Csak a tenger/óceán játszik első körben, bár a folyami hajózásnak is nagyon sok híve van. Hú és akkor a belvizeket még meg sem említettem, lásd Balaton.
Egyszóval tenger/óceánjáró ill. az őket kiszolgáló hajókról minden mennyiségben elfogadok képeket. A részleteket elmondom e-mailben ha megkeresel a fórumos címen.
Bocs, h csak ilyen későn írok, az egyetem elveszi minden szabad percemet.
Az oldalt még csak most fogják elkészíteni. Sajnos én nem vagyok annyira képzett a html, php, java, flash, pgrogramozásban, hogy egy ilyen nagy kaliberű oldalt egyedül létrehozzak.
Ha van esetleg nekd is fényképed, a megadott e-mail címre nyugodtan küldd el.
Nagy öremmel olvastam ez eddig hozzászólásokat, mert eddig ilyen nem volt itt az indexen, már épp indítani akartam egyet, de szerencsére itt vagytok!
Röviden csak annyit szeretnék mondani magamról, hogy élek-halok a tengeri hajózásért és az óceánjárókért és tengerész leszek. Ezért elkezdtem egy internet oldalt szerkeszteni, ami óceánjárókról készült fényképeket fog bemutatni. Ha tudtok nekem ilyen fényképeket küldeni akkor a shipsovertheworld@gmail.com címen jelezzétek nekem és leírom, h milyen képeket várok.
Az eddigiekhez annyit szeretnék hozzátenni, hogy teherjáróra a mai világban már nem lehet utasnak felkerülni. Nagyon szigorúak a szabályok.
Nagyon szépen köszönöm, ha utánanézel, ugyanis engem ez a kérdés régóta foglalkoztat!
Nem a közeljövőben tervezem az utazást, de úgy érdemes számolni, ha az ember rendelkezik megfelelő infóval. Régen valaki mesélte, hogy a lengyel hajók vettek fel utasokat állítólag nagyon olcsón, de erről azóta sem hallottam. Szerintem sokan választanák a repülés helyett a hajózást, még annyival nem is hosszabbodik meg az út, hiszen én a repülőút időtartamába beleszámolom az időzóna-váltás miatti átállás időszakát is. Másrészt hajón étkezni, aludni, mosakodni kell, kabin kell stb. nyilván ez is pénzbe kerül, ezért gondolom, hogy annyira nem olcsóbb (sőt) a hajóút.
Amit írtál: pont valami ilyasmire gondoltam, hiszen a többség azért mégis repülővel megy mindenhova, talán be lehet jutni egy ilyen transzatlanti hajóra!
otthon megnézem azért az ajánlatokat is...jó sok hajóútas katalógusom van...
a Transatlantic hajóutakról beszélsz azt hiszem.
Ritkább persze, néhányszor van egy évben ilyen csak.
Utazásszervezőktől hallottam, hogy , ha eléggé tűzközelben vagy (infoközelben;-)
van olyan, mikor a nagy hajótársaságok a hajókat váltogatják egy-egy desztináció körül..és áttelepítik azokat.
Pl. nyáron a Földközi-tengeren lévő hajó áthajózik télen Karibra..stbstb
na ilyenkor állítólag, ha kifogsz egy ilyen áttelepítés időszakot..fillérért, legalábbis sokkal olcsóbban ki tud fogni jegyet az ember...mivel ez nem tervezett, meghirdetett út hivatalosan, de van rá mód, hogy átutazz mégis velük....
Ehhez lehet , hogy bennfentesnek kell lenni, de az is lehet, hogy az utazásszervezők kapnak időben infot róluk.
Mindenesetre a hivatalos transatlantic programos útakat megnézem otthon neked, most nem vagyok katalógus közelben.
Engem egy fura ötlet vezérel: létezik még olyan, hogy én szépen Rijekában vagy Triesztben felszállok egy hajóra és Brazíliában vagy New Yorkban szállok ki az utazás végén? Anélkül persze, hogy a gatyám rámenne az utazási költségre...
Gondolkodom egy olyan megoldáson is, hogy jobbfajta teherszállító hajón kiadnak kabinokat utasok számára és az utas kapja ugyanazt az ellátást (étel-ital), amit a személyzet (csak dolgozni nem kell :) ) de ezt lassúnak feltételezem, én inkább a kifejezetten utasszállítókat keresem, de csak olyat ami átvisz. Egyáltalán hol van ilyen? vagy csak a Karib térségbe/mediterráneumba mennek utasszállító hajók turista programokkal?
