Régebben volt fenn egy video a 968M gyártásáról, legalábbis egy olyan részlet, ahol egy munkás a kerekeket rakta fel egy almazöld autóra, de ezt most nem találom. Helyette itt van ez, gyári fényképekkel:
Érdekesség, hogy 1:22-nél (és még több helyen) látszanak az M-es autók, de a 968A lökhárítóival szerelték őket. Gondolom el akarták használni a raktárkészletetet.
Ezúton szeretnék minden kedves klubtagnak és a Zaporozseceket kedvelő Barátunknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és eredményekben gazdag Boldog Új Évet Kívánni!
I wish all club members and all ZAZ Fan- friends a Merry Christmas and a Happy New Year!
Úgy alakult, hogy pótolnom kellett néhány viseltes csavart egy barátom autóján és nem akartam a most kaphatóakat csak ugy simán beszerelni. Le kellett venni a csavarfejekből, furatokat csinálni és koronás anyát faragni . Már csak egy edzés és egy horganyzás kell:)
A kismotornak valóban volt ilyen előmelegítő csöve, mutatok is két képet, hogy hová is vezetett. De erre azért volt lehetőség, mert a 965-nek hátul van a benzinkályhája a motortérben. Érdekes, hogy a kismotoros, de nagykasznis 966B (latin írásmóddal 966V) esetén ugyanígy megvan ez az alkatrész a blokkon, de semmi értelme, mert ugye ezeknél a benzinkályha már elöl van (mi idehaza ezt a megoldást ismerjük).
Abban szerintem tévedsz, hogy a benzinbetöltő aljához csatlakozó gumicső fűtési célt szolgálna. Egyrészt azért nem lehet, mert az elöl levő kályhától nem vezették hátra a meleget (főleg nem egy ilyen gumicsövön), másrészt meg ez egy nagymotor, aminek nincs előmelegítésre használható csatlakozása.
Patikatiszta motortér. De mi a helyzet a légszűrővel? Az nem igen látszik, és gyanítom, hogy valami mást látnánk, mint amit megszokhattunk. Meg a ventilátorház sem a szokványos. Mi ez, valami prototípus?
Ahogy nézem, kormánykereket is kellett cserélni, illetve bizonyára ezzel együtt van az egész. Ez a rokkant-változat bennem valahogy kellemetlen érzéseket kelt, nem szeretem.
100 oktános benzin, 1:100-ban hozzá 2T robogóolaj. Az MGB-met 14 hónapig nem használtam, azonnal indult evvel a keverékkel. A 100 oktános pedig MOL benzin. karburátorba belenézve semmi lerakódás.
"Persze van jó oldala is az ügynek, már ha érdekel valakit a Zaporozsec múzeum. Mert akkor 15.980 forintért oda-vissza megússza a megtekintését célzó utazást."