Én ugyan csak egyszer jártam a Sopronon (na jó, kétszer) de emlékezetem szerint a konyha is, meg az olajkazán is a jobb oldalon volt. Innentől kezdve, tényleg, mi volt a bal oldali kémény?
Ahogy visszaemlékszem, meg az orosz lapon levő képet összevetem, az a bal oldali kémény valahol a gépház Csepel segédgépe környékén, vagy a hátsó lakótér elején lehetett.
Természetesen, előrebocsátom, hogy maximális mértékben minden elismerésem a tied, és nagyra értékelem ezt a rengeteg befektetett időt, és munkát, de, légyszives, nézd már át egy kicsit jobban azt a kódot, mert Mozillával nem megy. (Nem nyílnak meg a linkek, sem a hajóregiszter, sem a hajókereső, csak a Fórum nyílik meg.)
Tudod, bármilyen hihetetlen is, de nem mindenki használ Explorert, sőt, mily borzasztó, van aki még Windows-t sem, (pl. én Linuxot) ! De próbáltam, Mozillával nem megy Windows-ból sem!
A SOPRON régebbi képein a felépítményen bal oldalon is látszik egy szép daliás kémény. Annak mi volt a feladata? Jó, tudom, hogy az égéstermékek elvezetése, de honnan?
Ahogy olvasom a soraidat rámtörnek az emlékek.Gyermekkorom minden nyarát a Duna-parton töltöttem, leginkább a Horányi vagy a Surányi strandon, majd késöbb evezősben, aztán felnőtként motorcsónakban.Azokat a Magyar hajókat amiket akkor úgy csodáltunk ma már nagyrészt beolvasztották.Elszomorító!
Nekiálltam előröl elolvasni a topikot, két nap alatt 4000 valahányig jutottam és egyre inkább meggyőződésem, hogy azok az emberek akik bármivel hozzájárultak a SOPRON megmentéséhez minden tiszteletet megérdemelnek!
Sajnos akkoriban még nem tudtam a fórum létezéséről, egyébként biztos ott álltam volna Tayfun mellett nyakig olajosan, mikor először kelt új életre a LÁNG.
Tiszai kompokról kinek van képe.Dunai révek kompok meg vannak végig a Magyarszakaszon. Keresekmég Budapest-Mohácsijáratal kapcsolatos képeket hajoálomásokrol is. Volt hajovezetőm sokáigdolgozot ezenjáraton mégkormányosként. Beceneve rozsdás már nemtudum hogy élmég.
Hát igen, Nekem nagyon-nagyon halovány emlékfoszlányaim vannak Vele kapcsolatban, képem egy se. (csak egy, ez is katalógusból)
De milyen érdekes ez. Volt egy hajó, ami szinte nap mint nap járt, sőőt, egy adott szakaszon napi 2x végigvonult, ráadásul menetrend szerint...és nincs róla fényképünk. Na meg hányan utazhattak rajta...s sehol egy kép a fedélzetről. Ha meg igen, azt is csak nagy kutatások árán tudjuk elkapni. Ugyanez elmondható a vontató-önjáróinkról. Hol van pl egy szép kép a Budáról, vagy a Lehelről, amint hasít felfelé a Dunán? Persze, nem volt ennyire fejlett a technika, ugye digitális gép sehol, amivel manapság 15x meg tudjuk örökíteni a Leányfalut, 15 különböző menetben..:))
Meg hát ki gondolta volna, hogy ezek a hajók egyszercsak eltűnnek...
persze én is arra gondoltam, hogy amikor a horányi kitűzős-szakasz előtt meglassított az Ózd, s vontatmányával szép lassan közelebb húzódott, hogy odaát elhúzzon mellette a Moldavija, hogy áh..lesz még ilyen soxor..:) nem lett.....
meg ugye ha tudta volna az ember...az első bécsi szárnyasutamon sem a jobb ablakhoz megyek fényképezni a Wilhelm Tellt, amint épp előzzük, mer az még 100 évig hasít, hanem a bal oldalon lejövő Dorogot, ami meg nem...
mondjuk ezen már nem érdemes rágódni, azért mégis elgondolkodtató, hogy ennyire "bíztunk" a jövőben, s a sokak szeme előtt számtalanszor "büntetlenül" elsuhant hajókban...