Na, most már aztán nagyon ideje volt. Gondolom, a boldogsághormonjaid csak úgy szárnyalnak :-)))!
Egy kérdés : megérte a sok bosszúságot, olyan, mint amire számítottál - vagy még annál is jobb :-)))?
Ma voltam tesztvezetni a Kovácséknál.
Nekem készségesek voltak, a főnök 1.6 premiumát vittem Szentendrére+vissza. 1500km van a verdában...Nagyon szépen megy a kocsi ámító a zajszigetelés...teljesn csönd van a fülkében, akárhogy tolod neki. Az audio tényleg olyan, hogy a leghalkabb 1es fokon is szinte hangos ... A motornak meg van egy speckó, kicsit brummogós, sportos hangja, amikor megnyomod a gázt.
Amúgy a premium belső nem tetszik (fabetét...),de motorikusan oké, a kezelés is rendben, habár nem a legegyszerűbb (irányjelző, ablaktörlő, cd vezérlő...)
A futómű szokatlanul keménynek, sportosnak tűnt - 16-os aluval és 205ös papucsokkal a rossz utakon egy kicsit ráz, de mindezt kárpótolja a szuper útfekvés...
Nekem azt ígérték ha jövő 7en megrendelem belekerül az ápr. elejei gyártásba és így máj.elején át tudom venni. Mi a véleményetek?
Tigriskarom, mik az első benyomások? rosszakat is mondhatod.......
Nekem még nincs tolató radarom, de valószínűleg lesz, miután a kereskedőm kocsijára felszerelték és azt megnézhettem, kipróbálhattam.
Addig is itt egy link ehhez a fajtához:
http://www.secalarm.hu/epsmicro.htm
Ha jól tudom, akkor ez rádió ferkvenciás, amelynek az az előnye az optikai és ultrahangos megoldáshoz képest, hogy nem kell állandóan tisztán tartani az amúgy érzékeny érzékelőket.
Az árkülönbségnél figyelembe vetted a fenntartási költségeket is? Mennyi a CASCO a Stilo-ra és mennyi lenne a 307-esre?
Mennyi a szervizköltség pl. mai árakon a 2 autónál?
Egy zavaró dolog megint előjött. A virító napsütésben nagyon tükröződik a műszerfal a szélvédőn. Polaroid napszemüveggel kompenzálható viszont akkor a központi kijelző nem látható. Normál(nem polárszűrős) napszemüveget használva is eltűnik a tükröződés?
Már hetek óta, pontosabban január óta nézem a topic-ot, de eddig nem sikerül nick-et csinálnom, úgyhogy nem tudtam hozzászólni a témákhoz. Ezetúl én is jövök...
Januárban vettem át a kocsimat, 1.6 Presence alapfehér szín, digit klíma és semmi más extra. Kicsit meglepődve olvastam, hogy többnyire ti 4m fölötti, elég sok extrával ellátott kocsival jártok, vagy szeretnétek járni ha megkapnátok végre a Kovácséktól. Bár nekem is jól esne pár dolog, például gondolkozom egy sima CD utólagos beépítésén, de vásárláskor úgy gondoltam, azt a pénzt már nem veszem el a családomtól, így is elég sokat kell a kocsira költeni.
Én egyébként a City-nél vettem át az autót, és intézték nekem, tehát nem ismerem az átvétellel kapcsolatos nehézségeket. Kinéztünk egy már meglévő kocsit a számítógépből ami felszereltségében nagyjából stimmelt az elképzelésemhez, aztán alig több mint egy hét múlva ültem is a kocsiban hazafelé...
Az ECO mód arra jó, hogy semmiképpen sem kapcsoljon be a klíma kompresszor. Ebben az esetben megpróbálja kinti levegőből kikeverni az általad beállított hőfokot (már ha ez lehetséges).
AUTO módban pedig ő dönti el, hogy kell-e a klíma kompresszor.
Ha megy a kompresszor, és ECO módba teszed, akkor úgy 2-3 másodperc alatt lekapcsolja a kompresszort, amit többek között úgy lehet észlelni, hogy az alapjárat (ha meleg a motor) kb. 950-ről 800 körülire esik vissza.
