Viszont erősen gondolkodóba ejtettek ezek a "könycsepp trailerek"-teardrop nevű apróságok..:) Mivel mi ketten vagyunk (no meg a kutyák:),elég is lenne...! Nem is egy ördöngős dolog legyártani egy ilyet! :))
Én is úgy vélem...Papírmunkával együtt 90-be állna,de,hogy használható is legyen,akár még ennyi belement volna...:( Keresgélem,nézegetem őket és idővel meglesz a "tuti":)!
A penészedés miatt mindenképp jó döntést hoztál. Sajnos én már egyszer ráfaragtam ezzel a dologgal, azonban azóta sikerült egy teljesen újszerű komplett ponyva szettet vásárolnom szinte bagóért a SKIF-hez. Amikor elhoztuk egész úton a feleségemmel azon győzködtük egymást, hogy hogyan mi módon fogjuk kitakarítani a ponyvából a penészt. Miután minden vegyi dolgot kipróbáltuk sajnos be kellett látnunk, hogy a ponyvát oly mértékben károsította a penész, hogy annak mindenféle szilárdsága eltűnt. Ami a legrosszabb az az volt, hogy leginkább a varrásokhoz ült be de nagyon, ahonnét aztán semmiféle módszerrel nem sikerült eltávolítani. Természetesen mindez a probléma a fősátoron volt. De minden jó, ha a vége jó, most van két elősátram és egy szuper fősátram.
Ha a sátor megpenészedett, akkor az nagy gond. A penész elemészti a vászont és elveszti a szilárdságát.Ha még nem támadta meg, a penészt el lehet távolítani a sátorból. A fekvőrészt könnyű házilag is javítani, vagy pótolni, ott a penész nem olyan nagy gond. A sátorvasak állapota szintén fontos, mert kadmíniumozottak, nehezen rozsdásodnak, de ha már rozsdás, lehet lecserélni őket.
A tető behajlása még nem lenn nagy gond, mert a tető acéllemez és ki lehet egyenesíteni. Nézve a képeket korának megfelelő "kopottságú" viszont nem látszik rozsdásnak (alváz szegély, vonórúd, zsanérok). Lefesteni nem nagy gond, de....... Ha már 6 éve ott áll esőben hóban napsütésben, akkor az elöregedés miatt a gumicsere megérett (3 gumi, ami kb. 8 eFt/db).
Szerintem erre a futóra - ha a sátor még ép -, akkor még legalább kb. 40-50 eFt-ot kell költeni, plusz az átírási költségek. Ha elmész a http://www.diojet.hu/ -ra ott a főoldalon találsz összehasonlítást (műszaki adatot) az utánfutókról. A színre vonatkozóan nincs jó hírem , mert ezek a sátrasok majdnem mindegyike barnás, bordó,krémszínű.
Ezekben a típusokba még sok a "vasat" tettek, és ha találsz egy neked megfelelőt, a következő 20 évre biztosan lesz egy jó kis sátras utánfutód.
Üdv! Konkrétan ezt voltam megnézni... http://www.hasznaltauto.hu/potkocsi/obermaier/obermaier_camptourit-7724215 A kedvező ár dacára ott hagytam...6 éve áll ott,ahol a fotókon látható,ami egy dolog lenne ugye,csakhogy anno nem tették helyre rendesen a fedelet ,ill. a takaró ponyva is csak egy hatalmas beton béléstesttel volt"rögzítve"-amit a fotó kedvéért azért levettek:) Látni is,enyhén íves lett a súlytól. A legnagyobb baj,hogy a fekvő felület nagy része penésznyomos és sátor egyes részein is megtelepedett...1 órán keresztül próbáltam meggyőzni magam,hogy,"de milyen jól megfogom én ezt csinálni magamnak"...Végül mégis lemondtam róla...( A színe nagyon nem tetszett,vaj és rozsda vörös kombó volt.) Lesz aki megveszi,de inkább keresgélek tovább,vélhetően többért,de arányaiban jobb állapotút fogok beszerezni...
Üdv.Néktek! Régebb óta kokettálok a gondolattal,hogy legyen egy sátrasom..:) (Tök jó,hogy lett egy ilyen topic is!) Este megyek egyet megnézni-megvenni és,ha az idő is engedi,hétvégén megejtünk egy"próba állítást"..:) Lényegében akkor derül ki,hogy összességében milyen állapotú a sátor,illetve,hogy hiánytalan-e, a készlet...(Már most izgatottan várom,remélem sikerül:)!
Hatalmas információs bázist készülsz létrehozni, amihez kitartást és sok sikert kívánok, amennyiben tudok segíteni az információban, fotókban szívesen felajánlom a rendelkezésre álló és az ezután keletkező anyagaimat, és saját tapasztalataimat.
Én is készülök a tavaszi-nyár eleji próbasátorozásra.
Furdalt a kíváncsiság, hogy a "csomag", ahogy a télen vásárláskor megkaptam, tényleg nem rejt-e magában komolyabb hibát. A múlt hétvégén elkezdtem szétszedni a konyhát és a fekvőrészt. A szétszedés főbb részeit folyamatosan fotóztam, hogy később össze is tudjam rakni.
Első észrevételek:
- a fából készült szerkezetek nem voltak nagyon impregnálva, de szárazak voltak.
