- a GDP emelkedése töretlen /amíg nem megy 100% alá, addig növekszik!/
- az átlagos jövedelmekért 24%-kal, az átlagos nyugdíjakért 20%-kal többet vásárolhatunk, mint 2002 elején. /Ez pedig több év átlaga, amibe belefér a 2004-es gyengébb év is./
Nem az a kérdés, hogy találhatunk-e gyengébb időszakokat, vagy rosszabb mutatókat, hisz ilyenek mindíg voltak és lesznek, hanem az, hogy pont azok. akik "mertek nagyot álmodni" és akiknek a hit, a pozitív gondolkodás oly nagyon fontos, azok most a tények ellenére miért vannak válsághangulatban?
Mi van veletek "Hajrá magyarok!"? Hol a lelkesedés?
"A pénzügyi tárca 986,5 milliárd forintos államháztartási deficitet valószínűsített június végére, ami a teljes évre tervezett összegnek több mint a 96 százaléka. Pénzügyminisztériumi forrásból azonban a Népszabadság úgy értesült: ebben a kimutatásban nem szerepel a lakáshitelek után a bankoknak fizetendő kamatkiegészítés. Ezt ugyanis április óta nem utalja át az államkincstár az érintett pénzintézeteknek. Becslések szerint havi mintegy húszmilliárd forintra rúg a lakáshitelek után a bankoknak fizetendő összeg - a tartozás így június végére eléri majd a hatvanmilliárd forintot. A féléves hiány ez alapján 1046 milliárd forint fölé emelkedne. Az éves terv 1023 milliárd forint."
Mádzsár csoda két hónap alatt! Most már biztosan nagyajólét! (Öööö, mennyi kifizetett hitel is van már? ...)
"Kimerült a Fészekrakó-program
Csökken a lakáshitelek növekedésének dinamikája, és a jelek szerint ezen a Fészekrakó-program sem segít. A bankok a jogosultság kiterjesztését és a használt lakásokra kapható támogatott hitel felsõ határának emelését javasolják. A kormány õsszel akarja újragondolni a Fészekrakó-program feltételeit.
Az Országgyűlés lakásügyi albizottságának e heti ülésén részt vevő bankok a kormány lakástámogatási rendszerével kapcsolatos javaslataikban az igénylők maximális életkorának 30-ról 35 évre való emelését támogatnák, mert azzal az ügyfelek száma lényegesen emelkedne. A jelenlegi adatokból ugyanis az derül ki, hogy a program kezdete óta eltelt két hónap alatt mintegy ezer hitelszerződést kötöttek, és 2400 hitelkérelmet fogadtak be a bankok. A bankok szerint náluk összesen mintegy 72 ezren érdeklődtek a fészekrakó hitelek iránt.
A február elsején életbe lépett Fészekrakó program látványos eredményeket produkált az utóbbi hónapban. A hat legnagyobb bank adatai alapján a mostanáig befogadott hitelkérelmek száma eléri a 9 ezret, értékük 24 milliárd forint körül alakul.
ugye ez az a program, aminek hiteltámogatására épp nincs fedezet, amint az nemrég kiderült egy újsághírből?
Gyakorold az olvasás mesterségét. Csak az első cikk szól EU pályázatokról, a második hazai munkahely teremtő pályázat. Másfelől meg nem az érdemekről beszélünk, hanem arról, hogy tönk szélén áll az ország. Csak valahogy nem hajlandó még tudomást venni róla a nyomorultja, szóval még sokat kell konzultálni, elmagyarázni mindenkinek, hogy kurva rosszul érzi magát, és csőd van, káosz, baj, katasztrófa.
(Amúgy rájöttél már, miképpen fogant meg az a bekezdés tökéletesen önállóan elmédben, amely szó szerint szerepel a keszthelyi weblapon?)
