Megszületett a várva várt megoldás. A tárgykörben legutóbb írt hozzászólásom után több mint fél évvel sikerült megfelelő karaktereket varázsolni a dunai zöld színű kijelzőkre.
Két napja vettem észre, hogy tud már nagy alakú számo(ka)t kiírni elöl és oldalt úgy , hogy mellette két sorban némi szöveg is elfér. És hátul is működik megfelelő méretben. Öröm és boldogság, ezt őszintén mondom. Ennek így kell működni.
Kéretik velem közölni, hogy kit illet az elismerés, mert megérdemli a gratulációt.
Mégis milyen autóbusz forgalmat kívánnak azzal a táblával korlátozni? Úgy látom nemcsak itt Dunában vannak ezzel gondok. Jó lenne, ha az illetékesek tisztában lennének a tábla jelentésével...
Anno volt egy útvonal módosítás a helyközi/távolsági járatok esetében, miszerint - lakossági panaszra (úgy a korai '90-es években, amikor mindenkinek kezdett nyílni a csipája) - a Kossuth Lajos utcából az Építők útjára száműzték a buszokat. A 'hivatal persze nyomatékosította ezt ezzel a táblával... :D
Azt csak remélni tudom, hogy az ex Volán járatok nem ennek hatására kerülik azóta a Kossuth Lajos utcát, hanem valami belső utasítás alapján.
Idézet a KRESZ-ből:
Autóbusszal behajtani tilos (42/a. ábra) a tábla azt jelzi, hogy az útra autóbusszal - kivéve a menetrend szerint közlekedő autóbuszt - behajtani tilos;
Vagyis bármilyen menetrend szerint közlekedő - akár közforgalmú, vagy szerződéses - autóbusz vezetőjének ezt a táblát észre sem kell vennie.
Kicsit más téma, de a város ismét bizonyítja inkompetenciáját a közlekedéshez: a Videotonnál lecserélték a "behajtani tilos, kivéve autóbusz" táblákat, a szerződéses pályaudvaron. Szenzációs érzékkel ezek helyett "autóbusszal behajtani tilos, kivéve KNYKK" került ki, vagyis elvileg a Videoton saját szerződéses buszai nem hajthatnak be egy ideje a saját pályaudvarukra...
Ha az ember azt hinné, hogy az anomália legalább következetes, akkor téved. A túloldalon ugyanis nem kerültek ki a behajtást tiltó táblák (a nyoma megvan, de a táblák nincsenek), sőt, ott egy közepesen régi "személygépkocsival behajtani tilos" tábla áll csak. Ha pedig onnan hajt be a szerződéses járat, akkor csak az egyirányú táblás helyen jöhet ki, szabálytalanul. Magic...
Tavasszal futott Székesfehérvár honlapján egy tervezet a helyi járatok hálózatának módosításáról. Az eredeti tervek szerint még a nyáron szerették volna bevezetni. Azzal most mi a helyzet? Lesz vagy elvetették?
A "Jancsár út" az én szememet is nagyon szúrja. A belső kijelzőn pedig azóta csak a járatszámot és az időt láttam kiírva.
Gyanítom, hogy a kijelző az ajtónyitás alapján léptet és mivel a külső kijelzőt sem írják át mindkét végállomáson, ezért a megállókat az első járatnál végiglépteti, aztán a végállomásnál ragad. Persze ez csak egy saját feltételezés, úgyhogy bocsánat ha nem így van. :)
Visszatérve a Jancsárra: van egy tábla a jegypénztártár tetején Jancsár megálló felirattal, szerintem ott is szebben mutatna a Jancsár utca.
"a belső kijelző is működött, így utastájékoztatás tekintetében máris megelőzte a KNYKK-t"
Belülről nem láttam, de kívülről engem nagyon zavar (és Tibi képein is jól látszik), hogy "Jancsár út" kiírással jár az összes. Nincs ilyen nevű közterület a városban. (Tudom, persze, "apróság", de ki lehetne írni "Jancsár u." változatban, és az jó is lenne.)
Egyelőre csak szembejönni láttam, nem tudom. A járatot a Komtravel csinálta eddig, ezen viszont nem volt ilyen matrica (másmilyen se). Francia vészkijárat feliratok, illetve az előélet szokásos halvány rózsaszín matricája a szélvédő jobb alsó sarkában. A busz hófehér (első pillanatra azt hittem, ez is az ex-ICOM adag egy újabb példánya, ugyanis olyan Intouro is jár a Denso-hoz egy ideje).
NFS-345 fehér csuklós MAN már forgalomban a 26A-n ma délutántól. Nem is lesz egyéb szín rajtuk a hófehéren kívül. A sárga MAN-okon kint van,hogy a KNYKK alvállalkozója, az első ajtó mellett egy kis táblácskán. A matrica ugyan rajt van de úgy is cserélve lesznek már. (kép illusztráció)
Miért? Mitől lenne könnyebb? A telepük a város másik végén van, ha a buszokkal út közben történik valami, akkor meg szinte mindegy, melyik decentrumhoz tartozik a viszonylat.
Inkább az az érdekes, hogy most, amikor nagy mennyiségű szóló Citaro érkezett, és elkezdtek szóló buszokkal kiszolgálni egykori csuklós vonalakat, akkor léptetik be a VT-t, szintén szóló fordákra.
A KNYKK két Citaro-beszerzésénél mindkét flottát helyi fényezéssel állították csak forgalomba, a VT-től pedig természetes, hogy fehér/narancs (amik miután a Volánbusz alvállalkozásába kerültek, azonnal kifehéredtek), citromsárga, sötétkék (amiket BKK-alvállalkozásban kivétel nélkül világoskékre fényeztek / matricáztak) és fehér buszokkal kezdi meg a szolgáltatást. (Ez nyilván a megrendelő igényeitől függ.)
Cégjelzés sincs, ahogy látom, bár fene tudja, melyik a jobb, az MAN-csuklósok még a mai napig "VT-Transman - az Alba Volán alvállalkozója" matricákkal járnak, noha egyik cégnév sem aktuális már. (Esetleg ez egy olyan hirtelen döntés volt, hogy még nem volt idő az átfényezésre / felmatricázásra, és ez még a közeljövőben várható.)
Logikus lépésnek tűnik, hogy további, Jancsár utcai decentrumhoz tartozó járatokat vegyen át az ARRIVA. Így gondolom könnyebb eljárni, ha bármilyen üzemzavar van.
Pont ma utaztam a 035-tel. Nekem személy szerint nincs problémám ezekkel a buszokkal és a belső kijelző is működött, így utastájékoztatás tekintetében máris megelőzte a KNYKK-t.
Egyébként tudja valaki, hogy milyen tematika szerint döntik el, hogy melyik járatra kerüljenek az alvállalkozós buszok?
Senki se lepődjön meg túlságosan, ha KXM-022, 031, 035 és 043 rendszámú Alfa Localokkal találkozik Fehérvár helyiben, a 20 és 23-as vonalakon. Közülük is kilóg a 031, mivel teljesen fehérre lett fényezve. :)
(Arriva alvállakozói bővülés, mielőtt születnének a teóriák)
Aki tudja, kérem, írja meg, hogy Székesfehérváron az ipari parkban, illetve a különböző üzemekben, amikhez buszjárat tartozik, mikor van műszakváltás? Köszönöm!
Sajnos a városvezetés minden rendezvénynél így gondolkodik a lakókkal kapcsolatban... (OFF Tavaly vagy tavalyelőtt kaptunk a várostól olyan levelet, hogy ők örülnek a sok programnak, és ha nem tetszik, el lehet költözni... ON)
Van egy érdekes megjegyzés, a tegnap megjelent tájékoztatóban: "A Székesfehérváron történt fejlesztéseknek köszönhetően lehetővé válik ennek az útvonalnak (a Palotai út korábban jelölt szakasza - szerk.) a lezárása, és a más útvonalra történő akadálymentes terelése."
Lassan három évtizede vagyok fehérvári, de nehezemre esik felidézni, milyen hatalmas fejlesztések érintették az elmúlt években a Palotai út környékét, ami most ekkora lehetőség. :) (Utoljára talán a buszpályaudvar átépítése, de az se változtatott az érintett szakaszon.)
A 8-as főút irányába közlekedő buszok (Kincses/Iszka, Várpalota-Veszprém-Ajka-Tapolca-Sümeg) szombat délután megcsodálhatják Palotaváros lakótelep panelszépségeit, miközben 4-5 fekvőrendőrön csusszanhatnak át legnagyobb örömükre és a lakók kedvére.
Az időponthoz, mint eredeti kérdéshez visszatérve, a képen kizárólag csak szocialista gyártmányú autók láthatók, még egy Suzuki sincs, amely az akkortájt induló esztergomi gyárból igen szép számmal és hamar került a hazai utakra. A sorok sem tömöttek, így sokkal valószínűbb a '90-es évek eleje, mint közepe, és bár rendszámcsere ügyében tényleg volt hosszabb kivárási idő, a jelek továbbra is 1991-92 környékét mutatják, ebből is inkább 1991-re hajlok a látható típusok miatt.
A visszapillantó tükörből ítélve ez egy korai, nullszériás 300-as 1987/88-ból. Olyanok meg csak a 365-ösök voltak Fehérváron, meg a 325-ös, de ahhoz ez túl hosszú. Viszont, eredeti Alba Volános gyári szállítás ezek közül csak az AOA-206 volt. Tehát jó a megérzésed, ez kizárásos alapon az AOA-206, aminek valószínűleg ilyen volt a gyári festése. :)
Az új rendszám megjelenése után személygépkocsiknál a következő műszaki vizsgánál cserélni kellett,
Én is úgy emlékszem, hogy ez volt a terv, azaz eredetileg '93-ig befejeződött volna a csere. De ezt már a kezdet kezdetén is sokan elszabotálták, így kitolták a határidőt '95-ig. Úgyhogy végül elég sok 10+ matuzsálemnek lett D-s, E-s, sőt F-es rendszáma '93-'95 környékén.
Az AAI-s Ik365-ök(558, 559, 560) 1996-os érkezésűek, őket nem számolnám már bele a kérdésbe.
Az Ik300-asok közül AAI-607 1991-ben, AOA-206 1988-ban. ETX-266 és EWS-934 1994-ben érkezett az Albához.
AAI-607-ről sárgás függőleges sraffos fényezéssel van/volt fotó TRA-395-től és annak nem volt billenthető az ajtótlan oldalon a második negyedes ablaka, nem játszik.
ETX-266 és EWS-934-nek az első és harmadik ablaka nyitható, nem játszanak:
AOA-206 dolgozott budapesti vonalon és billenthető második negyedes ablaka van, így szerintem az egyetlen esélyes. :)
(A fotó Bp. Bartók Béla úton készült, ha valaki nem ismerné fel a helyszínt, akkor csak az volt a megállója a pesti járatoknak az Erzsébet tér mellett.)
