A korábbi 170-es CR-em széria állapotban szinte nem is regenerált egyszer sem (mindenesetre nagyon ritkán). Amint megchippeltettem már kb. 1000 km-enként szokott. Mivel én általában országúton használtam, így ez nem zavart. Ha sokat mentem vele városban be sem tudta fejezni a regenerálást, mert nem tudtam a városban optimális körülményeket biztosítani a regeneráláshoz (2000-2500-as fix fordulat kb. 10-15 km-en keresztül). Ilyenkor én mindig ki szoktam vinni országútra, de ha nincs lehetőség rá, az szívás, mert állandóan regenerál, az meg feltételezem, hogy nem túl szerencsés neki.
Ez a probléma csak chippelve volt.
Amúgy - nagyon - elégedett voltam a chippel. A kocsi mindvégig hibátlan volt vele (200000km)
Üdv, 96-os Audi A4 digit klíma panelon kikapcsolt klímánál a karakterek véletlenszerű időközönként elkezdenek villogni, néha teljesen kialszanak, ezt mi okozhatja? háttérvilágítás rendben van, csak a karakterek ugrálnak, minden funkció tökéletesen működik rajta illetve bekapcsolt klímánál sosem jelentkezik a probléma.
Múltkor valaki itt írt, hogy csipogott neki az autója, mert a féktárcsák nagyon vállasak voltak és ki kell cserélni, majd csere után ugyanúgy jelezte tovább a hibát a műszerfal.
Nem emlékeztek, hogy mivel oldotta meg a problémát ? Valamit a szenzorral kell vacakolni, nem ?
Jó lenne, ha emiatt nem kellene Bosch szervízbe vinni a kocsit.....
Állítólag még csökkenni is képes, de én ezt sohasem tapasztaltam (igaz emelkedni sem emelkedett soha)
Élettartam: elvileg ez sem változik, bár, ha állandóan tiprod, akkor valamennyit biztos csökken.
Ami viszont fontos: ha chippeled, fel kell készülni, hogy gyakrabban fog regenerálni, mint széria állapotban! (tehát ha sokat használod városban, lehet, hogy nem célszerű chippelni: 1. felesleges is a +teljesítmény, 2. nehehezen tudod vele befejeztetni a regenerálást)
Fogyasztés, élettartamban mennyit számítana a tunning? Nem vagyok egy száguldós fajta, de a többlet pacik jól jöhetnek előzéskor. Sokat szoktunk utazni.
Hát, ha jól sejtem, van egy 1-es és egy 2-es km/h jelzés.
Meg tudnád azt mondani, hogy a 2-es jelzést hogy lehet aktiválni és törölni?
Az egyest már valaki beírta nemrég, hogy hogy lehet aktiválni. Szerintem régebben próbáltam is. Úgy emlékszem, hogy az a beállítás újraindítással törlődött. A 2-esnél hogy van? És mikor szólal meg a jelzés? Konkrétan a beállított értéknél, vagy van valamekkora tűrése, esetleg pár másodperc késleltetése? Abból gondolom, hogy ír valami 5 km/h, meg 10 km/h-t. Meg 10 sec-40 km/h-t.
Olvasható, és én meg is értem. Sajna nekem tárgytalan mert nem bordcomputeres az autóm. Mire lennél kiváncsi? Négy oldal tartalmát nem írnám be ide, de amire kiváncsi vagy szívesen leírom.
Az már common rail befecskendezős. Elég jónak számít, kevés gond van vele. Azért ne számíts hagyományos "minden örökélet" megbízhatóságra egy mostani modellnél...
Egyébként megbízható A6 2.0 TDI DPF motor? Azért kérdezem,mert a népítéleben többen írnak a valami MMI hibákról meg hasonlók. Igaz azok többnyire 2005/2006-os modellek én meg 2009/2010-es vennék.
Tunningot mennyiből lehet kihozni? Olvastam, hogy többen tettek bele töb pacit és az már elég volt.
Tudok oldalakat mondani, ahol foglalkoznak vele és profik?
Éppen most állok egy 2.3 benzines Audi 80 vásárlás előtt. Volt próba út is, azonban nekem kicsit gyengének tűnt ez a 133Le(5 henger). Persze nem forgattam szét(max4000-ig) egy próbaúton, de én többet vártam volna tőle.
Igaz egy 1.3 Tdci fiestából ülnék át,lehet, hogy csak a tdi után tűnik lomhának???
Akinek van tapasztalata 2.3 Audi 80-ban, azoknak saját benyomásuk szerint mennyire megy ez az autó? Természetesen ha vásárlásra kerül a sor, előtte szakemberrel átnézetem.
Próbáld ki, nem igazán lassú, esetleg meg kell kicsit tuningoltatni. A Toyoták elég nyomatékszegény autók szoktak lenni (nem tudom pontosan milyen motorral volt a Toyota).
Toyota Avensis 2007, 150LE 1530kg volt előtte. Az elég volt. De itt csak 136LE van. Ezért kérdezem, hogy mennyire lehet lomha, ha megvan pakolva az autó.
Audi vásárlásán godolkozom. Előtte még soha nem volt Audim, de most kinéztem magamnak egy 2009/2010-es A6 Avant 2.0 (136LE) TDi DPF modelt. Kérdésem, hogy két gyerekkel plusz megpakolva csomagokkal mennyire veszíti el az erejét?
Letudok tölteni katalógust valahonnan a netről hozzá? Eddig nem találtam csak a legfrissebb modellekhez.
Hogy szól benne a hifi? Láttam van SD foglalat is benne vagy ez a navigációnak van?
Hűthető kesztyűtartóm még nem volt, ez csak ki-be kapcsolható, mennyire hűt amúgy?
Olvastam róla a népítéletben, bár sajnos inkább a régebbi modellekről irnak.
Reggeli induláskor engedném le a vezetőoldali ablakom...a motor az megy, de az ablak sehova:-) Mielőtt leszedem a kárpitot, gondoltam megkérdezem, volt már valakinek hasonló? 2004 A4 1.9 AVF
KERESEK: A4 B5-höz napellenző tartó műanyagot, amibe beakasztja az ember a napellenzőt. Plusz ennek a burkolatát is, SZÜRKE színben. Csörögjön rám, akinek van és visszahívom. 00 36 20 373-5920.
Köszönet a klímás kérdéssel kapcsolatban mindenkinek!
Még annyi, ha a párologtató elé fújnék be vagy abba a csőbe, ahol lefolyik, az okozhat problémát?
Jelenleg lebontottam a kesztyűtartót, a szőnyeg mögött (felhajtva) elérhető az a rész, ahol lefolyik a kondenzvíz. Amúgy a két cső összekötésnél fontos az a szivacsos tömítés? Mert nekem csak egy része van meg. :(
Sziasztok. A következő alkatrészeket adnám el, és keresnék is.
- Audi V8 gólyalábak, kompletten normális állapotú UFO-kal, ABS jeladókkal, jó lengéscsillapítókkal, rugókkal. Az ár: Kínálj be érte valamit barátit :)
- Amit keresek, Audi 100 vagy 200 komplett jobb első elektromos ablak motor. Ha jól tudom, mindkettő passzol a V8-ba.
- Esetleg még, V8 légszűrőház csavarok, 2 minimum, de a 4 db jobb lenne :)
Hali, kellene 1 kis help, a4, b5 1.8benzin alacsony fordulaton olyat csinál az autó nagyobb gázadásra mintha nem menne mind a 4 henger, fullad, torpan, de ha csak kicsit nyomom akkor megy de ezt csak mondjuk 2500as fordulat alatt
Olyan problémám van,hogy a "97 1.9 TDI A4-em remeg alapjáraton. Hol erősebben hol gyengébben.
Bakot ellenőriztünk,cseréltem is. Azok jók.
Van úgy hogy leállításkor be-be koppan valami élesen,csilingelő hangot is kiad,és elég egyértelműen a kuplung felől jön meg jól megrázza a kasztnit.Valamelyik nap meg olyan is csinált hogy miután le esik a fordulat alapjáratra zörgő/kattanó hangokat is kiadott és az is a kuplung felől jött,amit már a pedálon is éreztem.
Kettős tömegű vagy kuplung csinálhat ilyen "hol jó-hol nem jó" hibát?
Üdv! Klímavezérlő háttérvilágítás javításában jártas-e valaki, működik a panel minden funkciója csak a kijelző nem megy a panelján lehet kontakthiba mert gyújtás fel le egyszer már megjavult?
Az ablakemelő az mindig működik. Valami kontakt hiba lehet, mert észrevettem hogy hidegben nem csinálja, de ha a tűző napon áll az autó akkor elromlik.
Véletlenül se fújj bele semmilyen habot, vagy folyadékot. Mindenfajta gondot tud okozni (akár elektromos zárlatot is) a lefolyó maró hatású folyadék. Csináltass egy ózongázos tisztítást pár ezer Forintért.
Érdeklődnék ha valaki tudna segíteni, Audi a6 kormányművet kellene cserélnem. 2003. 1,9 a kocsi,ami benne van 4B1422065M. Valószínű ez már nem gyári benne, mivel lehet helyettesíteni vagy milyen való bele???
"egy öblítéses olajcsere igen is baromi sokat számít!"
Én a múlt héten cseréltem olajat a Seat-ban. Előtte igen erős csattogó hidrotőke hangja volt. Időnként furcsa visítást is lehetett állandóan hallani. A verda előtti min. 2 évet állt.
Aztán olajcsere előtt belement pár zacsi Xado engine flush lötty. Azzal járt 10 percig. 2-3 perc után masszívan visítani kezdett, majd egy perc után elhallgatott és sem leeresztés előtt, sem olajcsere után többé nem jött elő. Meg a hidrotőke-hang se. A leeresztett higított olajsárban találtunk némi olajat... :D Most 5w40-es adalékos Xado ment bele (rövid utakra járok vele, ezért ideje nagy részét hideg motorral futja).
Az amúgy normális ennél a motornál (ALM), hogy progresszív harmad-félgázas pedálnyomásra mai szemmel nézve korrekt a gázreakció egészen 3000-ig, utána azonnal elfogy? Még kettesben sem csinál semmit nagy fordulaton... :O
nekem azt ajánlották, hogy ilyen habokat ne nagyon fújogassak be a szellőzőbe, mert ezektől szoktak letapadni az állító motorok.
Én inkább az ózonos fertőtlenítést választom. Fogok bérelni egy ózongenerátort, kb annyiban van, mint klímásnál az ózonos tisztítás, csak én még felviszem a lakásba is, meg szüleim autójába és házába is.
Elméletileg lezúz minden baktériumot, gombát, stb. amik a szagok kialakulásáért felelősek.
Arra viszont figyelni kell, hogy növény, állat és ember ne lélegezze be, mert ebben a koncentrációban mérgező. Jól ki kell szellőztetni utána, az O3 pedig fél óra alatt lebomlik O2-vé.
Érden van egy cég, ahol 2.500+áfáért lehet bérelni ózongenyót egy napra. Én erre készülök.
Az alábbi problémára szeretnék megoldást találni: KLÍMATISZTÍTÁS
1997-es, Audi A4 Avantom van, 1.9 TDI 110 LE.
Tavaly vásároltam a gépcsodát, akkor átnézettem mindent, a klímával egyetlen gond volt, hogy büdöset fújt. Elvittem szerelőhöz, ahol MOTIP spray-vel a pollenszűrőnél befújtak. Csak kívülről, belül semmit nem nyomtak az utastérbe. Eredmény nem volt, aztán beállt a tél nem is foglalkoztam vele. Közben történt egy belső radiátor csere.
Tavasszal kiderült, hogy a kondenzvíz leeresztő csőnél (ami valahol alul az "alvázban" van kivezetve valami burkolat alatt) eltömődött. Sajna nem ment le a víz, kicsit elázott a szőnyeg is. Ezt úgy megoldottuk, hogy belül a szőnyeget felvéve egy lyukat fúrtunk a belső csőre (ami megy le az alvázhoz). Ezen ledugtunk egy rézdrótot plusz injekciós fecskendővel átmosattuk a csövet. OK, lefolyik, tutti.