No, akkor én is bosszantalak egy kicsit a mai vg.hu címlapról:
Gyorsítás a pályázatkezelésben Egyöntetűen a pályázatkezelés figyelemre méltó gyorsulásáról számolnak be a Nemzeti fejlesztési terv operatív programjainak irányító hatóságai. Immár az ország több mint 1300 településén valósul meg fejlesztés európai uniós támogatással, a majdnem hét és fél ezer nyertes pályázat eredményeként.
Ezerhétszáz új munkahely A pályázatoknak köszönhetően összesen 1704 új munkahely kialakításához kaphat vissza nem térítendő támogatást 68 hazai vállalkozás. A munkanélküliség szempontjából legkedvezőtlenebb helyzetű térségekben működő cégek a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium 1,5 milliárd forint összértékű, munkahelyteremtő beruházások támogatására kiírt pályázatán nyertek.
Megnőtt a fészekrakók lakásvásárlási kedve A február elsején életbe lépett Fészekrakó program látványos eredményeket produkált az utóbbi hónapban. A hat legnagyobb bank adatai alapján a mostanáig befogadott hitelkérelmek száma eléri a 9 ezret, értékük 24 milliárd forint körül alakul.
a munkanélküliség 7,2%? az aktív keresőképes lakosság arányához viszonyítva?
márciusban 4 mrd. exportált Mo. Ebben mekkora hányad az import aránya?
minimálbér? a munkahatékonyság 50% az átlagbér 28% az EU. 15-ok átlagához viszonyítva / 1990-ben 50 / 48%- volt.
a vásárló erő paritásban magyarországon a lakosság 4%-ának van 25e Euró vagy annál több 5 évnél hosszabb lekötésű megtakarítása az EU. 15-öknél a lakosság 75%-ának 50 e. euró v. annál több.
ebből adódik, hogy az államadósság külföldi hitelekből tevődik össze, s a leminősítések óta kik és milyen feltételekkel adnak nekünk hitelt?
-a GDP emelkedése töretlen: 2001:14850; 2002:16740; 2003:18568; 2004:20216milliárd Ft. /Ne feledjük: a Fidesz 5%-al vette át, 7%-ot ígért, végül 3%-al adta vissza, s most újra 7%-ot ígér! J)/
1. ha levonod a felvett 4500 mrd Ft hitelt mimarad?? (és hozzávszük a privatizációsbevételeket?,
2. 7%GDP
1998. március 11. A Fidesz-Magyar Polgári Párt évi 7 százalékos gazdasági növekedést tart szükségesnek és lehetségesnek Magyarországon. Ezzel tíz év alatt megkétszerezhetjük a magyar gazdaság teljesítményét és a polgárok életszínvonalát.
tudod, itt parkol egy nagyon csinos piros toyota celica a házunktól ötven méterre. za utcában lakó egyik emberé. azaz csak mondja hogy az övé, mert valójában a banké (lízingcégé). a szomszédomnak tavalyelőtt volt már egy MR2-ese (az is toyota), fél évig. ugyanis három hónap után megszűnt a munkahelye (kis cég), ezért ő abbahagyta a részletek fizetését, aztán még három hónap, jött a lízingcég lopóautója és jól elvitték.
- ”Az infláció soha nem volt ilyen alacsony”;- „Szárnyal a BUX és ezzel a teljesítményével Európában az első helyre került!”;-a GDP emelkedése töretlen: 2001:14850; 2002:16740; 2003:18568; 2004:20216milliárd Ft. /Ne feledjük: a Fidesz 5%-al vette át, 7%-ot ígért, végül 3%-al adta vissza, s most újra 7%-ot ígér! J)/- „Magyarország tette a legtöbbet a lisszaboni célért.”Az 1999 óta elért eredményeket, néző listát Magyarország vezeti; / 2005. március 21. FigyelőNet/
- „Ömlik a pénz Magyarországra: 1995 óta gyakorlatilag minden évben 3 milliárd euró körüli közvetlen külföldi tőkebefektetés valósult meg. Magyarország ezzel régió első!” Kóka állítja, a rendszerváltás óta fejenként ötezer euró működő tőke landolt nálunk, míg az "eminens" Szlovákiában csupán kétezer euró, valamint az utóbbi egy évben hozzánk összesen 3,46 millió euró jött, a szlovákokhoz 0,7 millió.