Régi rendszámos személygépkocsik még 1994/95 körül is közlekedtek, igaz, már tényleg csak nagyon kevés, de azért még volt. Több évnyi türelmi időt hagytak.
Erre gondoltam, csak az AFC betűkombináció nem jött vissza.
A rendszámok alapján tényleg van régi és új is a képen. Ezzel kapcsolatban 1 kiegészítés. Az új rendszám megjelenése után személygépkocsiknál a következő műszaki vizsgánál cserélni kellett, ami akkor új autóknál 3 év, ~10 év alatt 2 év és felette 1 év érvényességgel rendelkezett. Ebből következik, hogy valószínűleg a régi rendszámot viselő autó legkésőbb 1992 augusztusig közlekedhetett ezzel, így tovább rövidíthető a kérdéses időszak. Nagy valószínűséggel 1991 január - 1992 augusztus közötti a felvétel, így a csíkozás is ekkor jelent meg Alba Volánéknál.
Dunaújváros kapott csupafehér helyközi 260-ast, már új fajta rendszámmal (talán AIJ-191 ???), az még nem volt csíkos, így 1990 nagy valószínűséggel kizárható.
Az 1991. évi átrendszámozásnál nem emlékszem, hogy ilyen festés még lett volna. Tömegesen sem festették át a kocsikat, 1996 tavaszán is még a régi sárga szín dominált a helyközi kocsiknál, de akkor már volt ilyen festés. Volt az Alba Volánnak egy régebbi fajta logója, nagy kerek kék formában összemosott AV betűk, ilyen logóra sem emlékszem, hogy csíkos festésű kocsin lett volna, így valószínűleg logóváltás után, vagy azzal egyidőben lett az a színválasztás. A váltás ideje sajnos nincs meg, de ha valaki azt esetleg tudja, akkor szűkül az időszak.
A fotón a Volánbuszos Ik260-ason régi plakettet látok a tábla mérete alapján.
A BKV-s Ik260-as mellett haladó kocka (1300-as) Ladán a méret alapján már új rendszám van, a mögött haladó Lada 1200-esen szerintem kisebb, tehát a régi. A rendszám váltás 1990. augusztusában kezdődött, tehát mindképpen 1990 utáni lehet a kép.
Szerintem ami új kocsik érkeztek az Ikarustól, ott folyamatosan már a csíkozást kapták a buszok 91-92-től. De ez csak a szerintem vélemény, akkor általános iskolásként még nem figyeltem ezekre. :)
"Székesfehérvár Megyei Jogú Város közigazgatási területén helyi személyszállítási közszolgáltatás beszerzése."
Alvállalkozásra vonatkozó információk
Alvállalkozás tervbe van véve: igen
Jelölje meg a szerződés alvállalkozók, illetve harmadik személyek igénybevételével történő teljesítésének értékét vagy arányát (részét): Nem ismert Az alvállalkozásba adandó érték/arány rövid meghatározása:
A pályázati kiírásban foglaltak szerint.
II.2)A szolgáltatások mennyisége és/vagy értéke:
A pályázati kiírásban foglaltak szerint.
II.3)A szerződés tervezett kezdőnapja és időtartama, illetve a befejezés határideje
Kezdés: 1.1.2018 Az időtartam hónapban: 120 (a szerződés megkötésétől számítva)
Köszi, nem görgettem bele a keretbe, így nem láttam.
Az útvonala eléggé érdekes, vajon a nem jelzett megállókban nem áll meg (Skála, Óváros)? Baracsi úti megáálóban meg minek?
Nincs külön indulás a szigetről, csak a vasúttól, illetve az útvonal sincs kettébontva oda-vissza részre, így egy kicsit elnagyoltnak tűnik, nem igazán logikus, főleg a kezdő és záró napra. De legalább van, és valahol rá is lehetett találni.
Holnaptól rockmaraton a szigeten, összesen 60-70 ezer nézőt várnak. Van rá vasúti kedvezmény is, így biztosan sokan érkeznek vonattal, illetve a városból is sokan szeretnének majd lejutni. Nem lesz helyiben külön céljárat, vagy csak olvasni nem lehetett róla eddig sehol?
Tavaly, amikor még a szombat délelőtti dunaegyházi járatok Dunaföldváron végeztek illetve onnan indultak, AOA-452-t szoktam látni rajtuk. Most, hogy a 8:30-astól kezdve "átcsoportosították" Soltra, vártam, hogy ma végre itt is lehet majd látni a jó öreg csuklóst. Csalódnom kellett: JSZ-150 érkezett. Remélem, csak ideiglenesen volt ez az AOA helyett, és ezután nemcsak legfeljebb tartalék csuklós kocsik fogják betenni a lábukat... illetve a kereküket Soltra.
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a munkanapokon 13:35-kor és 15:35-kor Székesfehérvártól Dunaújvárosig közlekedő járatokon milyen autóbuszok közlekednek? A választ előre is köszönöm!
Székesfehérvár új menetrend és hálózat bevezetését 2017. májusra halasztanák el, igencsak jogos indokok, valamint személyi és tárgyi feltételek megteremtése érdekében:
Ha már klíma akkor egy kérdés! Valamelyik járaton bekapcsoltak már a légkondicionálót? KXW-443-mon ma már üzemelt , szinte fazott az ember rajta:) Ellenben a Volvo b10b-ről már nem ezt írhatom.
Hamarosan leteszteljük mikor utazunk Zegre nejem szüleihez :-)
Kár, hogy az ÉMKK zalaegerszegi üzeme ( ex Zala Volán) nem ad rá kocsit. Nekik van a legszínvonalasabb távolsági flottájuk az országban szvsz.
És hogy on legyek kár hogy Dunaújvárosban nincs normális távolsági flotta, de a régi fél országot átszelő járatok is megszűntek. A butuska kék Volvok amikbe nincs vagy sose működik a klíma nem nevezhetők ma már távolsági buszoknak.
Citaro-témában lenne egy kérdésem: amikor az első adag érkezett a hamburgi VHH-tól, jöttek a csuklósok mellett szólók is, amelyeket (vagy amelyek közül legalább egyet) a KNYKK nem vett át, műszaki okok miatt. (Vagy talán már az ideúton lerobbant, nem emlékszem), ezek helyett érkezett a Maas Reisen kötelékéből a NAU-262 és 263.
Ha valakinek dereng a fenti történet, emlékszik-e arra is, hogy az át nem vett szóló esetleg a 0120-as azonosítójú volt? (Többes szám esetén közte van-e a kérdezett?) Ez a példány ugyanakkor került Podgoricába a helyiek elmondása szerint, mint amikor hozzánk a NAU, és ez nagyjából annyi idő, ami alatt értékesíteni lehetett az át nem vett példányt (példányokat).
Székesfehérvár - A közgyűlés június 9-én azzal a kitétellel fogadta el az új buszmenetrendet, hogy június 24-én, a többletkilométerek anyagi vonzatának ismeretében újra tárgyalnak arról, bevezessék-e az új járatokat.
A jövő heti közgyűlésen döntenek arról is, hogy ha augusztus 1-től megváltoztatják a járatokat, akkor a részletekről miként és hol tájékoztatják az utasokat.Az okostelefonokon azonban már elérhető a Moovit névre hallgató ingyenes alkalmazás, amellyel a Fehérváron belüli buszos utazásunkat is megtervezhetjük.
Az mindenesetre a lakossági fórumokon is megfogalmazódott, hogy miként igazodnak majd el a teljesen új számozású járatok között azok, akiknek nincs okostelefonja.
Hát igazán elmehetne Lentiig is, így a szüleim ha jönnek látogatóba Dunába nem kéne átszállniuk. De így is elég jó, hogy nem kell Pestre fölmenjenek, hanem Zegről egyenest jön Dunába.
Úgy látom Dunaujvaros-Dvecse-Dfoldvar járatot is suritettek.Hat eléggé irigylésreméltó bezzeg a kunszentmiklosi járatot ritkitani akarják (igaz a kunszentmiklosi rész már nem knykk-s körzet ).Egy nap 4 ismétlem 4 busz indul Kunszentmiklosrol Dunaujvarosba, suliidoben pedig 8!!Több az utas is a kunszentmiklosin mert bemegy Tassra, Szalkra sőt dunavesceiek is ezzel utaznak.A Knykk-s buszok meg sűrűn kong az ürességtől.Az egész buszjárat aránytalanul van megcsinálva! Már páran írtak panaszt de nem nagyon érdekelték őket
A troli még a '80-as évek közepén is porondon volt. Nem hiszem, hogy megérné ott, ahol 30 percenként van járat. Volt hibrid elképzelés is, ahol a sűrűn járt belvárosi részeken lett volna troli, a végállomásoknál pedig egyéb meghajtás, mert az infrastruktúra aránytalanul drága lett volna. De ha a kezdeteket nézzük, akkor a Vasmű út szélességét egy villamosvonalhoz tervezték.
A mai - elektromos - városi, midi autóbuszok NEM 6 órát tudnak menni, hanem domborzattól függően 10-14 órát.
a gond egyelőre az, hogy a normál szóló (sztenderd) autóbuszok, a 12 méteres tartományban ezt még nem tudják.
Ezért ad ajándékba 168 millió Ft.-/db áron a kormány pár elektromos midi autóbuszt olyan városoknak, melyek ezt elfogadják.
(Kaposvár, Pécs, Paks, Nyíregyháza, Budapest, stb.)
Budapestet nem ide számítva ahová 20 db ilyen ajándék érkezett, a többi városba kerülő 4-10 db ilyen elektromos midi busz az adott város helyi közlekedésében, komoly szerepet nem kap.
Inkább amolyan színesítsük a palettát feladatuk lesz.
A városok helyi közlekedésének fő terhét, továbbra is a dízel, CNG vagy más hajtású csuklós és szóló buszok fogják viselni.
A jelenlegi városi állomány közel fele gyakorlatilag egész nap kint van, 5 óra előtt már az első járathoz tartanak, 22 vagy inkább 23 körül térnek vissza, napközben 1-1 óra szünettel. Mennyi ideig tart egy elektromos busz lemerítése és mennyit a töltése? Ha becsülve 6 órát fut (ez ki és beállásokkal együtt 120-150 Km) és 2 órát kell tölteni, akkor máris könnyen kiszámolható, hogy a szükséges állomány másfélszerese kell normál forgalomhoz az említett 22 darab helyett. Ha a töltési idő több és/vagy a futási idő is kevesebb, akkor máris a dupla létszám felé fordul a mérleg. Osztott forda esetleg megoldható így, de a teljes üzemidős fordák nem.
Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata és a KNYKK Zrt. között érvényben lévő közszolgáltatási szerződés 2016. december 31-én lejár.
Dunaújváros MJV Közgyűlése a 739/2015. (XII.17.) határozatával döntött arról, hogy az autóbusszal végzett helyi menetrend szerinti személyszállítási közszolgáltatás, önkormányzati gazdasági társaság általi ellátását nem tartja indokoltnak és a 2012. évi XLI. tv-ben foglaltaknak megfelelően pályázati kiírás útján kívánja elláttatni a tevékenységet. (az előterjesztés 1. számú melléklete)
A fenti közgyűlési határozatot a Tisztelt Közgyűlés a 87/2016. (II.18.) határozatával módosította, mely szerint Dunaújváros MJV Közgyűlése megbízta a Főnixbata Auditáló Kft.-t a KNYKK Zrt. könyveinek felülvizsgálatával, valamint a felülvizsgálatról készítsen jelentést Dunaújváros MJV Önkormányzata részére, és hogy a 2012. évi XLI. tv.-ben foglaltaknak megfelelően, a könyvvizsgálói jelentéssel egy időben készüljön el a tevékenység ellátására vonatkozó pályázati kiírás annak érdekében, hogy azt meghirdethesse az Önkormányzat megfelelő időben. (az előterjesztés 2. számú melléklete)
Tekintettel arra, hogy a modern városok program keretein belül Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata elektromos buszokat kap, és azok paraméterei még nem ismertek, az előkészítő osztály javasolja a Tisztelt Közgyűlésnek, hogy a menetrend szerint működő helyi járatok üzemeltetésére vonatkozó pályázat kiírást a későbbiekben, az elektromos buszok paramétereinek ismeretében döntsön, ennek okán a közszolgáltatási szerződés időtartamának módosítására van szükség olyan határidővel, ami az új közszoláltatóval kötendő szerződés hatálybalépését megelőző nap."
Mi a f@szt kavarnak? Típusösszevonás lesz Tbányán, mert akkor a következő a KNJ lesz? (Ha egyáltalán az a cég tulajdona)
Valaki elmagyarázhatná nekem, hogy mi értelme ennek a keverésnek. Olvasva a hozzászólásokat - de nem mélyebben beleásva magamat - kb. azonos korú buszok csereberéléséről van szó. Jól értem, hogy korábban vázcserélt/felújított kocsikat ugyanúgy korábban vázcseréltre/felújítottra cserélünk, csak utóbbiak látványosan lelakottabb állapotban vannak? Semmi pozitív élmény az elcseréltekhez képest? Akkor tényleg mi értelme?
Hátőő... épp most a 334-en ülök egy beós fordán szal' nem biztos hogy tartalék lett. Amúgy baromi jó "reszelős" hangja van ennek a masinának, remélem még sokáig utazhatunk rajta.
"A közgyűlés legfontosabb napirendi pontjaként a képviselő-testület egyhangúlag fogadta el a helyi tömegközlekedés szolgáltatójának kiválasztásával kapcsolatos intézkedést és a a helyi autóbuszjáratok útvonalának és menetrendjének módosítását. A napirend tárgyalásakor Farkas László önkormányzati képviselő módosító javaslatot fogalmazott meg, amely azt tartalmazta volna, hogy ne fogadják el véglegesen a menetrendet, és kérjék ki a KNYKK Zrt. költségszámítását arra vonatkozóan, hogy mennyibe kerülne a 43-as és a 44-es járatok megtartása a jelenlegi menetrend szerint. A képviselő végül a módosító javaslatot visszavonta a vita után és megszavazta az előterjesztést.
A vita során Székesfehérvár polgármestere kiemelte, hogy a jelenlegi tömegközlekedés esetében olyan szolgáltatásról beszélünk, aminek folyamatosan csökken az utasforgalma annak ellenére, hogy a jegyek ára nem emelkedik. Cser-Palkovics András kiemelte, hogy a 43-as és 44-es buszok esetében jelenleg 53 járat van, az új hálózat bevezetésével pedig 71 járat lesz, amelyek pótolják a 43-as, 44-es buszokat. Ezek közül 16 db járat a Piac tér-Rendelőintézet között bármelyik irányban 13 perc alatt jut el. A polgármester hangsúlyozta azt is, hogy jelenleg aránytalan a közösségi közlekedés finanszírozása a megyei jogú városokkal szemben, hiszen a főváros annak az összegnek a tízszeresét kapja, mint az összes megyei jogú város együttvéve.
A vitában Szigli István, Mészáros Attila, Brájer Éva, Juhász László, Molnár Tamás Földi Judit, Horváth Miklós Csaba, Östör Annamária és Horváth Miklósné önkormányzati képviselők is elismeréssel szóltak a tervezett változtatásokról. Márton Roland képviselő szintén támogatásáról biztosította az előterjesztést, kiemelve, hogy a járatok sűrűsége a legnagyobb probléma Fehérváron és a XXI. századi életformához az igazodik, ha negyedóránként közlekednek a legfontosabb járatok. A közgyűlés végül elfogadta a helyi autóbuszjáratok útvonalának és menetrendjének módosítását tartalmazó előterjesztést azzal a feltétellel, hogy a pénzügyi terhek ismeretében újra tárgyal majd a testület a hálózat átalakításáról a június 24-i ülésén."
Aki egyébként kíváncsi, az elérheti az anyagot+menetrendet, amiről dönteni fognak a városatyák, alapfokú önkormányzati honlap túrkálás ismeretekkel... :)
Apropó AOA és '90-es évek: volt a cégnek egy kék/fehér IFA műhelykocsija, már selejt, de még egyben van. 020-as azonosító szerepelt a hátulján, emlékszik valaki a rendszámára?
Igazad van, vasúti témához annyira nem értek, ezt csak hallottam valahol jó régen, és megragadt. Az általad leírtak tényleg nagyobbak, lehet, hogy személyforgalommal együtt használt teher pu volt amit hallottam, abból a legnagyobb. De egyáltalán nem lényeges, itt az számít csak, hogy sok vágány van, ami alatt hosszú alagút kell.
Egyébként lehet, hogy célszerűbb lenne a Verebély út és a Mátyás király út között egy felüljáró, ott már jóval keskenyebb az áthidalandó rész, és busszal a Békéből, Óvárosból az is kiváló megközelítést jelentene. Ez viszont a gyalog átvágók balesetveszélyes mutatványán nem segítene, így az alapcélnak nem megfelelő.
Ez nagyon fájt. Gondolom ezt olyan valaki mondhatta neked aki a dunain kívül soha sehol nem járt vasúti területen vagy túl lokálpatrióta. Azért van nálunk egy Miskolc-Rendező, Szolnok, Eperjeske is amik mögött igencsak elbújhat az "újállomás". Attól hogy van egy nemzetközi összehasonlításban apró vasmű meg egy papírgyár abból még nem következik egy legnagyobb vidéki pu. De végül is ez buszos fórum nem kell tudnod erről csak nem bírtam nem szólni. Remélem nem baj :-)
Abban az évben viszont már az éves selejtadag is tele volt új rendszámmal, szóval tényleg év eleje kell legyen.
Habár az 1990 végét még mindig nem zárhatom ki, mivel vannak kimaradó rendszámok, amire végül nem számoztak be buszt, mivel sejthetően inkább selejtezték (lásd még: Pannon BPT-531). Ezeket simán selejtezhették az átrendszámozás után is...
Volt még több telep is - szerencsére megvan az is, ki mettől meddig kapott. Némiképp árnyalja persze a dolgot, hogy a belszolgálati tehergépkocsik is bekerültek a sorba (pl. AOA-469, dunaújvárosi IFA).
1991 márciusa amúgy számomra jó kiindulópontnak tűnik, de hátha még beleszólnak a dologba...
Az AOA sorozatot a különböző városok üzemegységei egymás utáni, folyamatos sorszámozással kapták meg, Szfvár a 300-as számokat, Dunaújváros 398-464 közöttiket, Mór e fölöttit kapott, így valószínűleg előre bejelentett, lefoglalt rendszámtartomány volt. Az biztos, hogy 1990-ben még nem kapták meg, emlékeim szerint 1991 március első felében lett tömeges átrendszámozás, de az emlék már elég halvány.
AO kezdettel? Amikor az AKD és az AFF is 1990 végén lett kiosztva, nem beszélve az 1991-es ANX-ről? Nem mondom, hogy lehetetlen, de furcsának furcsa - viszont az itteniek jó eséllyel ki tudnak segíteni.
Persze ha nagyobb csomagokat osztottak volna szét annak idején, akkor kerülhetett volna már AOA is az okmányirodába (ennek viszont pl. a több megyébe szétdarabolt AFF ellentmond). Vagy amit még el tudok képzelni, hogy egy ismeretlen okból "előreszaladó" kombó volt, akárcsak a CCX.
Tudom, hogy az, csak se új vázszámom nincs hozzá, se nem találtam róla semmi említést (azon kívül, hogy egyszer már megkérdezte egy topiktárs jó pár évvel ezelőtt), így be se tudom lőni időre...
piros az építkezéshez elvileg felhasználható terület, kék a vágányzat és az üzemi terület, sárga a jelenlegi szabályos útvonal és szaggatott az aluljáró célszerű helye.
Jelenleg csúcsidőben 22-23 kocsinak kell kint lennie, ebben nincs tartalék. Ebből kis arány a szóló. A cserék miatt a pontos állomány? Valószínűleg 22 db a csuklós.
Hely van, a MÁV-nak van ott egy parkos területe, ez több, mint 1 ha. Az épület előtt ezen kívül széles az út, azon egy csuklós is megfordul, így van közel 3 ha terület, de a jelenlegi állomásépület ennek az északkeleti csücskében van, logikusan nem bővíthető. Az állomástól délre kb 150 m-re van a Dózsa Gy. úti aluljáró, az új alagutat emiatt északra kellene fúrni. Viszont a vágányterület arra szélesedik, van 18-20 vágány (a fővároson kívül a legnagyobb teherpályaudvar) és van még kb ugyanennyi üzemi terület. A teljes szélesség 250 m felett van. Jelenleg is sok a gyalogos, aki itt átvág, így megoldás kell, ha többen jönnek, akkor meg pláne. Egy északi alagút viszont közel 1.5-2 Km kerülőt is lerövidíthet, ha szabályosan közlekedik valaki, emiatt a helyi buszokhoz is lehetne méretezni mindezt, mert ott is ennyit lehetne rövidíteni egy jelenleg még nem létező viszonylattal (inkább viszonylatokkal), ami ha kikerül az autóbusz-állomás is oda, akkor Óváros és Békeváros felől kelleni fog. És a belvárosi jelenlegi 30 perces követést is sűríteni kell. Alsó hangon legalább 3 új kocsit kell majd beállítani.
