Tudnátok segíteni? Hol lehetne venni olcsón esztergakést (furatkés).
Valami cserélhetőlapkás.(valami megbízható bolt)
Amit találok az mind kör keresztmetszetű. Nekem meg egy EAN 1000 esztergám van. Amibe nem tudom, hogy lehet befogni. Nem vagyok esztergályos csak szeretek bütykölni.
Küzdök mèg a hűtőfolyadék szivattyu kerdessel. Egyelőre egy regi Opel membranszivattyu a kiszemelt, csak kellene hozza gyartanom egy excenteres tengelyt.
Hát, lehet, hogy rosszul láttam, de azon a kúpon középtől kicsit a fej felé mintha lett volna egy csúnya berágódás, vagy mi, körben.... Szóval szerintem az a kúp eléggé nem kúp volt már...
Rohadt makacs vagyok, és lehet hogy hülye is, de levágtam a kúpot és kapni fog egy új tengely a kiesztergáló. Majd beszámolok róla amikor kész lesz az egész szerkezet.
Egy 100-120 oldalt végignéztem, kerestem emu meg olajzás kulcsszóval is, sikertelenül, ha megleltem volna a választ nem tettem volna fel a kérdést, ámbár szabadjon megjegyeznem 38 ezer hozzászólás nem kis terjedelem.
Hívd fel a MOL-t, segítenek. Érdemes lenne, ha lehet, a három olaj helyett egy félét keresni, kisebb kompromisszum árán, hogy ne kelljen 3 kannával is venned. (A kézi kenésű helyeknél engedném a nagyobb kompromisszumot.) Úgy emlékszem a TCL 46 váltotta a T 30 at. A TCL sorozat az általános szerszámgép olajuk. Ezek a gépek nem annyira kényesek az olaj minőségre, kis eltérés belefér. Nincsenek csúcsra járatva az olajok egy ilyen esztergában. Fontos hogy a leülepedett olajsarat kitisztítsd.
Az ágyvezeték és a szánok kenésére nagyon ajánlom a számkenő olajat, ég és föld a különbség az egyéb olajok és ez között. Pl: MOL Multi SW 68
Adott egy gyerekkori álom ami most valóra vált egy emu 200 műszerész eszterga képében. teljes felszereltség, minden megvan hozzá. kitűnő állapotban. a gondom az a kenés.
T-30 gőzturbina olajat, G-30 gépolajat, illetve 0-20 orsóolajat ír a gépkönyv, olyan viszkozítási értékekkel, amelyek nem felelnek meg a mai leírásoknak.
Gondoltam beleásom magam az olajok meghatározásába, de három nap után feladtam. az eredeti koncepció az volt hogy a gépkönyv leírása alapján keresek olyan olajat, ami fajsúly viszkozitás terhelhetőség stb., alapján megfelel, vagy közelít az eredetihez, gondolván a "korszerű" olajak messze jobbak az akkoriaknál. de csak hogy egy problémát írjak: a jelenlegi Vi(viszkozitási index) 100 vagy attól magasabb hőmérsékleten határozza meg a VI értéket, a gépkönyv meg 50 fok celsiuson.
A másik problémám hogy az eredetileg belevaló olajakat már nem kapom meg.
Tehát a tiszteletteljes kérdéseim a következőek: (a zárójelben a tippjeim vannak)
Ettől még hidd el, nagyon jól tud működni a szegnyeregre szerelt flex :)
És amikor a múltkor fémvágó fűrésszel vágtam ketté az általad is ismert dioptriamérőm házát, a vágás felénél már rájöttem, jobb lett volna összerakni a gépit....