Keresés

Részletes keresés

4728ITI Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161886

Elvileg minden további nélkül. Minden attól függ hogy mennyire melegszik a szabályzó hűtőbordája. 8W összfogyasztás esetén biztos hogy 60 fok alatt marad.

 

Tóni bácsi:

 

Az már olyan régen lehetett hogy én arra már nem emlékszem. Igaz, soha nem is érdekelt,mert az első motormhoz A kategóriás jogsi kellett.

Előzmény: Kistuci 1977 (161883)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161885

Van ebben valami igazság, de azért nehogy má" drágább legyen a vizsgáztatás, rendszámozás, mint amennyit a libaüldöző ér!!!

 

Nektek meg, akiknek több is van, kész anyagi csőd. :-(((

Előzmény: 53zsiga (161881)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161884

Szia Tomikám!

 

Nem jól tudod. Amíg meg volt a MOPED kategória, abba csak a pedállal is hajtható kis libakergetők tartoztak bele és nem kellett hozzá jogsi! Az SR1-es, SR2-Simson, a Babetta különböző változatai, a Verhovina első változatai, a Berva, a Komar 2, Tomos stb. pl. még igen, de pl. a Simson Starom már nem. Pedig az is 50ccm-es volt, és vizsgáztatnom kellett, "A" kategóriás jogsival lehetett vezetni.

 

Előzmény: 4728ITI (161878)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161883

Szerintem holnap lesz a főpróba.

Szerinted egy plusz rendszám világitást is elbír a rendszer?

Előzmény: 4728ITI (161882)
4728ITI Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161882

Szia Gábor!

 

Rendben, várom a híreket.

Előzmény: Kistuci 1977 (161860)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161881

Azért a magyar faktort tegyük hozzá legalább 3 as szorzóval!

A magyarnak minden azonnal kell ingyen vagy egy kicsit olcsóbban. Ha fizetni kell érte akkor az már sz.r és minek!

Előzmény: BLaaszloo (161879)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161880

 Beméregettem a töltő tekercseket.

Egyforma fordulaton ugyan azzal az alaplappal, mágnessel és műszerrel. 

- Gyári tekercs 210 ohm, 25 volt.

- Futár Peti / Mofaker 235 ohm, 20 volt.

- saját, ismeretlen nagy vasmagos (Szilágyitól) 320 ohm 28 volt. 

 

Holnap beleteszem őket egy motorba.

BLaaszloo Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161879

Szerintem is nagyot dobna egy  rendszám a babettán sosem rejtettem véka alá. Viszont csak azért hogy az enyémen legyen eszembe nem jutna a többi robogóssal és mopedessel kitolni hogy valaki a mi példábkon felbuzdulva majd őket is kötelezze.  Maradjon csak minden úgy ahogy volt, aki külföldre megy és szeretné az csináltathasson, aki meg itthon váltogatja a motorjait annak legyen elég sarcnak  a gépenkénti kötelező biztosítás.

Előzmény: Kistuci 1977 (161861)
4728ITI Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161878

Szia Tóni bácsi!

 

Nem jól tudod, az elnevezés lett más. Továbbra is érvényben van hogy az SMKP önerőből nem lehet képes 45 km/h-nál többel menni. Amelyik többre képes, az motorkerékpár, ezért arra kötelező a rendszám. Egyébként bárki kérhet rendszámot az SMKP-jára, jelentse be műszaki vizsgára, amin ha átmegy, kap rendszámot. Igaz onnantól már motorkerékpárnak minősül, viszont mehet gyorsabban is és szállíthat személyt is.

Előzmény: Tóni bácsi (161877)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161877

Az még nem lenne baj, ha köbcentihez és megengedett végsebességhez kötnek  hajtási engedélyeket.

 

Engem továbbra is az bosszant, hogy megszűnt a klasszikus értelemben vett MOPED kategória 50 ccm-mel és 40 km/ó-s megengedett végsebességgel!

Mióta SMKP lett belőle, ide sorolják az akárhány köbcentivel száguldozó egyéb robogókat is. :-((((

Előzmény: 53zsiga (161871)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161876

Több ellentmondást is látok. 

- váltós és automata váltós motor.

- egy Babette és egy Gilera Monster töréstesztje sem hasonlítható össze.