Mintha némi kommunikációs elhajlást vélnék felfedezni...viszont 22 új dízel csuklós busz beszerzése 2,1 milliárdból már egyáltalán nem földtől elrugaszkodott a 95 millió Ft/db áron :)
3 milliárd az átköltöztetésre? Mennyi hely van ott egy komplett helyközi autóbusz-állomás létesítésére? :)
Vajon mennyibe kerülhet a gyalogos átjáró kifúrása és kiépítése a jelen vágányhálózat alatt+ehhez hozzászámolva az állomásépület, peronok és tér rendezését?
Ha hozzácsapnak egy zsír új helyközi autóbusz-állomást a vasútállomás mellé, minek kell külön kiemelni a biciklitárolót és menetrend tájékoztató táblát a közleményben, ami azért alapnak kell lenni manapság? :)
Ha a helyközi buszok teszem azt, nagy ívben így elkerülnék a belvárost, akkor vajon milyen extra mennyiségű helyijárati teljesítmény válik szükségessé, hogy a forgalmat oda-vissza utaztassák a belváros és közlekedési csomópont között?
"A gépjárműpark fejlesztés összesen huszonkét autóbusz cseréjét érinti városunkban. Az új típusú, elektromos buszokra, és hozzá töltőállomás kialakítására 2,1 milliárd forintot fordítanak."
Ez valahogy nem matekozható össze. Normál, alacsonypadlós legújabb Euro szabványú motorokkal szerelt buszból igen, de másból nem. És elegendő 22 db? A vasúthoz helyezett autóbusz-állomás kiszolgálására várhatóan jelentősen változó viszonylatokkal is?
"3 milliárd forintból költöztetnék át a Béke téri autóbuszpályaudvart a vasútállomásra. Ebből az összegből egy gyalogos aluljárót is építenek a Béke városrész felől, hogy ne a sínek mellett kelljen közlekedni az állomásig. Továbbá felújítják az épületet, a peront, a parkolót, kihelyeznek biciklitárolókat, és egy menetrend tájékoztató táblát is."
Az emelkedő igények miatt célszerűbb lenne a Békeváros felől busszal is járható aluljárót (vagy inkább felüljárót?) építeni, ekkor megoldható lenne a vasútállomás érintése átmenő járatokkal is. Így a vasút - Békeváros viszonylat nem lesz jól összerakható.
A fejlesztés persze jó, elemei külön-külön is jók, de összehangolva (már megint) nem lettek. Az összhang teljesen hiányzik.
Ma egy dokumentum kitöltéséhez szükségem lett volna a Dunaújvárosi autóbuszon és elővételben váltott menetjegyek pontos díjára. Igaz nem mélyültem túlzottan bele, de nem találtam fent az információt a KNYKK honlapján. Lehetséges ez? Ha valaki megtalálja, be tudná linkelni nekem? Előre is köszönöm!
"Nem szerencsés, hogy a buszpályaudvar messze van a vasútállomástól. Ezért összeköltöztetik a kettőt, a vasúti pályaudvarnál alakítanak ki korszerű tömegközlekedési csomópontot, gyalogos aluljáróval együtt. Ez a fejlesztés 3 milliárd forintjukba kerül, amit szintén a város rendelkezésére bocsát a kormány."
Aztán hova is megyünk aluljárón? Ha a Békeváros felé nyitnak, akkor már út is lehetne, hogy a helyi járatok is jobban meg tudják közelíteni.
Buszcsere a városban, ha minden jól megy, elektromosra. Erre talán 3 fő alternatíva lehet:
1. Az önkormányzat városi céget alapít, az látja el a helyi közlekedést, mint pár nagyvárosban. Saját cég nem került szóba, így ennek esélye kicsi.
2. A jelenlegi szolgáltatóval marad minden, a járműcserét a KNYKK bevonásával kell elvégezni. Nem emlékszem, hogy még csak ötlet szintjén is felmerült volna, vagy akár csak megkérdezték volna KNYKK-t erről.
3. Új szolgáltató látja el a feladatot. Ehhez új telephely is kell, illetve valamilyen referenciát azért kellene mutatni. Van-e az országban olyan társaság, amely rendelkezik elektromos busz tapasztalatokkal? A nagy BKV is leginkább csak midi buszokkal. Csuklós járművek valakinél?
Melyik lesz a befutó?
Új autóbusz-állomás a vasútállomásnál:
Legutóbb a Duna híd építése előtt, tehát több, mint 10 éve merült fel ez a verzió. Akkor az elképzelések szerint a helyközi maradt volna ott, ahol most van, a távolsági került volna át a vasúthoz, beleértve Budapest és Székesfehérvár is, egyszerűsítve az M6-on és M8-on haladó járatok betérését, bár M8 azóta sem lett. A kinézett terület a vasútállomás és a Dózsa Gy. út közti terület volt, ami a MÁV tulajdona, és horror áron adott volna csak túl rajta, ha jól emlékszem, akkor is milliárdos volt a tétel. A jelenlegi állomásépület eléggé lepusztult, kialakítása miatt a bővítés buszokhoz nem igazán lehet. 3 milliárdba mindez belefér?
Ha a helyközi is átkerülne, akkor az szívás lenne magas fokon. És bármelyik verzió is lenne, a teljes helyi vonalhálózatot át kell rendezni, valószínűleg a 6-os út bevonásával.
Ez csak az én véleményem de szvsz a DUD-765 még egész vállalható állapotú. A fiatalabb 392-höz képest is.
A 200-as család részére létezik még valami komoly felújítási lehetőség? Pl vázcsere van e még? Vagy pedig ezek a vasak halálra vannak ítélve a padlómagasság miatt?
Egyébként a személyvasút végállomás bevitele a Béke tér felé szóba jöhetne, csak ehhez a Vasműnek is bele kéne egyezni. Földrajzilag, vasúti pályaügyileg megoldható lenne, de sok-sok más szempont is van ami igen bonyolulttá tenné az egészet.
Mindenesetre a jelenlegi helyzet elég rossz abból a szempontból, hogy a vasúton városba/városból utazók száma látványosan többszörösére -legalább4-5-szörösére- emelkedett az elmúlt 10 évben, de a vasútról a városba való bejutás helyi buszjárattal sose volt olyan xar mint most. Hogy minimum 20-25 percet kelljen várni az első bemenő buszra több a soknál. Amikor még volt 16, 17-es busz akkor meg normális vonat nem volt, teljesen fölöslegesen jártak ki negyedóránként az állomásra a helyijáratok.
A mai elmaradt miniszterelnöki látogatáson intermodális csomópont fejlesztése is említésre került volna a vasútállomásnál. Emellett a buszpályaudvar felújítása is a listán van. A 2 mintha ütné egymást, vagy a Dózsa mozi távolsági megállóját tennék át a vasútállomáshoz? Ez utóbbi gyorsítaná a távolsági közlekedést, az autópályáról is több, jelenleg elkerülő járat betérhetne, csak kijutni lenne kissé nehezebb. Az is igaz, hogy a belvárost kivéve most is utazni kell, az meg szinte mindegy lehet, hogy a Dózsához vagy a vasúthoz, ha ez utóbbihoz mindenhonnan lenne közvetlen helyi járat is. És még a nem működő elektronikus kijelzőket is át lehetne tenni és ott beüzemelni. Esetleg KNYKK már tudja ezt, ezért nincs a mozinál véglegesítve?
A Perunak szánt, de itthon maradt 180-asok '74-ben érkeztek a 3-as, 12-es és 14-es Volánhoz egyaránt. A diagramod '74-nél csak a 15 db 255-öst tartalmazza az Albánál, a 180-asokat nem. Érdekes, hogy a volános 180-asok selejtezéséről (a két szegedi kivételével) még sehol nem láttam pontos adatot, csak nagyjából - persze valószínűleg jól - behatárolt tippeket.
Az biztos, hogy nem sokáig voltak itt. Az egyik fénykép alapján az építés elején, 1975-ben már itt voltak, talán 1981-ben még utaztam az egyiken. Ez így összesen 5-6 év, több nem igazán lehet, amíg itt szolgáltak. Akkoriban elég gyorsan forgott az állomány, az uszodai képeken még 200-as Ikarus helyiben nem látszik, jött pár darab eredeti szürke színnel, nem gondolom, hogy átfestés lett volna. 1982-ben már fekete korlátokkal érkezett AOA-439 (BU 91-25, 91-45 valamelyike, ha jól emlékszem), ekkor már csak sárga 200-asok voltak BV 61-xx sorozatból.
Biztos ezt is az "Önkormányzat csinálta", "ők döntöttek"
Nem szabad a valóságot megírni, mert a topiktárs azonnal hisztissé nyílvánit.
Egyébként most még a Szórádról beforduló busz az uszi előtt a parkolóban közlekedik, az igazi cirkusz majd a további lezérásoknál lesz...
Úgy látszik KNYKK-nál Dunaújváros mindig is mostohagyerek marad. Az autóbusz-állomás életének szinte egészét érintő felújításról a honlapon egyetlen betűt sem látni, pedig minden "apróság" ott van a honlapon.
és ez így lesz még 100 évig! csak most a neve más: PRÓBAÜZEM!
érdemes lenne HIVATALOSAN is megkérdezni, hogy a Dózsa mozinál miért nem megy még a próbaüzem???
Én tudom, éppen az aktuális személytől, a közös képviselőtől!!!
Úgy látszik KNYKK-nál Dunaújváros mindig is mostohagyerek marad. Az autóbusz-állomás életének szinte egészét érintő felújításról a honlapon egyetlen betűt sem látni, pedig minden "apróság" ott van a honlapon.
A lenyilatkozott 5 perc késés sem érthető, ha megnézzük a vásári betérő járatok időtöbbletét, ott csupán 2 perc szerepel a menetrendekben 1 plusz megállással együtt, annál hosszabb útvonal egyáltalán nem jön össze.
Bár ez a hozzáállás beleillik a helyi utastájékoztatásba, reméljük ez azért nem 2 évig tart. Hajrá elektronikus rendszerek, hajrá 21. század!
Ha jól emlékszem 5 db volt a városban, szovjet exportból maradt itthon, így került a városba. Fehér alapszín piros vízszintes csíkkal. Volt egy jó fénykép (igaz fekete-fehér), azt hiszem Hírlapos, ahol az új Vasmű úti megállóban áll, ha valaki esetleg rátalál...
Igen. Most még csak pár apróságra kell figyelni, de már itt is érdekes lesz vásári napokon a 18-as, 29-es járat, ezek hogy fognak ráfordulni a rendes kocsiállásra? Vagy marad a 2-es megállója erre a pár alkalomra, majd rájön a kedves utas.
