Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2019.04.15 0 0 128011

Ezt nem értem.

Én is bal kézen hordom az órát.

Előzmény: smith (128009)
napocza Creative Commons License 2019.04.15 0 0 128010

Nem ezer százalék, de nagyon valószínű, hogy Magyarország. A kép az MHSZ archívumából származik.

Előzmény: jakyg (128005)
smith Creative Commons License 2019.04.15 -1 0 128009

Nem! Hisz már elsőre is csak "talán" volt és jeleztem, a jobbparthoz nem passzol a benapozás. Viszont a kép tükrözése sem valószínű, mert a ladikban az egyik pajtásnak a bal kezén van az óra, ami ugye bevett szokás volt. :-)

Előzmény: jakyg (128008)
jakyg Creative Commons License 2019.04.15 0 0 128008

Ez bizonyíték volna Mohácsra?

Előzmény: smith (128007)
smith Creative Commons License 2019.04.15 0 0 128007

Így hogy mondod, a fortepan eredeti képét kinagyítva, legalább két távíróoszlop is kivehető a parton. :-)

Így nézett ki a környék fentről.
forrás: fentrol.hu

Előzmény: jakyg (128005)
jakyg Creative Commons License 2019.04.15 0 0 128006

Szép fogás, gratulálok.
Úgy tűnik, már kedvtelési célú. Szép utat tett meg ez a kis hajó.

Előzmény: Pedrofon (128003)
jakyg Creative Commons License 2019.04.15 0 0 128005

Kérdés, hogy hegymenő (esetleg horgonyon áll), vagy völgymenő? Az uszály (szarvasbogár?) faránál levő vízmozgás miatt szerintem inkább hegymenő. Érdekes a háttérben lévő állomás épület-féle előtt lévő kő fal. És az épülettől jobbra lévő kavicsrakás (?).
Mohácson akkor is vágányok mentek a parton a Bólyi Szövetkezet kikötőjébe. Azoknál nem álltak ilyen üdülőház-szerűségek, mint itt balra.
Honnan vesszük, hogy ez Magyarország? Mahartos ladik másutt is mozoghatott.

Előzmény: smith (128002)
gepesz Creative Commons License 2019.04.15 0 0 128004

Dunakeszi ugrott be. Ott volt valamikor ilyen kerítés. Csak az a baj, hogy a bal parti villanyoszlopokra nem emlékszem.

A jobb parti az képben van.

Előzmény: napocza (127999)
Pedrofon Creative Commons License 2019.04.15 0 6 128003

Velencei vaporettót fényképeztem ma délben Budapesten. Utánanéztem és megtudtam, hogy 1905-ben épült, Berlinbe tart és át az Adrián, görög szigetek közt, a Fekete tengeren, fel a Dunán, majd a Majnán, Rajnán át éri el a célállomását. Jelenleg az Újpesti öbölben pihen INO:

 

smith Creative Commons License 2019.04.15 0 0 128002

A nagyfesz oszlop környezete alapján talán Mohács jp., az oszlop konkrétan a jelenlegi határkikötő épülete mellett áll. Csakhogy a napállás nagyon nem passzol hozzá...

Előzmény: napocza (127999)
gigabursch Creative Commons License 2019.04.15 0 0 128001
Bocs, Krems
Előzmény: gigabursch (128000)
gigabursch Creative Commons License 2019.04.15 0 0 128000
Hááát, ha 1965 körül van, akkor lehetne Bécs is...
:-)
Előzmény: napocza (127996)
napocza Creative Commons License 2019.04.15 0 0 127999

Köszönöm!

 

És esetleg ez?
    fp 84583

Előzmény: smith (127997)
gigabursch Creative Commons License 2019.04.15 -1 0 127998

Köszönöm én is az ismertetőket.

 

Megdöbbentő, hogy a ruszkik tényleg addig használnak valamit, amíg tönkre nem megy.

Aztán megállapítják, hogy mi okozta a gondot (anyagminőség, tervezési  problémák (részben még ismeretlen számítási módok), karbantartatlanság), majd utána hagyják az egészet tönkremenni, illetve miután teljesen tönkrement. az egészet hagyják hogy a természet visszafoglalja. Számomra ez a mentalitás egyszerűen kezelhetetlen.

 

Előzmény: hmsoft (127991)
smith Creative Commons License 2019.04.15 0 0 127997

Dunaújváros.

Előzmény: napocza (127996)
napocza Creative Commons License 2019.04.15 0 0 127996

Ez melyik hajóállomás lehet (1965 körül)?
 fp 140215

jakyg Creative Commons License 2019.04.14 0 0 127995

Köszönöm a válaszokat mindenkinek. Mivel találtam olyan képeket, ahol az úsztatott fákat vontató húzza, nem értettem a parti vontatás szükségességét. Olyan nagy hajók meg erre nem járnak, mint a Panama-csatornán, ezek beindíthatják saját gépeiket is.
De nyilván kellett ez a vontatás. A meredek szakaszokon igazán érdekes, hogy fel bírnak menni a mozdonyok. Talán rövidségük és némi "nekifutás" miatt.

Előzmény: hmsoft (127991)
tehtube Creative Commons License 2019.04.14 0 0 127994

A műsorban kissé idegenül hat ha a rövid bevágás a Petőfivel. Elképzelhető hogy egy régebbi snittet bevágtak, akár még 1982-nêl is régebbit, a műsort színesítendő.

