Ahogy ígértem, jelzem felétek ha sikerült megoldani a problémát. A hiba jelenség az volt, hogy semmi fűtés nem volt az autóban, csak a hideg levegőt volt hajlandó befújni ( 2.0 HDI 1 zónás autómata klíma ). A hiba a tipikus, "nevezzük konstrukciós hibának" volt. A műanyag terelőlapát tengelye tört el, amit egy új javítószettel sikerült orvosolni, melynek már erősített tengelye van. Azóta nagyot nőt a komfortérzetem.
Nagyon köszönöm a segítséget fórumtársunknak zoolan65-nek aki nagyon gyorsan a segítségemre sietett, és kedvező áron, profi módon orvosolta a problémát. Bárkinek szívesen ajánlom akinek akár hasonló, akár más jellegű problémái akadnának kedvenc 407-esével.
Teljes mértékben egyetértek veled!Én is lefalaztam 1 éve,mivel nekem szaggatott a kocsim,mindenki csak találgatott h ez lehet a baj vagy az...végül Moó tannácsolta h falazzam le na azóta kitünően működik..szóval erről enyit.Aki fél lefalazni az hordja továbbra is a márka szervizekbe,vmiből nekik is megkell élniük :) Pacsi!
Az egr csak alapjáraton és motorféknél van nyitva ,ha elkoszolódik megragad, menet közben is vissza kerül a kipufogó gáz a szívó részbe, a motor fuldoklik tele megy korommal, eldugulnak az olajcsatornák, csak a baj van vele nem véletlenül szedik ki belőle sokan, a motorra nézve csak káros hatása van , a környezetre amig jól működik + hatással van, de amikor elromlik kamatostul szennyezi .és a pénztárcádnak sem tesz jót.
Az 1.6 hdi motor halálhoz nagy részben hozzájárul az egr .
Valaki írta lejjebb hogy igy meg úgy nem szabad mert ejnye bejnye , vagy azért írta mert hülye hozzá , vagy fél hogy nem tud egr-t eladni , meg tovább él majd a motor , valami beépített peugeot alkatrész ügynök.
A FAP -ra a 80.000 KM garancia 15 penzert nem veszes szerintem.
Az EGR lefalazas meg ugye.... lehet nem kellene oda, de mivel odatettek, es van funkcioja... hat a lefalazas=ott van de megse..... Nem vagyok egy muszeresz es nem ertek ennyire az autokhoz, az IT kozelebb all hozzam.
Ha idokozonkent kitakaritjak, gondolom nem egy oriasi osszeg, es ha mukodik akkor nem para.
A lefalazas nem biztos hogy a lejobb megoldas, bar arrol nem igazan van informaciom pontosan mit csinal, es hogyan mukodik. Emlekeim szerint az elozo automban is volt ilyen bar az benzines V6 amerikai felling volt.
Egyszer azzal is gond volt, kitakaritottak, de a problemat nem oldotta meg, massal volt a gond.