Keresés

Részletes keresés

viking star Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14177

Itt meg egy magányos völgymenő, a Paks m/s

 

smith Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14176
Hülyeindex, természetesen backslash akart ott lenni az idézőjelek közt, de azt benyeli a forum.
Előzmény: smith (14174)
viking star Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14175

Valaki sutyiban partra húzta az öreg Tigrist. :))

A gaz tett természetesen dokumentálva. ;)

Alább látható, amint épp szemez a szintúgy kisólyázott "Mecsek" csiribirivel. ;)

 

smith Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14174
Két apró észrevétel:
Explorer alól nem, de más böngészővel gond, hogy a képek elérési utjában több helyen "/" helyett "" van, ezért a kép nem jeleníthető meg, illetve valami gond van a karakterkódolással is. A felső keretben böngészőtől függetlenül csak a kép látszik, a linkek nem, csak gördítés vagyátméretezés után.

Örültem a régi kisvontatóknak, mint a Fáklya, Kraszna, ezt a Csepelt viszont nem láttam benne:
Előzmény: guberavera (14171)
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14173

A feliratok sajnos lemaradtak.

1. A vállalat bélyegzője

2. A cégjeles nyomtatványa

3. A DRÁVA kerekesgőzöse

4. A JUCZ kerekesgőzöse

 

Küldöm a többi képet, a cégismertetőt pedig holnap, mert azt elfeledtem felrakni.

Matulai kpt a VÁSÁRHELYI PÁL gs pk-jaORSOVA csavargőzösVÁSÁRHELYI PÁL kerekesgőzösSziklakotró a Grében hegyfoknál
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14172

Sziasztok!

 

Megkisérlem folytatni a cégregisztert. Az Aldunai Vaskapu Szabályozási Fővállalatról lesz szó illetve kép. Remélem sikerül.

Tudom Ti nem sok gőzhajót láthattatok, azért talán szépnek és érdekesnek találjátok őket.

 

Üdv, Öreg

guberavera Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14171

Szia,

Kösz a megjegyzésket. Az első verziót gondolatébresztőnek szántam, eleve nincs benne pl. design. Az ötleted jó, be is vezetjük. A rendszer  inkább a manapság divatos 'blog'- ra hasonlít mint adatbázisra.

Egy hajó a nevével szül hely, apja, anyja adataival bekerül a regiszterbe. Innét blogként működik, azaz teccőleges szöveget képet ill. hivatkozást lehet feltölteni a hajóhoz, amit a rendszer naplószerűen rögzít.

Azaz a formátum nagyon egyszerű:

hajónév +  feltenni kívánt szöveg + kép/link.

Előzmény: Tom_ (14170)
Tom_ Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14170

Magyar hajóregiszter (www.gidran.hu)

Nekem tetszik, egész jó a szerkezete (pl. a csoportosítás). Elég sok adat (hajó) van már benne, úgy látom a beszkennelt Várfalvi könyv alapján. A magyarhajozas.lap.hu oldalra már feltettem a linkjét, frissíteni fogom a MHE honalpot is a linkkel. Egyszer már volt ilyen feladat, amit kevesen oldottak meg, hogy töltsük fel az adatbázist a megadott formában. A mostani adatszerkezetről kellene egy újabb adatstruktúra leírás és akkor pontosítani és bővíteni tudnánk. Javaslom, hogy legyenek az adatlapon linkeknek is helyei, hogy pl. egy hajó esetében lehessen hivatkozni arról a hajóról szóló, de máshol lévő honlap megfelelő oldalaira.

Előzmény: guberavera (14165)
Ramsau83 Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14169

Sziasztok!

 

Annyi hozzászólás volt tegnap óta hogy mire elolvastam a felét elfelejtettem a mondanivalómnak.

Az ausztriai fenék víz kiadás árát nem tudom, de amilyen komolyan veszik a környezetvédelmet odaát nem hiszem hogy sokba kerülne. A Hafenmeisternél kell érdeklődni, ők intézik.

Ha a Kumrovec is testvére a Kragujevacnak akkor négyen vannak, olyan még a Kumanovo és a Kadinjaca. Bár én csak az utóbbi háromra emlékszek. Szerintem a Kumrovec más tipus. Ők 3600 Le-sek, 3 géppel. A Kadinjacán voltam bennt, ha jól emlékszem Deutz motorjai vannak és Mercedes segédmotor.

A Kragujevac tipusban Sulzert-ek vannak 3 db 1800 Le-s.

A Meier szinte az egész felső dunai hajózást megvette.

Bayerische Lloyd

DDSG

Slov Cargo

Pannon Cargo

Avanti

MAHART

 

A Sloga és az Orasac nem JRB hajók, hanem Dunaiski Lloyd. Ez Horvát cég. A hajóik a Száva menti Sisak- ra vannak lajstromozva. A kék gallérosak mind DL hajók.

