Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
"Egy ilyen hőcserélőjű kazán kb 300l csapvizet képes elviselni az élete során. Tehát az ilyen kazánú rendszereket, nem eresztgetjük le, nem mosogatjuk évente, mert ha meghaladjuk ezt az értéket onnantól csak lágy vizet kaphat. "
Ilyenről még soha nem hallottam,van erről valami hivatalos(tudományos) leírás is ,valahol.? Soha egy kazán gépkönyvében nem olvastam ilyet ,mert ilyenre azért nagybetükkel fel kéne hívják a figyelmet.
Ez szakmai tapasztalat? esetleg volt rá példa ,hogy kilyukadt a kazántest ? emiatt?
Tavasszal kapott a rendszer F3-t. Akkor került fel a TF1 is.
Múlt héten engedtem ki a rendszerből a vizet, ill. mostam át.
Belekerült az F1.
Viszont a HMV elfogy pár perc után.
Addig bírja tartani magát, amíg el nem fogy a 48 literes tárolóból a beraktárazott melegvíz. Ha ez elfogyott nem képes melegvizet adni. El kell zárni a csapot és megvárni, hogy utolérje magát a kazán. 52C ra van állítva a HMV. 88C ig felmelegít a kazán majd lekapcsol. Majd miután visszahűl újra kapcsol... De a tárolóban 30 egynéhány fokos víz van. Hiába ordít 30Kw-on a kazán. :(
Van egy betárolt hiba is amit nem tudok törölni vagyis két hiba: "E9" ill. "276"
Leírtam az előző hozzászólásban mit csinálj. A Concept garijegyét, számláját előveszed és telefonálsz, mert az a tartály cserés lesz szerintem. Sőt az előző 3 érzékelőt és beszerelési költség árát is rájuk verném.
A kazánunk egy Bosch Condens 2500, a tároló pedig egy Concept 200 literes álló tartály.
És igen, ezt mondta egyébként a kivitelezőnek a gépésze is, hogy nem lehet szerinte vizes ez a hüvely. Mégis rozsdás az érzékelő vége. Sőt egyébként az egyik olyan volt, mintha iszapos lett volna... legalábbis olyan színű valamit lehetett letörölni róla... most csak simán rozsdás... a bekarikázott érzékelő a mostani :(
Bocsi, ha hülyeséget kérdezek, de valamit szeretnék tenni ellene, mert baromira bosszant a dolog és marhára nem értek hozzá :(
Ebbe a tárolóba is gyári merülőhüvelybe kell beledugni azt az érzékelőt. Ha ott elrohad az érzékelő, akkor ereszt valamennyire a tartály. Elég egy mikronnyi luk hozzá. Vagy áll a víz abban a kis hüvelyben valamiért és nem száradt ki. Ott annak tök száraznak kell lennie. Egy biztos, a tartállyal van a gond! Garancia, szakszerviz, telefonálás!
AlSI-t miért kellene vízkőteleníteni? Nem kellene hogy az legyen ha az ember odafigyel rá. Egy ilyen hőcserélőjű kazán kb 300l csapvizet képes elviselni az élete során. Tehát az ilyen kazánú rendszereket, nem eresztgetjük le, nem mosogatjuk évente, mert ha meghaladjuk ezt az értéket onnantól csak lágy vizet kaphat. Savmentes mosó vegyszereket lehet használni pl Fernox F3, de ez a vízkövet nem nagyon oldja az a tapasztalatom. Inhibitorokat lehet használni, hogy eleve ne tapadjon meg a vízkő rajta, pl F1. Ha már vízköves, és annyira hogy számottevő, akkor van ilyen erősebb cucc is: https://www.gepeszbolt.hu/vizkotelenito-folyadekok/20164-manta-mantex-sno-vizoldali-tisztito-folyadek-aluminium-otvuzetu-hocserelokhoz-10-kg.html de ha már erre van szükség akkor az szerintem kuka. A rézcsövet bármilyen savval, akár sósavval, vagy foszfor savval lehet mosni.
Ez azért fura, mert eleve merülőhüvelybe kell beledugni az érzékelőt. Ez az érzékelő közvetlen víztérbe nem kerülhet!
Pontosan milyen tároló ez? Mert pl a Bosch AH 160 vagy 200 UNO-t szoktam telepíteni elég gyakran, és még soha nem volt vele semmi gond. Nekem is egy ilyen 200-as van otthon, és tökéletes.
"Ráadásul azt mondja a szerelő, hogy ez tipikus a földön álló melegvíztárolók esetében, szerinte 10ből 8 esetben ha gond van, akkor ez a gond, ami nálam... a falon lévőknél ez nem gond."
Elektro korrozió lehet ha ennyire hamar megtörténik. Mérd ki az újat mielőtt tönkre megy, filléres tétel. Ha van rá lehetőség egy merülő hüvelybe tedd át és akkor nem érintkezik majd a vízzel.
nagyjából 1 éve működik a Bosch kazánunk egy 200 literes melegvíztárolóval összekötve (pontosabban már 2 éve be lett üzemelve, de melegvizet csak kb. 1 éve használunk). A problémám az, hogy már harmadjára cserélik a Bosch SF 4 tároló hőmérsékletérzékelőt, mivel fura módon elrozsdásodik az érzékelő a tárolóban.
Már próbálkoztak a szakik azzal, hogy beszilikonozták, ill. a mostanit valami fémtartalmú ragasztócsíkkal tekerte körbe az úr.
