymond "megelőzzék" a saját maguk által gerjesztett hullámokat.
.
Előzmény: Takyka! (10538)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10541

Köszönöm a segítséget, de lenne még egy lecke, ami alapján ha jól értelmezem, vitába lehetne szállni GPS mondataival, hogy komolyabb előnyt csak a vitorlásoknál nyújt a több testű kialakítás.

http://www.trybrid.org/trimaran/about/the-long-thin-hull/ 

A grafikon alapján az egy egységre eső üzemanyagfogyasztás csökkenése se elhanyagolható, főleg alacsonyabb sebességeknél. Értem ez alatt a 25-35 km/h sebesség tartományt, ami szerintem bőven elég az öröm hajókázáshoz. Na és az se mindegy mekkora motort kell ehhez venni. Talán még a Balcsira is össze lehetne hozni egy relatív gyors elektromos meghajtást, ezzel a kialakítással.

 

 

109ha300 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10540

Nem is topo, hanem sima Románia road 2006 térkép:

 

 - Románia digitális térképe Garmin készülékekhez. A térkép tartalmazza Románia legfőbb útjait, több száz POI információt, a Duna-Delta részletes térképét, valamint 1:15.000-es részletezéssel utca szinten a következő településeket.  -

 

Csabi

 

Semmi közöm a garminhoz.. szal bocsi a reklámért. :)

Előzmény: 109ha300 (10539)
109ha300 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10539

Sziasztok!

 

A Duna deltáról használható térkép a Garmin Bluechart térképe.. és ha jól emléxem a Topo Románia . Vízmélységek, stb.. minden rajta van, amire szükség lehet.

 

Csabi

Előzmény: kutya56 (10532)
Takyka! Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10538
Még egy dolog meg van említve a szövegben a hullámellenálással kapcsolatban, de megmagyarázva nincsen, a tengeralattjárók esetében sokkal kisebb a hullámellenálás amikor a mélyen a felszín alatt haladnak! Ebből következően lehet, hogy a mélyebb merülésű, de keskenyebb testkialakítás előnyösebb tud lenni. Kellene rá próbát csinálni...
Ami viszont biztos, a tömeget kell csökkenteni a lehető legnagyobb mértékben!


T.
Előzmény: GPS (10536)
Takyka! Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10537
folytatás:

3. A Hullámellenálás azáltal keletkezik, hogy az orrnál megnő a víz nyomása, emiatt az felemelkedik, a farnál lecsökkenik, így a vízszint lecsökken. Ahogy nő a sebesség, úgy nő a nyomás, emelkedik az orrhullám és a hossza is. Amikor az orhullám eléri a far (negatív) hullámot akkor kerül be a hajó a hullámcsapdába amiből nem tud kimászni ha túl nehéz. A hirtelen megnövő ellenállás nagysága a test alakjától függ, minél nagyobb a szélesség változás a hajó hossza mentén, annál nagyobb az ellenálás növekedés.

Testsebesség túllépése:

A Hullámellenálás csökkentésére két mód van, csökkenteni a szélességet és a hajó tömegét. Azt érzékelteti, hogy a többtestű hajók előnye a könnyebb konstrukcióból és a keskenyebb testekből adódik.
Sajnos részletekbe, számításokba nem bocsátkozik az iromány.


T.
Előzmény: Takyka! (10535)
GPS Creative Commons License 2008.12.23 0 0 10536

Egy másik üzenete az írásnak meg az, hogy a többtestű hajók ott nyernek az egytestüekkel szemben, hogy a két távolra elhelyezett karcsú úszótest nyújtotta stabilitást !!!! - csak egy sokkal nagyobb és mogorvább formájú testtel lehetne elérni.

Világos, hogy a két "karcsú" összesen nem mutat annyi ellenállást - mint az azonos stabilitást !!! nyújtó "mogorva".

Azt se rejtsük véka alá, hogy a több-testüséggel igazán nagyot csak a vitorlás-szakmában lehet nyerni - ahol az oldal-stabilitás lételeme a gazdag vitorlázatnak - amit kénytelen-kelletlen: tőkesúllyal pótolnak.
A többtestüeknél feleslegessé váló tökesúly viszont óriási nyereség a vitorlásnak.

Motorosnál ez tán kevésbbé ennyire hangsúlyos...hisz nincs akkora oldalraborító erő - mint amekkorát egy komoly vitorla produkálhat.
Ezért, a fene-széles hajótestre sincs szükség...tőkesúlyra meg még annyira sem - tehát a nyereség sem annyira drámai...mint amott.

A penge-éles hajók rendkívül kicsi hullámellenállására a cikk sem ad kimerítő magyarázatot - csak megjegyzi, hogy ott bizony hihetetlen sebességek érhetők el...akár pusztán "kenyérgőzzel" is :-))))
.
Előzmény: Törölt nick (10534)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!