Két apró észrevétel:
Explorer alól nem, de más böngészővel gond, hogy a képek elérési utjában több helyen "/" helyett "" van, ezért a kép nem jeleníthető meg, illetve valami gond van a karakterkódolással is. A felső keretben böngészőtől függetlenül csak a kép látszik, a linkek nem, csak gördítés vagyátméretezés után.
Örültem a régi kisvontatóknak, mint a Fáklya, Kraszna, ezt a Csepelt viszont nem láttam benne:
Kösz a megjegyzésket. Az első verziót gondolatébresztőnek szántam, eleve nincs benne pl. design. Az ötleted jó, be is vezetjük. A rendszer inkább a manapság divatos 'blog'- ra hasonlít mint adatbázisra.
Egy hajó a nevével szül hely, apja, anyja adataival bekerül a regiszterbe. Innét blogként működik, azaz teccőleges szöveget képet ill. hivatkozást lehet feltölteni a hajóhoz, amit a rendszer naplószerűen rögzít.
Nekem tetszik, egész jó a szerkezete (pl. a csoportosítás). Elég sok adat (hajó) van már benne, úgy látom a beszkennelt Várfalvi könyv alapján. A magyarhajozas.lap.hu oldalra már feltettem a linkjét, frissíteni fogom a MHE honalpot is a linkkel. Egyszer már volt ilyen feladat, amit kevesen oldottak meg, hogy töltsük fel az adatbázist a megadott formában. A mostani adatszerkezetről kellene egy újabb adatstruktúra leírás és akkor pontosítani és bővíteni tudnánk. Javaslom, hogy legyenek az adatlapon linkeknek is helyei, hogy pl. egy hajó esetében lehessen hivatkozni arról a hajóról szóló, de máshol lévő honlap megfelelő oldalaira.
Annyi hozzászólás volt tegnap óta hogy mire elolvastam a felét elfelejtettem a mondanivalómnak.
Az ausztriai fenék víz kiadás árát nem tudom, de amilyen komolyan veszik a környezetvédelmet odaát nem hiszem hogy sokba kerülne. A Hafenmeisternél kell érdeklődni, ők intézik.
Ha a Kumrovec is testvére a Kragujevacnak akkor négyen vannak, olyan még a Kumanovo és a Kadinjaca. Bár én csak az utóbbi háromra emlékszek. Szerintem a Kumrovec más tipus. Ők 3600 Le-sek, 3 géppel. A Kadinjacán voltam bennt, ha jól emlékszem Deutz motorjai vannak és Mercedes segédmotor.
A Kragujevac tipusban Sulzert-ek vannak 3 db 1800 Le-s.
A Meier szinte az egész felső dunai hajózást megvette.
Bayerische Lloyd
DDSG
Slov Cargo
Pannon Cargo
Avanti
MAHART
A Sloga és az Orasac nem JRB hajók, hanem Dunaiski Lloyd. Ez Horvát cég. A hajóik a Száva menti Sisak- ra vannak lajstromozva. A kék gallérosak mind DL hajók.
Vácon volt egy 8 hengeres szívó Láng az egyik gyárban, mikor megtudtam hogy milyen problémája van a SOPRON-nak (azt hiszem megérdemli a csupa nagy betűt, mint Nemecsek), megkerestem egy ottani dolgozót és sajnálattal értesültem hogy kb. egy hónapja a motor brazil gépsor áldozata lett. Ott helyben szétvágták mert egyben túl nehéz volt (kb. 25-26 T). Így vesznek el kincseink a piacgazdaság oltárán. Sajna ez van!
DDSG volt az óbudai hajógyár alapítója és sokáig tulajdonosa is.
Amúgy az rt(RT) lehet a név rsze pl MAHART, MFTR, Ganz és Tsai. Rt stb.
De ha a nyelvtani fejtegetések mellett írnál pár sort a megfelelő ügynökségekről is megköszönnénk és hálás szívvel gondolnánk arra, valszeg megállna a dunai hajózás ha nem lennénk itt!
A GmbH a mi kft. rövidítésünk megfelelője, s mint olyan, cégforma.
Magyarul korlátolt felelősségű társaság, CSUPA KIS BETŰVEL írandó, még a rövidítése is!!!!!! azaz kft. a helyes forma!!
Németül Gesellschaft mit beschränkter Haftung.
A német helyesírás szabályai szerint a főnevek nagybetűvel írandók, ezért a német rövidítésben a G és a H az nagybetű.
A DDSG alapításakor egyébként ez a cégforma a legultraradikálisabb postmodernista reformjogászok fejében sem szerepelt még.
A DDSG egyébként sosem volt GmbH, az az alapítása óta részvénytársaság.