A szag maradt, ezért vettem egy patronos fertőtlenítőt, amit belül kell elposszantani és belső levegő keringetésen járatni 10-15 percig. Kb. két hétig tartott a citromos illat, a szag újra előjött.
Szerintetek mit tegyek, ki mit ajánlana?
Az ultrahangos tisztításnak van eredménye, próbálta valaki?
Fújjam be újra MOTIP habbal kívül + belül is? Esetleg valami rajz nincs a szellőzőrendszerről? Nem szeretném, ha befújok a rostélyokon és az automata klíma vezérlője meg elázna (vagy a ventillátor)...
Hol van a párologtató? Arra is gondoltam, hogy onnan jön a büdi.
Nem tudom hol van a büdöset okozó jelenség, nem nagyon büdös, de mégis zavaró.
Nos, bár nem keltettem nagy izgalmat a kapcsolós témával, de a kapcsoló önmagában. és panellal is cserélhető. A komplett panel 52EUR leszállítva, a kapcsoló 10EUR, így én cserélem a panelt, mert ezek már nem a kopós gagyi műanyagos darabok, hanem az S lineos krómos darab.
Múltkor beszéltünk a magas fogyasztásról, és arra jutottunk, hogy nem magas-e az olajszint, én megmondtam, hogy de, mertmost volt olajcsere, és a balfék szerelőm eleve túltöltötte. Szóval tegnap leeresztettem az olajat, de nem akartam azt visszatölteni, hát újra cseréltem (plusz új szűrő), gondoltam legalább ki van öblítve. Na, a végeredmény: totálisan megszűnt minden "dízel hang", egyszerűen semmi kerepelés, berregés, baromi jó gyári hangja lett!!!!!!! Gondoltam megosztom veletek, hogy egy öblítéses olajcsere igen is baromi sokat számít! Nagyon-nagyon sokat, hangja is teljesen más! Semmi remegés, semmi csörgés! Semmi traktorhang!
Sajnos az alapproblémával nem tudom mit kezdjek, mégpedig hogy 15-16 litert eszik óra szerint, a leeresztett olaj nem volt gázolaj szagú (illetve első csere óta lementem már minimum azt a 100km-t,és plusz 5 liter gázolaj az olajban igencsak meglátszódott volna), nem füstöl, udvaron nemlátok gázolaj elfolyást... Úgy tudom az égéstérbe fecskendezett üzemanyag mennyisége van mérve, a megtettt kilométerrel kalkulálva. Ezek szerint a kettő közül lesz gond valahol. A felni gyári,gyári méretű gumikkal, tehát még ez sem tud bekavarni. Van ötletetek?
Sajnos valós fogyasztásmérését még nem tudtam megtenni.
Új vagyok itt, nemrég vettem egy 1997es 1.9 TDI Audi A4 Avantot. Van szervízkönyve, meg használati utasítás is, csak sanos német. Meg lehet szerezni magyarul is? Illetve tudtok adni pár tippet mire figyeljek használat közben?
Belső világításnak minden biztosítéka okés? Nekem B5-ösnél ha kilővi a biztit, utána nem megy a térképlámpa, sem az utastér világítás (a csomié megy) és nem működik belülről a központi zár.
Ha a belső fények szelektíven nem mennek, nézd meg, hogy milyen állásban vannak (KI-AUTO-BE stb.). Amikor megvettem a verdát, ajtónyitásra mindig sötét volt benne. Aztán rájöttem, hogy valaki mindet OFF-ra állította,. Automata állás a legjobb, ajtózárás után X idő után ill. gyújtásra kikapcsol (de ha nincs minden ajtó zárva, akkor nem alszik el).
Kinyitod az ajtót, alátámasztod, kiveszed a csavarokat a zsanér ajtófelőli oldaláról (alul-fölül), aztán kiveszed a zsanér oszlop felőli csavarjait és cserélheted vagy állíthatod a zsanért.
A testre az izzo egyik laba, masik egy biztos 12v-re. Ha vilagit megfelelo erovel, akkor jo. Meg a testpont, es egy karosszeria pont kozt merj ellenallast, kozel 0 a jo.
Audi A4 ben 2004 es benzines mennyi ideig tart kicserélni az első lambdaszondát? illetve pontosan hol találom,holnap lehet nekiugranánk haverral mert a szerelők mifelénk nemnagyon érnek rá majd jövőhéten meg 2 hét múlva stb na ettől kivagyok :)
Mitől van az, hogy a beltérvilágítást nem tudom felkapcsolni, az ajtókat nem tudom belülről bezárni, ha kiveszem a kulcsot nem kapcsol fel a beltérvilágítás? Ha a vezető oldali ajtót kinyitom felkapcsol a világítás a jobb oldalon, ha a jobb oldali ajtókat nyitom nem kapcsol fel a beltérvilágítás?
Üdv! Ma barátnőm a4 b5ösével akartam volna utánfutót húzni, de sehogysem akartak világítani a lámpák. Multimétterrel lemértem a dugaljból kijövő feszültséget, helyzetjelzőnél csak ilyen 3,8-4,5 V között ugrált, aztán kerestem hogy hátha van biztosíték az utánfutóhoz, találtam egy olyat hogy utánfutó elektromos rendszere... 30 amperes bizti kéne belle , kerestem... találtam , igen ám de nincs vezeték vagyis hát ilyen kontaktus vezetve a biztosíték helyére.
Most akkor mi van? Hogy lehet megoldnai hogy működjön a dolog?
Átfolyó áramot se tudna mérni 2 érintkezőn. Aktív szintjelzőhöz külön táp kéne. A bontott csatlakozón meg mást fog mérni, mintha az összedugott csatlakozót mérnéd.
Ha jól emlékszem az eredeti gondod az volt, hogy elfolyik a lötty, az megoldódott?
Segítséget szeretnék kérni tőletek, mert új vagyok Audi téren. Sikerült vásárolnom egy jó állapotú 1998.12 havi A6 2.5 V6 Tdi-t. Olyan magán szerelőt keresnék aki nagyon ért ezekhez a típusokhoz. A Kötelező szervízt szeretném elvégeztetni az autón, olaj, vezérlés stb... Gödöllő-Hatvan-Salgótarján környékén keresgélnék, elsősorban de ha nagyon jó és megbízható, nem lehúzós szerelőt ajánlotok akkor elmegyek jóval messzebbre is. Esetleg olaj választásban tudtok segíteni? Szeretném a legjobban neki illő olajat választani. Sajnos manapság nehéz lelkiismeretes szerelőt találni ezért kérlek titeket hátha ismertek ilyet.
Nekem az ablakmosó motorban van. Azért van neki a fenti csatlakozása a tartályba, mert van a motorban egy függőleges közlekedő edény.
Van benne egy úszó egy darabka fémmel. A minimum szintnél van egy Reed-relé. Amikor az úszó elég mélyen közlekedik az edényben, a fém zárja és jelez az óracsoportnak.
Ha valami csoda folytán Neked nem így lenne, akkor a szintjelzőnek kell lennie a tartályon csatlakozója és ott fogod találni a szintjelzőt is. Ez már csak egy ilyen műfaj, követni kell a zsinórokat :D.
ebben is csak három pihenő megállás volt kb félórák, az egyik Regensburgnál felhőszakadás miatt. aztán Westerstede-ben feldobtam a Trike alvázat a kis motorszállítóra, és los geht zuhause...
csak Magdeburg után letámadott a polizei hogy elszedje a pénzem mert 160al húztam a futót:-)) úgyhogy ott is volt egy félóra...
Az kemény! Nekem 1500km a legtöbb egyfenékkel (csak tankolni áltam meg), aminek a végén volt pár óra sötétben, esőben vezetés. Hát nem volt leányálom. Ennél hosszabbat biztos nem vállalnék.
Igaz, hogy Passat Pd, de van egy hiba kód. P1267 regulation range exceeded, ugyanez a 2-es hengernél is. A motor 2000-es fordulat felett egyeletlenül jár, a tulaj kettős tömegű lendkerékre tippelt elsőre...
A még megtehetőt természetesen a tankból (VCDS-ben literre kiírja, hogy szte még mennyi van), de a fogyit nem, csak ennyi volt a mondanivaló. Az eredeti problémánál (15 literes fogyi) a tankjelző szvsz nem játszik.
A hónapban talán lesz egy horvát út. Akkor majd megnézem. Bár lehet, hogy a többiek miatt meg kell állni, és ha nem indulunk tovább elég hamar, akkor elölről kezdi a számolást...
Mennyire körülményes megoldani, ha a gyári 95'-ös A4 B5 kormányát cserélném le a ráncfelvarott kormányra? Komplettan adják, szalagkábellal légzsákkal. Mennyi rá az esély, h nem fog stimmelni a kormányoszlop tengelye, illetve egyéb dolog?
Én azt mondom, hogy az üzemóra számláló funkción kívül az enyém is ad róla jelzést, ha már 2, 4 órája úton vagyok, úgy, hogy villog a 2:00, 4:00. Hat órás figyelmeztetést még nem láttam :-)
a sebességfigyelmeztetésnek meg van egy második fokozata is. Azt valahogy máshogyan kell aktiválni. Nem tudom hogyan... De a kézikönyv írja, csak németül.
kis érdekes, lehet páran nem ismerik: ha menetközben kifelé húzom a napiszámláló gombot akkor annál a sebességértéknél hangjelzést ad mikor átlépem.
Ezt én sem tudtam,kellett egy kis idő mire rájőttem mit csináljak hogy befejezze a mókát,Szegeden játszottam vele aztán hazafelé csak meg kellett állnom :-)))
itt az a lényeg hogy utazáskor figyelmeztessen, ideje pihenni....
kis érdekes, lehet páran nem ismerik: ha menetközben kifelé húzom a napiszámláló gombot akkor annál a sebességértéknél hangjelzést ad mikor átlépem. teszi mindezt addig míg le nem állítom.
Sztem a fedkomp nem a szintjelzőról mér fogyasztást, mert az üa szint mérésnek nincs nagy felbontása (és még a kehelyben sem elég nyugodt a szint hozzá, ezért van a szintjelzőnek is nagy csillapítása, azért mozog lassan). Fogyasztás sztem csak közvetett módon, motorterhelésből, szivócsőnyomásból meg megtett útból (járműsebességből származtatva) számolnak (benzinesnél, CR-nél meg a befecskendezett mennyiség és sebességből az már elég közvetlen).Ezért van, hogy a pillanatnyi fogyasztásod azonnal felmegy, ha lerúgod a gázpedált, amikor még 50 métert sem haladt a verda padlógázon.
Ha csal a sebesség (sebességváltó kihajtás v. ABS keréksebesség jeladó) v. hamis a motorterhelés jel (régi dízelnél légtömegmérő, MAP szenzor), az bőven elég, hogy hülyeséget írjon ki.
"kijelzett idő, az utolsó indulástól eltelt idő (asszem félóránál rövidebb szünetet nem vesz figyelembe)"
Annyit tennék még hozzá, hogy 2 óránként figyelmeztetést küld a vezetőnek, hogy már kettő, négy stb. órája vezet szünet nélkül (kiírja, hogy 2:00, 4:00 stb.). Gyakorlatilag a 'kávé' ikon régi megfelelője :).
Rendben, egy kérdés volt, nem kijelentés, miért kell ilyen stílusban válaszolni, mikor én csak hozzád akartzam vinni? Volt valaki innen szerelő, gyöngyösi, veled kevertem ezek szerint, ennyi. Mellesleg ha tudjátok kiről lehet szó, vagy van közelebbi, légyszives jelezzétek.