- nagyon sok kötés szegeccsel volt megoldva, amelyek azért idővel kisebb, nagyobb mértékben engedték mozogni a csatlakozó alkatrészeket.
Apránként, minden fából készült részt, amit nem cserélek ki, vízhatlanítom a következőképpen:
50-60%-osra hígított kültéri (UV-áló, vízálló) színtelen lakkal alaposan beecsetelem, majd ugyanazzal a lakkal 2 napos száradás után 10%-os hígításban ismételten átkenem. Az első lépés után derült ki, hogy a faanyagok úgy szívják magukba a híg festéket, mint a szivacs. A második festés után viszont már lepergett róla víz. (remélem az unokák is tudják ezután használni)
További részletekről majd a weblapomon fogok írni.
Ma a jó időben végre teljesen összeállítottuk a családdal a pár hete családtagként megérkezett CT5.3-at. Felszereltünk mindent, csak a cövekelést hagytuk el, tisztára olyan volt mint ha kempingeznénk. Annyira jó fel melegítette a nap, hogy vagy 15 percet sikerült szunyókálnom is benne. :-)
érthető a dolog sokszor a személyes kapcsolat többet számít mint adott esetben az ár. No meg az emlékek amikről te is írtál.
Amikor egy pár éve eladtuk a lakókocsinkat, a feleségem és a gyerekek megsiratták és meg kellett ígérnem, hogy egyszer még lesz lakókocsink. A sátras utánfutó persze nem egy merev falú utánfutó de amikor feldobtam a labdát tavaly ősszel, szinte a család közfelkiáltással mondták, hogy oké apa vehetsz sátrast.
A családunknak nagyon jó kempingezési élményei vannak, amikor csak tehetjük megyünk és ezt a szállás formát választjuk. Mondhatni rutinunk van a kempingbe érkezéskor placc választásba. Sajnos azt nem tudjuk megválogatni, hogy kik jönnek mellénk utólag, de azt igen hogy mi kik mellé cuccolunk az érkezéskor. Ezt a tapasztalatot 17 év alatt gyűjtöttük össze és az utóbbi években bejött a nyugodt pihenés a jó helyválasztás.
Azt nem tudom, hogy ki hogyan szokott nekiindulni, de spec. mi nem szeretjük előre lefoglalni a szállást, mert abban lehet nagy bukfenc. Meg ha nem tetszik menet közben a dolog akkor mindenféle magyarázkodás nélkül odébb lehet állni.
A CT 5-3 már spirálrúgós, a CT 5 volt laprúgós. A lengéscsillapító eléggé el van dugva, de szerintem ott van.
A lengéscsillapító mindenképpen kell, mert azt ellenőrzik a vizsgán (csillapítási diagramot vesznek fel).
Lengéscsillapító nélkül nem szabad vontatni, mert felborul és magával rántja az autót. Ez az egy veszélye ezeknek a szerkezeteknek. Oldalirányú "kacsázásba" kezd vontatáskor, aminek addig nő a kilengési amplitúdója, míg le nem tér az útról.
...remélem nem lesz gond, márciusban viszem vizsgára. Azt néztem még tegnap bár már erősen sötétedett, hogy az én CT5-3-am nem kereszt laprugós hanem spirál rugós, de nem látok rajta lengéscsillapítót. Ebből esetleg lehet gond?
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
Helyzetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
54. § (1) Két első és két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni - az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt és a 118. §-ban említett kerti traktort kivéve - minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt egy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell, ezen kívül egy első helyzetjelző lámpával fel szabad szerelni. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpáron is kötelező az első helyzetjelző lámpa, ha első helyzetjelző lámpával gyártották, illetőleg hozták forgalomba.
(2) Két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni a pótkocsit; az oldalkocsi nélküli motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsiján egy hátsó helyzetjelző lámpa is elegendő. Ezen kívül az 1,60 méternél szélesebb pótkocsit fel kell, minden egyéb pótkocsit fel szabad szerelni két első helyzetjelző lámpával.
(3) A helyzetjelző lámpák fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - sötétben, tiszta időben 300 méter távolságról észlelhetőnek kell lennie. Az első helyzetjelző lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga, a hátsó helyzetjelző lámpa csak piros fényt bocsáthat ki.
(4) Minden járművet fel szabad szerelni a jármű oldalán elhelyezett oldalirányban fényt kibocsátó, nem vakító, oldalsó helyzetjelző lámpával (lámpákkal). A jármű hosszának hátsó harmadában elhelyezett oldalsó helyzetjelző lámpa borostyánsárga vagy piros, az ennél előbbre elhelyezett lámpa csak borostyánsárga fényt bocsáthat ki.
(5) A 6,00 méternél hosszabb, vagy 2,00 méternél szélesebb gépkocsit, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet, valamint minden pótkocsit fel szabad szerelni hátul olyan helyzetjelző lámpával, amely előre fehér fényt bocsát ki és a vezetőt (a visszapillantó tükrön keresztül) a jármű (járműszerelvény) hátsó sarkainak a helyzetéről tájékoztatja.
(6) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű ajtaján elhelyezhető olyan lámpa, amely az ajtó nyitott állapotában hátrafelé piros fényt ad.