 

Vácon volt egy 8 hengeres szívó Láng az egyik gyárban, mikor megtudtam hogy milyen problémája van a SOPRON-nak (azt hiszem megérdemli a csupa nagy betűt, mint Nemecsek), megkerestem egy ottani dolgozót és sajnálattal értesültem hogy kb. egy hónapja a motor brazil gépsor áldozata lett. Ott helyben szétvágták mert egyben túl nehéz volt (kb. 25-26 T). Így vesznek el kincseink a piacgazdaság oltárán. Sajna ez van! 

guberavera Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14168

DDSG volt az óbudai hajógyár alapítója és sokáig tulajdonosa is.

Amúgy az rt(RT) lehet a név rsze pl MAHART, MFTR, Ganz és Tsai. Rt stb.

De ha a nyelvtani fejtegetések mellett írnál pár sort a megfelelő ügynökségekről is megköszönnénk és hálás szívvel gondolnánk arra, valszeg megállna a dunai hajózás ha nem lennénk itt!

Bócman Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14167

A GmbH a mi kft. rövidítésünk megfelelője, s mint olyan, cégforma.

 

Magyarul korlátolt felelősségű társaság, CSUPA KIS BETŰVEL írandó, még a rövidítése is!!!!!! azaz kft. a helyes forma!!

 

Németül Gesellschaft mit beschränkter Haftung.

A német helyesírás szabályai szerint a főnevek nagybetűvel írandók, ezért a német rövidítésben a G és a H az nagybetű.

 

 

A DDSG alapításakor egyébként ez a cégforma a legultraradikálisabb postmodernista reformjogászok fejében sem szerepelt még.

 

A DDSG egyébként sosem volt GmbH, az az alapítása óta részvénytársaság.

 

Német neve Aktien-Gesellschaft, rövidítve AG.

(Ha már a részleteket is érintjük, magyarul az rt. is csupakisbetű!!!! Mert az nem a név része, hanem a cégforma!!!)

 

 

Mi több, a DDSG egyike volt a legelső részvénytársaságoknak!!!

(1818 és 30 között mindössze 8, nyolc(!!) részvénytrásaság jött létre Ausztriában!!! Ne feledjük, a kapitalizmus születésének koráról beszélünk!!)

 

 

Ezen felül megemlíteném, hogy a részvények 500 forintos névértéken kerületek kibocsátásra, összesen 24 milliós értékben.

 

Egyébként a cég indította a földközi-tenger első gőzhajó-járatát, illetve a hajózáson kívül egyéb területen is tevékenykedett, így pl. Pécsett szénbányát is birtokolt, ahonnan - vasúti szállítást követően mohácsi rakodással - a Dunán szállította a jó minőségű kőszenet!

 

 

Előzmény: LUCzI FERencz (14162)
Bócman Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14166
A Pannon Cargo és a PanCar 100%-os DDSG tulajdonú cég.
Előzmény: Tie (14160)
guberavera Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14165

A hajóregiszter projekt első (második) próbálkozása:

www.gidran.hu

Bócman Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14164

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaj!!

 

Kapitánytól schiffjungig ezrek forognak a sírjukban!!!

 

DDSG:

 

Erste Donau Dampfschifffahrts Gesellschaft, 1829

 

 

Az SL az a német név rövidítése. Ezért a használata halmozásnak minősül, s mint olyan, kerülendő... :-)

 

A MAHART esetében sem mondod azt, hogy 'B' bárka.

 

Ráadásul ezt a cégnevekkel keverve eléggé zavaros.

 

JRB, DANU, BRP, UDP, NR, mind cégnevek.

 

Az osztrák bárkák esetében a helyes megnevezés DDSG 1700-as és DDSG 1800-as. Rövidítve (bennfentes felhanggal :-)) ) használható a DGT 1700-as és a DGT 1800-as megnevezés, hiszen ennek a cégnévnek közismert a hivatalos magyar megnevezése: Első Duna-Gőzhajózási Társaság, hivatalos rövidítése DGT.

 

Egyébiránt a Bajor Lloyd bárkái is SL névvel futotak (futnak) SL 10-től, ha jól emlékszem SL 27-ig voltak.

 

 

Előzmény: Tie (14160)
Tom_ Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14163

Bócman! Köszi a kaparóhorgony leírást. Az MJT, TJT-t én sem értettem, de nem mertem megkérdezni, mert - gondoltam - valami nagyon komoly rövidítés lehet, amit tudnom kellene. :-))))

Előzmény: Bócman (14103)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14162
Nem tudok ugyan németül, ezért lehet, hogy nem pontosan írom: Donau Dampfschifffahrt GmbH. (Duna Gőzhajózási Társaság)
Előzmény: Tie (14160)
Tie Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14161

Amúgy meg ezen a képen a DDSG-s "Ybbs" is német lobogóval dübörög...