Előzmény: viking star (127984)
riversea Creative Commons License 2019.04.14 0 1 127993

Kösz, hogy belinkelted, érdekes volt a cikk.  Ezek szerint nem a tolatmány ütközött neki a 2-es kapunak, hanem anyagfáradás miatt szakadt ki, amikor még kb 60-65 m-re volt tőle és a zsilip partfala mellett kikötéshez készült. A kiáramló víz leszakította a két bárkát a tolóhajóról, egymás után lesodródtak az alsóbb kamrákba, ahol az átzúduló hullám és az elszabadult bárkák az alsóbb zsilipkapukat is kidöntötték, de végül a biztonsági kaput le tudták zárni. A két bárka félig elsüllyedt, a tolóhajónak nem lett jelentősebb sérülése. Arról nem írtak, hogy a bárkákon tartózkodó, kikötéshez készülő matrózokkal mi lett...

Csak, hogy legyen magyar vonatkozás is: a balesetben részt vevő géphajó, a DUNAYSKIY-31 Óbudán épült 1963-ban, továbbra is hajózik (lsd. hajoregiszter.hu).

Előzmény: hmsoft (127991)
hmsoft Creative Commons License 2019.04.14 0 0 127992

Hopsz, egy vezetőállás-videó is van (a közepe tájától jön az, amikor "lépcsőt mászik").

 

hm

Előzmény: hmsoft (127991)
hmsoft Creative Commons License 2019.04.14 0 1 127991

A mozdonyok adhéziós üzemmódban működtek, összesen 18 darab volt belőlük. A nem önjáró vízijárműveket vontatták egy csörlőberendezés segítségével (a csörlő a mozdony vezérállása alatt volt), illetve elsődlegesen az úsztatott fát mozgatták ezen a módon. A megoldást a 70-es évekig használták, mert a Kámán csökkent a szállított fa mennyisége, és az úsztatásról is áttértek a vízijárművön való szállításra. Azóta a mozdonyok szét nem vágott példányai csak az ilyen-olyan berendezéseket hordják néhanapján a zsilip területén. Itt egy képes riport (és ez egy másik), itt meg egy korabeli kép az egyik mozdonyról. (A riportok beszámolnak az 1994-es balesetről, ami úgy következett be, hogy egy vontató, három uszállyal bezsilipelt, a vízszint kiegyenlítése előtt kinyílt az alsó zsilipkapu, a víz pedig vitte magával a vontatót és az uszályokat (a kötelek, amelyekkel biztosítva voltak, elszakadtak). És persze dominó-effektusban dőltek ezek után a zsilipkapuk, egészen a legalsóig. Azóta azt az oldalt nem is használják (a mai forgalom egyébként sem indokolná).

hm

Előzmény: jakyg (127978)
zoli07 Creative Commons License 2019.04.14 0 0 127990
sssey Creative Commons License 2019.04.14 0 0 127989

A mozdonyokkal vontatják a nagyméretű hajókat a zsilipek között.

 

A Panama csatornán így oldják meg:

 

https://www.youtube.com/watch?v=wfwPpMGfbiA

 

Bár a Te képeden nem látok fogaslécet...

 

sssey

Előzmény: jakyg (127978)
gigabursch Creative Commons License 2019.04.14 0 1 127988
A mi jó muggli matrózunk is ugyanezt mondta.
Előzmény: smith (127983)
FOMA Creative Commons License 2019.04.14 0 1 127987

Ha jól emlékszem, akkor ment a Zrinyi utcában a BM Műv. Ház. felújítása, és azt helyettesítette étteremként és klubként. Egy akkori Magyar Rendőrben képes beszámoló volt róla.

Előzmény: révész64á (127986)
révész64á Creative Commons License 2019.04.14 -1 0 127986

 Regiszterbe van 84-ből származó kép Tudományos egyetem előtt álló Petőfi gs ről  akkor valami ok ként állóhajóként üzemelt tudomásom szerint. Már nem sétahajóként.  

zjakabfi Creative Commons License 2019.04.14 -1 0 127985

Szinte kizárt a 85. A 83 reálisabb.

Előzmény: Zoltika (127982)
viking star Creative Commons License 2019.04.13 -1 0 127984

Én simán elhiszem a '83 szezon végét, mert akkor ez a cikk már múlt időben beszélne róla, ha mégse:

 

1983. augusztus 3. szerda

Az egyik legnépszerűbb, az 1920-ban épült Petőfi gőzös, most a kikötőben áll. Hétköznapokon háromszor fordul meg az utasaival, másfél-másfél órás sétahajókázásra. A hétvégeken még cirkuszműsor is szórakoztatja fedélzetén a gyerekeket.

— Szép a gőzhajó, de rendkívül rossz a hatásfoka. A mai energiaszegény világban ezt az utasokkal aligha
lehetne megfizettetni. A nosztalgiahajó nekünk ráfizetés.

Előzmény: Zoltika (127982)
smith Creative Commons License 2019.04.13 0 1 127983

Szerintem Bánsági Feri bácsi elég hiteles forrás ebben a kérdésben. Ő 1985-öt jelölte meg a PETŐFI kazánjában az utolsó tűz kioltását illetően.

Előzmény: Zoltika (127982)
Zoltika Creative Commons License 2019.04.13 0 1 127982

Nem akármi ez a film!

A filmben a PETŐFI látstzik. A Regiszter szerint 83 őszén állították le (biztos ez? nem 82?); nyilván akkor, amikor valamilyen vizsgája (kazán, üzemképességi, bármimás; vagy ezek kombinációja) lejárt. Kizárt, hogy 85-ben működött volna - de hát a filmben szereplő honvéd elvtársak sem real time nézegettek a távcsővel a tüzelőállásban... :)

Előzmény: Ádám Várkonyi (127980)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!