Igazából az a szintjelző volt rossz, ami az örvénytartályban (v hogy a búsba hívják) van, ami mindegy hogy hogy áll, az üzemanyag szintet nem jelzi ki, úgy tudom hogy csak a szivattyút kapcsolgatja ki-be. Az is csak annyira volt rossz, hogy megszorult egy műanyag darabka miatt, amit kiszedtem, és már jó. Az ellenállás értékei is. A fogyasztási adat azóta is ennyi, hogy megcsináltam. A többi szintjelzőt sajnos nem tudom, az tény és való, hogy egyszer kifogyott az üzemanyag, pedig még jelzett minimális szintet. Állítottam rajtuk (csak jobbra-balra tekergetéssel, hogy alacsonyabb szintet mutasson, de nem tudom jól sikerült-e, még nem mertem kifogyasztani szárazra). Én nem tudtam, hogy abból számol a fedcomp, azt hittem más módon, de remélem tényleg csak ennyi lesz a bibi (bár nem értem hogy, mert elvileg működnek), és a valós fogyasztás alacsonyabb. Kipróbálom. Köszi a tippet. Egyébként jól tudom hogy Gyöngyösön vagy szerelő? Mert itt olyan szar a helyzet, hogy legközelebb lehet elvinném hozzád ha vállalod.
Tankold csurig, majd párszázkm múlva megint kb. ugyannyira (pl. első kattanásig). Nem is kell sokat menned, mert ez nagyon sok. Hátralévő km-t is nézz mellé.
Nincs füst: ok.
Szivárgás vs. füves udvar: ha fűre szivárogna, biztos lehetsz benne, hogy észrevennéd! ;)
Motorolajban szintjét figyeld sűrűn! Ha nem változik, akkor...
Ezek alapján inkább mérési hibára tippelnék a fedkomp részéről, de azt meg a tankolás ellenőrzésével le tudod ellenőrizni.
Ez fedkomp szerint van, nem mértem. Nincs füst. Szivárgást sajnos nem látom, mert füves az udvar (ott nem látom semmi jelét). Az adagoló előtti átlátszó csőben minimális levegő buborék egy napi állás után (kb 2mm-es) Megnézem ha olyan helyen állok meg. Az olajszint sajnos magas, de a szerelő eleve túltöltötte, mert birka. Majd lecserélem, és figyelek rá. Egyébként a mostaninak sincs gázolaj szaga. Itt Egerben egyszerűen nincs normális szerelő. Azt a rohadt üzemanyag szintjelzőt sem tudta megcsinálni 2-ből 2, cserélni akarta mindkettő az egész berendezést horror összegért. Addig, amíg meg nem untam és szét nem szedtem (azért szedtem szét, mert olyan ellenállásértéket mutatott, hogy sem zárlatra, sem szakadásra nem utalt), kiderült hogy egy műanyag darabka szorult belé, kiszedttem jó is lett... Itt csak az átbaszás meg a fosztogatás megy, viheted drága vagy olcsó helyre... Hozzátok szivesebben vinném, hozzáértőkhöz, de nem tudom ki közületek a szerelő, és helyileg ki-merre van.
Ténylegesen is ennyit tankolsz, vagy csak a fedkomp alapján mondod?
Ha ténylegesen is, akkor valahol el kell tűnnie annak a rengeteg gázolajnak. Fekete, vagy fehér/szürke füst (rengeteg), vagy gázolajfojás, vagy a karterban megnövekedett szint (bár már orrán-száján ömlenie kéne), vagy nem tudom.
Ez nagyon sok. 100km-enként 5-6 literrel több, mint ami reális. (ha nem tip, meg q lenne, akkor azt mondanám, hogy 7-8-9 literrel több)
15 literes városi fogyasztás egy 2.5TDI-nél nagyon sok. Ez szerintem ég egy 3.0TDI-nek is sok lenne. Az én egykori Vectra-m is csinált ilyet. Rengeteget "evett" (12 liter ) számítógép szerint minden rendben. Aztán kiderült hogy tömítetlen az üzemagyag tápvezeték, és ott nyomta ki a gázolajat az útra. Kicseréltük, a csövet, és újra 6,5 litert evett az autó.
Normális dolog 15 literes átlagfogyasztás városban (vidék, nem lámpától lámpáig 30-al, hanem lehet menni is)? A6 2.5TDI Quattro Tiptronic 180le, motorkód: AKE
Gépre dugva semmi hibát nem jelez, adagolósnál most volt, de előtte is ennnyit evett.
Első körben meg kéne próbálni pontosan elolvasni (lefordítani). ;)
Az első hibakód megoldása:
"Possible Solutions
Check Engine Control Unit for Fault Code(s)"
A második hibakónál is vannak lehetőségek: végig kell csinálni/nézni azt, amit javasol. Ha azok nem jöttek be, akkor érdemes tovább keresgélni, de itt ebből egyelőre tippelgetés lesz.
Tippnek:
A leírásod alapján tényleg lehet a vezérléscsere miatt rossz előtöltés, de ha elsőre nem állította be jól embered, akkor ne csodálkozz, ha másodszorra sem fog neki sikerülni. Jó esetben 'csak' hanyag volt, és nem csinálta végig a procedúrát, rosszabb esetben azt sem tudja, mit kell csinálni ilyenkor.
Viszont az előtöltés beállítását egyszerűen le lehet ellenőrizni (vcds, tdigraph). Reméljük, hogy a vezérműkereket nem fokolta el. :)
Thx ezeket én is megtaláltam. Az egyik szerintem a terhelésjel hiánya a motorvezérlőtől a hajtómű vezérlő felé a másik előbefecskendezési idő nem megfelelő. Egyébként azóta van a hiba kód hogy a szerelőm vezérlést cserélt Hétfőn viszem is vissza . Ha pörgetem megy mint a golyó de ha lassan megyek akkor szervíz állásba dobja (tiptronic).Leállítom ujra indítom akkor megint agy ideig tökéletes.
Helló mindenkinek. Van két hiba kódom (a6 afb motros )18265 load signal error message from ecu p1857 ,a másik 00550 - start of injection regulation 17-10 - control difference - intermittent. Tudja valaki hogy mit jelentenek nekem csak sejtésem van .
Ki kell pattintani körbe az ablakkeretet belülröl takaró műanyagot, de ha jól emlékszem ehez minhta az alsó ajtókárpit részt is le kell venni. Utána hozzáférsz az izzókhoz, foglalat nélküli "bedugós" izzók kellenek bele, vagy ledes pótféklámpát bele -ha többet nem szeretnéd piszkálni.
Nem feltétlenül forr a víz, ha HF-nél elmegy (ha minimum szint alá megy a víz, jelenie kéne az autónak). Ha az amúgy retkes kipuff mostanában spontán öntisztulásba fogott, az is víz(gőz) jelenlétére utal.
a4 b5 avant csomagt. ajtójába lévő féklámpában kiégett pár izzó, azokat szeretném kicserélni első kérdésem az lenne hogy , hogy kell eljutni az izzókig, mit kell lebontani és hogy? 2. milyen izzókat kell belevenni ? [persze le lebontom akkor látom, cska jó lenne tisztába lenni vele :) ]
átestem még a kettes golfnál ezen a szép kék izzóm van kemény gyerek vagyok korszakon (talán másnak is volt ilyen) ... aztán utána látásra mentem rá, olvasgattam összevissza színhőrmésékletektől kezdve, a pluszfényerőn át minden féle cikket de úgy igazán sosem találtam olyan izzót ami megadná azt a fényerőt... fényszórás vagy minek nevezzem amit a szemem kíván :S
és tudsz/tudtok ajánlani egy másik márkájú izzót ami kicsit tovább tart? (bár lehet csak nekem szokatlan, hogy ennyi km futás/üzemóra után kiég az izzó)
nem rég cseréltem ízzókat (osram H7) és ma vettem észre hogy jobb tompított megint nem világít, elég jól eszi az izzókat, majdnem hogy 8-12 ezer km-enként cserélnem kell valamelyiket :S tapasztalt ilyet más is? mi lehet az oka?
Sziasztok,
egy kerdesem lenne, audi tt cabrio az elso modell 1.8t, 150.000km van benne egyszercsak elkezdett nagyon fustolni,tippek esetleg mitol?egy holgy haszanlja kimondottan varosban.folyamatos fust jon belole feher/szurke fust nem kek es nem fekete.
elore is koszonom a tippeket.
Csak elsőkerekes 89-96 közötti Coupehoz keresnék tankjeladót, valamint 97-02 közötti elsőkerekes A6-hoz is. Utóbbiból csak a kerámia ellenálláslap is elég lenne...
Tud valaki olyan helyet, ahol megfizethető áron méretre készítenek intercooler-hűtőt?
Úgy hívják a funkciót, hogy automata belső keringtetés. Nálam ez szoftveresen kapcsolható. Azt jelenti, hogy ha be van kapcsolva, akkor gyorsabban hűti le a belső levegőt, mert nem a kintit hűti, hanem a belső keringtetőt. Ha eléri a kívánt hőmérsékletet automatikusan külsőt fúj. Segítettem? :)
Nem feltétlen bátorság kérdése. Párszor hoztak hozzám olyan geometriás turbót tuningra, aminek rossz volt a geometriája, kopott volt a kompresszorkereke, meg kezdődő csapágyasságot is tudott felmutatni. Megkérdeztem hogy ezzel mit akarnak? Az volt a válasz hogy ez jó turbó, most jött kintről tréleren egy bontott autó, arról vették le, előtte beindították és mentek is vele az utcában, úgyhogy jónak kell lennie...
Megertem a panaszodat es igazad is van. A rossz minosegnek az univerzalis technologia az oka. Tampon nyomassal sokfele alaktresz szinezheto ez a vw konszernnek jol jon. Sajnos ilyen a minoseg. Nagy kar egy premium markanal. Annyit azert megtehettek volna hogz 2k-s kemeny lakkal megvedik a feluletet.
Te sem a kérdésre válaszoltál. NARKA kolléga és én is az ECON gomb alatti gomb funkciója felől érdeklődtünk. A többi gombot sztem mindenki vágja, hogy milyen elven működik és mit kapcsol.
Egyetértek. Egy ideje már ez a téma, de én Astrából átülve pár hét alatt kitapasztaltam. Na de komolyan..."mikor kapcsol be a klíma?". Ha 40fokban a kezét a műszerfal hűtőrácsához teszi valaki, eléggé érzékelhető hogy "világító ECON"-nál, vagy "nem világító ECON"-nál kapcsol be a klíma
Új vagyok itt, múlt hét vasárnap szereztem egy '97es A6 kombit, még a C4 jelzésűt, a 140 lovas 2,5 TD motorral. Egyetlen hibája a kocsinak, hogy a klíma nem hűt. Kompreszor szerintem bekapcsol, a motort jócskán megfogja, de hideget semmit nem nyom. Automata digitális klíma. Kérdésem, hogy mi egyéb baja lehet, ami miatt ez a jelenség fennáll?
A4 B5-ön csak simán be volt tolva a motor. Nekem szivárgott a tömítésnél, de nem a tömítéssel volt a gond, hanem a motor repedt el a tömítés alatt.
Ha szintjelzős a motor/tartály, akkor kicsit nehezebben megy be, mert két helyen van betolva a tartályba és a két cső merőlegesen áll. De csak kézügyeség kérdése. :)
Ha elrepedt, vegyél egy újat és túléli az autót. Nekem tavaly kb. 7 ezer pénzbe fájt (használtat 4 körül adnak, ugyanolyan mindenórás, mint ami kijött).
A motorhoz való hozzáférés magas kiskezűeknek az akna felől alulról, mindenki másnak a tartály kibányászása a módszer. Nem emlékszem, hogy felfelé v. lefelé jön ki, de arra igen, hogy egy-két dolog szervótartály stb. útban lesz. Mondani sem kell, hogy a tartály buhera előtt engedd le. :)
Szivárog az ablakmosótartályból a folyadék, ott ahol a motor be van tolva a tartályba. Gondolom a tömítésnél. A motor hogy van rögíztve, csak bele van nyomva vagy csavarozni kell valahol?
Ki lehet húzni a motort a tartályból az alsó burkolat felől alulról esetleg felülről?