Amint látjátok én a repülés (amit nem szeretek) alternatíváját keresem nagyjából elfogadható áron.
Ha van valakinek ilyen tapasztalata vagy infója, akkor engem nagyon érdekelne és köszönöm!
mi január végén szeretnénk menni ilyen nyugat karibi hajóútra, írjatok még élményeket!!!! amit befizet az ember az utazási irodáál abba mik vannak benne? hogyan lehet egyénileg programokat szerveznI? köszi
Szia, mi 3.deck-en voltunk, ablakos kabinban. Tökéletes volt. A szint termm észetesen választható, attól függ az ár. A mi hajónkon a 2. és 3. decken voltak az ablakos (oceanview) kabinok, fentebb a balkonosok.
Végül is nem sokat vagy a kabinban, de azért klassz látni, hogy milyen az idő, milyenek a hullámok. Éjszaka különös varázsa van.
Szerintem a mozgás szempontjából mindegy. Nekünk néha volt egy kis mozgás, akkor olyan szédülés félét éreztünk, meg remegést, de semmi gáz, inkább jó volt,
érdekes, legalább érezted, hogy hajón vagy. De akkora hatalmas jószág az egész, nagyon stabil, pont mint egy szuper szálloda.
A fakultatív programok árai
pl. sziget túra és teknős farm a Cayman szigeteken: $36/fő, 2 1/2 óra,
Úszás a rájákkal $45/fő, 3 óra,
Jamaicában delfinekkel úszás+kirándulás $139, 3-4 óra
Tehát változó árakon, rengeteg program, de nem kötelező.
Nem tudom mennyire él még ez a topic, de azért megpróbálom. Lenne egy-két kérdésem:
Milyen a belső kabin ezeken a hajókon? Érdemes azt a + pénzt (felárat) a külső kabinra kiadni vagy teljesen jó a belső is (célnak megfelel). Nem nyomasztó, hogy nincs ablak?
Az, hogy melyik szinten laksz, az számít valamit? (egyáltalán ez választható?) Pl. zajra vagy mozgásra gondolok...
A fakultatív programok nagyságrendileg mennyibe kerülnek (főleg a szárazföldiekre gondolok)?
Nálunk ez elég bonyolult procedúra volt, pl. legutóbb a Wilma ugye letarolta egész Miamit, a repterek zárva voltak és a hajótársaság nem adott ki hivatalos közleményt arra vonatkozóan, hogy a nemzetközi utasok esetében mi a teendő. Mi felvettük a kapcsolatot a szállodával, ahol azt mondták, hogy ha csak nem életbevágó, hogy utazzunk, akkor ne menjünk, mert náluk még víz és áram sincs és egyébként is kijárási tilalom van. Az utazási iroda egyeztetett végül a hajótársasággal, akik először azt mondták, hogy a hajó a megadott időpontban indul és ha lemondjuk, akkor buktuk az utat. De mivel voltak még rajtunk kívül jónéhányan, akik nem voltak hajlandóak ilyen körülmények között utazni, végül választhattunk másik utat. Nem tudom, hogy ez egyedi eset volt-e náluk. Egyébként ha a hajó úton van már, akkor a hurrikán nem érinti, mert egyrészt kikerüli, másrészt meg akkor más helyeken kötnek ki, mint a tervezett. Ezzel mondjuk nem biztos, hogy az ember jól jár. Vagy a rosszabbik eset, hogy kevesebb helyen köt ki a hajó, és mondjuk kreditet kapsz egy következő útból. Mindenesetre a tavalyi év évtizedek óta a legaktívabb volt a hurrikánokat nézve, lehet, hogy idénre már nem is maradt :)
És ilyenkor teljesen törlik a hajóutat és át kell jelentkezni egy másikra, ahova befér az ember, vagy tolják az utat hajóstul egy másik időpontba? Nem hangzanak túl jól ezek a hurrikánok :(
a júliusi időpont Karib-tengeri útra elég rizikós a hurrikánszezon miatt. Nekünk tavaly kétszer kellett megváltoztatni az utazási időpontot, legutoljára a Wilma miatt. Végül november végén induló utat választottunk. De gyakorlatilag október-novemberig hurrikán szezon van, így csak a (bal)szerencsén múlik, hogy mikor formálódik egy hurrikán a térségben. Ha biztosra akartok menni, akkor ilyentájt a Földközi utak szerintem "biztonságosabbak".