 

Szerintem a teljesítmény számitson.

Anno az NDK, NSZK ban Austriában, Cseheknél, olaszoknál simán lehetett utast vinni az SMKP vel is.

Most bringával vontathatod a baromi veszélyes gyerek kulit, kismotorral semmit.

Iszonyatosan nagy a kupleráj!

 

Előzmény: Név helye (161872)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161875

Köszönöm! Látom Te is rendpárti vagy. A legolcsóbb egy bádoglap lenne. Befizeted a biztosítást és egy évig kuss van. Viszont itt a január 1 a kezdet és nem a kötés ideje. Ha eladod, vagy veszel viszed az adásvételit és kötsz a nevedre egy biztosítást. Mit kell ezt túl spilázni? A lényeg nem a bürokrácia csökkentése?

Valóban szükség lenne két SMKP kategóriára is. Nyugaton van ahol 3 is van. De olasz, spanyol az már eldorádó lenne.

Előzmény: miko? (161873)
-vacak- Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161874

Üdv!

 

Mofakeres 207-es Lengyel hengert használ e valaki itt a fórumon ? Mi a tapasztalat vele ?

miko? Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161873

Nagyjából -már megint- egyetértek veled Lacikám.

 

Annyit tennék hozzá, hogy terjesszék ki az E rendszámot a nem rendszám kötelezett smkp.-ra is.

Így aki akar az válthasson ki határozott időre E rendszámot és kapjon hozzá ideiglenes okmányokat. Tehát csakis az akinek erre szüksége van, de nem az egész mopedes közösséget rendszámozzuk.

Előzmény: 53zsiga (161871)
Név helye Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161872

A sebességet azért gondolnám egy jó szemléltető eszköznek mert mindenki számára teljesen egyértelmű értelmezhető korlátokat hoz, és hát lássuk be amíg a Trabi és Mercsó között azért van bőven különbség a töréstesztek eredményeiben is nem csak a sebességükben, addig segédmotor kerékpároknál ez nem feltétlen van így sajnos.. azon kívül egy Babetta kezelésének ismerete nem feltétlen tanít meg bármilyen váltós motor használatará, addig a modern autóknál nincsenek nagy különbségek (a trababt ide pont rossz példa a kormányváltó miatt), tehát a B-s jogsi fedi amit kell neki. Engem továbbra is jobban aggasztanak a semmilyen törvénnyel sem korlátozott elektromos és egyéb motoros biciklik amikkel bárki sisak nélkül száguldozhat akár a Kressz legalapvetőbb ismerete nélkül is.

Előzmény: 53zsiga (161871)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161871

Akkor a Trabantra és az AMG Mercédeszre is más jogsi kell. Ne a sebesség döntsön, mert már a bringások is simán mennek 50 felett. 125 ig  10kw ig segédmotor és az vezethető akár "B" vel is.

50 km/h alatt 49cm3szabadon vezethető lenne .

Viszont a suliban kötelező lenne a Keresz.

Előzmény: Név helye (161870)
Név helye Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161870

Én személy szerint mint egyetlen Babetta tulajdonosa nem bánnám, sőtt ha másért nemis legalább azért támogatnám mert nehezítené a tolvajok dolgát valamelyest (már amennyiben ez azzal jár, hogy gyáriszám alapján bejegyzik a segédmotorokat).

 

A legjobb módja szerintem ennek az egésznek az lenne, ha a rendszám kiállításához minden motornak EGYSZER átkéne esnie egy műszaki vizsgán (ez pont a teljesen igénytelenül össze vissza gányolt használhatatlanra "tuningolt" gépeket szűrné ki amiket senki se hiányolna a közutakról) majd szépen minden motor egy adatbázisba kerülne be ahol egy személyhez akárhány motor bejelentésre kerülhet majd pedig minden egyes smkp tulajdonos számára kiállítanának egy rendszámtáblát amit ő bármely az ő nevére bejelentett motoron használhat végülis még a legprofibbak is egyszerre csak egy gépet szoktak megülni..

 

 

Természetesen ezen felül a biztosítást 30 motor esetén továbbra is mind a 30 után fizetni kéne az adásvételeket meg a szomszéddal gyorsan csak 2 példánnyal össze-vissza hamisított szerződéseknél hivatalosabban kéne intézni esetleg minden tulajdonos csere után újra vizsgáztatni motort?