Sziasztok! Kérdezni szeretnék tőletek olyan dolgot,hogy A4-esen töröm a fejem 2001 2.0 akinek van,volt ilyen tipus ossza meg velem a tapasztalatait legyenszives. Érdemes e benzinest venni vagy sem. Németországba lenne véve az auto 110 850 km van benne ha jól emlékszem és szervízkönyves. Azt gondolom nem lehet tudni,hogy valós e a km.és a könyv. Köszi a válaszaitokat.
Ugyanez az adagolós most azt mondta hogy rakjam be így nem tud rajta állítani de a fehérvári Bosch szervíznél is ugyanezt a választ kaptam. Elszomorító...
igazából nem tudom,én inkább vagy lendkerékre vagy pd elemre gondolnék,csak ugye azért kérdezem hátha valaki átélte és tud segíteni, hogy hol kezdjek neki mert nem akarok mindent kicserélgetni hátha hátha....
Nekem az a tapasztalatom hogy érzékeny a kormánymű az olajra. Mikor vettem a mostani kocsim könnyezett a kormánymű cseréltem olajat megfelelő zöldre azóta jó. Egyébként ha jól emléxem a zöld kupakosok gyári olaja a Citroen 70-es években a hidropneaumatikus rugozáshoz kifejlesztett olajának a specifikációját követeli meg...
Az ember sajnos hajlamos csak a saját kárán tanulni. Itt a helyi adagolós srác azt mondta hogy TDI csúcsokkal nem szokott gond lenni, szóval bevállaltam a vaterán. Azóta tudom hogy óra nélkül meg hogy leprobáltma volna nem veszek porlasztót.
Egyébként Fejér és Komárom-Esztergom megyében mozgok sokat, néha járok Pesten. Merre felé tudnál ajánlani valakit?
hidegen indítva kb 2. megállás utáni elindulásnál a kuplung felengedésével a karosszéria beremeg,ráz,melegen soha nem csinálja,
Meleg motornál:alapjáraton kicsit remeg az autó, kissebb fordulaton 1000-1500 ig érezhető rángatás ha tartod a fordulatot,gyorsításnál semmi magasabb fordulaton semmi,lendkereket nem hallom csattanni leállításkor! ötlet?
Bosch adagoló szervíz.... ...majd ott lesz speciális gép és ami rosz beállongassák a kukába... Biztos jó ötlet volt használtat postán, nem helyszínen beszerelve a bontónál(eladó gondolom)?
Asszonykám beletett egy újraírott zene CD-t az RNS-D-be, és nem igazán akarja kiadni a jobb felső gombbal, sem semmivel... :S Van ötletetek hogy tudnám kiszedni?
szerencsésen vettem postán gyári 520-as Bosch csúcsokat de 3 csak 150 baron nyit. Lehet ezeket állítani? Ha nem akkor a ház vagy a csúcs lehet túlságosan kopott?
Illetve tudtok valakit aki beállítaná úgy hogy mindkét nyitónyomás jó legyen utána? Szerencsére eddig ilyen gondom nem volt.
A közeljövőben veszek egy Audi A8 2,5 TDi quattro-t. 2001.07. évjárat, 132kW teljesítmény, 190000 km-t futott (elvileg) .
Szervizkönyve nincs, úgyhogy elvégeztetem a szervizelést. Vázolom a kérdéseimet: - milyen típusú ill. márkájú motorolaj szükséges és mekkora mennyiségben, mennyi km megtétel után kell cserélni - ugyan ez a kérdés a váltóolajnál - szintén ez a kérdés a szervó olajnál - vezérlés (szíjak, görgők, vízpumpa stb...) - üzemanyag szűrőt mennyi km megtétel után kell cserélni - és ezeken kívül még mit kell ilyenkor cserélni? (olaj, levegő, pollen szűrők esetében tudom a választ ) - hol lehet jó áron beszerezni magyar használati útmutatót
A 81391-ben az AUTO gomb a nagyobbik AUTO gombot takarja. Az automatikus belső keringetés egy másik gomb.
Egyébként off gomb a 2002 előttieken volt? Nekem 2002-es van, és nincs rajta ilyen gomb. Ha esetleg ki akarom kapcsolni, akkor a ventilátor fokozatot kell nullára vennem, és kikapcsol az egész panel.
De most inkább az érdekel, hogy az automatikus belső keringetés mitől és hogyan működik?
Nekem lassan nyolc éve van meg az autó, de még most sem tudom mit csinál az "AUTO" gomb és nem tudom melyike belső vagy a külső keringetés. Erre a kis időre amit még együtt töltünk nem is nagyon érdekel, de tartok tőle hogy a következő generációk is hasonlóan túlkomplikáltak.
Rá is jöttek az Audi mérnőkei, hogy van annál egyszerűbben megtanulható vezérlés is, mint amit korábban alkalmaztak, íme az új A3 klímapanelje. ECON gomb sehol... ránézésre vágom, hogy mikor megy a klíma és mikor csak a szellőztetés. Átlátható, egyszerű, ennyi.
Sajnos nem, semmi nem történik. Maga a gomb jó, mert bekapcsolni be lehet az econt, csak kikapcsolni nem. De sikerült úgy zongoráznom, hogy ha kikapcsolt állapotból kétszer nyomom meg a belső keringetés gombot, akkor megy frankón a klíma is kinti levegőről (elsőre bekapcsol ugye a klíma+venti, másodikra kikapcsol a kinti keringetés, és hálistennek ebben az egy esetben nemvágja rá az econt egyből. minden más esetben igen, és sehogy sem lehet kikapcsolni utána az econt). Szóval a panel lesz szerintem a szar, demindegy, így használható. Elektromos parajelenségekhez meg hozzá kezdek szokni audinál.
Én a külső hűtőre gondoltam a vízhűtő előtt... ...nem kapcsolhat-e ki(tilthatja le a kompreszor működését) a túlzottan megemelkedő vízhőfok??? .....és így direkt kapcsolja le a klímád/aminek a hűtőjéről így már hideg levegő áramlik át a vízhűtő irányába! Biztosan van köztünk olyan aki ezt a kérdést megválaszolja.
Ejj akkor valami baj van... sajnos ha a belső keringetés nincs benyomva, akkor nyomhatok én bármit, már kapcsol is be az a nyamvadt ECON.... :( és ilyen langyos valamit fúj rám, ami csak picikét hidegebb a kinti hőmérséklettől.
Álló helyzetben rendesen működött és mikor leengették akkor utána visszatőltötük és hűteni hűt. És igen inkább nagy melegben csinálja. Mondjuk este nem is nagyon klímázok.
A kondenzátort még nem néztem. Az hogy tud bogaras lenni? Mert a klíma hűtőt már kitisztítottam.
És mondjuk az M1-en 130nál mire felérek az emelkedők tetejére akkor addigra már kikapcsol a klíma. És kicsit hagyom hűlni utána magától visszakapcsolt. Hibát nem ír a komputer.
Az olajhőmérsékletet néztem és olyan 100fok körül kezdi ,de ez sem pontos adat sajnos.
Nem vok klímaszerelő, de szerintem hűtési gondjaid adódnak a leírt helyzetben! Ezért volt sok a gáznyomás, aztán elégtelen a hűtés mikor leengedtek a gázból... ... talán tele a kondenzátorod(vízhűtő előtt) bogár/por koszal. Amúgy normális klímás: gázt leszívat; olajat tölt; jelzőanyagot IS ha szivárgott a rendszer; és viszatölti a gyár által előírt menyiséget!; ezután indít és hőmérővel levegő hőmérsékletet ellenőriz a kabinban:).
Akkor viszont valami nem müködik jól. De simán lehet a klima panel is. Anyáméknak is ilyen van mint nekem és nekik az volt a baj. Bontottat tudsz venni 15K körül,de ahhoz persze meg kellene nézni tényleg van e baja.
Mert simán auto módban is menni kellene. De úgy emlékszem nekik is valami ilyesmi gond volt.
Nekem azt csinálja a klímám már tavaly óta,hogy autópályán többnyire lekpcsol néha. És általában akkor ha emelkedő jön vagy terhelem az autót. De már 120-130-nál is jelenkezik. Szervízbe még tavaly vittem és akkor csak leengettek a gázból mondván az a baj. Utána ugyan úgy csinálta ellenben nem is hűtött rendesen.
Nem igazán akarom elvinni szervízbe amíg nem tudom mi lehet nagyjából a baj mert csak az kezdődik,hogy cserélgetni kezdenek mindenfélét.
Gondoltam menet közben megnézem VAG-al,de nem tudom mit nézzek. Olaj hőmérsékelet vagy a vizet?
Így sikerült, köszönöm. Érezhető volt ahogy bekapcsolt a klíma, ahogy egy pillanatra megfogta a motort. Sosem volt klímás autóm, nemtudtam, hogy csak úgy kapcsol be ha belső levegő keringetés megy. És tényleg sehogy máshogy nem kapcsol be.
Ha belső levegőkeringetésre kapcsolsz akkor automatikusan bekapcsolja a klimát és ha akkor sem akkor vagy kevés a gáz és azért nem kapcsol be a kompresszor vagy nagyon sok.(persze lehet még más baj is)
Nekem most textar van benne,de most mikor elkopott akkor már semmi hangja. De azért az elején volt neki pedig új volt az egész cucc.
És ezért gondoltam más márkára. Nem sokallom az árát csak már hangja van a betétnek és a hétvégén tudom megcsinálni és lehet nem jön meg addigra. Plusz még rájön a szállítási költség és már 16-17ezernél járok. Anniyért meg megkapom szerintem az unixál elvileg kedvezményel. Holnap megnézem.
Én is, de ATE betét biztos jó hozzá, vagy drágának találod? Úgy tudom a TEXTAR is passzol az ATE tárcsához, de az sem lesz olcsóbb mint az ATE betét. Én kb 70000km-t mentem mióta beraktam at ATE cuccokat, a betét félig van elkopva, a tárcsa már kopáshatáron van. (A 288-as tárcsa oldalanként 1mm-t kophat, aztán cserés) Én nagyon meg voltam elégedve az ATE cuccokkal, vagy azt veszek megint, vagy gyárit.
AUTO mindig benyomva, max a hőmérsékletet állítgatom kicsit a kívánt szintre. Ez szabályoz mindent (hova fújjon, mennyire fújjon, milyen hőmérsékletet fújjon).
Ha ki akarom kapcsolni a rendszert, akkor az OFF gombbal tudom megtenni, ilyenkor nem megy semmi, és nem is világít a panelen semmi (kivéve az OFF).
Ha azt akarom, hogy ne menjen a klíma (fogyasztás, vagy csak egyszerűen nem kell hűtés), akkor az AUTO mellé be van nyomva az ECON. Ez azt csinálja, hogy minden ugyanúgy működik, mint AUTO üzemmódban, csak a kompresszort nem engedi bekapcsolni, tehát fűteni azt tud, de hűteni nem. Tehát automatikusan megy az, hogy hova fúj, mennyire, és milyen hőmérsékletet, de hidegebbet a kinti levegőnél nem tud.
Ha Nálad valami ettől eltérően működik, akkor valami gebasz van.
Illetve annyit hozzátennék még, hogy az első ablak párátlanítása bekapcsolja a kompresszort, az ablakra irányítja a levegőt, és közel maxra veszi a venti fordszámát.
14288Ft az ATE szett előre. Szerintem ez nem olyan vészes. Az 5000Ft-os szetteket kerülném. Milyen tárcsát tettél bele, mert az sem mindegy melyik tárcsához melyik betét jó. (nyikorgást, rágódást jó lenne elkerülni)
akármit nyomogatok, vagy megy az econ és hallom a ventit, vagy nem megy az econ de akkor meg se nyikkan. Ha autot nyomok, bármit, az econ világít ha elindul a venti. Ha kinyomom az econt leáll minden. Egyébként valamennyire hideget fúj, de szerintem hidegebbet kellene.