Az ábra szerint az Építők útján a buszközlekedés egyirányú, pedig a fővárosi, fehérvári járatok most még arra ki tudnának menni, vajon az ábra rossz, vagy ezt nem gondolták át?
Emlékszem még arra, amikor a munkásszálló építése miatt az Építők útja Vasmű úti vége volt lezárva. Ekkor a legtöbb járat a Kossuth L. utcán át közlekedett (helyiekből is), a 17-es került a Vasmű tér felé. Ezt annyira megszokták a helyközi gépkocsivezetők, hogy megnyitás után sem váltottak vissza, ekkor került ki a Kossuth két végére az "Autóbusszal behajtani tilos!" tábla.
A Hunyadi út Vasmű úti vége érdekes, sem tábla, sem felfestés nem tiltja a balra kanyarodást, csak a terelőszigetek vannak úgy kiképezve, hogy fizikailag lenne nehéz balra fordulni. Lesz-e olyan, aki ennek ellenére megteszi a 2 sávos útra, vagy mindenki kerül a Vasmű téren keresztül?
"Buszközlekedés: A Dózsa Gy. út felől a Szórád M. úton közlekedő helyi járatok a Béke térhez közel a Hunyadi út túloldalán állnak majd meg az Autó Formula Kft. épülete mellett (ez a terület jelenleg a 44-es helyi járat buszmegállója). Majd az itt megálló buszok a Hunyadi úton továbbmennek és a Vasmű útra visszakanyarodva érik el a szokásos útvonalukat. Ezeknél a járatoknál a menetidő kb. 5 perccel megnő, így késésekre lehet számítani.
A Béke téren az összes többi busz megállója vagy változatlan marad vagy az eddigi megállóhoz képest 50 méteres körzeten belül kerülnek áthelyezésre. Erről az utazóközönség a régi megállóhelyeken tájékoztatva lesz."
Mindez térképen:
A helyi már így tiszta. Viszont a Hunyadi útról nem lehet balra a Vasmű útra kanyarodni, így valószínű betérnek a Vasmű térre ugyanúgy, mint a vásári járatok.
AOA-456 valóban a legtisztább, leggondozottabb kocsi volt. De nem kapott ő az ezredforduló után vázcserét. Csak mert én emlékszek egy másik 456-ra a 90-es évekből de az árnyéka se lehetett ennek a busznak. Elég tré állapotban volt.
A vonalakat sajnos lassan felváltják a gödrök. Azokon akkor már elmenni sem lehet majd, így ez a fajta tájékoztatás megszűnik. Helyette valami olyan is kellene, amin útvonal, megállószám, stb... van. Hogy majd akkor is legyen minn elmenni.
A helyköziek közül egyedül a Perkáta - Székesfehérvár felé közlekedő buszok tudnak gond nélkül be - és kiállni a megállójukból a többinek érinteni kell az Építők útját. Eddig is katasztrófa volt a pályaudvar környék csúcs időben, de most majd igazi káosz lesz.
A terület "csupán" a helyi, Vasmű út felé tartó járatok megállóját érinti, de valószínűleg elzárja majd a fordulás lehetőségét több helyközi járattól is, ez biztos nagyobb átszervezéssel jár majd. 2 héten belül elkezdik, előzetes megfelelő minőségű tájékoztatás lesz-e?
"Sajna" nem vagyok eltévedve, s zenészként - ami egyébként publikus, csak rá kell keresni -
minden kétséget kizáróan állítom:
Ha valaki a hangszer hangolásával sem tud -EREDMÉNYESEN megküzdeni- akkor akár Zubin Mehta is állhat a dobogón, abból soha nem lesz zene.
Másrészt sem itt sem máshol nem vagyok hajlandó olyan személlyel vitatkozni, aki a nevét sem adja a véleményéhez - Ez nem a mostani hozzászólásra vonatkozik!
Nagyon el vagy tévelyedve. Ha nem tetszik a zene, amit az önkormányzat által fizetett zenekar játszik, esetleg kevesled a zenészt, akkor nem a zenekart kell szídni, pláne nem a szomszéd kocsmát (fehérvár), hanem azt, aki a zenét fizeti. Ha lelketlenül játszanak, és ezt az önkormányzatot nem zavarja, akkor ott megint nem a zenekart kell elővenni.
És még mindig futnak páran a város útjain, akik szintén rendelkeztek 2 betű - 4 szám típusú rendszámmal. Pedig az AOA sorozat 1990-ben esett át rendszámcserén. Ez a jópár évtizedes szolgálati idő dicséri a régi magyar buszgyártó tudást. És a karbantartókét is.
"6 db új, elővárosi kivitelű, alacsonypadlós vagy alacsony belépésű csuklós valamint 11 db új, elővárosi kivitelű, alacsonypadlós/alacsony belépésű, szóló továbbá 4 db új, regionális kivitelű, normál padlómagasságú, szóló autóbusz beszerzése. Árubeszerzés 10 éves pénzügyi lízingkonstrukcióban."
Városi közlekedés ügyekben - ahogy látom - tanár létedre kevesebbet tudsz mint a szalki szigeti kocsma/csárda, törzs vendége.................................:-(((
Ej biza ez egy költői hasonlat volt, ami ebben a témában nem igazán fedi teljes egészében a valóságot.
Nem kívánom részletezni az információforrásomat, de ez az igazsághoz hozzátartozik, hogy KETTŐN ÁLL a VÁSÁR!
Néhai zalbavolányos korban is Székesfehérvár Dunaújváros bevételéből élt!!!
Ezt a hagyományt, - nektek az ÓTVAR, ROZSDÁS, MOCSKOS, RETEK járgány is kiválóan megfelel, mindezt a fehérvári fityiszes városvezetés tudtával...
És itt kezdődnek a gondok, amihez a belső információk nem ismerete biza "soxor téves gondolatokat ébreszt".
Röviden ennyi, mert tanár létemre most kezdődik a ballagás, majd....
Csak az vigasztal hogy Ikarus. De ezt leszámítva nagyon lehangoló az összkép. Szét van használva belülröl. Vastagon retkes minden. Legalább egy nagytakarítás vagy egy üléshuzatcsere mint a 323 és 806 esetében kellett volna.
Ich habe folgendes zurückbekommen: "Hi. This is the qmail-send program at freemail.hu. I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses. This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out." Du kannst mir auch einfach an mariusbirk[at]web[punkt]de schreiben. :)
Azt mondta a holland, nem járt náluk az a busz. Kizárásos alapon így Belgium maradna, ha forgalomba állt valahol, de szerintem sokkal valószínűbb, hogy egyszerűen csak nem tudták helyben eladni.
Amit a vasutas ügyekben írsz azok 60-80%-ban dícséretesek, felkészültek.
De !
Városi közlekedés ügyekben - ahogy látom - tanár létedre kevesebbet tudsz mint a szalki szigeti kocsma/csárda, törzs vendége.................................:-(((
A városi közlekedés, a ma érvényes törvényeink szerint, 100%-ban önkormányzati feladat.
Dunaújvárosban is.
Ebbe beleszólása nincs senkinek.
Se államnak, se szolgáltatónak, se külső személynek.
Dunaújváros képviselő testülete 2010 körül városi közlekedés ügyekben, csinált egy kb másfél, kétéves ámokfutást.
Akkoriban nem volt ezzel egyedül.
Gasonlóan felkészületlen ökörségeket fogadtak el Dunaújvároson kívül, Salgótarján, Komló és más városok képviselő testületei is.
Kinyílvánították nyilvános üléseiken, hogy a helyi Volán helyett majd mást bíznak meg a helyi közlekedés ellátásával.
Többször.
Harciasan.
Meglepődtek mikor a Volán válasza az volt, hogy :.
...............Rajta, csinálják.
Bízzanak meg mást.
Három hónap alatt (mert Dunaújvárosban gyenge lehet a matek tanítás szintje) kiszámolták, hogy külső cég megbízása esetén, kb. 100-110%-kal megnőnek a város költségei, a helyi autóbusz hálózat fenntartása miatt.
Bocsánatot nem kértek senkitől a két éves testületi ámokfutásuk miatt.
Csak hallgattak mint ..............a fűben.
Polgármester is, testület is.
Azóta mint a legtöbb városunk, mivel költeni nem kívánnak többet a saját városuk közösségi közlekedésére, folyamatosan szűkítenek.
Senki és semmi nem akadályozza/akadályozta Dunaújvárost, hogy amikor a Kedves Vezető oda látogat (minden megyei jogú várost felkeres pénzzel teli bukszájával) akkor ne még két stadiont/sportcsarnokot kérjenek, mint például Tatabánya mely épp most rontotta el, hanem kérjenek csak egy sportcsarnokot + kérjenek 30 új buszt mint ahogy Kaposvár vagy Miskolc tette.
Akkor kapnak 30új buszt, olyan színezik amilyen a dunaújvárosi polgármester feleségének kedvenc mintája.
Utána viszont üzemeltetni kell 20 évig.
- Olyan hálózattal ahogy a helyieknek tetszik.
- Olyan üzemidővel ahogy a helyieknek tetszik,
- Olyan követési közökkel ahogy a helyieknek tetszik,
Nem tudom miért csinálod a hisztit itt már n-edik alkalommal. A helyijáratú közlekedés a város és a szolgáltató közötti megállapodás eredménye. Ha az önkörmányzat ennyit képes megfizetni, akkor ezt kapja. Ha dupla annyit fizet, akkor majd lesznek új, alacsonypadlós buszok. Persze az is lehet, hogy dupla annyit fizet már most is, mégis csak szakad buszokat kap, csak az önkormányzatot nem érdekli.
Egy a lényeg: ezzel a műsorral légyszi a városházán kopogtass, és ne a KNYKK-t csesztesd vele hétről hétre.
ich möchte gerne einige Fragen in Email stellen, wenn das möglich ist. Meine Adresse ist veszprembusz[at]freemail[punkt]hu. Könntest du vielleich ein leeres Mail dorthin schicken?
LG
veszprembusz
A többiektől pedig elnézést az n+1-edik idegen nyelvű intermezzoért.
A '772 biztosan ugyanonnan jött, mert 2012 októberében, amikor ide kerültek, pont a '772-n néztem az RKH-matricák nyomait (a "B" és "C" tengelyek felett, az ablakok alsó vonalánál). (Apropó: a MEP-524-et is átfényezték már fehérre, így már egyik sem viseli az eredeti fényezést.)
