A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A KTM 1290 SAS sokáig okozott álmatlan éjszakákat. Sajnos én csak 0,5-1 órákat tudtam menni vele. Könnyed, faja gép, de minduntalan volt egy kis bizonytalanság érzésem vele kanyarban; egy ponton mintha megbillent volna. Érdekes módon váltott kanyarokban nem tapasztatam.
A végső lökést a döntésben az a látvány adta meg, amit a tesztmotoron tapasztaltam a fekete fém alkatrészeken; valamiféle elszíneződés volt (van) rajtuk, mintha a nap megszívta volna, az eső megmarta volna a színét - a csomagtartó alaplapon, a villaszárakon, a felső villabefogón...
Inkább az ADV, de még a mostani RT előtt teszteltük az 1200 GS ADV.-t. Valahogy nem győzött meg. Mindenki másképp gondolja ami neki jó, így én is. Majd meglátjuk, még odébb van ez a döntés.
Már ne is haragudj Feri, Te egy 1250 Gs LC-t keresel, csak még nem tudod :) Na az hozza az Rt kényelmét, és a könnyű kezelhetőséget is. Aszfaltra szerintem nincs jobb!
A KTM-ről 2 dolog hiányzott nekem. Az első, a hatékony szélvédelem. Bárhova állítottam, mindenhol rossz volt. Másodiknak egy frankó kormánycsillapítót raknék rá. Egy ilyen bulis motorra szerintem nem árt. Néha becsapkodta az elejét, amikor elgurult a pirula.
Teljesen egyetértek veled, majd a tesztek után tudom a saját és a nejem véleményét leírni. Előre szólok a nejemnek csak az RT a jó és semmi más az biztos :-) Érdekes ez a KTM dolog, úgy látszik az accconyoknak valamiért nem jön be, pedig iszonyat jó volt. Sajnos egyik tesztnél sem volt hátsó doboz rajta és ez a fajta biztonságérzet hiányzott neki. Az egyik teszten nagyon sokat mehettünk vele és minden kíséret nélkül odaadták, tehát úgy próbáltam ahogy én szerettem volna.
Én még az 1100-es AT-t nem tudtam tesztelni, de az 1000-es teszt az többször megvolt. Ami nagyon megfogott az AT-ban az a könnyű kezelhetősége, olyan mint egy bicikli, egyszerűen nem érzed a tömegét, pillanat alatt villámgyorsan oda rakod ahová akarod. Ugyanúgy a KTM-en is hasonló volt az érzés. Az AT teszteken azokon az utakon nem tudtam annyira mélyre borogatni, ahogy azt az RT-vel szoktam, így azt tényleg nem tudom mennyivel másabb.
Bocsánat, hogy beledumálok, de nekem jelenleg AT-m van. Ugyan nem 1100-as, de a lényeget tekintve szerintem mindegy. Nagyon jó motor, de!!! Amennyivel életrevalóbb terepen a GS-hez hasonlítva, annyival szerényebb az aszfalton. Egy GS-nek tökéletes alternatívája lehet egy 1100-as AT, de szerintem csak abban az esetben, ha tényleg egyedül motorozol és terepen is gyakran használod. Én egy hétvégén nyaggattam egy 1100 ADV Sportot, nagyon tetszett, de a 21-es kerék, az 21-es maradt. Terepen kiváló, rossz aszfalton szintén kényelmes vele a haladás, de erőteljes fékezéskor/Showa futóművel is!/ és a kanyarokban is vannak hátrányai. A párom szerint is nagyon jó bringa, de időnként ő is megjegyzi, hogy a GS azért kényelmesebb volt. Főleg egy erőteljesebb fékezés után. Az egyenesfutása példás, szotyizni lehet menet közben rajta. A kanyarokat viszont egy GS-el sokkal könnyebben fűzöd össze. RT-m ugyan nem volt, de gondolom azzal is. DCT-váltóval, ami baromi gyorsan dolgozik, nem is hinnéd, hogy mire képes az a nem túl erős motor. A hátsó rugót szerintem csakúgy, mint a korábbiakon, kicsit alulméretezhették, mert én nem találtam meg rajta a megfelelő beállítást. Utassal nekem kicsit szottyos volt, hiába pötyögtettem a műszerfalat /Showa villanyos/. NEM! Nem vagyunk túlsúlyosak! RT-ről átülve biztosan elkápráztat majd a kényelmével, főleg a szar utakon, de azért rágd meg jól a dolgot. Vannak ennek a felépítésnek hátrányai is. Amúgy csak szeretni lehet az Africat, mert nagyon jó gép. KTM 1290 Super Adv. S? Na, az odab...sz! Bár, az megint egy más világ. Az én asszonykám is lebeszélt róla azonnal. Úgy látszik, az egy agglegény motor.