Német neve Aktien-Gesellschaft, rövidítve AG.
(Ha már a részleteket is érintjük, magyarul az rt. is csupakisbetű!!!! Mert az nem a név része, hanem a cégforma!!!)
Mi több, a DDSG egyike volt a legelső részvénytársaságoknak!!!
(1818 és 30 között mindössze 8, nyolc(!!) részvénytrásaság jött létre Ausztriában!!! Ne feledjük, a kapitalizmus születésének koráról beszélünk!!)
Ezen felül megemlíteném, hogy a részvények 500 forintos névértéken kerületek kibocsátásra, összesen 24 milliós értékben.
Egyébként a cég indította a földközi-tenger első gőzhajó-járatát, illetve a hajózáson kívül egyéb területen is tevékenykedett, így pl. Pécsett szénbányát is birtokolt, ahonnan - vasúti szállítást követően mohácsi rakodással - a Dunán szállította a jó minőségű kőszenet!
Kapitánytól schiffjungig ezrek forognak a sírjukban!!!
DDSG:
Erste Donau Dampfschifffahrts Gesellschaft, 1829
Az SL az a német név rövidítése. Ezért a használata halmozásnak minősül, s mint olyan, kerülendő... :-)
A MAHART esetében sem mondod azt, hogy 'B' bárka.
Ráadásul ezt a cégnevekkel keverve eléggé zavaros.
JRB, DANU, BRP, UDP, NR, mind cégnevek.
Az osztrák bárkák esetében a helyes megnevezés DDSG 1700-as és DDSG 1800-as. Rövidítve (bennfentes felhanggal :-)) ) használható a DGT 1700-as és a DGT 1800-as megnevezés, hiszen ennek a cégnévnek közismert a hivatalos magyar megnevezése: Első Duna-Gőzhajózási Társaság, hivatalos rövidítése DGT.
Egyébiránt a Bajor Lloyd bárkái is SL névvel futotak (futnak) SL 10-től, ha jól emlékszem SL 27-ig voltak.
Bócman! Köszi a kaparóhorgony leírást. Az MJT, TJT-t én sem értettem, de nem mertem megkérdezni, mert - gondoltam - valami nagyon komoly rövidítés lehet, amit tudnom kellene. :-))))
Egyébként igazad van. Nem tom, mér emlékeztem németre. Talán arra asszociáltam, hogy Deutsche Donau Schiffahrt Gmbh. De nem. Vagy talán régen volt csak az.
A Meier viszont német - Rengesburgi cég a Gerhard Meier AG.
SL rövidítés: a nyelvtani rész igaz, de legjobb tudomásom szerint az SL bárkák a DDSG bárkái (vagy legalábbis a Meier Gruppe bárkái), és mint olyan, nem nagyon hurcolja olyan hajó, ami jelenleg PanCar lobogó alatt fut. Legalábbis meg volnék lepődve rajta nagyon.
A német lobogó nem utal a DDSG-re, hiszen az ugyebár osztrák cég.
Az SL rövidítés bontása: schub-leicther az tolt bárka.
A PanCar nagyonis passzol, hiszen ez a cég tisztán a DDSG hajóiból állt fel.
És végül: ez mind a Meier kupac része.
(A "DDSG bevásárolt" kifejezés meglehetősen csalóka. Ugyanis a DDSG már évek óta nem önálló cég, hanem az említett Meier birodalom egyik darabja. Ily módon a MAHART új tulajdonosa is ugyanez a Meier.)
Klassz ez az oldal, amit találtál. Kár, hogy az Ózdról csak az a MAHART prospektusból származó festett képük van. A Tatabányás kép viszont jó, csak túl kicsi. A Sopron szenzációs, nagyon új lehetett még, amikor a fotó készült. Az Eger toló fotója valszeg még átadás előtt a komárnói hajógyárban készült a csehszlovák lobogóból ítélve. Persze lehet, hogy csak egy másik hajó áll mögötte. Na nézem is tovább a képeket...
"1208" áruszállító uszály, 1000 tonna árubefogadó képességgel, a Duna nemzetközileg megállapított legújabb szabvány uszálytípusa, mely a leendő Duna-Rajna csatornán való hajózásra terveztetett.
Hát, szegény slepp, kíváncsi lennék, hány esztendővel a csatorna megnyitása előtt selejtezték le!!!
Hát a sok dologból három passzol... A DDSG, a német lobogó, és az SL bárkák mind-mind a DDSG-re utalnak... A PanCar tényleg nem passzol a képbe, de az lehet, hogy régebbi cucc maradványa. PanCar SL bárkát nem hiszem, hogy vinne. Főleg most, hogy a DDSG bevásárolt hajót dögivel.