Ez nyilván egyéni döntés kérdése. Ha bírod a meleget és az a hangulat vonz,akkor oda fogsz menni,ha meg az európai kultúra vonz,akkor errefelé hajókázol. Merthogy a hajó ki is köt azért itt-ott,és azért csak számít az is,hogy mit szeretnénk látni a szárazon,nem? :o)
Mi júliusban tervezünk "hajókázni", ui. akkor lesz az esküvőnk, és ilyet gondoltunk nászútnak. Szerintetek mennyire érdemes olyankor a karib térségbe menni? Mennyire van ott akkor meleg (tudom, nagyon, de mégis) és mennyire van hurrikán veszély? A Földközi tenger jobb, vagy ott is ugyanolyan meleg van?
Ha bárkinek bármi tapasztalata van, azt megköszönöm.
A Costánál adtak egy "házi kártyát",arra kellett vásárolni a butikokban,fogyasztani az italt,és csak a végén vonták le az egészet a bankkártyáról,aminek meg kellett adni a számát az első napokon,ha azzal akartál fizetni.De lehetett volna fizetni készpénzzel is,(semmi deposit) akkor az út végén viszont állhatsz sorba,mire lerendezed,szerintem nem praktikus. A számládat az utolsó előtti napon meg lehet nézni a szobai tv egyik csatornáján,hogy tudd,mire számíthatsz,és időben lehet reklamálni ,ha nem tetszik valami. A borravalót beleszámítják, de ha akarod, változtathatsz rajta. Lényeg,hogy a hajón nincs kézpénzforgalom.
nálunk úgy volt, hogy a beszállásnál a sea pass kártyához hozzárendelték a hitelkártyánkat, és amikor fizettünk a hajón, akkor ezt kellett használni. Tehát utána mi már semmiért nem fizettünk, automatikusan vonták le a számláról, ha jól emlékszem minden nap végén. Ha kp-ban akartok fizetni, akkor minden vásárlást azonnal fizetni kell.
Sziasztok, pár nap múlva indulunk, hirtelen eszembe jutott valami. Ti hogy fizettetek a hajón a végén? Credit card vagy cash? Ha cash, mennyi a deposit?
Igen,a Concordiával megyünk majd ősszel újra,Savona-Róma(itt is fel lehet szállni!)-Málta-Tunisz-Palma de Majorca-Barcelona -Savona útvonalon jár csak egyenlőre,de az jó is nekünk,és fantasztikus hajónak igérkezik.Én a nagyobb hajókat ajánlom,biztonságosabbak és kevésbé "mozognak",és ráadásul újabbak:a Concordia,Mediterranea,Fortuna biztosan tudom,hogy szuperek,de a neten meg lehet mindet nézni kívül-belül részletesen.De a Tensi küld egy nagy katalógust,ha kérsz tőlük,jó vaskos,és minden szép színesben benne van!És lehet,hogy elcsíped a kedvezményes árat még,ha igyekszel!
Az én férjem ugyan öltönyben volt a vacsoránál,de nem volt mindenki abban,voltak sokan pulóveresek,és nem nézték ki a kissé viseletes "hippi fazont" sem. A vacsorát nem érdemes kihagyni,benne van az árban,és összehasonlíthatalan a büfével! Öt fogás,de csak falatkák,viszont nagyon finom és guszta mindegyik,könnyű,mediterrános,olasz vagy franciás,és ha bort is iszol hozzá (na jó azt pénzért) akkor mégiscsak jobban illik az ilyen úthoz! Nem volt kérdés,hogy akarunk-e vacsorázni,csak hogy melyik turnusban.Két turnusban mindenki az étteremben evett,szerintem a többi helyen nem is volt senki. Én nem láttam,hogy az önkiszolgáló részen ilyen kaják lettek volna,és ráadásul ott mindig tömegnyomorban kell reggelizni is például, és úgy vadászni egy jó helyet. Az étteremben viszont mindig megvan a helyed és saját pincéred(! ) Ez komoly,három asztalhoz jár két fülöp-szigeteki fiú,akik iszonyúan kedvesek,barátságosak,vannak meglepik,megtáncoltatják a nőket a búcsúestén,meg tüzijáték tortát hoznak,szóval külön hangulata van,főleg,amikor a szakácsok felvonulnak az Aida zenéjére és mindenki nagy ovációval köszönti őket! Ne hagyjátok ki szerintem,és ne izgulj az öltöny miatt. Egyáltalán nem felső tízezer utazik ám ezeken az európai hajókon,főleg olasz nyugdíjasok,német,angol középosztálybeliek,és mindenki teljesen normális.Nálunk volt egy kb.500 fős tajvani csapat,főleg fiatalok,"összetartás" céljából,azok pl.mindenhol ugyanabban a mellényben voltak,rózsaszínben,és mindenki!:o)
Szia, köszi a válaszokat. Fantasztikus út lehetett! Az új hajó a Concordia? Van egy útvonaluk, ami különösen tetszik: kb. Róma - Szicília - Tunézia - Líbia - Málta - Róma, a Romantica hajóval. Rómába el lehetne menni repülővel pár nappal a hajó indulása előtt, vagy érkezés után maradni még pár napig. Ettetek "ültetős" étteremben a hajón? Mennyire kell kiöltözni? Nem szívesen vinnék öltönyt, alább azt írták, hogy minden kaja megtalálható svédasztalos formában is.