Ez elég "vicces" dolog anyagilag... Ráadásul azt mondja a szerelő, hogy ez tipikus a földön álló melegvíztárolók esetében, szerinte 10ből 8 esetben ha gond van, akkor ez a gond, ami nálam... a falon lévőknél ez nem gond.
Nem tudom, hogy valaki találkozott-e már ilyennel ill. milyen megoldási javaslat lenne... Vagy esetleg ez a hőmérsékletérzékelő kiváltható-e egy olcsóbbal, mivel most a kiszállás/szerelés/gyári alkatrész hát nem két forint...
abszolút nem értek hozzá, teljesen más területen dolgozok, csak ezt nem tartom normálisnak és szeretnék valami megoldást találni, amit a következő cserénél felvethetek a szerelőnek.
Legelőször arra gondoltam, hogy legyen olyan kazán, amibe van kb. 20literes tartály, mint a mostani vaillant aqua plus.Így gondoltam az elején a saunier isofast 21-re illetve a waillant vui-ra.Majd miután meghallgattam a véleményeket és megnéztem az árakat .Ezt követően változtattam az elképzelésen, hisz szinte mindenki egyetértett abban amit írtál, hogy egy fürdős helyiségbe elég egy átfolyós kazán is, főleg úgy, hogy a fürdő 3m körül van a kazántól.Így a fűtő és melegvizet átfolyós rendszeren továbbítók közül néztem.Ebből kettő tetszett meg.A Bosch Condens 2300 és az Ariston genus one 24. Jól fog működni ugye teljes padlófűtésnél is. Nem tudom miért adnak meg mindenhol 80/60 hőfokkal adatokat.
Sziasztok.ismerősömnek van egy kb 92 ben beüzemelt fég c24 fali gàzkazàn,ami sztem soha nem volt karbantartva.megy még,de naon lassan kb,1 óra alatt birja a vizet feltolni 20 fokról 50 fokra,3 db 1600/600 22 dk radiàtorral...mi lehet a gond??? Mit ellenőrizzünk rajta??? Köszönöm
Nos, kinyitottam az ablakokat, hogy lehűljenek a helyiségek, kvázi valós körülmények között fűtsön.
Sajnos a probléma ugyanaz: most 50 fokra van beállítva az előremenő, 1 percre az utókeringtetés. Elkezd fűteni, felbassza 60 fokig, csak ott kezd el lemodulálni de aztán kikapcsol a picsába utókeringtetésre vagy 5 percre, keringteti a közben 25 fokosra hűlt vizet. Aztán bekapcsol és kezdi elölről.
Valamilyen szenzor hiba lehet? Miért 60 foknál kezdi el visszavenni a teljesítményt, amikor 50 fok van beállítva? Ezért állítottam fel 70 fokra, csak akkor nem kapcsol ki.
Ma bejöttem, 24,5 fok, fütyült arra a kazán, hogy a termosztát kikapcsolta. Beállítottam az On-Off módot, nem számít, fűt tovább.
Miután rosszabb már úgysem lehet, hát aktiváltam a Gyári visszaállítást. És a döbbenet: Jé, azóta úgy működik, ahogy kell. Be van állítva 60 fokra, szépen fel is fűt, nem 70-ig, csak 60egynéhányig, aztán tartja a 60 fokot és tolja, ahogy kell.
Ezt javasoltam a szerelőnek is, de valami olyasmit mondott, hogy azt ne, mert órákig tart valamit visszaállítani. WTF? Hát most működik, ahogy kell.
A 83-assal kapcsolatban volt egy olyan kalandom, hogy rövidzár nélkül nem akart elmúlni, de akkor épp nem gyári vezérlőt akasztottam rá, hanem egy opentherm gatewayt.
Tehát rövidzár + OTGW : a gateway vezérli a kazánt, nincs 83-as hiba
Nincs rövidzár + OTGW : 83-as hiba, és nem csinál semmit a kazán.
A gyári vezérlővel szerintem elindul és kommunikál a rövidzár meglététől függetlenül is, és felteszem nálad is megy minden a Tadoval.
A kazán vezérlés butasága hogy nem áll le, hanem folytatja amire legutóbb a külső vezérlő utasította.
Kérdés, mit csinál a kazán ha épp HMV-re dolgozott mikor a külső vezérlő lemerül?
Ha rövidre van zárva az on/off bemenet, és megszűnik létezni a busz kommunikáció, akkor a kazán milyen parancsot is kap? Olyat, hogy az on/off kéri a fűtést, és menni fog a végtelenségig.
Elolvasgattam akkoriban a leírásokat, mikor ez téma volt, csak nem volt időm közbeböffenteni. A gépkönyvben esetleg félreérthető kicsit a dolog, de szerintem teljesen egyértelmű:
A hidat akkor kell visszahelyezni a kazán M1 kapocslécének 1-2. kapcsaira ha a szobatermosztátot nem használja, vagy ha fali kapcsolótábla kerül felszerelésre (14.2. fejezet).
Tehát: nincs szobatermosztátod, a kazán csak a visszatérő hőfok alapján szabályoz, de úgyis lekapcsol rövid úton, ha nincs hőigény. Nyilván a vizet éjjel-nappal keringetni fogja.
Angoloknál vannak általában ilyen furcsa megoldások.
A fali kapcsolótábla alatt legjobb tudomásom szerint a fan-coil jellegű bekötések értendők, mikor minden szobát külön-külön szabályozol egy ott elhelyezett termosztáttal, de az természetesen nem a kazánt