Nagyon sokat módosítottak rajta, így a kényelmen és sokkal túrásabbra csinálták. Szétválasztották a terepre való géptől. Az Adventure Sports kivitel az inkább aszfaltra és túrázásra való gép, mondjuk már olyan mint mondjuk a GS. Azok közül se sokat visznek terepre. Annak idején teszteltük az 1000 AT-t, Nekem nagyon bejött csak az accccconynak nem. Majd leírom OFF a véleményem ha sikerült tesztelnem.
Az 1100 AT egy rendes dualsport enduro, mit akarsz vele? Ha nem viszed földre, és nem mész soha egyedül, akkor tök feleslegesen vállalsz vele kompromisszumot.
Egyébként tényleg a KTM az nagyon ott van. Iszonyat ahogyan meg tudja ragadni az embert. Nekem tényleg minden ott volt ahol kell, minden úgy működött ahogy nekem jó, na és az a motor és a váltó..... hmmmmmmm egy csoda. Mi az 1290 S-t próbálgattuk és tényleg bőven mindent tud, amit egy igazi sportos túragépnek tudnia kell, sőt még annál sokkal sokkal többet. Engem nagyon megfogott az biztos. Csak hát ugye az acccconynak inkább ismét RT kellett. :-)
Most egyébként az új 1100-es AT Adveture Sports az ami mozgatja nagyon a fantáziám és tavasszal el is megyünk tesztelésre és talán ki tudok majd sírni egy kicsit hosszabb tesztelési lehetőséget. :-)
Hát igen...erről beszéltünk a múltkor is. Nekem csak a Wunderlch-el volt elfogadható az RT, de amikor eladtam, az új tulaj visszarakatta velem a gyárit, mert neki nem volt jó a Wunderlich. Barátom K1600-án nekem kibírhatatlan zajos volt a gyári plexi, 30 km alatt totál megőrültem tőle, egész délután zúgott, fájt a fülem utána. Neki tökéletes a 176 centijéhez. Én legmagasabb állásban is átlátok a Wunderlich plexi fölött, ő legalacsonyabbnál sem .-)
Pont ezek miatt nagyon "veszélyes" plexit ajánlani, max a saját tapasztalatainkat szabad leírni.
Elnézést, ha tukmálásnak tűnik, felrakom még egyszer az R1200GS LC-m hirdetését ide.
Nem vagyok Facebook-on, sem más BMW fórumon, ezért ha Ti esetleg megfordultok ilyen helyeken, vagy ismerősi körben keres ilyet valaki, bátran ajánlhatjátok. Tényleg teljesen karcmentes, abszolút újszerű állapotban, meg volt a 30ekm-es szervize Wallisnál, nyár közepéig van rajta meghosszabbított garancia. Aki ilyenre vágyik, ezzel nem nyúlhat mellé. Az árát ezek miatt lőttem kicsit az átlag fölé, de van benne alku.
Ha igény van rá a vevő részéről, egy állapotfelmérésre akár el is viszem pl. EKO-hoz, már ha vállalja.
"Az már többször bebizonyosodott, hogy a "tuti plexi", mint olyan, az egy nagyon szubjektív dolog. Függ a magasságodtól, szélességedtől, üléspozíciódtól, érzékenységedtől, stb, stb."
Nekem pl. még mindig a gyári plexik jelentették a legkisebb kompromisszumot.
Az már többször bebizonyosodott, hogy a "tuti plexi", mint olyan, az egy nagyon szubjektív dolog. Függ a magasságodtól, szélességedtől, üléspozíciódtól, érzékenységedtől, stb, stb.
Nekem ugyan az LC-n, de a VStream nem jött be, mert volt mögötte turbulencia. Ellenben sok más ember, köztük Zöldi nagyon jónak értékelte.
Nekem a Wunderlich Marathon jött be, mint a GS-en, mind az RT-n.
Sajnos próba nélkül nem fogod tudni megmondani, hogy neked mi a jó, de szerintem a Vstream és Wunderlich körül jó helyen jársz. Még talán PUIG-al voltak itt elégedett kartársak.
Jó hogy mondod, az NC-n nagyon bejött a V-Stream. És úgy emlékszem annál rosszabb volt a korábbi GS-em Adventure plexije. Azért persze nem kapkodok el semmit. :)
Megértem őket, a tökön paszulyon ártérben repkedést csak évi 1-2 alkalommal van módom csinálni, de tudnám napi szinten is, időjárástól függetlenül. Próbald csak ki. Mert mi van, ha veszel még egy motort?
Gyűlik a tapasztalat, meg az endorfin. Pörög tőle a gazdaság, része leszel a növekedésnek :)