 

 

Ybbs
Előzmény: Tie (14160)
Tie Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14160

Lobogó - egykutya - germán mind. :)

 

Egyébként igazad van. Nem tom, mér emlékeztem németre. Talán arra asszociáltam, hogy Deutsche Donau Schiffahrt Gmbh. De nem. Vagy talán régen volt csak az.

A Meier viszont német - Rengesburgi cég a Gerhard Meier AG.

 

SL rövidítés: a nyelvtani rész igaz, de legjobb tudomásom szerint az SL bárkák a DDSG bárkái (vagy legalábbis a Meier Gruppe bárkái), és mint olyan, nem nagyon hurcolja olyan hajó, ami jelenleg PanCar lobogó alatt fut. Legalábbis meg volnék lepődve rajta nagyon.

 

PanCar is a Meierhez tartozik? Erről sem tudok...

Előzmény: Bócman (14157)
viking star Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14159

Sőőt, egész pontosan Orašac

;))))


bár a képen fülecske nincs, de 1998 februárjában, amikor egyszer lejött szeparált Csepelnél, (legalábbis a bal névtáblán) még 100% hogy volt rajta:))

 

Előzmény: riversea (14156)
Bócman Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14158

:-))))

 

Előzmény: riversea (14156)
Bócman Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14157

Na ez a modern nemzedék...

 

A német lobogó nem utal a DDSG-re, hiszen az ugyebár osztrák cég.

 

Az SL rövidítés bontása: schub-leicther az tolt bárka.

 

A PanCar nagyonis passzol, hiszen ez a cég tisztán a DDSG hajóiból állt fel.

 

És végül: ez mind a Meier kupac része.

 

(A "DDSG bevásárolt" kifejezés meglehetősen csalóka. Ugyanis a DDSG már évek óta nem önálló cég, hanem az említett Meier birodalom egyik darabja. Ily módon a MAHART új tulajdonosa is ugyanez a Meier.)

Előzmény: Tie (14150)
riversea Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14156
Jól van na, elírtam, de nem is Orosac, mint nálad, hanem Orasac.
Előzmény: Bócman (14154)
riversea Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14155
Klassz ez az oldal, amit találtál. Kár, hogy az Ózdról csak az a MAHART prospektusból származó festett képük van. A Tatabányás kép viszont jó, csak túl kicsi. A Sopron  szenzációs, nagyon új lehetett még, amikor a fotó készült. Az Eger toló fotója valszeg még átadás előtt a komárnói hajógyárban készült a csehszlovák lobogóból ítélve. Persze lehet, hogy csak egy másik hajó áll mögötte. Na nézem is tovább a képeket... 
Előzmény: Pedrofon (14151)
Bócman Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14154

Orosac a becsületes neve.

 

 

Előzmény: riversea (14147)
Bócman Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14153
Húú, de marha jó fénykép!!!!
Jó kis jég volt a Szávában...
Előzmény: Pedrofon (14145)
Bócman Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14152

Felhívnám a figyelmet az utolsó lap szövegére.

Legalul, az 1200-as sleppről:

 

 

"1208" áruszállító uszály, 1000 tonna árubefogadó képességgel, a Duna nemzetközileg megállapított legújabb szabvány uszálytípusa, mely a leendő Duna-Rajna csatornán való hajózásra terveztetett.

 

 

Hát, szegény slepp, kíváncsi lennék, hány esztendővel a csatorna megnyitása előtt selejtezték le!!!

Előzmény: gumidani (14128)
Pedrofon Creative Commons License 2004.11.29 0 0 14151

Neeeem, sajnos...

De itt aztán van mit csemegézni

 

Pl a Sloga:

 

sloga
Előzmény: riversea (14149)
Tie Creative Commons License 2004.11.29 0 0 14150
Hát a sok dologból három passzol... A DDSG, a német lobogó, és az SL bárkák mind-mind a DDSG-re utalnak... A PanCar tényleg nem passzol a képbe, de az lehet, hogy régebbi cucc maradványa. PanCar SL bárkát nem hiszem, hogy vinne. Főleg most, hogy a DDSG bevásárolt hajót dögivel.
Előzmény: riversea (14140)
riversea Creative Commons License 2004.11.29 0 0 14149
Ez viszont a Száva torkolat Belgrádnál, ha jól látom. Nem saját kép ez sem, ugye?
Előzmény: Pedrofon (14145)
Pedrofon Creative Commons License 2004.11.29 0 0 14148

Az Orasac sokat volt már itt ezt a tolóönjárót még csak 1szer láttam.

Volt már itt Deligrad a JRB-től.

2 emeletes toló volt a Drvar és a Takovo testvére.

De mit találtam most!!!!!!!

 

danube.riverships.ru
Előzmény: riversea (14147)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!