Elsősorban tudni kellene hogy tömített-e a rendszer. Feltölthetik neked jó pénzért 1000-szer is ha elszökik a gáz. UV-s olajat bele, aztán UV lámpával meg lehet nézni hol tömítetlen a rendszer. Ha az ECON gombot benyomod és világít akkor a klíma nem megy.
Mire költöttél egy valag pénzt ha ugyan olyan szar mint volt? Azért egy feltöltés nyomáspróbával nem a világ, kb 10000Ft.
Én ebben a hónapban 600€-nál (180000Ft) tartok a Klimareparaur projekben. Új kompresszor, szűrő, klímacső, feszítőgörgő és munkadíj. Remélem holnapra jó lesz... :-)
Vennem kellene fékbetétet. Milyet érdmes venni. Most textar van benne és ate tárcsa. Néha kicsit nyikorog,de nem anniyra gáz. Milyen márkát érdemes venni? Az Ate az nagyon drága. Megéri az árát?
Az olajleeresztő csavar tömítéséről beszélek, a szűrőtömítést természetesen kicserélték mert adnak hozzá. Azt a nyamvadt alugyűrűt nem képesek kicserélni.
Én már nem foglalkozom különféle leresztőcsavar tömítésekkel, meg menettel. Beragasztottam a leeresztőszelepet, és mindkét probléma véglegesen megoldva. Már akkor sem lesz megszakítva és tömítetlen sem ha nem én cserélem az olajat.
Az auto mellett mehet az econ is mármint világíthat. Az annyit jelent,hogy nem megy a kompresszor.
És ha világít akkor nem megy a kompresszor ha meg nem akkor megy. Akkor világít automatikusan ha valami oknál fogva nem tud bekapcsolni a kompresszor. De ha most volt szervízben akkor gondolom müködnie kellene.
sokat segítene, ha lenne... :D sajnos mással nem tudom bekapcsolni, illetve nem tudom hogy kell.... ECON mindig világít ha megy. van belső keringetés, ECON, meg OFF gomb. Ezen kívül középen Auto, de ezzel együtt is megy az ECON. :S Vagy hülye vagyok vagy szar...
Üdv szakik! Klímával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Olvasgattam a fórumon, valami csapról, de mind 4F-re vonatkozott, az enyém pedig régebbi. Tehát egy 2001-es A6 2.5 TDI lenne, aminek langyos levegőt fúj a klímája. Most jött szervízből, elvileg feltöltötték+nyomáspróba, kifizettem egy csomó pénz, ugyanolyan szar mint volt... Lenne ötletetek mi lehet a gond, mit ézzek meg, és amit meg kellene néznem hol találom? Illetve hogy mire állítsam, mert sajna nincs kézikönyvem. Gondolom ECON-al kapcsolom be, venti fordulatot középen találom. Bármilyen fordulaton szar, illetve ha Autora teszem, akkor is... Ez az auto ugye csak a fújás erősségét állítja, hőfokot nem? Egyébként ki lehet kapcsolni valahogy a klímát hogy csak venti menjen? Pl ha egy hosszabb úton fontos a fogyasztás, ne menjen a klíma, de a venti igen mert egy kis frisslevegőt fújnék be.
Egy ismerősöm Írben sofőrködött öt esztendőt... ..most hazajött, amiket elmondot bakkker.... Olajat sem cseréltet sok részük mert drága...!!!! Csak hajtanak és mikor kalamol a motor akkor szervíz:(((
Úgy látom ez komoly volt... ...eszméletvesztés a kormánytekerőnél meg segítségért kiabállás a navigátornál! Még jó hogy legalább ők túlélték... Az Audi totál....:(
itt van pl ez amit néztem, én a jó választást szériákon belül értettem hogy melyik a tényleg megfelelő A4 2.0 vagy nagyobb motorral kissebbel szóval szoktak lenni ugye olyan szériáűk amiket általánosságban véve eléggé megbízhatónak tartanak.
Ha számít a környezetszennyezés, akkot kétszer is gondold meg a dízelt. Amit Te megspórolsz az üzemanyagodon, azt mások (meg Te is) beszívják NOx-ben meg koromban. Ha ennyire érzékeny a pénztárcád, az audi-k motorválasztástól függetlenül előbb-utóbb csalódást fognak okozni. Talán az autóbuszok dízelségét még meg lehet védeni az egy utasra eső kibocsátás alakulásával, de egy személygk dízelnek nincs érve, amikor erről van szó. Manapság a fogalmakat teljesen összekeverték. A takarékosság és környezetkímélés látszólag ugyanaz, de kurvára nem így van (aki nem hiszi, megnézheti a hibrideket).
A legtöbben úgyse javíttatják meg, ha kormolni kezd a gép (akkor is szennyezőbb a benzinesnél, amikor nincs látható korom, mert tévedés ne essék: koromkibocsátás mindig van), vagy csippelik és akkor amiatt kormol. Míg egy 5 éves DPF-es dízel már az emisszió-határok szélén táncol (hacsak nem cserélik az aűrtechnikát, űráron), addig egy benzines tizeniksz éves korában is hozza a gyártáskori értékeit.
Két használt audi-ból választva a helyes döntés illúzójával meg számolj le.
Hát köszönöm, hogy próbáltatok itt vitatkozni a feltett kérdésemről, amikor az első hozzászólást olvastam, már kezdtem lemondani a Diselről de ahogy a többit összezavarodtam, én szeretném ha minnél jobban érezném hogy paszíroz bele az ülésbe ha odalépek neki de persze normél fogyasztás mellett tehát ennek alapján mit ajánlotok? Disel vagy Benzi üzemü Audi A4 2005 környéke... és ez egyáltalán jó választás lenne? Nem tudom itt az angolok nagy része eléggé nemtörődöm szóval nem tudom mennyire rugják le az autóikat.
Szeretnék a lehető legjobban váalsztani nem vagyok egyik üzemanyag párti sem nekem eddig egy benzines puntóm van amit pörgetek azért 5000körül időközönként.
Bocsánat hogy csak ma írtam újra de délután dolgozom 2-10ig és nem volt időm vissza reagálni előbb.
Nincs ebben semmi különös,te kardoskodsz a diesel mellett,én a benzines mellett mert mindkettőnk meggyőződése más.Nem szeretnélek meggyőzni,meg sem próbálom.Neked az tetszik nekem pedig ez.Összetett dolog az autó vásárlás,10 évhez közelítő dieselt én továbbra sem ajánlanék senkinek sem.Néha elfogultak vagyunk a kedvenceinkkel,de ettől is lehet szép a világ.Üdv.:)
Nekem ugyan ez van benne, de nem tudom mennyibe kerül. Szóltam a munkahelyemen hgy ez kell nekem, megrendelték, és a kezembe nyomták. :-) Gondolom néhány 10-20€-s tétel lehet, nem egy horribilis összeg.
elég lenne ha csak a megfelelő nyomatékkal cibálnák a leeresztő csavarokat és minden alkalommal kicserélnék a tömítőalátétet...
Tökéletesen gazad van, elég lenne.
Nagy kár, hogy a tisztelt szerelőurak (tisztelet a kevés kivételnek) pont nem így csinálják. Amikor még nem magam cseréltem az olajat én szerelőt sosem láttam nyomatékkulccsal leeresztőcsavart meghúzni, alátétet is csak egy cserélt.
mire jó ez?
Én azért raktam bele szelepet hogy ne legyen a szerelő kezébe épített "érzem én azt" kulcsra bízva az olajleeresztő menete.
A soproni olajdepó "profi olajcsere szervizben" úgy kellett rászólnom a szerelőre hogy a tömítést kellett volna kicserélni nem a csavart tépkedni. "Most éppen elfogyott a tömítésünk" volt a válasz.
Igen, átalakították, mert eredetileg M14-es (Passat, alu karter).. Gondolom az előző tul belerakott egy nagyobb méretű csavart, miután a gyárit megszakította.. Én meg amit vettem gyorsszelep azzal nem stimmel a menet, sajnos csak most derült ki -amikor fel akartam rakni.
Lényeg annyi hogy ez az olajleeresztő szelep nem volt épp olcsó, ezért akarnék bele ennek megfelelő menetet..
Azok a sztereotipiák amiket felsoroltál egy félmillió km-t futott leharcolt 25éves autóra igazak, egy normális állapotú diesel autóra nem. Valszeg belefutottál a leharcolt kategóriába, ez tántorított el a dieseltől abba a hamis illúzióba hogy a benzines nem romlik el, és ha mégis, olcsón megúszod.
Jól néznék ki ha rettegnék télen az indítástól (12 éves az autóm), vagy valamin küzdenem kellene. Izzítok, aztán elfordítom a kulcsot és jár a motor. A mostani szigetelt autókban te nem hallasz kerregést, legfeljebb nagyobb fordulaton morgást. A motorhang is szubjektív dolog, nekem egy V6 TDI-nél semi sem muzsikál szebben. Sanos nincs V6 TDI-m. Hét éve van nálam az autóm 130000Km-t tettem bele de a motorhoz sosem kellett hozzányúlni. Téleln sosincs indítási gondom, pedig nem garázsban parkolok. Semmilyen komoly összeget nem kellett elromlott alkatrészekre fordítani mostanáig, mert most elromlott (szivárog) a klímakopresszorom így az cserés. Ha megnézem a fogyasztást ami szűk 6 liter még vegyesben is, akkor bőven nyerőben vagyok a benzineshez képest. Nem lehet ezt így ketagorizálni hogy mivel jársz jobban és mivel nem.
Már rég nem arról szól a diesel autó hogy mennyire megéri. A benzinesre is ráköltheted a gatyádat ha valami komolyabb cucc megadja magát, ez a veszély már rég nem csak a dieselnél áll fenn. Az üzemanyagárak is nagyjából kiegyenlítődtek, használtautóknál pedig akkora árszórás van hogy nem teszel nagy különbséget diesel/benzin között.
Én pl akkor is csak dieselt vennék ha évi 2000Km-t mennék. Most hogy 3 km-re lakom a munkahelyemtől, alig megyek évi 5000km-t. A következő autóm is diesel lesz, mert tetszik a diesel...
Rakd bele a gyári menetbe egy hozzávaló menetel rendelkező leeresztő szelepet, és ragaszd be. Ha teljesen tönkrement a menet (nem kap bele a csavar) akkor úgyis csak a felfúrás új menet vágása fog segíteni.
Használt autónál mindkettő lutri...azért szerintem a benzinesben jobban bízhatsz.Sokan védekeznek itt a diesel javára sok mindennel(nagyobb nyomaték,kisebb fogyasztés stb.),de szerintem az átlag embernek bármennyit is autózik jobb megoldás a benzines.Nem kell kűzdened,rettegned annyira télen a reggeli indításoknál.Nem kell hallgatnod az állandó diesel kerregést,nem kell félni a nagynyomású pumpa,injektorok,csővek,egyéb diesel alkatrészek meghibásodásaitól,ami adott esetben ebben a kategóriában horror áron orvosolható csak.Nekem soha többet diesel,azt a pár ezres pluszt szívesen kifizetem minden tankolásnál a nyugalmam érdekében:))
A segítségeteket kérném Audi a4 vásárlásában gondolkodom, előtte A3ban gondolkodtam, de aztán úgy néz ki valamivel nagyobbra lenne szükségem párommal együtt.