Bocs Partics,régen jártam erre,azt hittem elhalt már a topik!
Mi Velencéből indultunk egy 5 napos útra ,(kísérletképpen ,hogy nem leszek-e tengeri beteg,azért választottam rövidet :o) Szerencsére nem, úgyhogy mehetek 1 hetesre is legközelebb..!) Na szóval autóval mentünk, nagy ,őrzött parkoló van ott egyébként,csak az volt a baj,hogy a rövid út miatt Savonába érkeztünk és vissza kellett vonatozni az autónkhoz :o( Ezt mégegyszer nem tennénk, mert a Costa elvitt ugyan Milánóig ,de onnan elég macerás volt visszavonatozni nagy bőröndökkel. Jobb,ha ugyanoda érkezel,ahonnan indulsz,ez nyilvánvaló.
Az útvonal: Velence- Bari-Korfu-Málta-Nápoly-Savona. A hajó a Costa Mediterranea,gyönyörű,hatalmas,kényelmes,és amit csak akarsz,mindent megtalálsz benne,üzletek,éttermek,bárok,uszodák stb. A kabinok főleg erkélyesek,isteni dolog kinn állni és nézni a vizet,vagy a kikötőket. Az időjárás ideális volt,október végén,nov.elején semmi vihar vagy eső akár, 20 fok általában mindenhol,Máltán 25 fok és mindenütt ideális kirándulásra. Rengeteg autóbusz várt minden kikötőben,hogy elvigyen bennünket a választott helyre, a szervezés tökéletes volt. Igaz,kicsit rohanós a dolog,mert 4 -5 óra alatt nem sokra jut idő,de mégis beleszagolhatsz egy ország vagy város életébe,látnivalóiba,és eldöntheted,akarsz-e majd több időt tölteni egyszer.
A hajón minden este van valami műsor a színházban,a legénységi műsoron még magyar népi táncot is előadtak ,na az nem volt semmi!! :o)) Filippínó módra! Csak mi voltunk magyarok,így nem derült ki,hogy ez nem annyira hasonlít..:o)
A kaja isteni,vannak foglalkozások,tánctanulás,stb, de amúgy nem sok idő van semmire,mert délelőtt kirándulások,és csak a délután voltunk a hajón.
Idén is okt.végén megyünk,mert olcsóbb is,és nem meleg,most a nyugati Földközi-tengert járjuk majd körbe Barcelona felé indulva.Van egy vadi új hajójuk,az már több,mint 2 ezer embert visz,inkább 3 ezres,és még több szolgáltatást nyújt,na az jár ezen az úton,kipróbáljuk azt is.A hajó a legjobb élmény az egészben egyébként! A személyzet főleg Fülöp szigeteki,nagyon kedvesek voltak.
Hello, igen a Tensivel megyünk. Az ár sok mindentől függ (időpont, kabin, útvonal, )meg mennyi időt vagy előtte-utána ott, ahonnan indul a hajó. Amúgy szerintem nem drágább mint más nyaralás jobb 4-5 *-os szállodában pl. Mexikóban, Kanári-szigeteken, Thaiföldön stb. Na, de majd meglátjuk a végén.