-„Előreléptünk a legvonzóbb országok listáján” Csehország 24. Magyarország 25. Lengyelország 29. Szlovákia 30./Economist Intelligence Unit, 2005. március/
- „Öt helyet lépett előre Magyarország a versenyképességi listán” Csehország 36.; Magyarország 37.; Szlovákia 40.; Lengyelország 57.
- az átlagos jövedelmekért 24%-kal, az átlagos nyugdíjakért 20%-kal többet vásárolhatunk, mint 2002 elején.
- „Elsők vagyunk! A magyarok pályáztak a legtöbbet az Unióban” Baráth Etele elmondta: a megkötött szerződések számát, értékét, valamint a kifizetéseket tekintve Magyarország a második helyen áll.
-az amerikai Dun & Bradstreet minősítő és gazdaságelemző ügynökség Magyarországot Szlovéniával együtt a gazdaságilag legsikeresebbek közé sorolja az átalakuló országok körében.
- „Munkanélküliség aranya: Magyarország csak 17.-ik az EU-25 tagállamok között. Az európai uniós átlag 8,9%, Szlovákia 17%, Mo. kb: 7,2%.
- Minimábér összege: Magyarország 57 000 Ft (100%) Lengyelország 52 000 Ft ( 91%) Szlovákia 40 000 Ft (70%) Románia 20 000 Ft (35%) Bulgária 15 000 Ft (26%) Oroszország 4 700 Ft (8%)
- Kelendő a magyar áru. Márciusban négymilliárd euró értékben exportált Magyarország, ami egy év alatt kilenc százalékos növekedést jelent. 2005. május 11.
- A kelet-közép-európai államok külkereskedelmére „drámai hatással” volt a csatlakozás – írja az Economist Intelligence Unit az elmúlt egy évet értékelő kiadványában. Jelentősen megélénkült az új tagországok egymás közti kereskedelme. Jól teljesített Magyarország is. 2005-05-13
-Államháztartási hiány a GDP %-ában: 2001:-3,7; 2002:-8,5; 2003:-6,2; 2004:-4,5 /2év alatt 4%-os javulás!/ Ilyen jelentős javulást egyetlen közép-európai csatlakozó ország sem tud felmutatni. A 2004-es lengyel hiány -4.8; a szlovák -3.3; a cseh -3.
-Államadósság itthon és az EU-ban a GDP %-ában: 2001:52,2/63,3; 2002:55,5/62,7; 2003:56,9/64,3; 2004:57,6/64,7 /Nálunk kisebb mint az Eu15-öknél!/
- A hiány és az adósság valóban magas, de a Financial Times írása szerint, a pénzügyi válság Járai jegybanki működéséhez köthető!- És a fejlettség legfontosabb mutatója, a vásárlóerő paritáson számolt egy főre jutó GDP, az EU-25 átlagához viszonyítottan 2004-ben: 1. Luxemburg:223; 2. Ireland:139; Slovenia:78; Csehország:72; Magyarország:61; Szlovákia:52; Lengyelország:47; Horvátország:46; Románia:32; utolsó Törökország:29.
Szeretném leszögezni:
Gazdasági válság idején a tőzsde és az infláció nem szokott pozitív rekordokat döngetni, úgyhogy a válság csupán néhány ellenzéki politikus fantáziájában létezik!
A pénzügyi helyzet valóban rossz, viszont abban nem kevés felelőssége van Járainak! Legutóbb példáulbankelnökként és jó hazafiként külföldön ecsetelte milyen rossz a helyzet idehaza, de a pénzpiac rá se hederített.Tudják kivel állnak szemben! J)
A szakadék alja, már nincs messze. Jó volna a csattanást elkerűlni, talán még fékezhetnénk rajta, de a mai nyilatkozás után, egyértelmű, az ejtőernyőt otthon felejtették.