Hát igen, ez az örök dilemmája az autógyártásnak... Miért nem képesek ugyanolyan minőségben gyártani..? Pl. a volt autóm, egy Punto 1.2 16V HLX hibamentesen szolgált,miközben a társaságban volt, aki ugyanolyan Puntoval szívott. Ugyanígy tudnék mesélni a családból az agyonajnározott Toyota Avensisről, amely majdnem anyagi csődbe vitte gazdáját...
Ezért mondom soma_1, hogy ne ítélj sommásan. Mindenhol ugyanaz a helyzet, az olaszok semivel sem rosszabbak vagy jobbak a németnél, ugyanez igaz a franciáknál is.
Sok sikert a teszteléshez, nálam a Pug 307 már bizonyított! :)
Visszatérve a Bravo/a témára nekem tényleg nincs, de a legjobb haveromnak igen és amióta kézbe kapta a kocsit volt már teljes elektronikai csere, a motorvezérlésről nem is beszélve...szóval a hozzáértés innen - de lehet, hogy ő is csak kifogott egy "örökgyárihibás" darabot.
Nálam az ECO mód egyenlő azzal, hogy a beállításokat manuálisan végzem el, és a kompresszor is kikapcsol (ha be volt kapcsolva addig). Na most AUTO módban nem feltétlenül vesszük észre, ha a kompresszor megy, mert erről nem tájékoztat semmi feirat (az A/C folyamatosan ég). Így, ha nincs magy meleg, akkor AUTO módban sem megy a komp., így ha ECO-ra váltasz, esetleg nem történik semmi. Nem lehet, hogy ez a helyzet nálad?
Az automata klímával esély van KEVESEBBET fogyasztani, mint a manuálissal, ugyanis ez csak akkor használja a kompresszort, ha arra szükség van. ha meg tudja oldani a kívánt hőmérséklet kikerverését a kinti levegőből, akkor megteszi. Én a fél télen AUTO módban jártam, de ez a fogyasztást nem befolyásolta. A komfortérzetet annál inkább...:-)
OFF
Abban pedig, bocsáss meg, baromira nincs igazad, hogy a Bravo/a rakás szar volt. Volt ilyen autód? Vagy "hozzáértők" véleményére hagyatkozol a kérdésben? Mi 91 óta használunk Fiatokat, úgyhogy valószínűleg feltűnt volna már azóta, ha rakás szarok lennének... Ezzel szemben a valóság az, hogy pl. apám Marea 100 16V-jét szívesen benevezném mondjuk "Az Index legmegbízhatóbb autója" versenyre, már amennyiben létezne ilyen. 120 ezer km alatt NULLA meghibásodással, 7.7 literes átlagfogyasztással szerénykedik az bligát ájuldozással ünnepelt japán és német "csodák" mellett...:-)
Bocsánat az elfogult nyilatkozatomért, felszereltségben tényleg többet nyújt a stilo. Nekem a pug formai megoldásai jobban tetszettek, annyi. A stilo is remek autó, ez nem vitás:)))
a digitklíma nem állandó, itt is kikapcsolható a klíma. Annyi előnye van, hogy a hagyományos szellőzést is úgy tudja szabályozni, mintha menne a klíma.
Amúgy Stilóm van, én azt mondanám, menj el, próbáld ki, ne a szájhagyományokra hagyatkozz. Az olasz autók ugyanolyan jók, mint a többi ország autómárkái. Ha jól tudom, AUE kolléga nagy Fiatos volt, szóval kérdezd meg őt is erről! :))
Amúgy én sem nyilatkoztam a 307-ről, míg ki nem próbáltam CA 307-esét! :)))
még 1 kérdés:
A digitklíma és a manuális klíma között van fogyasztás küldönbség?
Ugye a manuálisat mondjuk télen ki lehet kapcsolni és akkor csak a hagyományos takarékos módon is lehet fűteni, ez nem jobb megoldás, mint az állandó klíma???