Citaro-témára: bennem is felmerült, hogy az a kettő lesz a 15. és 16., mivel újabb szóló azóta sem érkezett, Fehérvárra pedig nem várnak 14-nél többet. (Úgyis az MWU-880 volt anno a tatabányai beszerzés "reklámarca". :) ) De az utolsó Bergkvarabuss-eredetű is érdekes (ex RAG 508), mert ez volt az, amelyik holland rendszámmal és feliratokkal érkezett, homogén ezüst fényezéssel, semmi nyoma nem volt már a piros homlokfalnak. (Így talán az is futott egy kört valahol, még mielőtt hozzánk került.)
Na, most ez hogy van? Úgy látom, hogy a német oldalon az MGR-773-ról a fotó az 2012 januári, viszont azon még úgy néz ki, mint a MEP-524. Viszont 2012 végén már Magyarországon volt ez a busz. Tehát valamikor az év folyamán még megkapta a telepiros matricát, azzal használták egy rövid ideig, majd export? Durva.
Azok után pedig, hogy a német kolléga nem tudott semmit se mondani az MGR-772 előéletére, elképzelhető, hogy az nem is onnan jött, ahonnan a másik kettő? Nem hinném, hogy akkor fényezték volna le fehérre, amikor megjött, hiszen a másik kettőhöz hozzá sem nyúltak.
Könntest du uns helfen? Es gab drei Setra S319NF Busse der Firma RKH, die haben nach Székesfehérvár angekommen im 2012 (KS-LC 2xx). Welche Busse gehören zu dieser VIN?
0102 -> jetzt MEP-524
0103 -> jetzt MGR-773
0107 -> jetzt MGR-772
Vielen Dank für alles. :)
----------
A kérdés persze nem csak a kollégának szól, de eddig nem találtam forrást. A Homm Kft. 2012-ben beszerzett három Setra S319NF buszt az RKH-tól (ők alvállalkoztak korábban ott, ahol utánuk a Werner), mindhárom Fehérvárra került, Denso-járatra. VIN-ek alapján érdekelne, melyik autóhoz melyik korábbi rendszám tartozik.
Kicsit nehéz lenne elképzelni, hogy máról holnapra mondjuk a mercedest becsődöltetnék és teszem azt magyar buszok futnának Németországban.. Ha ott működik a buszgyártás itt miért nem?! Tudom EU meg minden de akkor is fele háromnegyede busznak magyar fejlesztésnek kellene lenni!
Helyi és helyközi busz egyaránt szokott végezni iskolai szerződéses járatokat a városban, attól függően, hogy melyik kocsi munkájába fér bele és éppen melyik iskolákból kell oda-vissza vinni a gyerekeket.
Jó munkát találtak a facelifteknek. A héten jópárszor uszodásokat szállítottak délelőtt. Lehet csak én gondolom egy kicsit furának, vagy az ik 256-os/260-as helyett vetették be az uszodás járatukba?
Sajnos műszaki paraméterekről nincsen tudomásom, de jobban örülnék ha ezeket tesztelnék és fejlesztenék mint használt buszokat vennének amik pár év múlva ismételten selejtezni vagy nagy felújítani kell... Ezért is mondom azt, hogy magyar buszokat kellene előnybe részesíteni....
Nem láttam mostanság (meg a pilótáját se), pedig a alighanem a legjobb állapotú 280-as a városban. Remélem csak műszakira készítgetik, nem selejt. Selejtre szemrebbenés nélkül elküldeném a 392-őt, de a fehérvárról ideimportált 323-as is rohad ketté már...
Apropó, létezik még a nagyelemes vázcserés felújítás IK 200-asok részére?
Én még mindig azt mondom lenne jövője hazai buszgyártásnak ha hagynák lásd Moduló család, vidéki városok igényeit teljes mértékben kielégítené.
---------------------
Hamis.
Álságos.
A MODULO családról még nem tudunk semmit.
Egyetlen autóbuszuk se futott még 500.000 km-t.
Egyetlen város se rendelkezik belőlük flottával.
Nincsenek mérvadó üzemeltetési tapasztalatok.
Kezdeti, kezdetleges üzemeltetési adatok vannak, de nema MODULO családról, hanem annak egy vegyes tagjáról..................ARC/MABI/NABI/MODULO................a BKV-nál.
Az, hogy ezek a kezdetleges adatgyüjtemény tapasztalattá, megalapozott üzemeltetési értékké álljon össze, még évek kellenek.
Attól, hogy magyar még nem jó.
Lehet majd jó, de ezt egyelőre nem tudjuk.
Az ilyen szintű magyarkodás nem mérnöki, hanem néptáncos megközelítés.
Kívánjuk, hogy jóvá váljanak a MODULOK, de egyelőre erről még senki nem tud semmit.
Észrevettem sőt utaztam Székesfehérváron az új citarókkal mit ne mondjak annyira nem vagyok elragadtatva tőlük. Lehet nagyon kötöm az ebet a magyar buszokhoz, de több negatív tapasztalatom már van az "új" buszokkal. Például az első lengő ajtó szűk, csúszik a padló belső ülésekhez úgy kell bemászni..... Nyáron szerintem megfogunk sűlni ha klíma nem működik ha meg működik megfagyni -helyközi volvókkal ez volt a tapasztalat-
Én még mindig azt mondom lenne jövője hazai buszgyártásnak ha hagynák lásd Moduló család, vidéki városok igényeit teljes mértékben kielégítené.
Szomorúan látom, hogy a haza legendás buszgyártást ennyire elsüllyesztik mintha szégyen lenne benne!!!!!! Kötelezném országos szinten, hogy háromnegyede a buszflottának magyarnak kellene, hogy legyen!
Ezt a "poént" már jó néhányszor elsütötted itt. Csak az a helyzet, hogy ha van egy hobbid általában az nem a te döntésed, hanem egyszerűen úgy születtél meg. Ilyen vagy. Tudod "akit a mozdony füstje"...
Az biztos! DUD-025oson pl egy gyűrött wc papír volt az ülésen, a padló tiszta kosz volt tele volt szeméttel! Látszott rajta,hogy hetekig egy seprűvonást se végeztek!!
Vasárnap az Auchan nyitva lesz Fehérváron, Újvárosban a TESCO nyit. Követi-e a helyi menetrend már most a változást vagy majd csak később? A legnagyobb faluban vegyes a kép, ott ahol kell a rövidített útvonalú járatok járnak eredeti vonalon, a hétvégi betétjáratok vasárnap még nem közlekednek. Újvárosban gondolom az érintett 11-es, 20/23-as, 35-ös követi a változást, mert nem kell plusz kocsi és vezető.
IWE-004 zsiráfszállító visszatért, de úgy néz ki mint amit már leselejteztek, és a "parajosban" állt hosszú éveket, de a szükség visszahozta a halálból. Nagyon gáz. Van még lejjebb?
"Ez a busz nem helyi kocsi, nem is alkalmas erre a célra. Nem tudom, korábban mire használták, de ilyesmire alkalmatlan. [...] Helyközi kocsinak viszont ideális lenne, esetleg egy kisváros csendes forgalmú járatára."
Jól ráéreztél az előző használati körülményeire.
A képen az inkriminált jármű látható 2015.07.10-én 20:21-kor Einhausen, Rathaus megálló előtt. A következő járat hétfő hajnalban járt erre busz, mert vasárnap nem volt indulás a vonalon.
A 6500 lakosú község Hessen tartomány déli részén (Kreis Bergstraße, Hessisches Ried) található az A67-es autópálya mellett. A kép többszörösen megismételhetetlen, mert a Werner csődjével a hálózat átszervezésre került és a Mathildenstraße ezen szakaszát csak ellenirányban érintik a járatok. A falon a környékre jellemző Nibelung-legendát idézi a sárkány.
- ironikus, hogy az LF-re végződő rendszámú autóbusz valójában LE, tehát nem alacsonypadlós, csak alacsony belépésű;
- az első ajtóval vigyázni kell, eléggé "kikaszál" nyitáskor a járdára;
- az utastérben a második ajtó után két elég magas lépcsőfok, körülbelül, mint a Volvo-Alfabus Localokon. Azoknál annyival rosszabb, hogy a magaspadlós részen a padló a leghátsó üléssorig folyamatosan emelkedik;
- egyetlen olyan ülés sincs a buszon, amely fellépés nélkül elérhető lenne, leszámítva a többcélú tér lehajtható üléspadját;
- a busznak egyetlen négyzetmilliméternyi nyitható ablaka sincs! Még a Volvo SN12-eseken és 7000-eseken meglévő csíknyi nyitható felület sem! Nyáron teljesen a klímára van utalva, ha az leáll, a busznak is ki kell állnia a forgalomból.
Ami mellette szól:
csendes, dinamikusan mozgó, jól karban tartott autóbusz. Még csak nem is zörög, illetve ahol zörög, ott minden zörögne.
Összegezve: ez a busz nagyjából a Volvo-Alfabus Localokkal van egy szinten, több szempontból visszalépés még a leváltott SN12-esekhez képest is (csak két ajtó, nyitható ablakfelületek teljes hiánya, lépcső az utastérben...).
Ez a busz nem helyi kocsi, nem is alkalmas erre a célra. Nem tudom, korábban mire használták, de ilyesmire alkalmatlan. Kár volt megvenni, még ingyen sem lett volna jó vásár. Hozzá kellene vágni ahhoz, aki idehozta, és kitalálta, hogy ez ide jó lesz...
Helyközi kocsinak viszont ideális lenne, esetleg egy kisváros csendes forgalmú járatára.
NLF-430 előélete stimmel, ma láttam a 35-ösön, megnéztem a tábláját is.
Apró megjegyzés, Videoton-témában: egy ideje már a Sprint Tours is szolgáltat, olyan "apróságok" járnak most a céghez, mint a háromtengelyes E98-as (LVL-100), egy drezdai háromtengelyes Setra (NOR-071, még a DB-logó is rajta van), háromtengelyes ÜL MAN (NGW-668), csuklós Neoplan (MNF-426)... Visteonhoz ex szlovák Karosa (NKA-444), a viszlós (ha még az övék) LVU-746 pedig elvesztette a csíkjait.
Felmerült bennem egyébként egy kérdés, bár erre lehet, hogy BPO-105 olvtárs fog tudni inkább válaszolni: ebből a szériából a sima, 2-2-0 ajtóelrendezésű Citarók francia gyártásúak lehettek? Mert azoknak a VIN-je egyáltalán nem passzol az erre az évjáratra jellemző szériaszámokhoz, míg az Überland-kiviteleké és a csuklósoké igen, és azok egyértelműen német gyártásúak.
Született egy NLF-430 is, gondolom, az az utolsó Werner-féle, amit átfényeztek (HP-W 2865), de ez még ellenőrzésre szorul. (És mivel van '429, '430, '432, '433, így talán lesz '431 is, talán az egyik svéd.)