 

Nem feltétlenül kell ettől megijedni nem feltétlenül csak rosszat hozhat, mint ahogy már többször említették sokban megkönnyítheti a külföldre utazást emellett csökkentheti a lopások számát és segíthet a biztonságosabb közlekedésben  sok bontószökevény motor eltüntetésével aki meg komolyan gondolja a tuningolást az a vizsga idejére simán csak vissza dobja majd rá az 50es hengert vagy tesz egy folytást a karbi után.

 

Én személyszerint egyébként mégtovább bontanám a mostani segédmotorkerékpár kategóriát:

 

Smkp: motoros jármű pedállal ellátva, ~45-50 km/h-s HIVATALOS (gyári adatok közt szereplő) végsebeseggégel, 50ccm

Kismotor: 50ccm, max ~50-60 kmp/h

 

Hasonló szabályok lennének érvényesek mindkettőre, esetleg kismotorra engedékyezhető lenne egy utas szállítása?

 

Még esetleg annyival dobnám meg még a dolgot, hogy az autókhoz hasonlóan a jó állapotban megőrzött 30 évnél idősebb segédmotorok is kaphatnának Old Timer címet és rendszámot ami a műszaki vizsgákat díjtalanná tenné?

 

Mielőtt megkapom, hogy mennyire hülye vagyok és milyen értelmetlen az egész szeretném kihangsúlyozni, hogy ez mind csak az én személyes saját véleményem/ötleteim, a laikusként semmilyen befolyásom sincs a törvényhozásban, és enis csak a saját álláspontom kifejtése végett vagyok itt. 

 

Köszönöm, hogy végig olvastad!

Előzmény: Kistuci 1977 (161861)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161869

A forgalomban résztvevő járművekre érvényes biztosítás kell! Két lehetőséged van. Fizetsz és közlekedsz, nem fizetsz és nézegeted a garázsban!

Persze a Magyar leleményes,  egy papírral közlekedik 100 babettával.

53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161868

Tóni bátyám. Nekem van szétszedett FAGY-om. Tartalma  3 bd 1N-es dióda, jelöletlen tirisztor, egy színkódos ellenállás (megégett) és 2db  250 V-os 1 mikrós szögletes nem polarizált réteg kondi.

A nagyfesz tekercs az teljesen átlagos, 0,35 ös  zománchuzallal. nyugodt lehetsz, sem a Bosch sem a ducati nem használ ebben a kategóriában nagyobbat. A töltőtekercs az 0,13 as zománchuzallal van tekerve. Bár ez a kondi remix gyártmány mégsem vagyok benne biztos, hogy ki gyártotta ezt a FAGY ot, mert a dobozát valamire már felhasználtam. 

Előzmény: Tóni bácsi (161864)
miko? Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161867

Ha regisztracio, akkor mar van atirasi koltseg, eredet vizsgalat, stb.

Tehat veszel egy babettat 25 ezerert, es atiratod 27 ezeret. 

Előzmény: Kistuci 1977 (161862)
miko? Creative Commons License 2018.07.21 0 1 161866

11 db mopedem van. Majd mindegyiket vizsgáztatom és rendszámoztatom...

Nem ettem meszet.

 

Azt megértem, hogy akik külföldre mennek mopeddel, azoknak kell a rendszám a külföldi szabályok miatt, ezért kaphassanak. Csakhogy emiatt a 3 motor miatt ne legyen már kötelező a többi 30 ezernek.  Fura is lenne.

 

 

Előzmény: Kistuci 1977 (161861)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161865

Bár nem vagyok kompetens a kérdésben, de részemről határozottan NEM!!!

Nekem mi a túrónak? Azért, hogy a Fatornyosomba kijárjak, vagy itt a városban elmegyek erre-arra, ahhoz nem igazán kell.

 

Akik külföldiába is kijárnak, azoknak talán fontosabb lenne.

 

A valamilyen fajta regisztrációval egyetértek. Bár erre ott van a zöldkártya.

Mondjuk azért nem tiltakoznék, ha egy méltányos összegért 5 évente el kellene vinnünk a járgányt műszaki felülvizsgálatra.