Továbbá a napfénytetőről tud nekem vki használatbeli tapasztalatokat mondani-sokan mondták h. elég macerés (leesik a takarógumi...)
Amúgy nagyon utálnám ha az új gépemmel állandóan szervízbe kellene járnom, de a 307 tényleg lázba hoz...
"...de szerintem ebben az árkategóriában a 307 a legjobb ajánlat." - Szerintem ez azért nem ennyire egyértelmű.
Sokat rágódtam a 307 és a Stilo között és végül a Stilo mellett döntöttem. (-300e Ft ua. felszereltség mellett, jóval tágasabb hátsó üléssor, jobban kihasználható csomagtér) Hozzáteszem, nem érzelmi alapon döntöttem (abszolút nem voltam Fiat rajongó, sőt inkább a Pug állt közeleb hozzám, de a tények makacsak...)
Azért is olvasgatom ezt a topicot, hogy lássam mik a tapasztalatok a "konkurenciával".
Minden 307 tulajnak sok örömet kívánok az autójához!!!
Szerintem jöhet a logo, bár nem akarok a topic nevében nyilatkozni. Nekem mindenesetre tetszik.
Ami a hibákat illeti: A kezdeti szériák bizony szériahibákkal rendelkező alkatrészeket tartalmaztak. Nálam az akkumulátor, a hátsó lengéscsillapítók és a gyári CD-s rádió volt hibás. Ezeket kicserélték garanciában, azóta nincs probléma. És az autó annyira jó, hogy én magam, aki aberrált szinten utálok bárhova is kényszerűségből menni, azt mondom: belefér. Így is imádom a 307-est... :-)
Egy apró kérdés: kicsit takaritottam a vinyómon és találtam egy korábban készitett 307-es topiclogo-t. Van már 206-os és 406-os a fórumon. Kell nektek egy 307-es esetleg? Ha igen, akkor szivesen felrakatom. Igy néz ki:
Én a január 2-án megrendelt kocsimat TALÁN holnap vehetem át. Amúgy a 2 hónap az reális. Én eladtam a régi autómat (renault clio II) amint megmondták hogy itt a kocsim, vesztemre:))) A német autókról csak annyit, hogy a családom minden tagja vw, ford vagy opelt használ, de szerintem ebben az árkategóriában a 307 a legjobb ajánlat. És még szép is... Miután lassan már egy éve gyártják, remélhetőleg kinőtte már a gyermekbetegségeit. A francia kocsikat imádni kell és lehet:))))
Üdv.: Kiki
ui.: a hibákról én még nem tudok nyilatkozni, majd a többiek részletesebben tudnak majd segíteni. Csak várd meg a hétfőt... Hétvégén autóznak:))))))))))))
kb.mennyi idő alatt jöhet be a kocsi, ha megrendelem a gyártását?
nekem 2 hónapot mondanak, ami nem is baj, mert a régit el kell adnom ill. az extráimat nem igen tartalmazza egy a készleten lévő 307 sem...
Láttam a Kovácsos véleményeket, fene se tudja, engem egy csókos ember vitt be, akinek a haverja a bizonyos Simai T. (ért. vezető), úgyhogy baba kiszolgálást kaptam + kedv. + igen jó, VIP. hitelkonstrukciót (kezelési költség+jutalékmentes).
Hétfőn tesztelek...rákérdezek egyre s másra.
Amiért izgulok, hogy még soha sem volt peugeot-om. német autók....A sok, sok leírt apró bosszantó hiba is a németek mellett döntene, dehát gyönyörű lenne a fekete 3 ajtós 1.6-os.....
nehéz döntés, nincs kedvem egy 4m-es kocsival a szervízbe rohangálni.....
Csak egyet mondok!! Ha szeretnéd megkímélni az idegeidet, akkor NE A KOVÁCSÉKNÁL VEDD! Amúgy a 4% nem rossz... Nekem a majdnem 4 heti késésért 1 riasztó egy váltózár és gumiszőnyeg (vagy szövet)járt. Ez van, semmi több.
A Kovácsék egy megbízhatatlan cég. És ezzel a véleménnyel nem vagyok egyedűl.
Kiki