Dunaújvárosban közben az egyik zsiráfszállítót is ellátták a zöld elektronikus kijelzővel, így valószínűleg az is állandóan forgalomban lesz. Az első kijelző persze már most hiányos, 2 karakternyi sötét hely látszik rajta.
Valószínűleg nem szerepelt a legénybúcsú programjában a távolsági járat vezetése.
Részeg férfi lopott el egy buszt Tordason.
A jármű egy söröző parkolójában állt, amikor a fiatalember előbb felfeszítette az ajtót, majd beindította a buszt.
Amikor a jármű lefulladt, a járókelők megakadályozták, hogy a férfi tovább induljon.
A részeg sofőrt a rendőrök a helyszínen elfogták, majd a Gárdonyi Rendőrkapitányságra előállították, ahol gyanúsítottként hallgatták ki.
A férfi vallomásában úgy nyilatkozott, hogy egy barátja legénybúcsúján vett részt és előző reggel óta folyamatosan alkoholt fogyasztott és jó heccnek gondolta az autóbusz vezetését.
Mindenki eldöntheti, hogy bevállal-e rizikót a saját célja érdekében vagy sem, vagy lesz-e következménye a tettének vagy sem.
Ha úgy gondolod, menj el, és ha kérdezik, akkor a mátészalkai biogáz üzem dolgozói lapjának a szerkesztője vagy és így ott lehetsz.
Vélhetően akár a városvezetők, akár a közlekedési társaság részéről már régóta ismerősek a helyi sajtó képviselői, hogy feltűnjön számukra, hogy 1-2-3-5 addig még ismeretlen személy is megtekinti az eseményt kamera/diktafon/jegyzetfüzet+toll nélkül.
Azt választod, ami neked tetszik.
Néhány napon belül úgyis forgalomba kerülnek, akkor lehet nyilvánosan is fotózni őket és utazni rajtuk.
Az viszont tény, hogy a közhiedelemmel ellentétben sajtóigazolvány, mint hivatalos okmány, nem létezik. Sajtónyilvános rendezvényre be kell engedni bemondásra azt, aki valamilyen szerkesztőségre hivatkozik.
"Autóbuszok bemutatás a Volánnál (Önkormányzati program) 2016. április 12-én (kedden) 10.30 órakor
dr. Cser-Palkovics András polgármester és Németh Tamás, a Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (KNYKK) vezérigazgatója
sajtónyilvános átadás keretében mutatja be azt a 14 újonnan beszerzett autóbuszt, amelyet a székesfehérvári közösségi közlekedésben állítanak forgalomba. Helyszín: Volán telephely (Börgöndi út 14."
Hat túlsúlyos és túlméretes szállítmányú kamionból és kísérő autókból álló konvoj halad rendőri felvezetéssel a gönyűi kikötőből Pétfürdőre a 81-es úton vasárnaptól csütörtökig, éjszakánként írja az Index.
A konvoj nagyjából 200 méter hosszú, 7 méter széles és 7 méter magas. A péti Nitrogénművek új üzeméhez szállítanak berendezéseket, egyebek mellett abszorpciós tornyokat, hűtőkondenzátort és előmelegítőt.
Az érintett településeken hat-nyolc órán keresztül szünetel majd az áram-, valamint a televízió-, a telefon- és az internetszolgáltatás.
A konvoj Gönyűn, Nagyszentjánoson, Banán, Bábolnán, Nagyigmándon, Móron, Székesfehérváron, Iszkaszentgyörgyön, Csóron, Nádasdladányban, Ősin, Berhidán és Pétfürdőn halad keresztül.
Pár napon belül ismét mentőhelikopter érkezett a Római víztoronyhoz, az eset szomorú, nem is ide tartozik, de az esetnek van helyis vonzata, Kb. háromnegyed órára lezárták egyetlen városrész egyetlen kereszteződését, ami némi torlódást okozott. Az alábbi kép jól mutatja, hogy ilyenkor szinte az egész város tömegközlekedése megbénulhat.
3 csuklós áll egymás mögött az ide betérő 4 járatból. Ezzel a Római közlekedése mellett megszűnt a Békeváros, Vasútállomás, Technikum, Pálhalma, TESCO kiszolgálása, a lezárt kereszteződés csak a 2-es, 20-as, 29-es járatokat nem érinti. Remélem mindenki megértő volt, másfelöl biztosan bosszantó, hogy az ember esetleg még a kiinduló állomásától is messzebb ragad a céljához.
Az ilyen váratlan esetek miatt nem biztos, hogy a nagy területeket lefedő járatok a megfelelőek.
Ebből a szemszögből az új fehérvári tervet is át kellene nézni.
Egyenlőre még ki sincs írva a pályázat, nemhogy nyertes lenne hirdetve;
Egyenlőre még a tervezett hálózat és menetrend végleges részletei sem ismertek, mert még mindig csak tervezet él és tartanak a lakossági fórumok és ki tudja mennyi és milyen észrevételt, véleményt vesznek figyelembe a lakosság részéről, így a szükséges autóbusz darabszám sem ismert, nem hogy a végleges változat.
Egyenlőre csak mendemondák és pletykák vannak.
Az az egy dolog tudott, hogy megvan a pénzügyi keret IMCS-re Fehérváron, de érdekes lenne, hogy most és majd 2-5 év múlva is változtatnak egyet a helyi hálózaton és menetrenden, mert akkor már muszáj lesz.
Az azt jelenti, hogy a jármű levizsgázott, és vannak érvényes papírjai. Semmi többet.
Egyelőre 2 rendszámot ismerünk a 16-ból, de szerintem már nem kell sok ahhoz, hogy a többit is megtudjuk. Az biztos, hogy nem sorban lesznek, ezért is keresőztem.
Csak úgy megjegyzem. "Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van"
Erről nem lehet eldönteni, hogy már használatban van vagy sem. Azért írtam, hogy "És akkor most már Szfvár tömegközlekedésében is részt vesz?". Egyáltalán nem vitának szánton/szántam ezt a kommentet.
Gyártmány: MERCEDES-BENZ Típus: O530 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Eszedbe ne jusson az ilyesmi :) Ha ez lenne az új dizájn, akkor a GSR-218 (vagy mi a rendszáma a 263-asnak) is ílyen lenne, mivel most festették át.
Pusztán csak a piros-kék csíkokat "konvertálták át" 'ződ/sárgára. Már nagyon messze járunk az eredeti elképzeléstől. Ha következetesek lennén(e)k, akkor ez lenne a flottaszín:
NLF-374... erről a rendszámról a Szabolcs Volán-féle HLF-374 jut eszembe. :D
Valamiért amúgy olyan érzésem van, hogy a 2872 Szolnokra kerülhet (már ha azt is behozták), mert ott úgy írták ki a tendert az 5 csuklósra, hogy 1-2-2-0 ajtóelrendezéssel is érkezhetnek.
A három csuklós (mind átfényezve): HP-W 2870 (6683), 2871 (6684) és 2873 (6686).
További szólók (már átfényezve): HP-W 2807 (1541), 2814 (1545), 2821 (1549), 2867 (6638) és még legalább kettő. Ezen felül érkezett egy holland szóló is (ezüst), a változatosság kedvéért 2+2+1 ajtóelrendezéssel.
Ezeket Fehérváron fújták, a többi (honosítással kapcsolatos) feladat miatt kellett visszavinni őket, ahol egyébként további szólók is elkészültek időközben.
A KNYKK-nak 2017 június végéig élő szerződése van a fehérvári önkormányzattal.
Amúgy sosem értettem miért csinálnak úgy Ámátőr Vérpistikék, mintha ők lennének a magasságos nagyvállalat. Meg azt sem, miért nem lépnek fel az ilyenek ellen az érintett cégek.
Ezen a facebookos oldalon olvastam, hogy most ez igaz vagy nem!
"Az új buszmenetrend július 2-án lép érvénybe. A közelmúltban már említett 12 autóbuszból már 5 megérkezett. Valószínű, hogy július 2-től a busz közlekedést a TransMan veszi át Fehérváron.
Volt szerencsém megutazni az LPN-422 c. exGeVolvo-t.
Egy merő mocsok az egész busz belseje.
Persze nem itt kéne, de kérdezem én, hogyan lehetséges az, hogy lenyelik a lóvét a takarításra és a hatóság nem kötelezi a céget a takarítás elvégeztetésére?!
És még emoztam, hogy Dújv-ban gedvásak a kocsik utasterei...
Legalább lenne valami kiadós országos fosvahányós járvány...
Kéretlen kommentem megjelenését a felháborodással vegyes közléskényszer támogatta.
Én úgy hallottam, aminek megvan az esélye, hogy nem biztos a dolog, de Bécsből, a Dr.Richard társaságtól vannak bepályázva. Ismétlem, hogy ez nem biztos, és lehet nem valós állítás.
Alighanem Fehérváron nincs olyan viszonylat ami képes volna annyi utast generálni ahova megérné villamost járatni 5-10 perces járatsűrűséggel. Ha belevesszük a kiépítés költségét is gazdaságilag és minden egyéb szempontból is halálra ítélt dolog lenne.
Ez nem Debrecen, Szeged és Miskolc ahol megérte anno kiépíteni a rendszert, mert volt és még van is annyi utas ami "el tudja tartani" a rendszert.
Álmodozni szép és jó, de a villamost nem elsősorban azért kéne járatni, hogy 20-30 ember lézengjen rajta, hanem akkor célszerű a kötött pálya bevonása, ha az autóbuszok már olyan sűrűséggel járnak, hogy célszerű a villamos helyettük, ha van megfelelő szélességű útpálya a kiépítéshez, ha rendelkezésre áll olyan összeg, ami a beruházásra, üzemeltetésre, fenntartásra elegendő, mert van azon kívül is élet ha pl. EU-s forrásból a beruházás után átvágják a nemzeti szalagot mazsorett lányok és ökörsütés közepette. Utána 15-20-30 évig üzemeltetni, szerelni, karbantartani kell pályát/járművet/felsővezetéket.
Köszi, de már most nem értem..... Ez olyan bonyolult lesz hogy nem igaz. Egyáltalán lesz erre kapacitás vagy majd megint sz*rabbnál sz*rabb buszokat kapunk?! Ennek a tervezetnek kell egy hét mire az ember megérti meg megjegyzi.
Szerintem egy villamos vonal és ráhordóbuszok kellenének és jó napot, nem ennyire átláthatatlanná tenni........jelenlegi letisztultabb, átláthatóbb.....
Érdeklődni szeretnék, hogy hol lehet utána nézni a székesfehérvári helyi járatok új tervezetének?
Remélem nem valami bugyuta megoldás lesz, egy-két busz teli az utána jövőkön meg pangás lesz mert mindenki elmenet az előzőekkel.