Véleményeket kérnék pontosan véve Audi A4 2005 disel ez az amiben gondolkodom ezen belül, hogy melyik lenne a megfelelő msot már olyanokat is olvasok hogy mostanában benzinek is jobban megérné, de fogyasztásban meg úgy látom egy 2.0 benzin sokkal többet eszik.
kérlek homályosítsatok fel mint hozzáértők, hogy mire számoljak mikre kellene odafigyelnem, jól szeretnék választani tényleg, egy megbízható hibamentes jó kategóriát stb
nekem sem nyikorog és fog rendesen!eddig meg vagyok vele elégedve!
a régi egy kalap sz.r volt :) az első fékbetétszett kb 12ezer km után elfogyott. valoszínű , hogy nem a sportosabb vezetési stilushoz találták ki de eléggé keveslem ezt a futott km-t.
de akitől kölcsönkértem az mondta is hogy ne várjak tőle soket, elsősorban keleti autókhoz van kitalálva (ezt igazolta is egy toyotás meg subarus barátom, náluk szinte minden demo-s elérhetőség működik)
vag-com kütyüt vegyél vagy kérj kölcsön, azzal többre mész :)
nem tudom miért ilyen hülyén írtam le a csati helyét... szóval nekem is a hátsó hamutartó mellett van baloldalon nekem is azok vannak bekötve amik neked
és hát szerintem be is kell indítani az autót én úgy csináltam ahogy le van írva, most is kipróbáltam és ment, kulcs a zsebembe... bedugom a kütyüt, bekapcsolom a bluetooth-ot, beírom a kódot, kulcsot elő a zsebből, indítom a kocsit és ennyi
okostelefonra letöltöttem az ingyenes (demo) torque programot kettő üllés között a könyöklő hátsó része alatt van az obd csatlakozó (audi a4 1998-as) oda bedugom... de ilyenkor ne járjon a motor!
telefonon bekapcsolom a bluetoothot, a kütyü is elkezd világítani aztán kér egy kódot a telefon, beírsz valami 4 számjegyű kódot és elvileg ennyi a dolog, kész a párosítás
beindítod a motort és már jelzi is a fordulatot meg azt amit te megnyitottál a telefonodon ... de mondom nálam kb a fordulat meg a vízhőfok meg pár feszültség értéken kívűl nem jelzett semmit se :S
amikor kiakarod húzni a kocsiból akkor is elötte le kell állítani a motort
Jó reggelt! Bocs a hatásszünetért:)))) de megnéztem a Smartvideot amit linkeltél.... ...milyen motor van abban a bogárban? ami 10:27nél rádpörgött:))) na mondjuk erőssen instabilan:) Valami Audis vetítés nincs?
azt vettem észre a kocsin hogy kb 1450 és 1550 közötti fordulatszám tartományban egy picit rángatva menne, de nem mindig csak néha ... és alig érezhető, utasaim nem is érezték de én igen. AFN 1.9 tdi a4
Az lehet,csak nálam az ATE tárcsa egy hetet szolgált és vittem vissza a boltba,mert úgy rázta a kormányt fékezéskor hogy alig birtam tartani.Egyébként Jurid a gyári tárcsája.Az enyém: 321x30-as és ez a cikkszáma:4F0615301E.
Ausztriában és Németországban nincsenek importőr költségek? Azért fura hogy az alkatrészek ára majdnem megduplázódik mire Magyarországra kerülnek. Ezért írtam a Japánban készülő Denso kompresszor árát is. Ha Németországba importálják akkor 75000Ft, ha Magyarországra akkor 135000Ft. Természetesen rugózni kár rajta, mindenki ott veszi ahol neki tetszik.
Nem olyan biztos az, például 24500ft volt a gyári első féktárcsa darabja itthon :D
Akkor 49000Ft-ért vettél 2db gyári tárcsát.
Itt most az ATE 2db! kerül 88 EUR/25900Ft
A gyári pedig 2db! 99,95 EUR/29485Ft
A fenti árak az én autómhoz (A6 1.9PDTDI) való 288x25-ös első féktárcsára vonatkoznak.
A6 3.0 TDI quattro-hoz 2db (314x25-ös) ATE első tárcsa 79,93€/23579Ft
Én ezeket az árakat még mindig jóval olcsóbbnak találom mint az otthoni árakat. Persze minél több mindent veszel (pl komplett fékszettet) annál nagyobb a különbség.
Ha bármilyen prémiummárkát birtokolsz, felejtsd el hogy Magyarországon szerzed be a szükséges alkatrészeket. Még kiszállítással együtt is olcsóbb pl Németországból beszerezni. Most rendeltem egy vadi új Denso klímakompresszort Németországból. Kiszállítással együtt is bő 20000Ft-al olcsóbb volt mint a legolcsóbb magyar ár és féláron volt az UNIX árhoz képest. Nagyon érdemes körülnézni a neten mielőtt bármit vásárolsz.
elkezdett búgni a bal hátsó kerékcsapágy. Azt mondták, hogy nem olyan egyszerű a történet, mert egyben lehet cserélni a kerékaggyal, így viszont 40-50.000 Ft-os tétel.
Most azon filózok, hogy egyszerre cseréltessem a bal és a jobb oldalt, vagy bírjam ki és ennyi pénzért ne legyek maximalista... Szerintetek hogy volna célszerű?
Segítséget szeretnék kérni a következőkről lenne szó:
-1999-es A4 B5 Avant-ban szeretném a gyári 2 din Symphony fejegységet Navigation Plus-ra cserélni. Tökéletesen passzol a helyére, a csatlakozók is ugyan azok. Bekapcsolás után kéri a kódot, de nem fogadja el (100%, hogy jó a kód). Hallottam valahol, hogy valamelyik szálat át kell kötni és a probléma megoldódik. Ha valaki tudna ebben segíteni, nagyon hálás lennék.
-Ha a fenti probléma megoldódna, akkor a következő kérdésben is szívesen fogadnám a tanácsaitokat: Kicsit "izmosabb" zenét szeretnék, de ragaszkodom a gyári kinézethez. Tehát a Navi Plus-t szeretném fejegységnek, de a gyári mélynyomót kiiktatnám és egy ládával helyettesíteném. A hangszórókat is ki szeretném cserélni, de kizárólag olyanokra, amik mindenféle fúrás-faragás nélkül passzolnak a gyári helyre. Ötlet?
A Remot szálat a fejegységről vegyem le vagy a gyári woofer-ről?
RCA kimenet nincs a fejen. Erre valami ötlet?
Köszönöm szépen előre is a hasznos és értelmes hozzászólásokat!
ez már három csatlakozós hátulról, mivel középpen is van egy csati hely.
A kulcsot kell tanítani az imo miatt, de ezt is meg bekötést is megtudja csinálni villanyász, jah és csak csatlakozóm van hozzá... bajuszkapcsolóm nincs amiről lehet vezérelni.
Erről nem beszéltek az UNIX-nál amikor felhívtam őket. Egy szót nem mondtak hogy lenne kedvezményesen. Megnézte a gépben, és mondta hogy 136000Ft. Kérdezte hogy kell-e vagy nem? Nem kell, válaszoltam és elköszöntem. Gondolom ha lenne kedvezményesen szóltak volna hogy ebből lejön egy nem elhanyagolható 55%. Ha gondolod hívd fel őket, kérdezd meg.
nálam is volt ilyen kölcsönbe nem rossz de a jótól kurva messze van átlag fogyasztásra egy könnyed autópálya szakaszon (40 km) 21 liter / 100km-es fogyasztást hozott ki amit erősen kétlek :DDD akkor a bemenő levegő hőmérséklete este +17 foknál -0 fokot mutatott viszont a voltokat jól mérte meg a fordulatot és a vízhőmérsékletet is kb ennyi amit tud :D (b5 fedcomp nélkül)
Rádugtam a csatlakozóra + android Torque, de nem olvassa az adatokat. Talán valamit még állítani kell a programban. Havernak a VW Polo-ban működik szépen.
Az UNIX webshopban legolcsóbban HELLA kompi van 124470Ft-ért, a legdrágább pedig a Valeo 398894Ft-ért. Én itt nem látok akciót, sőt a telefonban sem beszéltek ilyesmiről.
Most nem tudom megnézni, de szerintem ennél olcsóbb az unixnál vagy a lángnál ha jól emlékszem.. Lángnál 55% kedvezmény a full plafon azzal már olcsóbbra jön ki.. De reggel megnézem, nem akarok hülyeséget írni..
én 242€-ért vettem kiszállítási árral együtt. Nem tom pontosan mennyi most otthon az EUR árfolyam de ha 300Ft/EUR-al számolsz akkor is csak 72600Ft. Magyarországon a legolcsóbban 97000Ft-ért találtam, az UNIX-nál pedig 135600Ft. Neked is ez a kompi való az autódba (7SEU16C) az enyén 2002-es 1.9PDTDI.
Ha esetleg valaki klímakompresszor vásárlása előtt áll nehogy Magyarországon tegye. A hivatalos és legolcsóbb magyarországi kereskedői ártól jóval olcsóbb, UNIX árhoz képest pedig majdnem féláron van a némtországból rendelt vadi új Denso kompi.
Sziasztok! Azon filózok mostanában hogy megpróbálom kicserélni a 100as (1991 C4) Audim óracsoportját egy A6-os (c4es) óracsoportjára. Nézelődtem neten és elvileg nem megoldhatatlan a dolog, de érdekelne a ti vélemányetek is, hogy lenne e értelme. Esetleg valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? :D Megoldható lenne szerintetek? Előre is köszi a választ!
Nem sikerült jól az Audinak az az elképzelése, hogy a régi 2 literes 8 szelepes 101/115 Le-s blokkot új hengerfejjel és egyebekkel 16 szelepesként felerősíti 137/140 LE-re.
A motor alul nyomatékszegény, így elég rövid is a váltója, autópályán - ahol pont ilyenekkel lenne jó suhanni - kissé hangos lesz, 140-nél már megvan a 4000.
És még a megbízhatóság sem sikerült jól, nem véletlenül ez a motor hamar elment a süllyesztőbe.
(A piros plakett vélhetően jogos, Euro I-et tud, szerintem 1996 utáni A6-ba nem is rakták.
Amúgy a C4 örök darab (lehetne), és nem is lenne drága hozzá a sok cucc, de koránál és a tulajainál fogva még így is ráköltős lesz...
Mi az isten bajotok van ezzel az utazó sebességgel? :-)
3000rpm-ig biztos nem hajtod szét az autót, főleg ha a legmagasabb sebességi fokoztba (5-6) teszed a váltót. 130km/h-val nyugodtan mehetsz ott ahol az meg van engedve. Akkor is ha 400000km van az autóban.
ezt az utazó sebességet már én is akartam kérdezni
a4 1.9 tdi afn 110 lovas ( NEM pd) kb mi az az utazósebesség aminél még nyugodtan gurulhatok vele pályán nagyobb távon (100 km) ? 400 ezer van a kocsiban
Nekem 1.9 PD-m van pályán több száz km-en keresztül szoktam menni vele 3000-3200 környékén ami óra szerint 160-170 között van.. Még bírja :) Pedig van benne lassan 300ezer..
Sziasztok van egy 2.5TDI v6 os 2002 es autóm azt szeretném megkérdezni hogy mi az utazó sebesség ami még nem árt neki hószútávon?3000 fordulat??az sok 600-700 Km keresztül?mi lenne az ideális?
Ha ezt hobbiautónak szánod és nulláról akarod újraépíteni az autót, erre van időd, pénzed, energiád és van másik autód, amit eközben használsz, akkor nem látom akadályát annak, hogy egy 15+ éves autót pöpec állapotba hozz. Egy audi mindig bonyolult és az alaktrész drága. 3 kiló a verda és valszeg évi 100 ezerbe simán bele fog fájni hogy életben tartsd. Piros plakettes. Nincs róla egy épkézláb fotó. L-es rendszám 2009-2010 környékéről, az is megérne egy kérdést. A hírdetés alapján meg se nézném élőben.
Megválok hűséges járgányomtól és értő embernek szeretném továbbadni. A4-es 2.5 TDI, 1999-es kiadás, a motor 2004-ben újonnan lett belerakva, kombi. Bőr belső, F1 kormány, TV, CD-tár, igényes belső. Ja, és automata triptronic. 5 éve van velem, kiismertük egymást, az új tulajnak is átadnám a tudást. mail: feketemiklos@gmail.com
Segítségeteket szeretném kérni. Az egyik ismerősömnek egy 2006/11 gyártású Audi A6 Avant-ja van 2.0 TDI motorral (103kW ha jól emlékszem).