Ebbe a csattanásba, nagyon sokan szörnyethalnak. Csak nem ez lenne a céljuk?
Még komolyan azt hiszik, hogy ezt is megúszhatják?
A pm. mai nyilatkozata után, nehéz lesz bárkire is áttolni a felelősséget.
Azért én megvizsgáltatnám a reggelit amit ma evett a pm. Valamitvel +ettették nagyon, mivel nem hiszem el, hogy egy felelős beosztásban, mint pm. olyan embört tegyenek, aki ennyire nem képes átlátni a reábízott tárca felelősségét a gazdaságra vonatkoztatva.
Vagy talán mégis igaza lenne, annak a külföldi szakértőnek, aki az előzző tájékoztatója után úgy fogalmazott, hogy a tájékoztatást adó személy kb. egy hét, nyolc éves gyermek értelmi szintjét ha megütötte.
egyik rosszabb, mint a másik. / az utóbbi, az oktatási rendszerünket minősíti . én is jártam oskolába, habár mindíg azt mondtam, amit ott tanultam, az csupán a szakma alapjait adta, de ennyire azért nem volt rosz tapasztalatom, pedig az alapképzést, vidéki oskolában kaptam. /
ez is ki lesz magyarázva + hogy a fidesz által beigért adócsökkentés (radikális) az megvalósíthatatlan és az adócsökkentés miatt elveszik a nyugdíjat családi pótlékot stb
A kisebbik kormánypárt elnöke Magyar Rádiónak többek között kijelentette: - Biztosan lesz adócsökkentés, a változtatások az adórendszer több elemét is érintik majd, ugyanakkor viszont korai lenne most polémiát kezdeni minderről, hiszen a szükséges döntések nem történtek még meg, az egyeztetések folynak – mondta Kuncze Gábor."
na ezzel ismét jelentős hátrányba kerülünk a versenyképesebb szlovákiával és romániával szemben.
többet vártam a "bátor" kiszestől....
A következő évben nem kerül sor radikális adóreformra, mivel az ehhez szükséges radikális költségvetési reformhoz sem a társadalmi, sem a politikai konszenzus nincs meg Magyarországon - mondta a pénzügyminiszter az AmCham keddi reggelijén Budapesten. Veres János hangsúlyozta, hogy az elmúlt évek döntéseinek folytatásaként változik egyes adónemek szabályozása.
Ezek között említette az áfát. A felső áfa-kulcs érdemi csökkentését firtató kérdésre elmondta, hogy az eddig megjelent változatokat az üzleti szektor kritikával illette. Egy-két százalékpontos mérsélklésnek nem, csak nagyobb csökkentésnek lenne értelme, megfelelő garanciákkal arra, hogy ez az árakban is tükröződjön. Egyes szakmai vélemények szerint azonban a forgalmi adó jelentősebb csökkentése akkor lenne időszerű, amikor Magyarország már teljesíti az eurózóna kritériumait.
Tartják a konvergencia programot
Veres János hangsúlyozta: a szabályozó rendszert úgy változtatják, hogy Magyarországon a konvergenciapályán haladva 2008-ra teljesítse a maastrichti kritériumokat, a 2010-es eurózónához történő csatlakozás érdekében. "Ez 0,7 százalékpont körüli hiánycsökkentést irányoz elő 2006-ra" - mondta, hozzáfűzve, hogy ennek szellemében állítják össze a jövő évi költségvetést, amelynek szigora a közszféra további létszámcsökkentését szolgálja, és lehetőséget biztosít a monetáris politikának a további kamatcsökkentésekre.