A magam részéről még mindig azt tartanám leglogikusabbnak és kivitelezhető lenne, hogy Fehérvárra egy villamos vonalat és a buszok ráhordó szerepet kapnának inkább....
Ahhoz képest három flottát is emlegettek korábban: a svéd Citarokat, egy Scania-flottát és egy Volvo hibrid-flottát. De egyébként tényleg korai a dolog.
Az sem biztos, hogy kellenének a tb-i önkormányzatnak a svéd Citarok, lehetséges ugyanis, hogy a szóló fordákat alvállalkozásba adnák. De egyébként sem merült még fel konkrét flotta, ott még nem tartanak.
Ja, akkor összetévesztettem emlékeimben őket az említetted Cívisekkel, amelyek közül egyet teljesen, egyet meg részben átmatricáztak. (Azokból hány van?)
Kettő.
Tavaly tavasszal jártam a városban legutóbb, akkor több (kellemes) meglepetés is ért buszfronton: láttam elég újnak tűnő Merciket albás helyi színekben. Ezek milyen kocsik? Azt hittem, újak. Régebbiek, mint a Localok?
Külföldről vették őket használtan, és régebbiek, mint a Localok.
Megvan még az a honlap (nem emlékszem, ki jegyzi), ahol részletes fényképes járműállomány volt aktuális és történeti idősíkon is?
Nem tudom, hogy az 1:07 hogy jött ki, de emlékeim szerint a régi 62-esen az elmúlt 25 évben sosem volt 1:10 alatti menetidő, Mezőfalva felé pedig hosszabb. A Dózsás felszállás szóba jöhet, nem tudom, hogy onnan kérhető-e bérlet, vagy automatikusan Béke tér lenne ráírva kiváltásnál, gondolom ezt előre nyomatékosan kérni kell. A Béke tér azért szimpatikus, mert ha már előtte úgyis utazni kell, akkor a csatlakozás végállomása szimpatikusabb átszállási pontnak. A Béke tér és a Dózsa mozi közti távolságkülönbségről sajnos vannak rossz tapasztalataim, elsősorban Dunaföldvár felől, ami szintén határváltás. Illetve a távolsági sofőrökkel is volt jópár összetűzésem bérlet miatt, amit nem látnak szívesen. Dózsától akár a Szeged felől érkezők is szóba jöhetnek, de több helyről hallottam DAKK-KNYKK bérlet vitát a Duna másik oldalán lévő településeknél, így ezt számba sem vettem.
Diákokkal beszéltem, ők nem ajánlják a 6:15-ös járatot, a 7:25 érkezés nekik úgy nem elég, hogy 7:45-kor kezdődik az első óra és 10 perc alatt beérnek. Akkor már jó lenne, ha 6:05-kor menne, nekem is és gondolom nekik is. Azon a 10 percen nagyon sok múlik.
Nem nagyon figyeltem mostanában a reggeli járatok beérkezését, így a dunai járatokét sem, ennyire megnövekedett volna a menetidő?
A mezőfalvai útiránynak 1:07-es menetidő van számolva a 1803-as mezőben. A reggel 5:55-ös indulásnak pedig 1:25, pont a Fehérvár reggeli forgalmi helyzet miatt, de nem tapasztaltam korábban, hogy késne, sőt még előbb is szokott érkezni néhány perccel.
Van egyéb oka annak, hogy az autóbusz-állomáson szállsz le Duna helyiről és ott szállnál fel a fehérvári járatra a Dózsa Mozi helyett? Ott már a 60 km-es bérlet élne.
A beékelődő 6:15-ös járattal kapcsolatban mit tapasztaltál? Az teljesen felejtős?
A 9 órás beérkezésnél járható út lenne a Dózsa Mozis felszállás?
Egy kicsit pontatlan volt a fogalmazás, a változás nem most jött, csak most csapódott le. Napi rendszerességgel kell eljutni Dunaújvárosból Székesfehérvárra, ez adja, hogy bérlettel célszerű. Két időpont van a fehérvári érkezésre 10 percre az autóbusz-állomástól, vagy 7:30 vagy 9:00, ezek egyikét sem gondolom, hogy extrém időpont lenne, de egyikhez sincs megfelelő járat, ami végig a 62-esen haladna. Így 2 választás marad, vagy korábban indulni, vagy kerülővel menni, amihez pont a 0.1 Km miatt kell drágább bérletet vásárolni. És persze a korábbi induláshoz hozzátartozik, hogy a Béke tér elérése helyi járattal 30 perces időközökkel lehetséges, így az 5:55 komáromi és az 5:40 közvetlen járat is 30 perc eltérést jelent indulásban. A 9:00 órai érkezéshez a 7:25 jó lenne, de az is kerül, előtte csak a 6:20 győri van, az meg túl korán van. Melyik megoldást választanád?
Itt válaszolok a localos topikban irottakra."Még most is ott futkos a KXM-051/052/054-055, melyek közül a 054 kapta meg a helyi színtervet, a másik három eredeti szürke-kék színekben dolgozik. A két Cívis mellett a legfiatalabb autók a helyi flottában a maguk 9 évével."Ja, akkor összetévesztettem emlékeimben őket az említetted Cívisekkel, amelyek közül egyet teljesen, egyet meg részben átmatricáztak. (Azokból hány van?)
Tavaly tavasszal jártam a városban legutóbb, akkor több (kellemes) meglepetés is ért buszfronton: láttam elég újnak tűnő Merciket albás helyi színekben. Ezek milyen kocsik? Azt hittem, újak. Régebbiek, mint a Localok?
Megvan még az a honlap (nem emlékszem, ki jegyzi), ahol részletes fényképes járműállomány volt aktuális és történeti idősíkon is? (Nem feledem az AOA-330-ast, amelynek moha nőtt az utasterében... :D)
Üdvözlettel: ChGeri
(Ide olvasztották be az Alba Volán, Szfv közlekedése topikot??)
Mitől lett ez pont most probléma, amikor már a 62-es főutat sem túrják és nincsenek rajta sebességkorlátozások?
Milyen plusz járatokra gondolsz?
Szfvár-Dunaújváros:
- az 5:35-ös indulás a korábbi bajai járat fekvése, tud egy 7 óra előtti érkezést adni Dunába, ahogy évtizedek keresztül megvolt ez.
- a 13:35-ös indulás a Baja-Szfvár visszainduló fekvése, tehát az is évtizedek óta élő indulás.
- a 18:35-ös pedig a korábbi Duna-Sopron visszajárat fekvésében közlekedő járat.
Dunaújváros-Szfvár:
- az 5:55-ös indulás, ez korábban a Duna-Sopron járat fekvése volt(cserélve lett a komáromi járattal), a korábbi 7:07-es érkezés az elmúlt 15 évben igazítva lett a valós forgalomra.
- a 7:25-ös indulás a Bács Baja-Szfvár járat fekvéséhez képest mindössze 20 perccel korábban van, amióta a 8 órás sárosdi kocsi későbbre lett tolva, hogy ne egyszerre menjen szóló és csuklós Sárosdról, aztán 2,5 óráig semmi, hanem szét legyenek húzva a járatok előfordul, hogy 10-15 álló utassal jön el Sárosdról.
- a 13:15-ös az a Kisalföld korábbi Duna-Sopron járat fekvése helyett közlekedik, iskolásokkal tömve érkezik be Fehérvárra.
- a 15:25-ös az egyedüli "új" fekvés, de ott meg hozta magát, hogy a fehérvári 13:35-ös járatot valamikor vissza is illene hozni és pont a délutáni csúcs kellős közepén volt "lyuk" 14:35 és 16:15 között így azt felezi. 2-3 hete kb. 20 utassal jött el Dózsa Mozitól.
15 éve ráadásul 5 járatpár volt a vonalon(2 járatpár a Baja-Szfvár, 2 járatpár a Dunaújv-Sopron és 1 járatpár a Kecskemét-Győr vonalon), tehát most még kevesebb is van a Sárosd-Hantos-Mezőfalva útvonalon. :)
Fantasztikus ötlet volt a Dunaújváros-Székesfehérvár vonalon bővíteni a járatokat Mezőfalva felé. Ezen a vonalon 60.1 Km a táv autóbusz-állomástól autóbusz-állomásig, amely a 100 m miatt pont egyel nagyobb árkategóriába kúszik, így a normál 60 Km-es bérlet nem jó. A pláne a dologban, hogy a kulcsfontosságú időkben nincs a 62-esen haladó járat, így ha iskolába akar menni, akkor marad a 6:15-ös járat, amelynek a 7:25-ös érkezési ideje lutri, vagy elmégy az 5:40-es járattal, vagy kerülsz az 5:55-es komáromival. Ugyanígy 6:20 (győri) és 8:25 (székesfehérvári) között az egyetlen járat a 7:25-ös kerülővel.
Ahha, akkor már csak egy kérdés aztán nem kíváncsiskodok tovább. Elég jellegzetes külsővel rendelkezett az a pilóta a 445-ösön, szakállas volt és szemüveges akire én gondolok. Rengeteget utaztam vele. Talán ő lehetett?
Egyébként nem szerettem abból a szempontból a járgányt -meg az EWS-895-öst se emiatt- hogy csuklós fordába volt betéve, és elég hülyén jött ki amikor hétköznap délelőtt alig lehetett felférni a 19-esre pl. Akkor azért még jóval több utas volt.
Az EWS-891 jól volt beosztva mert mindig szóló fordába volt rakva (21, 24, 26).
Tipushomogenizáció!? Akkor Dunaújvárosban a 200-as szériával számolnak még jó pár évig. Tetszetős járgányok, guruló legendák, de szívesen látnék újabb, fejlettebb gépeket is!
Sziasztok tudtok segíteni ezeknek a buszok fordájit el tudnátok küldeni a email címemre Zsoltika0309@ gmail.comra ebbe segítsetek nekem holnapra kellene
Eddig még nem vettem észre, hogy a KNYKK honlapján a helyi menetrendeknél a járatok kibontásakor megjelenő időtáblázat tetején van egy térkép felirat. Erre kattintva nagyon szépen megrajzolva látszik az útvonal, nyilakkal jelölve a hurkok bejárási iránya is, a vásári illetve egyéb "különleges" útvonalak külön kiemelve. Itt döbbentem rá, hogy a 35-ös járat Pálhalma, és a 32-es Pálhalma központi tér végállomása nem elírás miatt tér el, hanem valóban más? Tényleg beljebb megy a 32-es, és nem a bekötőút mellett áll meg?
Kár, hogy a 35-ös útvonalát elrajzolták Újtelep és a Külsö vm. között, érdekes lenne, ha tényleg nem a 6-os úton, hanem a kis Újtelepi utcákon kellene csuklóssal végigmenni. Egyébként nagyon hasznosak a térképek.