A probléma a hátsó ablaktörlő motorjával van, ami egyszerűen nem megy. Van ennek valami tipikus problémája, amit meg kéne néznem, vagy csak simán vége van a motornak? Tudnátok nekem ajánlani, akár használt akár új motort ehhez a hátsó ablaktörlőhöz? Segítségeteket előre is köszönöm!
Elvileg annyiban más mint az A6 hogy a légrugó meg a kaszni cucc magasabb költség lehet. A motor és hajtás nem rossz, ha tényleg ennyit futott. Az adagoló esetenként megáll, ez a motor már nem nagyon szokott vacakolni.
Nem kell. Az enyém a legszarabb a 2.5 v6 tdi sorból, és majd 400ekm van benne (mondjuk az adagoló, turbó, légtömegmérő már nem a belevaló). Ebben már módosított hengerfej is van. Nem mondom, hogy nem tud meghibásodni, de ez pont az a motorverzió, amiben már nincsenek meg azok az időzített bombák, ami miatt hírhedt lett a 2.5v6tdi.
Van egy DQS 6-os kézi váltom, de a kapcsoló rudazatok közül hiányzika kereszt rudazat, melynek egyik vége egy faudi-fej a másik vége pedig a váltóházhoz van rögzítve.
Tudtok-e ennek a beszerzésében segíteni? Boltban csak komplett kulissza rendelhető sok pénzért, nekem viszont csak a kis rúd kéne...a bontott lenne a legjobb, nem aranyárban :)
Én az Omega-t havon se tudtam keresztberakni. Az orra annyit nem túrt, hogy az ívet ne vette volna, a tengelytáv meg olyan nagy volt, hogy komoly perdületet csak az tudott vele gyűjteni, aki nagyon elszánt volt. :D
inkább alacsony volt a majréküszöb:-DD
más,
mikor csináljuk a T22-t?
És egy off:
megjárattam a Smartot a H.ringen, kell a referencia ha elkészül a nagymotor:-)
Én az Omega-t havon se tudtam keresztberakni. Az orra annyit nem túrt, hogy az ívet ne vette volna, a tengelytáv meg olyan nagy volt, hogy komoly perdületet csak az tudott vele gyűjteni, aki nagyon elszánt volt. :D
Javaslom az útszéli tereptárgyaktól mentes takarítatlan mellékutakat! :D
Viccet félretáve, leírtam pár hsz-szel előbb, hogy hogyan műxik. Ha számítasz rá, hogy mit fog csinálni, akkor tapadási határon túl is fogod tudni uralni. Ha nem tudod hogy műxik, akkor csak a határok tolódnak feljebb, a határt túllépve jön a tapasztalatlan sofőrnek elsőre alattomosnak tűnő attitűd (orrtolás után farkitörés, majd seggel előre érkezés). Sok béna youtube vidi a bizonyíték rá, pl. amikor az egyszeri kottrótulaj a hóban körözgetve próbálja keresztbetenni, de csak az történik, ami gázt meg kormányt beadott és nem az, amit szeretne...
Az Audi-kat viszont úgy általában könnyű összeszedni ellenkormányzással, mert a hosszmotorosok olyan jól kikormányozhatók, mintha RWD-k lennének. Kész röhej, hogy a Cordoba-mmal ipszilonozni kell ott, ahol az A4-essel egy ívből meg tudok forudulni XD!
kollégámnak a 2006-os A3-ában a következő hiba áll fenn:
- AirBag felirat folyamatosan világít neki a műszerfalon. A probléma azután állt fenn, hogy CO heggesztés miatt az akksiról le lett véve a saru, majd visszacsatlakoztatás után hirtelen előugrott ez a hiba (korábban nem volt soha).
Az R18-asokban is van quattro hajtás, sőt hibridek, 520LE-sek, és ha jól tudom Le Mans mellett van 2leharcolt használt, az árukat sajna nem tudom:-) Nem tudom ki nézte a 24h-s versenyt, én nagy részét végigültem és örülök, hogy az 1. és a 3. hely az Audi-é lett:-)
Sok évet jártam BMW-vel, és jó téli gumival meg némi óvatossággal semmi gondolom nem volt hegyi utakon sem. Persze a Quattro ebből a szempontból sokkal jobb, de elsőkerekes autót többé soha nem akarok :-)
Még egy darabig lehet eröltetni a hátsókerék hajtást, de téli útviszonyok között általános felhasználásra és általános vezetési tudással nem túl jó. Erre már BMW is rájött, lást a néhány éve még szigorúan elképzelhetetlennek tartott x-drive vagy az újabban megjelenő fronthajtásos modellek.
Ja... ..Én úgy jártam "vele" egy decemberi éjszaka, hogy takarított útról ráfordultam egy alatomos lejegesedett mellékútra. Először keresztben csúsztam aztán fogott egyet úgy viszavágta az autot a menetirányba hogy repdestem a vezetőülésben! Akkor gondoltam rá először:)) el kellene mennem valami öszkerekes tréningre!
Az A6 2.0 TFSI (170 LE) benzinesben sincs... Sajnos az alapmotorokban általában nincs, mert ma már az alapmotorok is olyan erősek, hogy akkor ki venné a nagyobb motorokat...? (Új autó vásárlókat illetően természetesen)
Amúgy érdekes, nekem volt már elsőkeres autóm (incl. Audi), hátsókerekes autóm, de ez az első Quattro-m, és azt vettem észre, hogyha kihalt éjszakán az üres körforgalomban rámjön az ökörködhetnék, azaz megyek 1-2 kört benne gyorsan, akkor a határok környékén 4 kerékkel csusszan meg egy picit. De gondolom ez a normális :-)
Kár hogy nincs A6 1.9 PDTDI quattro. Egyel több indok hogy lecseréljem az autót. :-) Úgy tudom a 2.0TDI-kben sincs quattro, pedig azokban már van amelyikben 170-190 lóerős motor van.
Ha A6 1.9 PDTDI-ben lett volna Quattro, akkor biztos azt vettem volna. De sajnos nincs. Amit továbbra sem értek, hiszen A4 1.9 PDTDI-ben van Quattro modell. Árulás...
Egyébként a quattroban a hátsó futómű is soklengőkaros?
Szép Napot Mindenkinek! 2000es évj. A6 osomon az ablakomoso folyadék motorja ahol csatlakozik a tartályra szivárog a viz,a kérdésem a következö:a kis tömítö gumikúpot lehet küön rendelni,vagy van vmi házi praktika amivel meglehet szerelni a dolgot?
Valaki már találkozot olyan problémával,h ha bevan kapcsolva a digit klima akkor jó az alapjárat ha nincs akkor furcsán jár a motor ez egy 1.9 pdti motor..
Ja és még ehhez az autóhoz tartozik. Ez egy 2.8 v6 q. még a 174 lovas. Ehhez gyári levegőszűrő házat nem-e tud valaki, mert sport légszűrő van rajta és vissza szeretnék rakni rá egy gyárit!
Hát kint áll a napon sajnos ez megjavulhat magától illetve javítható vagy csere mi a tapasztalat? Panel működik hideget tolja talán nincs nagy gond.szeretem ha minden jó a kocsin ez idegesít.
Valaki találkozott ilyen hibával? : A4 B6 os 2004 es klímája ma délután a nagy melegben nem kapcsolt be semmilyen gombra nem reagál csak az első szélvédő párátlanító gombjával kapcsol be, max a hőfokot tudom állitani ,maxon nyomja a klímát,ha mást nyomok akkor vagy kikapcsol vagy semmit sem csinál.a klíma nem volt habbal vagy spray vel tisztítva fel van töltve hűt is ezerrel mi lehet a hiba oka?
Elengedi a rendszer a gázt. Az UV-s olajjal kimutatták hogy a kompresszor tömítetlen. A fényképek alapján a komprsszor alján ott a kicsöpögött olaj. Az itteni szerelő csak cserélni tudná (Ausztriában ne is várj mást) de a csere ára mindenestől kb 240000Ft lenne. Ennyit nem fogok rá költeni az biztos. Sopronban tavaly nyáron rakták bele ezt a kompresszort (ami állítólag fel volt újítva) mert ez eredeti kompresszornak szétment a menet a tengelyében. A soproni műhelyt felhívtam, természetesen az állítólag felújított kompresszorra garancia semmi, de azt mondta menjek vissza mert lehet hogy egy tömítéscserével megoldható. Már nem nagyon bízom benne, ha mégsem tömít, egy hónap múlva ugyan ott tartok mint most... Gondoltam veszek egy kompresszort ami még 2-3 évet kibír, mert ez a kompresszor tákolás nem vezet sehová. Ha nagyon nem találok elfogadható áron elfogadható állapotú kompresszort akkor lehet veszek egy újat. Egyenlőre ez a leggyengébb pontja az autónak.
Nem olvastam vissza, de a két első ülés között a könyöktámasz hátuljában alul, a hátó ölés felől nincs egy hamutartó? Nekem azt kell kipattintani és ott (is) van OBD stekker.. :O
Szükségem lenne egy klímkompresszorra, a cikkszáma 7SEU16C . Ha valakinek van eladó, vagy meg tudja mondani hol tudom beszerezni elfogadható áron ne tartsa magában.
Van egy olyan -egyelőre aprócskának tűnő - gondom, hogy nem működik a hibakódolvasó szerint a motor hűtőventillátorom (1.6 8v A3)
Kérdezték, hogy szokott-e 90 C' fölé menni a hútőfolyadékom ? Mondtam ,hogy nem, soha nem tapasztaltam, még ebben a nagy melegekben sem. Régebben csinált olyat, hogy a motor leállítása után még valami hűtő bekapcsolt a motortérben, de épp pár napja arra lettem figyelmes, hogy egy aprócska kattanás hallatszódik kb. 1 percenként.
Sziasztok lenne egy olyan problémám hogy 2 napja magától lemerül az aksi egy a6 4b van és azt vettem észre hogy leállítom kiveszem a kulcsot és halkan lehet hallani mintha beindulna a ventilátor a legkisebb fokozatba de a kijelző nem mutat semmit valakinek ötlet?
A hajtáslánc elég masszív és nem kerül többe bármelyik részének a javítása, mint a motor bármelyik ciksiebb alkatrész cseréje (pl. kettőstömegű lendkerék, vagy dízeleknél bármi a magasnyomású rendszerben v. turbós stb.).
Plusz fogyasztásban nem tudom mennyit számít, nekem a V6-os quattro sem fogyaszt többet, mint a régi kétliteres Omi-m. Nem hiszem, hogy az elsőkerekes annyival kevesebbet fogyasztana, hogy használt audi-tulaj életében jelentős megtakarítást eredményezzen :D.
A Nissan káskáj-t nem szabad öszevetni semmivel, mert az nem terepjáró, hanem crossover (-> keresztezi az FWD személyautó és a hobbiterepjáró minden hátrányát XD).
A quattro hajtás generációtól függően más és mást jelent, de ha a legrégebbi ur-qauttro-kat (fix hajtás) és az újabb verziókat (2005 utáni S, RS verziók) nem nézzük, akkor az osztómű lényegében egy Torsen, ami fixen hajtja a hátsó kerekeket. A 90-es évek elején még mechanikus difizárral, utána EDS-sel (az ABS egység kerekenként képes a fékerővel a kipörgő kereket kifékezni) szerelték. Amúgy hagyományos nyitott diffik vannak benne.
A quattro előnye, hogy állandó hajtás, így mindig rendelkezésre áll. Legtöbbször nem fogja az ember észrevenni, csak pl. amikor egy kanyargós úton másoknak sodródik az orra a kanyarban, Te meg még mindig íven haladsz. Viszont érteni kell, hogy hogyan működik, különben az átlag autós számára kiszámíthatatlan a természete. Normális forgalmi helyzetekben (ebbe beletartozik a 150-es tempóval pályázás is) azt fogod érezni, hogy jobb az ívtartás, jobb a gyorsulás, 200 LE alatt álló rajtból a gumit meg sem lehet csikkantani és kanyarban gázt adva nem tépi ki a kezedből a kormányt a vas. Olyan, mint egy RWD autóval gázon kanyarogni ;) Télen meg az van, hogy hóban megállsz egy piros lámpánál, zöldre vált, Te elindulsz, a többiek meg maradnak :D.