Előzmény: Kistuci 1977 (161861)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161864

Az a bajom, hogy én nem bízom a beépített trafós F,.A.GY.-ban. Persze tudom, hogy van akinél rendesen működik. Csak azt nem tudom hogy annak a kondiját hány V-re kell feltölteni

Nem kaptunk adatot a kapacitásáról. Meg az a bolhafasznyi trafó........

Azt is meg kellene nézni, hogy a Tucika által kifogásolt tekercsek a külön trafós négylábú F.A.Gy-gyal működnek-e!

Előzmény: 53zsiga (161859)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161863

legyen egy közös adatbázisa a kormányzatnak és a biztosítóknak. A biztosítást igazolja az általuk kiadott SMKP rendszám aminek a színe  változzon évenként. Több országban működik.

Előzmény: Kistuci 1977 (161862)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161862

Ha megengedik akkor vita indítonak leírnám az Én gondolatomat.

 

Első gondolatom az volt,hogy NEM szerteném. Mert ismervén a Magyar törvényhozók egyetlen célját. Újabb Adó. Plusz ahogy ismerem a Magyar bürokráciát ez csak plusz terhet róna ránk.

Tovább gondolva a kérdést viszont valami regisztráció szerűséget viszont támogatnák. Természetesen ésszerű anyagi keretek között.

Előzmény: Kistuci 1977 (161861)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161861

Tisztelt Márkatársak!

 

Egyik márkatársunk felvetett egy kérdést a facebookon.

Még pedig azt,hogy kik azok akik szeretnének rendszámot a mopedjukra.

Azért tolmácsoltam át ide ezt a kérdést mert hátha valaki nem olvasta,vagy nem tag az fb.-n. De valamilyen formában mégis érintett a kérdésben és kiszeretné fejteni a véleményét.

Én jövőhét szombaton találkozok az érintett márkatárssal és tájékoztatom a magam és a Babetta love forum tagjai álláspontjáról.

A történethez hozzá tartozik,hogy miért is tette fel ezt a kérdést.

És akkor idézném a márkatársat:

 

 

"A válaszok alapján felmérem hogy rajtunk kívül van e rá igény ! A minisztérium felé kell írnom kérelmezéstt , azonban nem mindegy hogy csak háromunkra ( Adria Túrások ) kérek kivételt vagy jó néhány ugyanolyan kérelmet kell küldenünk segítségetekkel hogy Országosan változzon a rendelet . Ezért lobbizok itten Én" 

 

idézet vége.

 

 

Ha gondoljátok akkor szabadon kifejthetitek véleményetek,álláspontotokat ebben a kérdésben.

Természetesen nyomdafestéket tűrő stílusban.

Tiszteletben tartva mások érdekeit és véleményét.

Lehet egyszóval is válaszolni,de egy pármondatban összefoglalhatjátok a gondolataitokat.

 

 

Üdv Gábor

Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.07.21 0 0 161860

Tamás!

 

Köszönöm szépen megjött a csomag.

Első ránézésre pofás kis darab.

Mihamarabb beszerelem és tájékoztatlak a fejleményekről.

Még egyszer köszi.

Előzmény: 4728ITI (161772)
53zsiga Creative Commons License 2018.07.20 0 0 161859

Mivel itt a teljesítmény nem számottevő =(FAGY) a  terheletlen indukált feszültséget mérem egy azon fordulaton. az így kapott értékeket hasonlítom össze.

 

Előzmény: Tóni bácsi (161858)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.07.20 0 0 161858

Lacikám!

 

Te már lehet, hogy bontottál meg gyári tekercset. Annak vajon mekkora a vasmagja, a nem működőkhöz képest.

 

Azt nem írtad mit mértél. Feszültséget, vagy leadott teljesítményt? Mert ugye a feszültség a menetszámtól, a leadott teljesítmény meg a vasmag keresztmetszetétől függ.

Előzmény: 53zsiga (161855)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.07.20 0 0 161857

Tomikám!

 

Majd holnap megküldöm 12V DC-vel, mert az előbb hozta haza a fiam az autót a nyaralásból. Így is úgy is kettőt szeretnék, ahogy már írtam.

Előzmény: 4728ITI (161856)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!