A pénzügyminiszter ismertetése szerint a koalíciós partnerek között egy héten belül befejeződhet a tárgyalás az egészségbiztosítási rendszer tervezett átalakításáról. "Egyetértés van abban, hogy érdemben változtassunk az egészségbiztosítási rendszeren a finanszírozási alap szélesítésével és a nyilvántartás átalakításával" - hangsúlyozta. Hozzátette, hogy az alap szélesítése a következő években a százalékos befizetés mértékének csökkenéséhez vezethet.
Marad az ipa
Az iparűzési adót illetően a pénzügyminiszter annak törlését nem tartotta reálisnak, úgy vélte, a következő hároméves periódusban kell átalakítását megvalósítani. Az iparűzési adón kívül még két olyan adónem van, amelyekre több éven áthúzódó pályát vázolna fel a tárca a kiszámíthatóság érdekében.
Lassan a leépítéssel
Veres János szerint az idén fordulópontot hozhat az államháztartás reformja, mivel már az év első felében lekötésre került az a 20 milliárd forint a költségvetésben, amelyet a központi államigazgatáson belüli létszámcsökkentés egyszeri fedezeteként különítettek el. Ugyanakkor a miniszter úgy vélte, nem reális az az elvárás, hogy kétszázezerrel csökkenjen a közszférában foglalkoztatottak száma rövid időn belül. Hozzátette, a következő néhány évben valósulhat meg a ma komoly versenyképességi hátrányt jelentő állami struktúra átalakítása.
Lassan a leépítéssel
A magyar gazdaságot és versenyképességet ért kritikákkal összefüggésben a pénzügyminiszter kiemelte: a GDP növekedése tavaly és idén az első negyedévben mintegy 2 százalékponttal haladta meg az EU 15-ök átlagát, az infláció a várakozásokat meghaladóan, sőt költségvetési bevételi szempontból túlzottan is alacsony. "Kifejezetten kedvező és magas a külföldről beáramló tőke mértéke, így elmondható, hogy Magyarország azokon a területeken, amely nem az olcsó élő munkát jelenti, állja a versenyt a szomszédos országokkal" - mondta.
Veres János reményét fejezte ki, hogy az unióban végül kialakul a következő hét évre vonatkozó pénzügyi perspektíva, amelyre a brit elnökség alatt nem sok esélyt lát, ám jövőre Ausztria elnökletével megszülethet a megegyezés. "Őszre összeállhat a társadalmi szereplők széles rétegével egyeztetett Nemzeti Fejlesztési Terv a 2007. és 2013. közötti időszakra" - tette hozzá.
no jó breien, jártatni mindenki tudja a száját. Mi akkor most a teendő?
A miniszterelnök, összehívta ugye, a volt miniszterelnököket konzultációra. Induljunk ki ebből.
Csak akkor van értelme, ha egyetlen napirendi pontként, azt határozzák meg, hogy összehívják a nemzeti kerekasztalt.
Annak célja, hogy kijelölje a prioritásokat, a szükséges reformok végrehajtásáról, annak miben létéről. Ha ez megtörténik, akkor létrehozzák az ágazati kerekasztalokat, ahol kidolgozzák a reform lépéseit, a gyakorlati megvalósítást. Rendezni kell a ht. magyarok ügyét is. mint látjuk, az EU. nem fogja helyettünk megoldani ezt a problémát sem.
ezzel elérhetik, hogy a kampányban ez tabu téma, senki nem használhatja fel a másik ellen, mert függetlenűl attól, hogy ki yneri meg a választásokat, a győztesnek ezt kell véghezvinni, s az ellenzéknek ezt konstruktíve támogatnia kell.
Ha ez megtörténik, akkor megvalósulni látszik az eredeti cél is, miszerint hogyan képzeljük el, a jövő Európályát. Akkor lesz sikeres, ha a saját portánkon kezdjük a takarítást.
vazze, lenne mit takarítani itthon.
Végre, tizenöt év után megtörténne a sokat emlegetett rendszerváltás.