Alapból az elosztás aránya 50:50 (sportosabb újabb modelleknél 60% nyomaték megy hátra). Mindig a jobban tapadó tengelyre viszi át az átvihető nyomaték nagyobbik arányát, max. 70:30 arányig. Azonban a Torsen csak az átvihető nyomaték arányát képes osztani. Ha az egyik tengely egyik kereke tükörjégen van, azon a tengelyen az átvihető nyomaték 0 Nm. Ha a másik tengely jobban tapad, akkor oda jut az átvihető nyomaték 70%-a, ám 0 Nm akármennyivel szorozva is mindig nulla marad... Ezért van benne az EDS, ami a jégen lévő kereket kifékezi. Ezzel annyi nyomatékot lehet átvinni a többi kerékre a megfelelő szétosztásban, amekkora fékező nyomatékot képes az EDS a kipörgő kerékre kifejteni. Ha ez a nyomaték elég, hogy az autó megmozduljon és lejöjjön a jégről, akkor nyertél, ha nem (pl. emelkedőn, átlósan ledifferált hajtásláncnál) már nem biztos. Ha az EDS nem műkszik, utolsó lehetőségként a fékpedállal lehet próbálkozni, hogy annyit nyomsz neki, amivel még nem fullad le a motor, de talán már megmozdul az autó.
Mivel a hajtás balansz képes előre is hátra is mozdulni, így akkor lehet belőle profitálni, ha tudjuk, hogy mi fog történni. Ha pl. az első tengely egy elsokallt kanyarban megcsúszik, az orra elindul kifelé. Ilyenkore megérkezik a nyomaték a hátsó tengelyre, ha től sok van belőle kitör az autó fara és a sodródó orrot kívülről előzni kezdi. Szűk íven ilyenkore a kocsi lapjával érkezik az árokba. Ha van elég hely és motorerő, akkor driftelni kezd és van esély az úton maradni. Nem olyan, mint az orrmotoros RWD autó, aminek az orra az íven marad. Ha elvész a tapadás, kel némi gyakorlat hogy, kitaláld, melyik tengelyre fog jutni a nyomaték, ha gázt adsz.
pénzt nem tekintve (meg talán amúgy is) a quattro jobb
pénzes része arról szól hogyha beszarik a hajtáslánc akkor az elég jó összeg, és ezenkívűl van egy kicsi plusz fogyasztás kb 5%-20% ezekből a szempontokból jobb a "sima" első kerékmeghajtás
viszont ha a biztonságot nézzük akkor quattro azért még is csak jobb... ez az össszkerék hajtás nem az amit te látsz a terepjárókon hogy mennek a sárban meg murvás hegynek fel stb ( tud menni ott is nagyon jól :D erről van youtubon egy csomó bizonyíték) ez inkább az ilyen havas/jeges nedves útra lett kitalálva , ezen felül nagyon jó neki a vontatási erő átadása a talajra... pl ha lakókocsit vagy nehezebb utánfutót huzól... (most hogy áradt a duna , vitték vissza a csónakokat olyan úton ahol le volt rakodva az iszap pár centi vastagon a nissan káskáj csak maszatolt az iszapban a csónakokkal , helyet cserélt egy quattro a6-tal az meg úgy jött ki vele mintha beton lett volna alatta)
am meg igen a quattro (elnevezésű) összkerékhajtás jó meghajtás, nem véletlen dolgozott rajta annyit az audi, sikeres
ezzel azért lesz kis gond, elég spéci csapágy van benne és leginkább a klímások tudják beszerezni
Ezt egy felől értem és szakma nyilván és nem is vitatnám el tőlük ezt a "különleges" alkatrész beszerzési forrást. De sajnos tele a város olyan klímással, aki klímás de csak gázt fel-le tölteni tud és klímát tisztítani. Egy ékszíjat még talán beszereznek, de a kompresszorral már ne menjek oda, mert az spéci dolog ... :(
Nem, nem hibáztatom őket, csak szeretném már helyrerakatni a klímám, mert szezon van! :)
Nálam ilyesmi volt A4 (1.9TDi AFN 1999) -nél, megdöglött a külső csapágy és vitte a mágnest. Viszont ... És itt kéne NAGYON a segítség: kaptunk hozzá külön csapágyat és külön mágnest, valami 42 ezer forint volt az egész, viszont összerakva most látható nyolcas van a szíjtárcsában, mert kézzel forgatva súrlódik és 4-5 millimétert hullámzik tengely irányban.
Na ezen szeretnék tárcsát cseréltetni, mert így nem raknám össze, ha nem fut egyenletesen és síkban. Hol tudom ezt megcsináltatni?
(Az autó amúgy messzi vidéken tanyázik 60+ éves használókkal, hozzáértő szerelőtől távol, és 35 fokok vannak... Bár ezek alapján talán egy kevésbé hozzáértő helyi szerelő sem tud nagy kárt tenni benne, ha ez ember beszerzi a kellő alkatrészt.)
nagyon csúnyán "sír" egy 19 éves Audi 80-as klímakompresszor csapágya. (Viszont jól hűt...)
Ha végképp tönkremegy, akkor azt csak onnan vesszük észre, hogy csend lesz, és nem megy a klíma, vagy komolyabb kárt is okoz, ha így használjuk?
(Kicsit nehéz bele kukázni bontottat, ráadásul nem is gyári, hanem Diavia... (Márkaszerviz szerelte be az 1. tulajnak a vétel után 1 hónappal, gondolom az üzlet része volt, hogy sokkal olcsóbb lett így, mintha beikszeli az extralistán a gyárit...)
Nekem OFF autón azt mondta (az amúgy megbízható) szerelő, hogy nem kell a csapágyakat a párban cserélni, de én mégis megtettem, mondván nem egy drága dolog.
A FAG és az SKL között szerintem senki nem fog tudni különbséget tenni, a FAG pl. Magyarországon is gyárt, na most mindenki eldöntheti, hogy jobban bízik-e egy magyar FAG-ban vagy egy kínai SKF-ben :-)
00575 Intake Manifold Pressure 17-00-Control Difference. Tehát eltérés a kért értéktől. Tegnap kitöröltema hibát és kicsit meghajtottam a gépet és csak 140-nél tette be a hibát amit már előtte 100-110-nél berakta. Ma kicsit pályáztam a géppel és hosszabban meghajtottam és nem rakta be a hibát. 3-4-5-ben 2500-4000-4200-ig forgattam és nem volt semmi hibakód szépen dolgozott a technika. Vittük a gépet is és néztük az adatokat. A turbónyomás kért és megvalósult értékeit. Mikor elkezdtem gyorsítani és terhelni a kért értékekhez alakultak a megvalósult értékek nem volt nagy eltérés. Egyedül az figyeltük meg hogy nagy terhelésnél a max kért érték 1950 Mbar volt a megvalósult meg 2010Mbar volt. Lehet hogy le volt kormolódva geo a turbóban ,de annak nem kellene alacsonyabb fokozatban és sebességben is jelentkeznie, mert az előző autómban már ott is vészüzemre váltott és az volt a baja. Vagy az N75 szelep lenne a hibás de annak a tüneteit nem ismerem.
Az A4-be úgy néz ki kerékcsapágyat kell cserélnem.
Kérdésem a következő lenne:
- mi a véleményetek a SKF csapágyakról álltalába ? Úgy halottam hogy kiszervezték a gyártást Kínába, és azóta vannak velük minőségi problémák.
- a fentiek miatt is, én inkább a FAG csapágyak felé hajlok, szerintettek jobb mint az SKF ?
Tipus: Audi A4, 1.6 Benzines, 8D2 B5 1998-as
VKBA:1355
Ha jól látom akkor szerintem ez FAG csapágy való az én autómhoz:
713610080 (FAG) 713611460 (FAG)
és nem ez : 713610170 (FAG) 713801010 (FAG)
Egyébként ha az egyik oldalon van gondom a csapággyal, akkor azért szerintettek is érdemes a másik oldalon is kicserélni a csapágyat ? Mert én jobb és bal oldalon is cserélni szeretném, ha már így alakult.
Sziasztók lenne egy kérdésem Audi A6 4b c5 2002 es ben holl található a klima kondenzviz kifolyo mert 700Km után az anyos üllés alatt és mögötte áll a víz S:O:S ha valaki tud valami megoldást
uj vagyok a forumon, es mindanyiotokhoz fordulok egy oriasi nagy kerdessel. Egy audi a4 b5 '96 1.6i tulajdonosa vagyok. Inditas utan hideg motornal szepen szol, 3-4 perc utan ahogy az alapjarat beall 860rmp a motorbol kopogo hangokat hallok. Ez miatt hidrotokek mar voltak cserelve, a jelenseg viszont nem mult el az auto most van 170k kmbe. barkinek hasonlo elmenye volt, vagy megoldas tud, esetleg tippet - azt megkoszonnem.
hasonloan hozzad, en is egy a4 95 adp 1.6 tulajdonosa vagyok. A forumon panaszoltad hogy a motorbol kopogo hangokat hallottal. A problemam hasonlo a tiedhez, hideg inditaskor alapjaraton nem hallatszik (es turaba sem) azonban alapjaraton egy erdekes femes kopogo hangot hallok amit nem tudok beazonositani. Azota csereltem hidrotokeket, olaj adalekkal is probalkoztam - sikertelenul. Esetleg ha tudhatnam mi volt nalad a megoldas? Koszonom.
Hát igen, szervízkönyves leigazolt 2.0 TDI már van 2.100.000-tól, az 1.9 TDI meg fapados verzióban is 2.400.000-től indul a használtpiacon. Gyunús is ez a különbség.
Megnéztem hétvégén egy 2.0 TDI A3-t, a kínálat alsó sávjában elhelyezkedők közül és láss "csodát": motor leállításakor hallani a kis klottyanó hangot. Soha nem volt dízelmotoros autóm, de - pl. erre tök' jó a fórum - innen megtudtam, hogy mik' a gyanús jelek és azonnal továbbálltam, nem is mondtam a dílernek, hogy miért nem érdekel már a kiszállás után.
Ez bennem egy örök nyűglődés lesz, hogy a benzinesekkel klevesebb a gond, olcsóbb javíttatni , de többet esznek, míg a dízelek drágábbak, érzékenyebb szerkenytűk, drága tud lenni a javításuk is, de ott a jó kis nyomaték és a kellemesebb fogyasztási adat.
Ezt a dilemmát egy új A3 1.6 TDI-vel tudnám feloldani 8 millióért, de átlag magyarként én is megvárom még 4-5 év eltelik, egy német Hans Jürgen telefingja, a kutyájával leszaratja az ülést, majd nagy boldogan, az újkori ár töredékéért hazaviszem prémium autónak és örülök, mert lyuk van a fenekemen. :):)
Ha aszódi vagy akkor onnan kb egy órányira van a donibcsi műhelye, aki Audikra van szakosodva. Amikor otthon vagyok és szükségem lenne rá én is oda mennék.
Audi A4 1.9 tdi AFN. 00575 hiba .Visszaolvastam és hát elég sok a hibalehetőség.Pest megyében Aszód - Gödöllő környékéről van valami jó szaki aki megmondja diaggal mi pontosan a baja az autónak, mert feleslegesen nem akarok alkatrészeket cserélni. Vag-Com kéznél van csak mit kellene nézni azt sajna nem tudom , találgatni meg nem akarok.
Kérdésem, háthatalálkozott már valaki ilyennel, az autómat beindítom kb félórát megyek fele addig semmi jele rángatásnak, félóra után 1-es fokozotban elindulva nagyon beremeg még nem engedem fel teljesen a kuplungot utána kisímul, ha másodikban indulok vele semmi rángatás.... városban nagyon bosszant engem.